HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

edwinvh

Gisteren een mailtje terug gehad van logitech harrmony.
Ze hebben een powertoggle 2 toegevoegd.
Nu kan hij met de Harmony one  helemaal uitgezet worden en aan.
Hetzelfde als de aan/uit knop op het apparaat zelf.
Dus niet meer in standby.

AllStar

Kun je ook via het netwerk bestanden op een HD zetten die op de Dune is aangesloten? Dus bijv. wat downloads die compleet zijn via het netwerk op de harde schijf zetten die aan de Dune is gekoppeld?

dream1

@vFrank

Vervalt dan de garantie niet als de switch vervang?
Denk je dat het probleem is opgelost als ik de Qnap 509 aanschaf.

Gr Ferro

riwi

Citaat van: dream1 op mei 21, 2009, 14:53:04
@vFrank

Vervalt dan de garantie niet als de switch vervang?
Denk je dat het probleem is opgelost als ik de Qnap 509 aanschaf.

Gr Ferro

Een switch is een kastje van 20 to 50 euro dat je tussen de center en de qnap hangt. Door een switch te gebruiken die maar 100mbit ondersteunt forceer je dat zowel de qnap als de center op 100 mbit verbinding gaan maken.

Als test is dit wel een goede optie, maar in mijn ogen geen echte oplossing. Je koopt die gbit kaart in de Dune, dan moet dat gewoon werken. Op mijn deurmat staat ipv welkom : "GBit only"  ;D

switch :

Hanky Panky

Citaat van: edwinvh op mei 21, 2009, 09:27:51
Gisteren een mailtje terug gehad van logitech harrmony.
Ze hebben een powertoggle 2 toegevoegd.
Nu kan hij met de Harmony one  helemaal uitgezet worden en aan.
Hetzelfde als de aan/uit knop op het apparaat zelf.
Dus niet meer in standby.

Hoe krijg ik die op mijn Harmony one? Ik heb al gezocht op de support pagina's maar ik kan niets vinden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

ajbeefde

Citaat van: Hanky Panky op mei 21, 2009, 15:39:02
Hoe krijg ik die op mijn Harmony one? Ik heb al gezocht op de support pagina's maar ik kan niets vinden.

je kan de ab's toch tegenover elkaar neer leggen..?
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Hanky Panky

Citaat van: ajbalmere op mei 21, 2009, 15:42:25
je kan de ab's toch tegenover elkaar neer leggen..?

Nee, deze functie kun je alleen via een knop op het apparaat zelf oproepen (zit niet op de Dune AB) en ik begrijp dat Logitech nu dus ook via de remote deze uit-knop kan aanroepen. Wel handig want in standby verbruikt hij 17 watt per uur en in de 'off' stand minder dan 1 watt.

J.A.F._Doorhof

@Riwi,
Probleem zit niet in de Dune maar in de Qnaps.
Zoals aangegeven heb ik de 209Pro op alle mediaspelers aan het spelen gekregen op gigabit.
De 409Pro heb ik er 4 van getest en alle 4 doen ze het perfect naar de PC/mac toe maar krijg ik ze niet aan de gang op de mediaspelers.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 21, 2009, 16:09:14
@Riwi,
Probleem zit niet in de Dune maar in de Qnaps.
Zoals aangegeven heb ik de 209Pro op alle mediaspelers aan het spelen gekregen op gigabit.
De 409Pro heb ik er 4 van getest en alle 4 doen ze het perfect naar de PC/mac toe maar krijg ik ze niet aan de gang op de mediaspelers.

OK, dan is de 100mbit switch een mooie workaround, maar zou ik toch ernstig gaan klagen bij Qnap. Want een NAS achter een 100mbit switch heb je weinig aan vind ik.

Je zou het nog zo kunnen maken, dan kan je tenminste de qnap met gbit vullen.

PC1-|           |    |      |
PC2-|Gbit switch|----|100MB |-----Dune
PC3-|           |    |switch|
qnap|           |    |      |

neptune

zet hier iets neer

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

celerontje

Inderdaad, ik zou er jeuk aan mijn RAID van krijgen! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

neptune

zet hier iets neer

dream1

Hallo,

Hier een update.
Heb een 10/100 switch tussen gezet en loopt hij wel goed. :alien:
Frank bedankt voor ondersteuning & support ook de mensen natuurlijk van de Forum
Dus het klopt dat het aan de gigabit switch ligt, neem morgen meteen contact op met de winkel.
Zijn er mensen die idee hebben welke typs nas server je het beste kunt gebruiken met de HDI dune center?
Heb nog wel een vraag heb nu een blu-ray rip dan krijg ik in beeld dat ik mijn blu-ray speler moet upgraden (Film is max payne) :blink: :blink:
Blijf gewoon staan met de melding kan ook niet verder zappen

Gr Dream 1

Hanky Panky

Citaat van: dream1 op mei 21, 2009, 20:44:17
Hallo,

Hier een update.
Heb een 10/100 switch tussen gezet en loopt hij wel goed. :alien:
Frank bedankt voor ondersteuning & support ook de mensen natuurlijk van de Forum
Dus het klopt dat het aan de gigabit switch ligt, neem morgen meteen contact op met de winkel.
Zijn er mensen die idee hebben welke typs nas server je het beste kunt gebruiken met de HDI dune center?
Heb nog wel een vraag heb nu een blu-ray rip dan krijg ik in beeld dat ik mijn blu-ray speler moet upgraden (Film is max payne) :blink: :blink:
Blijf gewoon staan met de melding kan ook niet verder zappen

Gr Dream 1

Zit de usb-stick achterin het apparaat?

dream1

Welke usb stick, er zat geen usb bij de hdi dune center :unhappy: :unhappy:

dream1

J.A.F._Doorhof

Hi,
Ik heb al veel gemaild met qnap support maar die beweren dat het aan mij ligt en ze kennen het probleem niet.
Als je hun forum echter leest zijn er legio mensen met het probleem.

Over geen nut als het niet op 1GB loopt kunnen we discuteren.
Ik draai alles op 100mb naar de Dune toe en heb niets dat stottert of niet loopt.
Naar de nas toe loopt wel alles op gigabit natuurlijk vanaf de mac voor het kopieren van bestanden.

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: dream1 op mei 21, 2009, 22:34:49
Welke usb stick, er zat geen usb bij de hdi dune center :unhappy: :unhappy:

Dat kan kloppen.

Als de speler een BR rip met BDLive functionaliteit afspeelt moet hij wat kunnen opslaan. Dat doet hij dan op een usb stick. Dus als je er nog 1 heb liggen, maak die leeg en steek hem in je Dune. Die maakt dan wat mappen aan en schrijft daar info op weg.

dream1

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 21, 2009, 22:37:38
Hi,
Ik heb al veel gemaild met qnap support maar die beweren dat het aan mij ligt en ze kennen het probleem niet.
Als je hun forum echter leest zijn er legio mensen met het probleem.

Over geen nut als het niet op 1GB loopt kunnen we discuteren.
Ik draai alles op 100mb naar de Dune toe en heb niets dat stottert of niet loopt.
Naar de nas toe loopt wel alles op gigabit natuurlijk vanaf de mac voor het kopieren van bestanden.

Hi,

Dat klopt de winkel heeft het ook gelezen op internet dat er veel problemen zijn met de Qnqp 439.
Mag hem nu omruilen voor een andere, durf haast geen Qnqp meer te nemen.
Ben bang als de Qnap 509 neem dat ik met ht zelfde probleem zit.
Heb nog wel een probleem met een iso Terminator 3 die gaat hangen elke keer.
Kun je me uitleggen wat ik met een usb stick moet doen.
Ik krijg een melding bij een bluray film dat ik mijn speler moet updaten.

Gr Dream1

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je moet de stick erin plaatsen.
Dan een firmware update doen en als het goed vind hij dan de stick.

Qnap is op zich zeer goed, we verkopen er erg veel maar dit is een rot probleempje inderdaad.
De 509 durf ik niets over te zeggen, de 209Pro doet het perfect.
Custom installer

dream1

@ hanky panky,

Schrijft hij dan die niet weg naar de interne HD, die ik er in heb zitten.
Moet ik de USB een bepaald formaat formateren bv Fat 32.

Gr Dream1

dream1

Hi,

Dan wordt dan even testen kan dan beter mijn hdi dune center meenemen om te kijken.
Anders blijf ik an de gang.
Zo fileserver kun je die ook kopen of moet je die zelf bouwen.

Gr Dream1

dream1

Hallo,

Heb net een lege usb stick erin gedaan en opnieuw geupdate.
Als ik naar het mapje USB storage die is gewoon leeg?
Start de bluray rip op en krijg de melding in beeld:
Warning
Your bluray player requires an update in order to play this disc.

GR Dream1

Miesepies

Volgens mij zit in de nieuwe serie spelers een usb stick intern aangesloten. Je hebt dus geen externe meer nodig.

De melding dat je de speler moet updaten klopt, er zijn meerdere blu-rays die deze melding geven. Er is nieuwe software beschikbaar om de nieuwere blu-rays af te kunnen spelen maar deze moet geintegreerd worden met de firmware, wat nog problemen oplevert volgens HDI. Meer hierover kan je op www.mpcclub.com terug vinden. Dus helaas moeten we nog even geduld hebben totdat dit in de firmware verwerkt is.