HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

LexiconLogan

Frank, ze zijn hier en daar al weer leverbaar. Ik hoop dat je er snel 1 hebt voor me want ik word gek van mijn NAS die om zn dune loopt te zeuren
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

We staan als een van de eerste bedrijven op de lijst is ons beloofd.
We hopen ook deze of volgende week de units weer binnen te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RvD

De Dune HD Base staat nu ook op de site van HDI

http://hdi.co.il/fullhd_players/104-dune-hd-base.html

Kunnen jullie deze nu ook bestellen Frank ?
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Robbo

Wat me nog steeds niet duidelijk is:

- hoe zit de interne harddisk gekoppeld (USB?)   en is dit snel genoeg voor BR gebruik ?
- kun je een harddisk los in de tray plaatsen?

MAX3400

Citaat van: Robbo op mei  1, 2009, 16:17:08
Wat me nog steeds niet duidelijk is:

- hoe zit de interne harddisk gekoppeld (USB?)   en is dit snel genoeg voor BR gebruik ?
- kun je een harddisk los in de tray plaatsen?
Op de sites (in dit topic genoemd) staat dat je een standaard 3.5" SATA-disk kan gebruiken en dat deze middels een clipje te verwisselen is voor een nieuwe/lege schijf.

Ongeacht SATA/IDE/USB (met uitzondering van USB 1.1); die zijn allen meer dan snel zat voor volledige BD-images want een BD-film mag maximaal 40Mbit/s data versturen en dat is grofweg 5MB/s. De gemiddelde USB-stick is sneller dan dat, laat staan HDD's. :)

J.A.F._Doorhof

Mail even met Annewiek op [email protected] voor de base, we gaan het nazoeken.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Boelie

Beste mensen,

Wat is het hier akelig stil geworden! Ga me niet vertellen dat alle BD Primes & Centers inmiddels zijn uitgeleverd  :nowink:
en iedereen met z'n studie bezig is.
Heb de discussie met belangstelling gevolgd en één ding nergens kunnen terugvinden.
Is het mogelijk de Afstands Bediening links te laten liggen en het "beeldscherm" van de BD Prime te bedienen van een in het netwerk hangende Laptop?

Mvg
Boelie

Novex

Citaat van: MAX3400 op mei  1, 2009, 16:21:13
Op de sites (in dit topic genoemd) staat dat je een standaard 3.5" SATA-disk kan gebruiken en dat deze middels een clipje te verwisselen is voor een nieuwe/lege schijf.

Ongeacht SATA/IDE/USB (met uitzondering van USB 1.1); die zijn allen meer dan snel zat voor volledige BD-images want een BD-film mag maximaal 40Mbit/s data versturen en dat is grofweg 5MB/s. De gemiddelde USB-stick is sneller dan dat, laat staan HDD's. :)

Aanvulling op de vraag van Robbo. Je kunt i.d.d. standaard 3,5 SATA drives gebruiken in de tray. De communictie tussen de tray en het main board verloopt over USB2.0, NIET SATA DUS. De kabel aan de achterzijde is geen SATA kabel en loopt duidelijk naar het USB2.0 verdeel module. In dit geval is er uiteindelijk dus geen verschil kwa snelheid tussen de HDC en de BDP. In een enkelvoudige toepassing, zal USB2.0 geen probleem worden wat betreft de snelheid. Wat dat betreft sluit ik me aan bij MAX3400.
Samsung, Pronto, Sony, PS3, Wii, Rel, Tannoy, Onkyo en nog meer Onkyo op zolder...

Novex

Citaat van: Boelie op mei  9, 2009, 16:30:21
... Is het mogelijk de Afstands Bediening links te laten liggen en het "beeldscherm" van de BD Prime te bedienen van een in het netwerk hangende Laptop?

Mvg
Boelie
Volgens mij kan dit 'nog' niet. Ik zou zelf graag de OSD van mijn BD Prime op mijn Pronto willen. Dan kan dat lelijke plakoogje weg of het front van de Prime.

Daarnaast heb ik het beeste je opgemaakt en zag ik dat ze de USB stick met wat hobby lijm op de USB verdeel printje gebakken hebben. Nou ja, mooi is het niet, maar aan de andere kant zit er nu ook geen stick meer aan de buitenzijde.

Samsung, Pronto, Sony, PS3, Wii, Rel, Tannoy, Onkyo en nog meer Onkyo op zolder...

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

J.A.F._Doorhof

Nee, zodra ze er zijn gaan we direct uitleveren.
Zijn wel al betaald door ons, ze moeten deze week binnen komen.
Custom installer

Spice

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 13, 2009, 18:09:52
Ik adviseer op dit moment de 1GB versie OF de eSATA versie.
Tja, heb je misschien weinig aan maar het is HEEL persoonlijk.
In principe werkt de USB2.0 aansluiting perfect, ook voor snelheid (BD rips).
Dus feitelijk ben je met de GB versie verzekerd van 2 snelheden.

Aan de andere kant, als je de Sharkoon oplossingen gebruikt is eSATA weer erg handig.

MAW beide moet je bekijken voor JOUW toepassing.
De wifi versie is mijn inziens voor HD streamen totaal niet geschikt.

Hoe werkt dit in de praktijk?
Ik bedoel of je nu download direct naar je NAS of naar een eSATA disk, dit zal toch even snel zijn of niet?

Ik zit ook een Dune te overdenken maar vraag me af wat in mijn geval de beste oplossing zal zijn...

J.A.F._Doorhof

Het heeft niets te maken met downloaden maar met streamen.
Ik heb zelf nu ook de esata versie en heb nog niets gevonden dat niet loopt over mijn 100mb netwerk.

Custom installer

Spice

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 12, 2009, 21:28:52
Het heeft niets te maken met downloaden maar met streamen.
Ik heb zelf nu ook de esata versie en heb nog niets gevonden dat niet loopt over mijn 100mb netwerk.

Voor mij is dit allemaal nog een beetje abacadabra vandaar de knullige vragen :(

Dus als ik het goed begrijp en ik wil hem direct aansluiten op mn NAS zal het voor mij dus de GigaBit Lan versie moeten worden?
Andere optie zal zijn van je NAS naar een eSATA disk kopieren en dan aansluiten op de Dune met een eSATA aansluiting.
Maar dit is dan alleen maar omslachtiger of bied eSATA andere voordelen?

Pel

Als je netwerk al gigabit-proof is lijkt mij dat de beste oplossing, je hebt al je schrijfruimte op de nas. hoewel misschien heb je ook esata aansluiting op je nas....

J.A.F._Doorhof

Hi,
Even in het kort.

Downloaden doe je via je PC of MAC (of via de torrent client in de Dune natuurlijk).
De data sla je op op de volgende methodes (kiezen).

1. op USB schijven welke je kan aansluiten op de Dune
2. op eSATA schijven die je via een Sharkoon achtige oplossing aansluit op de Dune via esata of usb
3. op een NAS welke je via je netwerk aansluit op de Dune.

Voor ons geldt oplossing 3.
We zetten alles op een server die bij ons op zolder staat en vanaf daar streamen we via de Dune.
Gewoon via de 10/100 connector dus niet via gigabit.
Custom installer

Spice

Citaat van: Pel op mei 12, 2009, 22:02:21
Als je netwerk al gigabit-proof is lijkt mij dat de beste oplossing, je hebt al je schrijfruimte op de nas. hoewel misschien heb je ook esata aansluiting op je nas....

Yep er zit een eSATA aansluiting op, vandaar ook de vraag wat nu handig is om te (gaan) gebruiken.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 12, 2009, 22:05:13
Hi,
Even in het kort.

Downloaden doe je via je PC of MAC (of via de torrent client in de Dune natuurlijk).
De data sla je op op de volgende methodes (kiezen).

1. op USB schijven welke je kan aansluiten op de Dune
2. op eSATA schijven die je via een Sharkoon achtige oplossing aansluit op de Dune via esata of usb
3. op een NAS welke je via je netwerk aansluit op de Dune.

Voor ons geldt oplossing 3.
We zetten alles op een server die bij ons op zolder staat en vanaf daar streamen we via de Dune.
Gewoon via de 10/100 connector dus niet via gigabit.

Oke, zal de 10/100 connector ook in de komende tijd nog volstaan of beter maar gelijk voor gigabit gaan?

J.A.F._Doorhof

Hi,
Zoals ik al eerder heb aangegeven draait bij mij alles op de 100mb aansluiting.
Ik heb dus geen eens meer een gigabit aansluiting maar esata gekozen.
Custom installer

MaxxMark

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 12, 2009, 22:53:34
Hi,
Zoals ik al eerder heb aangegeven draait bij mij alles op de 100mb aansluiting.
Ik heb dus geen eens meer een gigabit aansluiting maar esata gekozen.

Stream je hier ook full BluRay 'back-ups' mee? Of gaat het hier meer om re-encodes van een gig of 10 tot 14?

In theorie zou het natuurlijk niet uit moeten maken (een BR gaat volgens spec tot max 54mbit (audio+video) dus over een 100mbit verbinding moet dat kunnen) maar de praktijk is vaak een ander verhaal :)

En sowieso is het toch zo dat een Dune altijd nog uit te breiden is met een gbit poort, mits je de uitbreidingsloze versie hebt gekocht, toch?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

J.A.F._Doorhof

Het is nog niet bekend of de kaarten los verkrijgbaar worden, maar wij kunnen daar vaak wel een mouw aanpassen :-)

Ik draai zowel de 40GB 1:1 rips als de gestripte als de ISO en MKV's ermee over 100mb.

Custom installer

jaco

Ik heb voor e-sata gekozen omdat je dan relatief snel een complete BluRay rip van 20-50 GB op een hdd kunt zetten, en die met veel gemak afspelen.
Ga je via een NAS werken zit je toch met mindere snelheid (of je moet de meest snelle NAS hebben) en je hebt op een bepaald moment ook de NAS volstaan mocht je films willen bewaren. Losse SATA hdd's bijkopen is dan economischer.
Maar met 1 losse hdd (je kunt er 2 aansluiten natuurlijk) kun je absoluut gezien minder data tegelijk on-line hebben dan via een meer dan 2 disk NAS.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

EdSki

Citaat van: jaco op mei 13, 2009, 09:15:11
Ik heb voor e-sata gekozen omdat je dan relatief snel een complete BluRay rip van 20-50 GB op een hdd kunt zetten, en die met veel gemak afspelen.
Ga je via een NAS werken zit je toch met mindere snelheid (of je moet de meest snelle NAS hebben) en je hebt op een bepaald moment ook de NAS volstaan mocht je films willen bewaren. Losse SATA hdd's bijkopen is dan economischer.
Maar met 1 losse hdd (je kunt er 2 aansluiten natuurlijk) kun je absoluut gezien minder data tegelijk on-line hebben dan via een meer dan 2 disk NAS.

Vanaf usb speelt de dune ook prima bluray rip's af.
Met een usb hub kan je er in principe meer zelfs dan 2 aansluiten. (Alleen nog niet geprobeerd  ;D)

Bij tweakers staat nu trouwens ook een zuinige thuis server bij de best buy guide voor rond de 500 euro. Meer werk natuurlijk maar wel flexibeler en krachtiger dan de meeste nas boxen.

Hanky Panky

Citaat van: MaxxMark op mei 13, 2009, 01:12:02
Stream je hier ook full BluRay 'back-ups' mee? Of gaat het hier meer om re-encodes van een gig of 10 tot 14?

In theorie zou het natuurlijk niet uit moeten maken (een BR gaat volgens spec tot max 54mbit (audio+video) dus over een 100mbit verbinding moet dat kunnen) maar de praktijk is vaak een ander verhaal :)

En sowieso is het toch zo dat een Dune altijd nog uit te breiden is met een gbit poort, mits je de uitbreidingsloze versie hebt gekocht, toch?

zoals reeds eerder gepost in dit topic gaan volledige BR rips/back-ups probleemloos over een 100mbit netwerk.

Als mensen problemen ervaren ligt dat aan het netwerk zelf. Goedkope prut routers, slechte bekabeling/stekkers of een server die de hik heeft. Ik heb mijn hele huis voorzien van Avaya cat 6 bekabeling met 3Com switches. Simpele server met XP erop en knallen maar. De Gbit-poort lijkt me zonde van het geld.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

dream1

Hallo Frank,

Zijn imiddels binnen, weet je soms de reden voor de vertraging :sarcasm: :sarcasm:
Ik dacht dat ze afgelopen zondag via het vliegtuig zouden komen.

Gr Dream1

J.A.F._Doorhof

Wist ik het maar, het is voor ons ook zeer frustrerend, we hebben alles vooruit moeten betalen en willen natuurlijk ook graag uitleveren.
Custom installer