HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: mcsta op januari 15, 2009, 19:15:43
Wat houd die beperking in dan?
100 films die je kunt spelen??
en daarna stopt hij ermee ofzo..

Inderdaad. Ik denk wel dat ie alleen full BDrips telt.

Hanky Panky

Een half uurtje terug maar eens een standaard Dune Prime exemplaar besteld bij ITC na de uitspraak van Frank dat een andere module (Gbit of Esata) achteraf geplaatst kan worden indien gewenst. Ik ben benieuwd.

Tevens mijn eerste BR in Engeland besteld (Transformers SE).

Ik moet toch ergens mee testen  ;D

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

J.A.F._Doorhof

Waarom zou je een andere BD speler ernaast kopen als de BD prime gewoon alle BD's afspeelt ?
Sterker hij is regiovrij en speelt alle profiles.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 15, 2009, 22:46:55
Waarom zou je een andere BD speler ernaast kopen als de BD prime gewoon alle BD's afspeelt ?
Sterker hij is regiovrij en speelt alle profiles.

Uhm, je reageert op Jowi's verhaal denk ik ?

J.A.F._Doorhof

Ik vind het dom om op dit moment te investeren in een DURE BD speler om heel eerlijk te zijn.
Ze zijn nog steeds VEEL en VEEL te langzaam en hebben enorme beperkingen daardoor (4-5 minuten wachten op een film ?)
Als ik nu 499,00 uitgeef heb ik nog zo iets van, dat is altijd goed en ik heb een mediaspeler.

Ik wacht zelf mooi nog een tijdje tot er BD spelers die net zo snel werken als een DVD speler, regio vrij zijn etc.
En dan investeer ik weer in een mooie speler.

Tot die tijd was ik gelukkig met de PS3 als speler (in ieder geval snel), en nu met de BD prime omdat die qua beeld en geluid toch weer een stapje beter is dan de PS3.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mcsta

Citaat van: riwi op januari 15, 2009, 21:25:45
Inderdaad. Ik denk wel dat ie alleen full BDrips telt.
Heb je voor mij een linkje naar dit verhaal.
klinkt mij als een waanzinnig iets in de oren nl

J.A.F._Doorhof

LET WEL DIT IS VOOR DE TVIX niet voor de BD prime voordat mensen in verwarring komen.
Custom installer

RogerS

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 14, 2009, 08:33:38
1. ja
2. basmanagment op de analoge uitgangen word niet ondersteund, dit zal in de pre-amp moeten gebeuren.

Bedankt voor je het antwoord. Geen basmanagement betekent helaas dat de DUNE voor mij afvalt. Ik heb helaas  :unhappy: (nog) geen Meridian apparatuur..
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

jaco

Veel versterkers doen blijkbaar geen bas management op hun analoge input. Onbegrijpelijk, maar dat zal wel liggen aan de meer audiofiele kwaliteit, geen/minder electronica in het signaal pad zodat SACD optimaal kan klinken. Een nadeel, je moet 5 flinke speakers hebben, en precies in het midden zitten  ;D
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Harry HT

Hi Frank,
Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 15, 2009, 17:43:07
Verschil tussen DD HD en DTS HD en de alternatieve DD/DTS tracks is wederom GROOT.
Kun je misschien ook iets vertellen over het kwaliteitsverschil tussen je high end dvd speler en de Dune/Octavia oplossing qua dd/dts tracks?

(Ik ga er van uit dat Dune prime ook dvd's kan afspelen)

Kan de Dune ook dvd upscalen op het niveau van een arcam137/denon3930 ? (Indien het antwoord JA is, dan wil ik geen BR oppo  ;) )

Edit: ik heb het al gelezen: 3. DVD playback Dit is HEEL HEEL slecht.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

jingaling

Goedemorgen,

Sluit ik deze gewoon met een HDMI kabel vanuit de versterker naar de Dune speler en een HDMI kabel vanuit de versterker naar de tv, zodat ik geluid over HDMI heb?
Verkopen jullie ook de HD center met een gigabit poort en hoeveel zijn de kosten daarvan in verhouding tot de prime met een gigabit poort.
Levertijd van de prime is volgende week als het goed is en wat is de verwachting tot de HD center.

J.A.F._Doorhof

@harry HT,
Wel de hele review lezen aub.
DVD playback is slecht omdat het meerendeel van de DVDs die IK getest heb niet lopen.
Wat loopt ziet er zeer goed uit, het is een beetje oneerlijk vergelijk met een Meridian loopwerk natuurlijk :D
Maar laten we het zo zeggen, hij speelt mijn Samsung DVD recorder VOLLEDIG weg.

@jingaling,
De HD Centers hopen we begin volgende week meer info over te hebben maar we leveren de hele reeks.
Als je een receiver/preamp hebt die HDMI ondersteund is je aansluiting correct inderdaad.
Custom installer

Hanky Panky

Citaat van: jowi op januari 16, 2009, 07:53:12
Maar dan nog hoef je geen Meridian meuk te kopen, voor 2000 euries haal je een Denon 4308 ofzo, kun je alles via HDMI laten lopen... maar ja dat zal wel weer niet goed genoeg zijn ::)

Ja en dat geld heeft ook iedereen beschikbaar om stuk te slaan op een nieuwe receiver telkens als er nieuwe formaten uitkomen......

Gelukkig heeft mijn Marantz wél (bass)management op elk kanaal van de 7.1 input, dat was ook de reden dat ik hem kocht. Om later geen Jowi-gedrag te hoeven vertonen als er nieuwe formaten uitkomen ;D ;D ;D ;D

Hanky Panky

Citaat van: jowi op januari 16, 2009, 13:15:39
Hohoho effe voor de duidelijkheid, ik bedoelde dat het niet nodig is om meteen Meridian apparatuur te kopen om dit werkend te krijgen, maar dat je met een nieuwe Denon of elke andere receiver die de HD audioformaten ondersteund, ook al klaar bent.

Dat weet ik wel, maar het was zo'n inkoppertje  ;D

RogerS

Citaat van: jowi op januari 16, 2009, 07:40:21
Dit begrijp ik niet. Dat zit toch op zo'n beetje elke 5.1 receiver sinds dolby digital is uitgevonden? Of ben ik nu te simpel?

Het gaat mij ook ook niet om Dolby Digital of DTS gecodeerde opnames, die sluit ik wel via SPDIF op mijn versterker aan, maar om DTS-MA, DD-HD en de andere HD audio coderingen die niet via SPDIF verstuurd kunnen maar alleen via HDMI of analoog.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

RogerS

Maar dan nog hoef je geen Meridian meuk te kopen, voor 2000 euries haal je een Denon 4308 ofzo, kun je alles via HDMI laten lopen... maar ja dat zal wel weer niet goed genoeg zijn ::)

Mijn Arcam AVR350 versterker is net anderhalf jaar oud en ik heb toen 2500 Euro ervoor betaald. Die ga ik nu nog niet vervangen...  In een vergelijkende test met een Denon en Rotel versterker beviel mij de Arcam `gehoortechnisch` het beste.
Setup:

GerritZ

Inderdaad niet goed genoeg  ;)

GerritZ

Citaat van: jowi op januari 16, 2009, 16:17:21
Laat ik het anders zeggen. Waarom heb je uberhaupt bass-management nodig? Het LFE kanaal wordt standaard door de speler (ELKE speler) op de .1 van de 5.1 analoge touwtjes gezet. Als je dat niet wilt, en je wilt het 'verdelen' over je fronts ofzo, kom je dus gewoon een speaker tekort en ligt je probleem ergens anders ;D

Oh ja als iets niet goed genoeg is, moet je er gewoon meer geld tegenaan smijten of een ander merk kiezen. Zo simpel is het. Met merken als Tag weet je dat nu eenmaal, heel goed, heel mooi, maar het loopt wel gemiddeld 5 jaar achter op de ontwikkelingen >:D

High-end merken in het algemeen lopen achter, wat op zich logisch is.

rbormans

Laat ik het anders zeggen. Waarom heb je uberhaupt bass-management nodig?
om naast de LFE de bas van de speakers naar de sub te brengen misschien ?

RogerS

Laat ik het anders zeggen. Waarom heb je uberhaupt bass-management nodig?

Ik zou zeggen kom maar eens luisteren of lees dit bericht maar eens: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=9413.0
Setup:

jaco

Een Kef Reference 1 en 2 zijn verre van full range.. (~ 45 Hz -3 dB)
Verstandig om met kef bass management te gebruiken.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

Ik heb het ook nog steeds, ook met de nieuwere reference series is het nodig..

RogerS

Jaco, nog bedankt voor de verhelderende informatie over Large en Small luidsprekers.... De geluidskwaliteit is er duidelijk op vooruit gegaan sinds ik mijn BNS Soundcolumns op small heb staan.  :bigsmile:
Setup:

edwinvh

Wegens ziekte zit ik al een aantal dagen thuis.
Uiteraard is de Dune nu wel heel goed getest.
Ik heb nog steeds geen problemen gehad met de films.
Alles via Netwerk gedraait en hoofdzakelijk waren dit allemaal BR rips.
Het enige nadeel was dat je de resolutie elke keer moet aanpassen als je weer DVD rips gaat kijken.
Als je de dune op 1080P 23,* laat staan gaan de dvd rips stotteren.
Ik hoop dat dit opgelost wordt met een nieuwe firmware.

Omdat er toch geen koper zich heeft aangemeld om de tvix over te nemen, heb ik de nieuwe test firmware (beta) er maar eens opgezet.
Dus nu heb ik ook eens kunnen vergelijken met BR rips.
Ik moet eerlijk zijn dat ik met beeld (van BR disks) weinig tot geen verschil heb gezien.
Het geluid van BR dat bijvoorbeeld DD is, geeft tegenover de dune toch minder in kwaliteit.
MAAR met BR en Dolby TrueHD was er weinig verschil te merken. :o
toch ook weer een plus puntje voor de Tvix.
Ook hoefde ik niet elke keer de resolutie aan te passen en kon ik hem op 1080p laten staan ook voor dvd rips.
Ook hier een aantal BR's mee gekeken en geen problemen mee gehad terwijl dit toch over 100mbit liep.

Maradona10

Bestaat er behalve een NAS ook een USB HDD met Gigabit aansluiting?

Ik wil de USB HDD koppelen aan de Prime en grote bestanden kopieren van m'n PC naar de HDD via Gbit.

Dit omdat als ik ga kopieren van PC--->Prime--->USB HDD het via SMB veel te lang duurt.

Iemand enig idee of dat bestaat en kan?