HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Redshift

Ik heb deze vraag nog niet gezien, dus bij deze. Is het mogelijk om tv programma's op te nemen? Het zal er misschien niet standaard al op zitten, maar dat je bijvoorbeeld al van te voren kan instellen dat het apparaat om 20:00 elke doordeweekse dag iets van een bepaalde zender opneemt? EN dat je dan toch nog tijdens dat opnemen een film kan kijken... dat zou echt relaxt zijn.

J.A.F._Doorhof

1. ja
2. basmanagment op de analoge uitgangen word niet ondersteund, dit zal in de pre-amp moeten gebeuren.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Is bekend wat de reden is waarom het apparaat geen cd-audio ondersteunt?
Ik heb hier nog nooit eerder van gehoord. Zelfs de allergoedkoopste apparatuur ondersteunt dit

J.A.F._Doorhof

Ik heb er geen reden voor gehoord.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BuuRMaN1973

Ik lees dat veel mensen de DUNE op een NAS aansluiten. Is het ook mogelijk om de DUNE gewoon in een netwerk op te nemen (aansluiten via mijn ADSL modem/router).

rbormans

Citaat van: BuuRMaN1973 op januari 14, 2009, 14:30:43
Ik lees dat veel mensen de DUNE op een NAS aansluiten. Is het ook mogelijk om de DUNE gewoon in een netwerk op te nemen (aansluiten via mijn ADSL modem/router).
Een NAS is maar een uitgeklede PC, dus ja

(de DUNE kan zelfs NAS spelen voor je netwerk ;) )

mcsta

na jaren van leechen van informatie op deze site nu eindelijk maar eens geregistreerd  ;D
Ik moet zeggen dat het apparaat er erg goed en interresant uitziet maar dat ik de problemen die worden aangegeven wat betreft de tvix6500 absoluut niet herken!
En word ook erg overdreven mijns inziens.
Ik bedoel alleen de opmerking al van die hd inbouwen...
Halve apparaat openschroeven is echt NIET waar!
ten eerste heb je geen schroevendraaier nodig het is nl een klepje en daar zet je de HD in aansluiten op de sata kabel en voeding en gaan
Kostte mij 1 minuut en waarschijnlijk minder nog.
ten 2e is de beeldkwaliteit ook erg subjectief want waar kijk je het op?
Ik bekijk het op een 1280 beamer en een HD ready Plasma van panasonic en iedereen is flabbergasted over de beeldkwaliteit.
Zal inderdaad als je het op een beamer afspeelt met een projectiescherm van een paar 100 euro vast wel verschil opleveren maar ik ben erg kritisch en ben zeer tevreden over het apparaat!
tevens films die niet afspelen...Dat herken ik dus ook zeker niet!
enige wat hij niet afspeelt is wmv 8 en lager files 9 en hoger dus prima!
ook mt2 files speelt hij prima!
nouja my 2 cents :s

jaco

Op je hd ready spullen kun je wellicht de echte beeldkwaliteit niet zien  :devil:

Ik vind de meerprijs voor de HDI ten opzichte van de TViX zeker niet te veel. Je kunt originele Blu Ray's afspelen, en hebt een betere mediaspeler. Verder geen multikanaals analoge uitgangen op een TViX.

En de HDI is met zijn eerste software release 10x stabieler dan de 6500 bij de eerste software. Ik ben blij dat ik geen TViX meer heb..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

mcsta

Citaat van: jaco op januari 15, 2009, 17:02:30
Op je hd ready spullen kun je wellicht de echte beeldkwaliteit niet zien  :devil:

Ik vind de meerprijs voor de HDI ten opzichte van de TViX zeker niet te veel. Je kunt originele Blu Ray's afspelen, en hebt een betere mediaspeler. Verder geen multikanaals analoge uitgangen op een TViX.

En de HDI is met zijn eerste software release 10x stabieler dan de 6500 bij de eerste software. Ik ben blij dat ik geen TViX meer heb..

Je hebt 2 mogelijkheden op de TVIX om de boel digitaal aan te sluiten dus waarom zou iemand die alles FULL HD heeft dan analoog 5.1 aansluiten..
Ik heb trouwens wel gewoon surround sound op de aux aansluiting.
Moet er eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat ik niet weet of het officieel 5.1 is of dat mijn JVC setje dat er van maakt
het maakt in ieder geval niet uit wat ik over die analoge uitgang gooi(DD,DTS,stereo what ever) ik hoor gewoon surround sound.
Nu ben ik ook een sound noob dus..
Ik hoor alleen dat het geluid netjes verdeeld word over 6 speakers.
en ik vind persoonlijk de mogelijkheid om Bd af te spelen een overbodige optie omdat die dingen veel te duur zijn en ook blijkt dat ten opzichte van een dedicaded BD speler dat dit alleen een aardig extraatje is..
En het gros koopt een mediaplayer voor gedownloade content en af en toe een origineel schijfje en niet andersom
Ik heb de tvix 6500 nu bijna een jaar en idd wel een aantal x een FW update gedaan maar dat hou je met dit apparaat ook!
Ik blijf bij mijn TVIX :D

rbormans

Citaat van: mcsta op januari 15, 2009, 17:17:56
Je hebt 2 mogelijkheden op de TVIX om de boel digitaal aan te sluiten dus waarom zou iemand die alles FULL HD heeft dan analoog 5.1 aansluiten..
Om toch HD geluidtracks door te kunnen geven aan een pre/receiver die de nieuwe formaten nog niet ondersteund (en die ook niet over S/PDIF gaan)

J.A.F._Doorhof

Hi,
1. de testen met de TVIX zijn gedaan op een Barco 808s Graphics volledig gecalibreerd, daarna op een HD100 van JVC en een HD750, de Dune is op alleen op de HD750 getest in direct vergelijk met de Tvix6500 via dezelfde switch en geloof me als ik zeg dat er een GROOT verschil is tussen die 2. De HDI BD prime geeft een STUK meer diepte en rust in het beeld. Het audio is ook een stuk losser en gedefineerder.

2. Waarom analoog aansluiten.
Simpel, hoe wil je anders genieten van DTS HD en DD HD ?
Ik heb misschien een simpele set (Meridian G serie :D) maar mijn set ondersteund geen HDMI dus ik ben aangewezen op de analoge uitgangen, of zoals je ook kan lezen een HDMI stripper zoals de Octava.
Verschil tussen DD HD en DTS HD en de alternatieve DD/DTS tracks is wederom GROOT.

3.
Je mag altijd blij zijn met je TVIX maar realiseer je je wel dat er geen BD speler in zit, dat je geen BD rips rechtstreeks kunt afspelen, dat het inbouwen van de HDD voor veel mensen betekend dat de speler los gekoppeld moet worden uit het set om hem open te maken.
Bij mij staat alles redelijk toegankelijk maar ik moet wel alles kabels loshalen als ik de HDD wil wisselen, maw het is een paar minuten werk maar wel irritant.

4.
JIJ vind BD afspelen een overbodige luxe en dat mag, IK vind het een ESSENTIEEL onderdeel van een mediaspeler.
Ik wil gewoon 1 speler die alles doet, en niet 2-3 spelers die allemaal een beetje doen.

En welkom op het forum natuurlijk :D
Custom installer

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 15, 2009, 17:43:07
3.
Je mag altijd blij zijn met je TVIX maar realiseer je je wel dat er geen BD speler in zit, dat je geen BD rips rechtstreeks kunt afspelen

Met de nieuwste beta release tvix_m-6x00_99.3.85 van de TViX kan deze ook BD rips afspelen inclusief de menu's :)

J.A.F._Doorhof

Volledige rips ?
Dus met alle audiosporen aanwezig ?
weet dat de POPCORN daar bv op vast liep bij bepaalde rips.
Custom installer

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 15, 2009, 17:58:20
Volledige rips ?
Dus met alle audiosporen aanwezig ?
weet dat de POPCORN daar bv op vast liep bij bepaalde rips.

Ik heb het nog niet getest. Hij zou volledige rips moeten kunnen spelen inclusief de menu's dat is wat ik las. Of het allemaal al perfect werkt weet ik niet (verwacht ik niet) maar er waren al gebruikers die succesvol meerdere BD rips hadden kunnen afspelen.

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19878&postdays=0&postorder=asc&start=0

J.A.F._Doorhof

top.
Dat heeft TVIX altijd wel goed gedaan, als je bedenkt dat de 4100 dingen deed die officieel niet konden :D
Custom installer

papaleo

Citaat van: riwi op januari 15, 2009, 17:56:54
Met de nieuwste beta release tvix_m-6x00_99.3.85 van de TViX kan deze ook BD rips afspelen inclusief de menu's :)

Met alle respect Richard.....heb je deze zelf getest?
Jij weet als geen ander dat de meeste nieuwere fw's van de TViX meestal weer niet meer zo stabiel zijn als de vorige.
Daar werd ik zelf een beetje moe van dus ben ik ook over stag gegaan..... ;) de Dune is natuurlijk nog geen perfecte machine,of deze er ooit zal komen zal de tijd leren.

edit;

@Riwi
ik zie dat je daar al antwoord op gegeven heb.... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Tube-freak

Dit klinkt weer als de zoveelste fabrikant die het valhalla beloofd.  Kunnen ze het waarmaken......
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

riwi

Ik weet dat lang niet alle FW van Dvico verbeteringen zijn. Maar daarom heten ze ook beta. Ik heb ze ook niet allemaal geprobeerd.  Ik hoef de nieuwe beta ook nog niet. Ik las net dat ze een beperking hebben ingebouwd van 100 films die je kan spelen... ;) Tevens heb ik niet de behoefte om full rips te spelen direct omdat ik toch wel redelijk tevreden ben met 'goede' mkv rips.
Desondanks zal er hier ook nog wel een Dune komen verwacht ik. Gewoon om mee te spelen. Al is het alleen maar als speler voor regio A schijven, zodat ik vrijer ben in de keuze voor een goede regio B speler.

Tinus_

Ik zit er ook over te denken. Mijn HTPC is weer eens vast gelopen (na installatie total media) en ik begin het een beetje beu te worden.  :devil:

Maar ik moet deze wel aansluiten via de 5.1 uitgang maar die is nog niet in orde van de Dune.  :(
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan.
Ik heb bij verschillende klanten navraag gedaan en die herkenen niet mijn probleem.
Ik zit nu te wachten op een nieuwe unit om het te testen.
Custom installer

Hanky Panky

@ Frank: is het mogelijk om nu een standaard Dune speler aan te schaffen en later eventueel een Gbit of Esata module in te bouwen (en kan ik dat zelf er van uitgaande dat ik ook mijn eigen pc's bouw of moet dat via de reseller)?

En wat kosten ze nu want op jullie site zie ik ze even niet?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Tube-freak

Zolang het mijn blu ray speler niet 100% kan vervangen, kunnen die zogenaamde alles spelers het helaas wel vergeten.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

borkaenjo@work

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 15, 2009, 18:44:08
Ligt eraan.
Ik heb bij verschillende klanten navraag gedaan en die herkenen niet mijn probleem.
Ik zit nu te wachten op een nieuwe unit om het te testen.

Als je dit probleem nu wel hebt, kun je ongelimiteerd je unit oruilen
tot je een goede hebt?

mcsta

Citaat van: riwi op januari 15, 2009, 18:30:40
Ik weet dat lang niet alle FW van Dvico verbeteringen zijn. Maar daarom heten ze ook beta. Ik heb ze ook niet allemaal geprobeerd.  Ik hoef de nieuwe beta ook nog niet. Ik las net dat ze een beperking hebben ingebouwd van 100 films die je kan spelen... ;) Tevens heb ik niet de behoefte om full rips te spelen direct omdat ik toch wel redelijk tevreden ben met 'goede' mkv rips.
Desondanks zal er hier ook nog wel een Dune komen verwacht ik. Gewoon om mee te spelen. Al is het alleen maar als speler voor regio A schijven, zodat ik vrijer ben in de keuze voor een goede regio B speler.

Wat houd die beperking in dan?
100 films die je kunt spelen??
en daarna stopt hij ermee ofzo..

J.A.F._Doorhof

@borkaenjo,
Ik ga ervan uit dat ze een goede unit moeten leveren dus ik neem aan dat ik een uitzondering heb.
Nogmaals de andere mensen herkennen het niet, dus ik heb goede hoop.

@Tubefreak,
De BDprime vervangt dus juist wel je BD speler

@Hanky Panky,
Prijzen zijn vastgezet op 499,00 voor de units en 50,00 voor de uitbreidings modules.
We plaatsen die gratis voor je, ook achteraf.

Custom installer