HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Citaat van: Maradona10 op januari 20, 2009, 15:20:17
Bestaat er behalve een NAS ook een USB HDD met Gigabit aansluiting?

Ik wil de USB HDD koppelen aan de Prime en grote bestanden kopieren van m'n PC naar de HDD via Gbit.

Dit omdat als ik ga kopieren van PC--->Prime--->USB HDD het via SMB veel te lang duurt.

Iemand enig idee of dat bestaat en kan?

Volgens mij hebben Qnap, Synology en Western Digital allen zoiets in hun assortiment. Vanaf ca. 125 euro heb je een Synology 108J zonder HDD.

In verband met sponsor belangen moet je zelf maar even googelen voor een overzicht

edit:typo
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

jaco

Mijn ervaring met goedkope oplossingen die Gigabit Ethernet zeggen te ondersteunen is dat het nog steeds akelig langzaam is.

Mijn mening is nog steeds de disk maar direct aan de PC hangen en dan volzetten. Wil je iets afspelen, de disk aan de Dune hangen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Hanky Panky

Citaat van: jaco op januari 20, 2009, 18:03:29
Mijn ervaring met goedkope oplossingen die Gigabit Ethernet zeggen te ondersteunen is dat het nog steeds akelig langzaam is.

Mijn mening is nog steeds de disk maar direct aan de PC hangen en dan volzetten. Wil je iets afspelen, de disk aan de Dune hangen.

Je moet bij de goedkopere apparaten ook geen hoge verwachtingen hebben. Kopiëren starten, bakkie doen en daarna eens checken hoe het staat  :)

borkaenjo@work

Al iets meer bekent over de HD Center?

J.A.F._Doorhof

We hopen deze week wat horen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Maradona10

Citaat van: Hanky Panky op januari 20, 2009, 17:36:54
Volgens mij hebben Qnap, Synology en Western Digital allen zoiets in hun assortiment. Vanaf ca. 125 euro heb je een Synology 108J zonder HDD.

In verband met sponsor belangen moet je zelf maar even googelen voor een overzicht

edit:typo

Bedankt voor de info, maar dat zijn gewoon 1-Bay Nas'en. Ik bedoel of er een USB HDD bestaat met Gbit aansluiting.

Hanky Panky

Citaat van: Maradona10 op januari 21, 2009, 11:08:14
Bedankt voor de info, maar dat zijn gewoon 1-Bay Nas'en. Ik bedoel of er een USB HDD bestaat met Gbit aansluiting.

:eh: een (USB) HDD met een Gbit aansluiting is een NAS  ;)

Alleen WD maakt ze af fabriek mét HDD voorzover ik kan zo even snel kan overzien, de Western Digital MyBook World Edition II. Wel duur (ca. € 400)

borkaenjo@work

Nog even een vraagje mbt de eSata module.
Is dit alleen de data verbinding of zit hier ook
meteen een stroom verbinding bij.
Maw, kan ik ook gewoon een losse schijf met kabels aansluiten.

Maradona10

Citaat van: Hanky Panky op januari 21, 2009, 12:03:38
:eh: een (USB) HDD met een Gbit aansluiting is een NAS  ;)

Alleen WD maakt ze af fabriek mét HDD voorzover ik kan zo even snel kan overzien, de Western Digital MyBook World Edition II. Wel duur (ca. € 400)

Ok, andere vraag dan. Kan ik vanuit de PC rechtrstreeks bestanden kopieren (m.b.v. Gigabit) naar de USB HDD zonder tussenkomst van de Prime (SMB)?
Want dat gaat anders veels te traag.

Hanky Panky

Ja dat lijkt me wel even uitgaande dat je pc en de NAS in het netwerk hangen en de NAS ook via de USB aan de Dune hangt (de NAS/HDD moet dan wel in de buurt van je Dune staan lijkt me).

Maar is het niet veel goedkoper/handiger om je pc aan te laten staan?

Maradona10

Citaat van: Hanky Panky op januari 21, 2009, 12:45:32
Ja dat lijkt me wel even uitgaande dat je pc en de NAS in het netwerk hangen en de NAS ook via de USB aan de Dune hangt (de NAS/HDD moet dan wel in de buurt van je Dune staan lijkt me).

Maar is het niet veel goedkoper/handiger om je pc aan te laten staan?

Kan ik bijv. de Synology 209+ via USB koppelen aan de Prime, aan de NAS nog een USB HDD koppelen en kopieren van mn PC naar de 209+ en USB HDD.

Heb gelezen dat USB zoiezo beter is in performance dan Gigabit, maar werkt dit op bovenstaande wijze?

En als ik daarna nog SATA HDD erin zet dan maakt de 209+ dus eigenlijk verbinding met USB en niet Gigabit of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Hanky Panky

Citaat van: Maradona10 op januari 21, 2009, 17:13:34
Kan ik bijv. de Synology 209+ via USB koppelen aan de Prime, aan de NAS nog een USB HDD koppelen en kopieren van mn PC naar de 209+ en USB HDD.

Heb gelezen dat USB zoiezo beter is in performance dan Gigabit, maar werkt dit op bovenstaande wijze?

En als ik daarna nog SATA HDD erin zet dan maakt de 209+ dus eigenlijk verbinding met USB en niet Gigabit of zie ik dit nu helemaal verkeerd?

Zo ver gaat mijn kennis niet, misschien kun je hiervoor een apart topic openen?

jaco

maradona10 is een ster in het off topic gaan in allerlei topics op meerdere fora..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Michael

Is het ook mogelijk om een audio delay in te stellen? Dit in verband met het feit dat mijn marantz 7300 dit helaas niet kan. Op mijn oude xbox met xbmc kan het wel, dus ga er eigenlijk een beetje vanuit dat het ook hier op kan. Maar wil het voordat ik hem bestel toch graag weten ;-)

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Maradona10

Citaat van: jaco op januari 21, 2009, 18:15:06
maradona10 is een ster in het off topic gaan in allerlei topics op meerdere fora..

Thanks.  ;D

Dus ik moet voor ieder vraagje wat wel betrekking heeft op de Prime, maar ook op een ander onderwerp m'n vraag toch elders vragen?

Sorry voor het OT gaan.

J.A.F._Doorhof

Het beste is vragen over netwerken etc. te vragen in het daarvoor bestemde board.
Tenzij het ECHT betrekking heeft op de review natuurlijk.
Custom installer

jaco

Citaat van: Maradona10 op januari 22, 2009, 09:56:07
Sorry voor het OT gaan.
Zelf even een topic maken met je vragen..

Michael

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari 22, 2009, 09:11:49
nee.

Kreeg net de volgende mail van HDI (gaat over audio delay trouwens):

Citeer
Hello Michael,

Dune HD players have a limited support for setting an audio delay.
The only possibility is provided for video file playback: you can
press remote button "A" during file playback and then use LEFT/RIGHT
remote buttons to adjust the A/V sync delay with steps of about 50ms (0.05s).
Note that this possibility is not provided for Bluray disk/folder/ISO playback and
DVD-Video disk/folder/ISO playback.
Note that correction step is about 50ms.
This possibility is mostly intended to workaround A/V sync issues that
are sometimes encountered in file playback for some files.
It is not fully clear if this possibility is suitable to solve your problem.
There are no other possibilities for audio delay configuration.

Anyway, thanks for your request.
The requested feature (global audio delay configuration with a good precision)
will be added to the list of potential features for Dune HD players,
so users could vote for adding it in future firmware versions
(http://hdi.co.il/features).

--
Best regards,
HDI Dune support team.

J.A.F._Doorhof

Dat ze het per file doen is netjes, die setting was niet bij mij bekend.
Ging er vanuit dat het in het menu zou moeten zitten.
Custom installer

nwolsink

aha, topic gevonden, ik zie alleen 2 Dune's op Internet, nl de:
Dune HD Center http://www.hdi.co.il/fullhd_players/67-dune_hd_center.html

Dune HD ULTRA http://dune-hd.com/index.html

Apparaten lijken op elkaar maar zijn niet hetzelfde
::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

De HD ultra is er niet meer.
Maar dan zoek je niet helemaal goed :D

Er zijn 2 soorten.
De BD prime, deze is hier gereviewd en is ook nu uitgeleverd (hoewel zeer schaars), en dan is er de HD Center, deze komt waarschijnlijk pas in maart op de markt en heeft wat meer intern geheugen, een andere behuizing en de mogelijkheid voor een interne HDD.
Custom installer

theflo

Zijn er inmiddels ook Mac OSX users die de Dune Prime gebruiken?
Ik hoorde van Frank dat de BD Prime alleen FAT32 en NFS geformateerde USB disc pakt. Ik kan niks hierover vinden op het net.
FAT32 valt al af omdat die niet grotere files aankan dan 4 GB. NFS Disc kan Mac wel lezen maar niet schrijven.

Any tips?

Floris

nwolsink

Ik geloof dat ik dan wel even wacht op de HD Center
::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik zelf een mac.

NTFS schrijven is geen enkel probleem, daar is een kleine plugin voor MACosX.
Verder zullen de meeste mensen een soort van NAS oplossing kiezen aangezien dat qua stroom en gebruikers gemak erg voordelig is.

MAW er is geen probleem met een MAC.
zover ik weet ondersteunen andere mediaspelers ook alleen FAT32 en NTFS.
Custom installer