HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Citaat van: Paulak op januari  4, 2009, 22:44:53
Inderdaad.. maar vertel jij thuis maar eens waarom je er al bij voorbaat vanuit gaat dat zij dit niet gaat snappen  :bigsmile:

Anyway, kan de dune trouwens probleemloos livestreams aan?
Want dan denk ik er toch voorzichtig aan om 'm na wat komende firmware updates aan te schaffen.

Hoe lang woon jij al samen?  :P

Je pakt het aan op de volgende manier: je begint een enthousiast verhaal over de Dune en wat die allemaal kan en hoe groot en uitgebreid de AB is. Dan druk je de AB in haar handen en vraagt een CD op te zetten  ;D Vervolgens vraag je aan haar of dat wel handig lijkt zo 'want anders kunnen we altijd een gewone CD speler gebruiken, dan hoef je niet elke keer die Dune aan te slingeren.....'  Als je mensen van iets moet overtuigen dan kun je het beste de aanpak gebruiken waarbij ze de indruk hebben dat het hun eigen idee is wat je ze aanpraat  :)

;)

Zo en nu weer OT !

Ik wacht wel even af tot ze die analoge poorten voor elkaar hebben, als dat prut blijft zie ik geen nut voor dit apparaat omdat mijn receiver geen HDMI/HD audio decoders aan boord heeft.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

J.A.F._Doorhof

Ik heb een nieuwe unit in bestelling staan want het schijnt niet bij alle units zo te zijn, word dus hopelijk deze week vervolgt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

borkaenjo@work

Houd dat in dat de units omgeruild kunnen worden mocht dat zo zijn?

Starred

Citaat van: jaco op januari  5, 2009, 07:41:11
Ik heb inmiddels 6 Blu Ray rips gekeken. Werkt allemaal prima moet ik zeggen.

Cool, kan je ook NL subs kiezen (als deze erbij zitten uiteraard)?

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  5, 2009, 13:28:39
Ik heb een nieuwe unit in bestelling staan want het schijnt niet bij alle units zo te zijn, word dus hopelijk deze week vervolgt.

Heeft dit met 'n bepaald serie nummer te maken of zo...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: Starred op januari  5, 2009, 15:18:55
Cool, kan je ook NL subs kiezen (als deze erbij zitten uiteraard)?

Yep,het is als of je een 'doodgewone' bd in je speler stopt,als deze voorzien is van extra's,sub's,ed dan zijn deze net als bij je bd oproepbaar  ;)
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Ik weet het nog niet papaleo, ik moet eerst zien wat de andere unit doet.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Shrek

Ik volg dit topic nu al een paar dagen en begin erg enthousiast te worden over die dune ;-)

maar ik zit nu met 2 vraagjes,

ik wil de dune aansluiten op een denon 3805 en moet het voorlopig dus nog doen met db 5.1 en dts, als ik de dune dus met een optische of coax kabel aansluit kan ik dan mooi geluid verwachten (en ben niet zo heel veel gewend speel nu mn dvd's met een denon 1930)???

en wat is precies het verschil tussen de dune prime en zn duurdere broertje, behalve de in mijn ogen de mooiere alu behuizing??

alvast bedankt en veel hd plezier voor degenen die dune al hebben ;-)

J.A.F._Doorhof

Het geluid is absoluut fantastisch.

De behuizing en de interne HDD zijn de grootste verschillen.
Custom installer

Shrek

dat klinkt erg positief!!!

dan van die interne hd heb ik over het hoofd gezien!! bedankt voor de snelle reactie!!!

J.A.F._Doorhof

Denk het wel.
De BDprime is de eerste unit op de markt daarna komt nog de HD Center van Dune.
Die heeft een grotere behuizing en mogelijkheid tot een interne HDD.
Custom installer

Starred

Kan je de interne HD van de center makkelijk vervangen? Zoals bij de tvix6500?

papaleo

Heb net de bd rip van OS2 binnen gehaald waar BDlive op zit en dit werkt ook  :colgate:

Mark C00len

Citaat van: papaleo op januari  5, 2009, 20:11:08
Heb net de bd rip van OS2 binnen gehaald waar BDlive op zit en dit werkt ook  :colgate:

Je speelt deze af via de netwerkaansluiting?

papaleo

J.A.F._Doorhof

Zelf heb ik voor de prime gekozen omdat ik niet meer een interne HDD wil gebruiken, liever extern via NAS of E-sata.

De BD speler is op alle units aanwezig, ook de prime.
Custom installer

Bart_M

Dit werkt ook prima hoor:

Marc

Waarom is de Dune beter dan de PCH110 of HDX1000 als je geen BD player nodig hebt?
De beeld- en/of geluidskwaliteit?
Ik heb zelf te weinig verstand van alles wat er tegenwoordig speelt om op papier de apparaten met elkaar te vergelijken en bij elk de +jes en -netjes te zetten.

Sullivan

Kan de DUNE gewoon stereo digitaal uitspugen over coax?

Dan heb je ook nog de Ultra, wat is daar dan de meerwaarde van?

papaleo

Citaat van: papaleo op januari  4, 2009, 14:33:52

@Raf (B)
Wat betreft DTS/DD5.1 deze werken bij mij via coax prima met DVD ISO's en MKV materiaal

Moet dit toch terug nemen want zit nu 'n 1080p MKV bestand te kijken en deze heeft maar 1 audio spoor, namelijk (DTS), en dit werkt maar gedeeltelijk via coax ik mis het dialoog kanaal/geluid.... via analoog is dit er wel,dus is er toch iets niet in orde als je het geluid via coax laat lopen.

Bart_M

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 21:33:49
Ah joh kom op nou. Dat ziet er leuk uit in je kompjoeterkamertje maar niet in een beetje nette huiskamer of HT tussen de audiospullen... :wacko:

Zeurkous...  :unsure:

Dan zet je ergens een pc weg en ga je streamen via het netwerk.

Bart_M

Nee, gewoon een pc en dan dat bakkie ernaast waarin je de schijven kan steken.

Nix laat maar!

jaco

Hmm een speler met deze mogelijkheden en dan nog naar rommel kijken waar mensen mee geknoeid hebben. Ga je schamen  ;)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

jaco

had ik jou gequote dan ? Paar posts erboven papaleo  ;D