HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

edwinvh

Vanmorgen de WD netcenter,Thecus en de Qnap ingesteld en alle op NFS.
Tevens de laatste nieuwe firmware erop gezet.
Vanmiddag gaat de HD dune naar beneden om daar verder te testen.

papaleo

He,he....pfff...eindelijk kan ik mijn NAS zien,al is het op dit moment alleen maar SMB had/heb toch te maken met de nieuwe firmware en de NAS instellingen ,ik zal tzt ook de NFS wel voorelkaar krijgen,maar nu eerst even kijken of de Dune werkelijk zoveel beter presteerd op PQ....
Na de nieuwe firmware is de ab ook niet meer zo zenuwachtig meer deze reageerd nu wat accurater en heb er een Icoon bijgekregen namelijk van de Webbrowser en deze werkt nog ook.

Citaat van: Raf (B) op januari  4, 2009, 11:09:14
Heeft iemand al kunnen testen of DTS en DD5.1 kunnen worden doorgegeven over S/PDIF met DVD ISO's en DVD folders ? Ik las in een eerdere review dat dat niet kon, en dat alles naar stereo werd vertaald.

@Raf (B)
Wat betreft DTS/DD5.1 deze werken bij mij via coax prima met DVD ISO's en MKV materiaal
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

:tounge:@raf
Dan heeft die persoon waarschijnlijk bitstream uit niet aan staan.
Of wel hij kiest voor decode wat goed is voor hdmi 7.1 lpcm uit. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Resolutie keuze via Video-mode wanneer je 'n bd afdraaid blijft nu,na de fw update,ook netjes op de gewenste output keuze staan  ;)
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pietnoeck

Hi,

Leuke speler, hopelijk goede upgrade voor de popcornhour.
Deze heeft het lastig met het afspelen van files over een netwerk.
Zo duurt het enkele seconden voor hij naar een volgende file  gaat waar het op de pc via nnetwerk onmiddellijk gaat. Ook het doorspoelen verloopt traag en duurt opnieuw enkele seconden als je stopt met doorspoelen voor hij weer hervat.

Kunnen jullie eens nagaan of dit hier vloeiend verloopt en of hij ook ganse folders ineens afspeelt als je de folder aanklikt (hij dus alle audio of videofiles in de folder naeen of klikken opeenvolgend afspeelt)

Als dit allemaal goed loopt dan gaat de HTPC en popcorn definitief de deur uit.

papaleo

Vreemd genoeg krijg ik de connection via 'Wired (1Gb Ethernet)' niet aan de praat,schakel ik terug naar gewoon 'Wired (Ethernet)'dan is er wel verbinding.
Dit probleem heb ik niet met mijn Tvix,deze stond altijd via 1Gb Lan verbonden in mijn netwerk
Zou het kunnen zijn dat mijn netwerk thuis is bekabeld met Cat5 kabels en dat de Dune alleen werkt via Cat6 bekabeling?
Is er eigenlijk iemand die uberhaut ook dit probleem heeft?

edit;
Oranje en Groene lampjes branden allebei (achter) op de Dune wanneer de ethernet kabel er in zit.
En het groene lampje was toch voor de Gb verbinding, meen ik....?

papaleo

8) is ook de mogelijkheid die ik tegen kwam,dat ik nu mijn HDV materiaal welke ik van 1440x1080i naar 1920x1080i had omgezet nu eens eindelijk met een werkelijk bijzondere mooi motion kan tonen op mijn plasma (heb dit nog niet via mijn HD100 geprobeerd).
Ik kan nu kiezen welke deinterlacing mode ik er op los laat (off,adaptive,bob,blend) dit is een verademing in PQ/motion,streamt dit materiaal nu al ruim een halfuur achter elkaar door v/a mijn NAS (SMB!) met een bitrate van (42Mbit/s)!!! zonder enige strubbeling... geen freeze of andere onzin..... :o  8)

edwinvh

Citaat van: papaleo op januari  4, 2009, 15:39:57
Vreemd genoeg krijg ik de connection via 'Wired (1Gb Ethernet)' niet aan de praat,schakel ik terug naar gewoon 'Wired (Ethernet)'dan is er wel verbinding.
Dit probleem heb ik niet met mijn Tvix,deze stond altijd via 1Gb Lan verbonden in mijn netwerk
Zou het kunnen zijn dat mijn netwerk thuis is bekabeld met Cat5 kabels en dat de Dune alleen werkt via Cat6 bekabeling?
Is er eigenlijk iemand die uberhaut ook dit probleem heeft?

edit;
Oranje en Groene lampjes branden allebei (achter) op de Dune wanneer de ethernet kabel er in zit.
En het groene lampje was toch voor de Gb verbinding, meen ik....?

De ethernet aansluiting waar de lampjes op zit is de 100mbit aansluiting.( vanaf achter gezien de linkse aansluiting)
De 1000 mbit aansluiting zit rechts midden in.

The Kurgan

Is er een kwaliteitsverschil in weergeven met de hdx 1000 { iemand?}

papaleo

Citaat van: edwinvh op januari  4, 2009, 16:49:17
De ethernet aansluiting waar de lampjes op zit is de 100mbit aansluiting.( vanaf achter gezien de linkse aansluiting)
De 1000 mbit aansluiting zit rechts midden in.

Ok,gevonden...thx
1Gb verbinding werkt nu wel  ;)

The Kurgan

Ik wil wel meelullen over dit onderwerp, maar ik heb 'm nog niet.

edwinvh

Vandaag even wat getest en moet zeggen dat het prima werkt.
Alle drie de nassen gaan niet over hun nek.
Als vergelijk had ik de tvix 6500 er ook naast (waar ik ook nog steeds tevreden over ben)

Maar zoals Frank al aangaf is het beeld inderdaad een HEEL stuk beter.
Meer diepte en meer scherpte viel al gelijk op bij de eerste film die ik getest had.
Het geluid is inderdaad ook een Heel stuk beter.
Ik had altijd het probleem dat bij muziek de zanger of zangeres dat het stemgeluid onder in het beeld zat.
Nu zijn de stemmen mooi in het midden van het beeld. Dus het geluid is een heel stuk opgetrokken met deze speler.
Ook vond ik dat het surround zijkant en achterkant meer aanweziger is geworden.

Ik had bij Celine dion (HDrip) gewoon kippevel gekregen van het geluid en beeld.
Ook bij meer muziek dvd kwam alles beter op zijn plek.

Voor de rest heb ik nog niets gevonden op de nassen wat hij niet afspeeld.(maar dat kan ook niet op een middag)
Ook HD audio is met streamen getest en gaat perfect.

Het enige nadeeltje wat ik gevonden had is, dat als je hem standby zet dat de ventilator door blijft draaien van de sigma chip. En verbruikt hij ongeveer 25 watt in standby.
Zodra je hem op het voorpaneel uitzet gaat hij wel volledig uit en verbruikt hij niets meer.
Ik had liever gezien dat hij helemaal uit kan met de afstandbediening.

Zo dat was het voor vandaag ik ga nu weer naar beneden om maar weer eens verder spelen met het apparaat.

rbormans

Citaat van: papaleo op januari  4, 2009, 14:33:52
@Raf (B)
Wat betreft DTS/DD5.1 deze werken bij mij via coax prima met DVD ISO's en MKV materiaal
Mooi mooi ! Bedankt voor de bevestiging.

Paulak

Hi, ik ben nieuw en wil even inhaken hierop. De Dune klinkt als de nieuwe alles-kunnen en ik had hem al bijna in bestelling staan.. echter begrijp ik dat deze player geen old-school audio cd's afspeelt? Hoe lossen jullie dit nu op? Speelt hij wel audio via netwerk of usb, of herkent hij uberhaupt geen wav en mp3?

Ik heb namelijk 1 restrictie meegekregen van den vrouw bij het kopen van een nieuwe set.. hij moet op een eenvoudige manier audio kunnen afspelen. Voor de rest kon ik mij uitleven  :lookaround:
Hoor het graag!

Hanky Panky

Citaat van: Paulak op januari  4, 2009, 21:57:02
Hi, ik ben nieuw en wil even inhaken hierop. De Dune klinkt als de nieuwe alles-kunnen en ik had hem al bijna in bestelling staan.. echter begrijp ik dat deze player geen old-school audio cd's afspeelt? Hoe lossen jullie dit nu op? Speelt hij wel audio via netwerk of usb, of herkent hij uberhaupt geen wav en mp3?

Ik heb namelijk 1 restrictie meegekregen van den vrouw bij het kopen van een nieuwe set.. hij moet op een eenvoudige manier audio kunnen afspelen. Voor de rest kon ik mij uitleven  :lookaround:
Hoor het graag!

Met een cd-speler ?  ;)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

The Kurgan

Voor mij word dit waarschijnlijk ook de eerste HD mediaspeler, maar ik heb geen ervaring met netwerken opzetten, nog met de integratie van dit soort spelers binnen een netwerk
Ik ken momenteel alleen de popcorn hour 100, die door mijn zwager alleen word gevoed met usb sticks en harde schijven met gedownload materiaal.
Mij persoonlijk lijkt het handiger om aan te sluiten op een netwerk harde schijf, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee. Ik lees ook wel eens wat over streaming, maar echt veel weet ik daar niet van. Ik lees ook over verschillende uitvoeringen, maar weet nog niet welke voor mij het meest geschikt is.

papaleo

De PQ ziet er inderdaad niet verkeerd uit moet ik zeggen, basseer dit op een bluray rip welke ik vanavond helemaal heb afgekeken het was een rip van 22Gb waarvan, zoals op een normale Bluray, ook nog eens (als belooft) alle extra's te voorschijn zijn te toveren  8)

Misschien lag het aan de bewuste rip maar ik vond wel dat in de donkere partijen van de opnames het zwart weinig definitie meer had, het zwart liep als het ware dicht.
In de Tvix kon je de video-levels/HDMI setting (RGB/YUV) range instellen op; (0 - 255 / 16-235) ik kan dit op de Dune niet vinden, en met de Bightness/Contrast regeling wordt het er niet veel beter op.

papaleo

Citaat van: Paulak op januari  4, 2009, 21:57:02

Hoor het graag!

Wat ik even geprobeerd heb zijn Flac en MP3's en die speelt die 'gewoon' af.

Paulak

Citaat van: jowi op januari  4, 2009, 22:03:55
Wel apart, ik sta er geen seconde bij stil of dit apparaat cd's of mp3's af kan spelen. Dat doe ik met mijn HTPC ook niet. Zou ook redelijk onzinnig zijn.
Ik zie het apparaat wel als een alleskunner... op video gebied, en dan met name HD. En ik vraag me serieus af of dat ook gewoon niet eigenlijk de bedoeling is van dit apparaat... maw, mensen die cd's willen draaien zitten die niet gewoon met een verkeerd idee naar dit apparaat te kijken?

Tja, misschien ben ik wat ambitieus wanneer ik van een alles-kunner/media center verwacht dat ie zowel video als ook ouderwetse audio aan kan.
Alternatief zou inderdaad een additionele cd speler zijn... maar dat is juist wat ik wilde vermijden: nog steeds voor iedere functie een apart apparaat neerzetten.

@ papaleo : thanks! goed nieuws  ;)

Paulak

Eens.
Er zijn weliswaar systemen die via de display wat basic info weergeven en daardoor de tv niet nodig is, maar je hebt gelijk: de Dune is hier in basis niet voor bedoelt en dient met name visueel genot. Een aparte CD speler voor de vrouw is daarom nog niet eens een slecht alternatief  8)
Wel goed om te horen dat ie wel MP3 aankan. Hiermee kun je alsnog uit de voeten met een goeie database met muziek en wellicht livestreams.

Tot zover off-topic ;-)

Paulak

Inderdaad.. maar vertel jij thuis maar eens waarom je er al bij voorbaat vanuit gaat dat zij dit niet gaat snappen  :bigsmile:

Anyway, kan de dune trouwens probleemloos livestreams aan?
Want dan denk ik er toch voorzichtig aan om 'm na wat komende firmware updates aan te schaffen.

jaco

Ik heb inmiddels 6 Blu Ray rips gekeken. Werkt allemaal prima moet ik zeggen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

papaleo

Citaat van: jaco op januari  5, 2009, 07:41:11
Ik heb inmiddels 6 Blu Ray rips gekeken. Werkt allemaal prima moet ik zeggen.

Was bij deze rips geen sprake van black cropping waarneembaar?

J.A.F._Doorhof

Check even je brightness van de DUNE zelf, want ik herken dit niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Had ik natuurlijk already done....  ;)

Maar zoals ik al aangaf in een eerdere post,als niemand anders dit opmerkt zou het waarschijnlijk aan de bewuste bluray rip zelf liggen.

Ik ga vanavond eens 'n andere bd rip er op loslaten.