HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

gaat lekker jongens toch.
De sharkoon oplossing is ook wat ik gebruik het is zwart hotpluggable en het werkt wat wil je nog meer ?
Uiterlijk vs userfriendliness ?
Ik zie mezelf niet elke keer een hdd in een tray schroeven als ik een film wil kijken.
De sharkoons werken gewoon perfect en dankzij langere USB kabels vast ook voor jou wel ergens uit het zicht te plaatsen.

Ik draai op dit moment nog alles op een vier schijf nas en indien nodig dus via de sharkoon.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 21:43:52
Mijn HTPC nu zit vol met 8x 500GB disks. Dan heb ik er nog 6 van 500GB op de plank liggen, los, voor in een tray.
Ik ga echt geen 2 of 3 complete towers of dikke NASsen continue in de lucht houden.

Ach laat ook maar.

Wat een armoe, er zijn tegenwoordig 1,5 TB schijven te koop hoor  :laugh:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Starred

Wel handig zo'n Sharkoon lijkt me. Kost dat?

papaleo

Citaat van: jaco op januari  5, 2009, 22:18:47
Hmm een speler met deze mogelijkheden en dan nog naar rommel kijken waar mensen mee geknoeid hebben. Ga je schamen  ;)

Jaja...,ik weet hoe jij daar over denk....sorry hoor.  :tounge2:

Maar dit is toch 'n 'Review Topic' dus moet je toch van alles en nog wat testen,zeker als daar een vraag over gesteld is.  ;) 
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Starred

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 23:01:49
Ja NU wel ja :)
Ben al een paar jaar bezig jongens.
Wel grappig dat veel mensen HD nu ontdekken als iets nieuws haha...
been there, done that, got the f*cking t-shirt O0

Niet zo opscheppen he?  ::)
De meesten hier zijn net als jij al een jaar of 5 of wellicht langer met HD bezig  ^-^

Hanky Panky

Citaat van: Starred op januari  5, 2009, 23:00:17
Wel handig zo'n Sharkoon lijkt me. Kost dat?

3 tientjes

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 23:01:49
Ja NU wel ja :)
Ben al een paar jaar bezig jongens.
Wel grappig dat veel mensen HD nu ontdekken als iets nieuws haha...
been there, done that, got the f*cking t-shirt O0

Je bent niet de enige hoor, ik heb alleen niet de behoefte om alles te bewaren  8)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

Starred

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 23:12:44
. De meeste van de oude garde wel ja 8)

Daar doel ik uiteraard op. En we zoeken allemaal de holygrail om HD in volle glory eenvoudig af te spelen

papaleo

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 23:15:15

Moet alles tegen die tijd wel helemaal 100% in orde zijn natuurlijk :)

Hoe lang heb je....óf,hoe lang wil je wachten... :tongue2:
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Is het eigenlijk mogelijk om de firmware te downgraden,zoals met de Tvix?

jaco

Je schijnt altijd elke firmware te kunnen laden. Staat ergens op het mpcclub forum, een post van user dkv (iemand van hdi)
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Sullivan

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 21:36:14
Nou schiet mij maar lek, ik zit volgens mij op een hele andere site van HDI te kijken dan jullie. Ultra?
Deze kwam ik tegen, maar niet op de HDI site. Misschien weet Frank meer?

jaco

9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Sullivan

MarkD

Edit: overbodige post...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

jaco

Citaat van: Sullivan op januari  6, 2009, 07:50:56
Waar staat de Ultra dan?
Die stond vroeger ook op de Full-HD player list, maar is er sinds eninge tijd vanaf gehaald.

J.A.F._Doorhof

De Ultra was de oude speler.

De sharkoon zit inderdaad rond de 30,00 we hebben ze altijd op voorraad in de showroom, dingen worden als warme broodjes verkocht.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

christa

ik wil een mediastreamer hebben om alle formaten te streamen en waarbij ik kan kiezen voor ned subs
moet ik dan deze hebben over zijn er nog zoveel problemen dat ik beter voor de hdx1000 of een popcournhour moet kiezen of de tvix6500
groetjes christa
sony 52w3000,samsung 64inch8000 samsung plasma,51d8000.samsung 40c550 lcd
dune mediaplayer
xbox360
ps3 logitech z5500

J.A.F._Doorhof

Voor de mediafiles werkt alles vlekkeloos, de meeste problemen zitten bij het loopwerk, dus DVD playback.
Custom installer

riwi

Citaat van: jowi op januari  5, 2009, 21:56:10
Joh schij nou toch uit met dat lelijke bakkie :)
Vind het echt helemaal niks :crazy:

Ik vind de Sharkoon juist een nette oplossing. Ik heb hem zelf ook in e-sata + usb Pro uitvoering in mijn 'nette' huiskamer staan  ;D Veel handiger dan die rotte sledes waar je losse schijven in moet prutsen. Ik moet wel zeggen dat ik het niet gebruik om matereiaal van af te spelen, maar meer om naartoe te backuppen als ik materiaal wil bewaren maar niet direct hoef te kunnen afspelen.
Tevens handig om al die kleine 500G schijven nog te kunnen gebruiken die uit de NASen en fileservers komen :)

Hij kan ook op zolder staan natuurlijk als je je content PC daar hebt staan, maar dat wisselt dan weer lastiger  ;)

jaco

Ik heb zo'n icybox swap ding in een icybox 5,25 sata naar e-sata behuizing gezet.
Werkte goed 3 dagen, en vandaag werkt het niet meer op de e-sata connectie  :(

Werkt nog wel via de USB interface, dus benieuwd wat er nu weer aan de hand is. E-sata op de HDI nu al stuk, of de icybox devices zijn niet zo betrouwbaar.. Morgen maar even aan de PC hangen en kijken of het deze icybox is of de hdi.

jaco

e-sata werkt nog wel gewoon. De aanschakel volgorde is wat vreemd. Externe sata doos op aan, maar de hdi uit en de disc spint niet op. Dan de hdi aan en de hdd spint op.
Blijkbaar wacht de externe hdd op een signaal om op te spinnen. Ik was er wat door verward.

papaleo

We hoeven voorlopig (1 á 2 weken) niet te rekenen op nieuwe updates,want ik las net op MPC dat de complete staff met techneuten vrolijk rond loopt op de CES  :butbut:

Starred

J.A.F._Doorhof

Ik vind BD een stuk dynamischer klinken via de BD prime.
PS3 is een fantastische speler maar het is geen dedicated speler, tot nu toe was er geen ECHT alternatief qua snelheid etc. en de BD prime is nog steeds trager maar het beeld is wel meer gedetaileerd en geluidstechnisch beter.
Custom installer

tryharder

Heren,

ik heb met plezier het forum nagelezen en volgens mij ben ik ook langzaam op-afstand-interesse aan het krijgen voor de Dune.

Vraagje van mij is, of het mogelijk is de speler via component EN via HDMI aan te sluiten, zonder dat iets in de instellingen veranderd hoeft te worden.
Ik heb namelijk zowel een HDready Beamer als een fullHD lcd. Mijn Xbox360 doet lekker allebei zonder er iets aan te veranderen, en ik hoop dat de Dune dat ook doet. Het zou uiteraard op te lossen zijn door een hdmi-splitter (beamer heeft ook -bezette- HDMI in), maar wellicht dat de speler dat niet nodig heeft..

Is er trouwens sprake van lange 'opstarttijd'. Hoe lang duurt het van aanzetten, tot netwerkfilm draaiend?

Alvast bedankt voor het antwoord en complimenten voor de reviews en ervaringen :)

Tryharder