HD DUNE BDPrime review en aanvulling HD Center

Gestart door J.A.F._Doorhof, december 30, 2008, 18:38:22

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Heb vandaag al een response gekregen van HDI over de problemen (vanmorgen pas gemaild).

1.
De problemen met de analoge uitgangen, weten ze niet wat er aan de hand is maar word naar gekeken.

2.
De DVD probleem titels ga ik ze sturen en word getest.

3.
M2T word vanaf de volgende versie ondersteund, is heel simpel volgens ze.

4.
BD DVE word bij hun besteld en bekeken.

5.
De autoselectie hebben ze een goede verklaring voor:
De autoselectie is anders als wat ik verwachte, het is puur voor mensen die niet weten wat voor projector/TV ze hebben (EDID).
De BD prime zoekt dat uit en stelt de frequentie in en resolutie.
Voor video files moet je INDERDAAD handmatig de refresh aanpassen, ze kijken of ze dit alsnog kunnen automatiseren, aangezien andere dat wel doen.

MAW een ZEER snelle response en naar het lijkt ook 100% serieus.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

The Kurgan

Wordt het al tijd om er een bij je te reserveren, of is dat nog even te vroeg?

J.A.F._Doorhof

Denk het wel, maar even met deze dingen is je achterhoofd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Heb hier sinds 'n paar uur ook de Dune staan,kreeg 'm mee om er 'n paar dagen mee te (spelen= stoeien.)
Mocht die naar mijn zin zijn dan komt die voor de Tvix6500 in de plaats.

Voorlopig krijg ik 'm in iedergeval via het netwerk niet aan de praat...zal wel iets niet goed doen (en het was kinderlijk eenvoudig,las ik hier  ???)....heb geprobeerd om via 'New Network Folder' verbinding te maken met mijn PC en/of NAS maar van geen van beiden krijg ik respons krijg de melding 'Cannot acces networkfolder'  bij de status staat dan ook >Not connetted<  heb het geprobeerd met SMB en NFS maar beiden doen het bij mij niet.
Er zit dan ook een beknopte manual bij zeg...tsjonge,jonge zeg, en via de Dune website manual kan ik er ook niet veel wijzer van worden of ik het wel goed heb gedaan.

Dus op naar de BD drive...

Heb via de Setup>>> Video mode>>> de output op>>> '1080p 23.976Hz' gezet en op 'Apply' gedrukt...het beeld word even zwart en daarna wordt er netjes gevraagd of je deze output wilt behouden (press Enter to keep this mode) zo gezegt, zo gedaan,even contr. via het menu van mijn HD100 en ja er staat netjes 1080/23.976Hz,dus nu er 'n bd in gedaan en tot mijn stomme verbazing gaat de video mode uit zich zelf terug van 1080/24p naar 480p!!!???
Ok....nogmaals proberen en nogmaals en nogmaals...,nee de dune is eigenwijs en keerd gewoon terug in de 480p stand,dus dan maar eens 'n andere resolutie kiezen bv 1080p/50,1080p/25,720/50...enz,enz maar daar kan mijn exemplaar helemaal niet tegen want krijg dan steeds 'n error te zien op het display en de machine gaat dan fijn staan te rebooten.
Heb ook verschillende bd geprobeerd met het zelfde resultaat.

Nog even wat info van het exemplaar dat ik heb staan, deze draait met Firmware version: 081218_2145

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Zet als eerste de nieuwe firmware erin, dat scheelt misschien.

NFS draaide hier in een minuut, wat sommige NFS servers willen is de / voor de mapnaam check dit even.
Probeer anders eerst SMB als dat wel lukt weet je waar je moet zoeken.

BD herken ik totaal niet, ik stel de speler in op 1080P23,97 en bevestig dit, start de BD en de projector blijft gewoon netjes 1080P23,97(24) aangeven.
Zie ook geen stotters in het beeld en de beeldkwaliteit is zeker geen 480P :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Check trouwens voor mij even de analoge outputs als je wilt, je hoeft geen BD te draaien, draai het volume iets open en luister of je een ruisvloer hoort met kraakjes etc.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ShellBeach

Speelt dit ding ook BD backups af ?
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

J.A.F._Doorhof

Is al verschillende keren in de review genoemd, helemaal, inclusief menu's, audio, ondertitels en zelfs de hoge bitstreams zonder remuxing waar andere spelers op vastlopen.
Dat maakt juist de BD prime zo interessant, het is een ECHTE alles speler op dit moment.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

edwinvh

Ik heb hem inmiddels ook uitgepakt en aangesloten.
Nog wel op zolder omdat ik eerst alles in wil gaan stellen voor hij naar beneden gaat.
De thecus 5200pro heb ik inmiddels aan de praat.
Hij draait nu op het moment prison break met 35mbp en draait goed.

Ik ga hem testen met 3 nassen.
WD netecenter (disney nas voor de kleine)  ;D
Thecus 5200pro
Qnap 509

OP een pioneer VSX LX70 receiver
Pioneer LX5090 scherm

Maar eerst wil ik alle instellingen voor de nassen goed hebben voor ik hem beneden zet.
Ik laat hier ook horen wat ik er van vindt.
Tevens laat ik de Tvix 6500 ook aangesloten om te vergelijken.

jasjenl

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  3, 2009, 20:54:03
Dat maakt juist de BD prime zo interessant, het is een ECHTE alles speler op dit moment.
Ook SACD?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

Zover ik nu weet geen HD-DVD's, SACD's en geen audio CD's.

Wel wat veel mensen vragen FLAC.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Laten we het de praktisch alles speler noemen dan :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jasjenl

Huh, ook geen gewone audio cd's?? Ik dacht dat dat toch wel zo'n beetje de meest standaard mogelijkheid was van elke optische drive...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

Ik heb geen idee. In theorie is de compressie voor geluid en beeld gelijk maar of hij de mappen 1:1 slikt ???
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  3, 2009, 20:47:13
Check trouwens voor mij even de analoge outputs als je wilt, je hoeft geen BD te draaien, draai het volume iets open en luister of je een ruisvloer hoort met kraakjes etc.

Ik hoor wanneer ik het volume opschroefd 'n brom met daar in,in regelmaat wat knakkende geluidjes.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

ok dat is dus niet goed en blijkbaar niet alleen bij de spelers die we hier hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Wat is de laatste firmware,en waar is deze te vinden? Ik zie hier http://hdi.co.il/firmware/bdprime/ geen nieuwere versie staan.
Ik neem aan dat deze via 'n cd in de speler gezet moet worden en niet via de internet verbinding....

btw,mijn Gigabit ethernet connectie werkt ook niet....wanneer ik voor deze kiest in de setup heb ik geen verbinding,krijg de melding '(unset) [diconnected] [1Gb Ethernet]'
Kies ik voor 'Wired (Ethernet) woord het IP address wel zichtbaar.....

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Firmware update kan via USB.
Bovenste firmware is de nieuwere lees als jaarmaanddag-tijd
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Wat doe ik nu eigenlijk fout met het aanmaken van een Netwerk folder?
Ik zal eens op een rijtje uitleggen hoe ik (probeer) een folder aan te maken;
Kan iemand eens proberen (simpel) uit te leggen hoe het dan wel zou moeten?


>New Network Folder<

name:        'blablabla'
type;         SMB
Server;      ik neem aan dat dit de naam van mijn PC of NAS moet zijn,of moet dit de naam van de locatie/volume zijn?
Folder;       Naam van de sharefolder, heb ook geprobeerd 'n / voor de foldernaam te zetten help niet.
User;         niet ingevuld
Password;  Niet ingevuld



Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

kies nfs
Server ip nummer
Mapnaam

Zo werkt het met de qnap hier.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Met mijn Synology 508 krijg ik 'm op deze manier niet aan de praat(zal de inst. in de 508 wel zijn).
Nu heb ik de Tvix altijd via Samba met mijn PC en NAS verbonden en nog nooit via NFS.
Dus hoe zou de instellingen via Samba dan moeten zijn...?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

edwinvh

Citaat van: papaleo op januari  4, 2009, 00:20:21
Met mijn Synology 508 krijg ik 'm op deze manier niet aan de praat(zal de inst. in de 508 wel zijn).
Nu heb ik de Tvix altijd via Samba met mijn PC en NAS verbonden en nog nooit via NFS.
Dus hoe zou de instellingen via Samba dan moeten zijn...?

name:        (kun je zelf kiezen wat je wilt)
type;         NFS
Server;      (ipadres van je nas)
Folder;       Folder die je shared

rbormans

Heeft iemand al kunnen testen of DTS en DD5.1 kunnen worden doorgegeven over S/PDIF met DVD ISO's en DVD folders ? Ik las in een eerdere review dat dat niet kon, en dat alles naar stereo werd vertaald.

J.A.F._Doorhof

zelfde alleen dan SMB
Zo draaide de TVIX bij mij tenminste, maar ik zou toch echt proberen NFS aan de gang te krijgen, SMB draaide niet echt stabiel bij mij met grotere MKV's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"