Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

Martin_M

Door wat nalatigheid heb ik mijn TViX op het laatste moment nog even opgestuurd. Maandag opgehaald door Fedex en de maandag daarop een nieuwe in huis zonder gezeur.

Het eerste wat opvalt is dat deze fan vele malen stiller is. Da's dan weer mooi meegenomen.
Verder had ik eigenlijk geen last van de hardwareproblemen bij de vorige.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Sicco

Ik heb een vraagje over dit apparaat.
Ik zou heel graag een mediaspeler willen met een eigen harddisc zodat ik de pc niet nodig heb om films/series te kunnen kijken en om muziek te luisteren.
Op dit moment gebruik voor mijn muziek een Soundbridge van Roku. Echt een ideaal apparaat dat makkelijk te bedienen is door het grote display. Navigeren door de muziek op mijn pc gaat erg makkelijk en ik kan cd's per map afspelen. Internet radio kan afgespeeld worden zonder pc.

Kan de TVIX dit ook zo makkelijk? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit namelijk allemaal niet zo goed werkt met muziek...?
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

J.A.F._Doorhof

De TVIX werkt ook zeer makkelijk, ik zou hem dus zeker overwegen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Citaat van: Sicco op augustus 13, 2008, 14:37:08
Ik heb een vraagje over dit apparaat.
Ik zou heel graag een mediaspeler willen met een eigen harddisc zodat ik de pc niet nodig heb om films/series te kunnen kijken en om muziek te luisteren.
Op dit moment gebruik voor mijn muziek een Soundbridge van Roku. Echt een ideaal apparaat dat makkelijk te bedienen is door het grote display. Navigeren door de muziek op mijn pc gaat erg makkelijk en ik kan cd's per map afspelen. Internet radio kan afgespeeld worden zonder pc.

Kan de TVIX dit ook zo makkelijk? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit namelijk allemaal niet zo goed werkt met muziek...?

Ik heb zelf een Squeezebox en een TVIX. Ik gebruik de Squeezebox voor muziek, ik vind deze veel gemakkelijker te bedienen dan de TVIX er zijn ook veel meer mogelijkheden om je muziek te doorzoeken en playlists te maken e.d.
De TVIX kan ook best muziek afspelen alleen moet je al snel de TV erbij aanzetten en zal je playlists op je PC moeten maken.
Groeten, Peter

Sicco

Dat is dus mijn voornaamste probleem: de tv aan moeten zetten als ik muziek wil luisteren. Dat is dus iets dat ik ten alle tijden wil zien te vermijden. Daarom is de Soundbridge zo ideaal, maar die heeft dus geen eigen HD...
HT-set
Samsung PS50A656 | Denon 1906 | Klipsch Synergy F2k + F3c | MJ Acoustics Ref. I MKII sub | Pioneer DV-490s | Wii | PS3 | G&W Powerfilter | Soundbridge | HDX-1000 | Harmony 885 | Atlona + Monster + Spellbinder + Profigold

advr

Ben ook zeer tevreden over de TViX. Als je een beetje de indeling in je hiifd hebt hoeft de tv niet altijd aan ;D

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Starred

Goed nieuws voor de volgende update:

- Auto Detect resolution (output according to input): On priority ToDo list

advr

als ze nu ook de UPnP op het lijstje zetten dan wordt het nog leuker!
vooral voor de audio natuurlijk ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Starred

Zou de TVIX6500 ook geschikt zijn als 'transport' voor een DAC?

advr

Citaat van: Starred op september  4, 2008, 18:38:37
Zou de TVIX6500 ook geschikt zijn als 'transport' voor een DAC?
best wel, ik gebruik hem ook als transport ;D

kwaliteit is wel iets minder dan een echt loopwerk maar valt overheen te komen ;D

Starred

Is hij ook minder dan bijv een pc als loopwerk via usb, zoals je tegenwoordig veel ziet?

Seth__Gekko

advr

Citaat van: Starred op september  4, 2008, 19:39:56
Is hij ook minder dan bijv een pc als loopwerk via usb, zoals je tegenwoordig veel ziet?

dat denk ik niet.
ik gebruik de Tvix wel samen met een NAS. Dus een goede data toevoer. en het geluid via een goede dac is gewoon erg goed ;D

Starred

Citaat van: advr op september  5, 2008, 08:36:20
dat denk ik niet.
ik gebruik de Tvix wel samen met een NAS. Dus een goede data toevoer. en het geluid via een goede dac is gewoon erg goed ;D

Ik heb wat gelezen hier en daar, en de rode draad is dat je tegenwoordig een wel erg goed loopwerk dient te hebben om een beter geluid te krijgen dan via pc/mediaplayer aangesloten op een goede DAC...
Of klopt dat gewoon niet?

advr

Citaat van: Starred op september  5, 2008, 13:32:15
Ik heb wat gelezen hier en daar, en de rode draad is dat je tegenwoordig een wel erg goed loopwerk dient te hebben om een beter geluid te krijgen dan via pc/mediaplayer aangesloten op een goede DAC...
Of klopt dat gewoon niet?

dat klopt wel ja. een gewone cd speler speelt ie er wel uit 8) 8)

Starred

Ik zie dat jij een Nothstar hebt, dat is inderdaad geen 'gewone' cd speler  ;D

advr

ben er zeer mee in mij nopjes ;D

tevems heb ik de 192T MKII versie van de DAC, met gebalanceerde uitgangen :o
de layout van de printplaat is ook heel anders dan de MKI versie 8)

FrankieV

Ik heb het volgende probleempje met de TVix 6500 (Firmware 1.2.52). Als ik met de afstandsbediening files wil deleten, lukt mij dit niet. :(
Ik gebruik Movie Gui Builder om het gebeuren overzichtelijk te maken.

Ik ben er wel achter, dat het te maken heeft met de folder-structuur. Deze is bij mij alsvolgt:

Video
   |---Film
   |      |---Thriller
   |      |         |-----Film 1 (ISO)
   |      |         |-----Film 2 (ISO)
   |      |         |-----Film 3 (DVD)
   |      |                     |-----Dvd
   |      |                                |-----VIDEO_TS (met Ifo etc.)

Nu is het zo dat bv. het "Film 1" mapje direct de ISO bevat, en deze kan ik ook gewoon met de afstandsbediening deleten. Heb ik nog sub-mappen , in geval van "Film 3", is het onmogelijk de files met de afstandsbediening te deleten. Ook niet als je de folder "Dvd" eerst delete. Ook niet na een herstart. Dus alle dvd's zijn niet te deleten met de afstandsbediening.

Bij een dvd plaats ik altijd een folder "Dvd" ervoor, omdat anders de film meteen begint te spelen als je het mapje bv. "Film 3" selecteerd. Dan kan je dus de synopsis niet lezen van de film.

Dus mijn conclusie: Bevat de film submappen, dan is deze niet te deleten. Wel via USB natuurlijk, maar dat is niet de bedoeling van de functie.
Wie kan dit eens proberen, of heeft hier een logische verklaring voor? ???

FrankieV

Niemand dit probleem???

Dit is wat ik er van kon vinden op een ander forum:

In my case the problem is with internal hdd and remote control. Forgot to mention.
At first I thought I wasn't able to delete folders at all (problems with dvd-folder, video_ts, and so one), but when I tried a folder with files only, to my surprise it worked. So I presume its because of subfolders (not 100% sure, because haven't tested it througly).
Edit: now its comfirmed. Its indeed because of subfolders. I deleted a dvd directory structure and had to start from the bottom folders. Didn't work if there was subfolders present.

Helaas geen antwoord. Kunnen jullie wel deleten met de afstandsbediening in geval van een subfolder?

riwi

Nieuwe firmware 1.3.42 beta. Er is geen changelog (nog). Ik heb hem erop gezet en hij lijkt het nog OK te doen, merk verder weinig verschil.

http://www.tvxhd.com/tvix_M-6x00_1.3.42.zip
http://etmriwi.xs4all.nl/tvix/tvix_m-6x00_1.3.42.zip

Ik heb net even geprobeerd met de folder delete functie (op de interne disk in de tvix):
/video/folder1/filenaam
als ik in video sta kan ik deze folder1 inclusief de file met de AB deleten

/video/folder2/nog_een_folder/filenaam
als ik in video sta kan ik deze niet deleten
Als ik in folder2 sta kan ik de /nog_een_folder/filenaam wel deleten
Als ik dan in video ga staan kan ik /folder2  ook deleten.

Gelijk aan jou eigen bevindingen denk ik.

advr

heb je ook ftp geprobeerd?
de vorige beta was daar heel erg traag in... :P

riwi

Citaat van: advr op september 17, 2008, 20:54:41
heb je ook ftp geprobeerd?
de vorige beta was daar heel erg traag in... :P
FTP doet het weer snel nu :) Gebruik ik eigelijk alleen om nieuwe firmwares te transferren ;)

advr

Citaat van: riwi op september 17, 2008, 21:02:28
FTP doet het weer snel nu :) Gebruik ik eigelijk alleen om nieuwe firmwares te transferren ;)

ik heb een hd erin zitten, daar staan mijn audio dvd's op ;D ;D

riwi

Citaat van: advr op september 17, 2008, 21:32:12
ik heb een hd erin zitten, daar staan mijn audio dvd's op ;D ;D

3 letters : U S B ;)

advr

dan moet ik een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange usb kabel hebben, dus via ftp 8)
gaat ook ;D