Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

humax10129

Citaat van: Athome op juni 26, 2008, 20:21:08
Ja, dat werkt. Ik heb er zelf ervaring mee
Gaaf, bedankt voor je antwoord.  :) :)

mcazemier

Ik ben ook van plan om op korte termijn eentje aan te schaffen. Is het ook mogelijk om een film te kiezen middels de cover van de dvd? Dus dat je diverse afbeeldingen in beeld hebt en dat je dan de film kan kiezen? Vergelijkbaar met Media Center / Media Portal? Vind dat namelijk wel een leuke functie! (Hoopelijk heb ik een beetje duidelijk gemaakt wat ik bedoel  ???)

xynyx

Ja, dat kan (icon browsing). Voordeel van de 6500 tov 4100 serie is dat de netwerksnelheid verhoogd is. HDMI 1.3 (al wordt deze niet echt benut door de 6500).

jaco

M2TS afspelen gaat (nog steeds) niet automatisch naar 23,976

Nog steeds waardeloze software versie in mijn ogen. Ze schrijven blijkbaar liever code voor mensen die verminkte versies van films liever zien..

Terug naar de popcorn hour.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

riwi

Citaat van: jaco op juni 29, 2008, 16:33:41
M2TS afspelen gaat (nog steeds) niet automatisch naar 23,976

Nog steeds waardeloze software versie in mijn ogen. Ze schrijven blijkbaar liever code voor mensen die verminkte versies van films liever zien..

Terug naar de popcorn hour.

met de mkv's gaat de source framerate selectie wel OK op de auto stand met de tvix.

Ik zat gisteren te spelen met de PCH, maar daar moet je ook echt even zoeken welke output beeld frequentie je moet kiezen. Je moet echt weten wat voor file je speelt anders ziet het er niet uit. Ik speelde een .ts van start trek generations op 1080p/23.976 maar elke 5 a 10 seconden een soort hik. Toen ik de PCH op 1080p/60 had gezet was het weg. Wel vreemd vond ik want ik dacht dat het 24p materiaal was. De tvix laat tenminste nog zien wat het source materiaal is.

In ieder geval staan de mkv's vrij op het net. Voor de full rips moet je je worstelen door rapidoor coderingen en vage download sites voor nzb met random hernoemde partjes van wat je eigenlijk zocht. Ik had een maandje niet meer gekeken op het forum en koste me toch een paar uur voor ik het systeem doorgrond had. Zouden de copyright anti-rip mensen daar ook zo lang over doen om te achterhalen wie wat upload?

<edit : die star trek films  waren van de BBC dus logisch dat 24p het niet deed, anyway de tvix had dan automagisch 1080p60 geselecteerd wat handiger is>

mcazemier

Citaat van: xynyx op juni 29, 2008, 15:38:18
Ja, dat kan (icon browsing). Voordeel van de 6500 tov 4100 serie is dat de netwerksnelheid verhoogd is. HDMI 1.3 (al wordt deze niet echt benut door de 6500).

Zijn daar ook screenshots oid van?
Ben namelijk wat aan het stoeien met media portal op mijn vaste pc. Vind dat scrollen tussen die verschillende films icm IMDB info nogal mooi. IDMB mogelijkheden zit er niet bij denk ik ofwel?

Heb op dit moment de Panasonic TH-37PV45EH (HD-Ready) heb ik dan iets aan die 1.3? Of is dat Tv onafhankelijk?

Athome

Nee, HDMI 1.3 ondersteunt de HD audio formaten en heeft 10 bit kleurdiepte ondersteuning. De LCD TV's hebben allemaal 8 bit kleurdiepte en dat wordt door de oudere HDMI versie gewoon ondersteunt

jaco

Citaat van: riwi op juni 29, 2008, 16:47:04
Ik zat gisteren te spelen met de PCH, maar daar moet je ook echt even zoeken welke output beeld frequentie je moet kiezen. Je moet echt weten wat voor file je speelt anders ziet het er niet uit. Ik speelde een .ts van start trek generations op 1080p/23.976 maar elke 5 a 10 seconden een soort hik. Toen ik de PCH op 1080p/60 had gezet was het weg. Wel vreemd vond ik want ik dacht dat het 24p materiaal was.
.TS files met 24p materiaal erin zul je haast nooit tegenkomen, of er moet iemand een slow down gedaan hebben.

CiteerDe tvix laat tenminste nog zien wat het source materiaal is.
Ja bij mkv files wel. dat lijkt inderdaad te werken.

Maar wat heb je aan een auto stand als die het niet altijd goed doet. Doe dan (ook) een handmatige instelling voor mensen die wel weten wat ze afspelen.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

mcazemier

Heeft iemand ook wat meer informatie omtrent dat "icon browsing". Lijkt me erg interessant!

PM

Wat ook interessant is is de TViX GUI Builder. Die kan aan de hand van de directory naam waar je de fillm/serie in hebt staan een achtergrond plaatje maken met een plaatje, titel, beschrijvende tekst e.d. erop (info van Amazon / IMDB / e.d.).
Je kan HIER meer info vinden.
Voorbeeld:
Groeten, Peter

advr

Citaat van: PM op juli  3, 2008, 12:59:58
Wat ook interessant is is de TViX GUI Builder. Die kan aan de hand van de directory naam waar je de fillm/serie in hebt staan een achtergrond plaatje maken met een plaatje, titel, beschrijvende tekst e.d. erop (info van Amazon / IMDB / e.d.).
Je kan HIER meer info vinden.
Voorbeeld:

die gebruik ik ook,echter is de expire date weer eens verlopen :o

hopelijk doet ie het snel weer.

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

PM

Citaat van: advr op juli  3, 2008, 13:15:20
die gebruik ik ook,echter is de expire date weer eens verlopen :o

hopelijk doet ie het snel weer.

Ik heb hem gisteren gedownload.. werkt goed. Maar hij verloopt automatisch, je kan hem niet gewoon blijven gebruiken en moet een nieuwe downloaden?
Groeten, Peter

richardnl

advr

Citaat van: richardnl op juli  3, 2008, 17:12:25
nieuwe firmware
http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/
1.3.10

maar ook unstable ;D

al is het bestandje leeg :o
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

richardnl

riwi

Er staat een filetje "1.3.10 is UNSTABLE.txt" van 0 bytes (leeg)

Vaak betekent unstable bij software dat er nog veranderingen komen en dat de release nog niet vast is.

advr

ik heb hem al wel gedownload maar niet gebruikt 8)

advr

hoe zet je het snelste gegevens over op de harddisk van de 6500?

via ftp duurt het 2 uur?

moet het altijd via USB?

als ik netdrive gebruik om gegevens over te zetten zie ik dat ik maar 20 GB vrij heb op een schjf van 750Gb...

ik kan dus ook via ftp niets overzetten....

wie kan helpen.

Ad.

riwi

Ik doe altijd USB.
Als ik echt veel wil overzetten hang ik de sata schijf direct aan de PC via sata

advr

mijn pc is nog te oud voor sata. en heeft usb1.1  :P :P :P :P

ik heb ook de tvix aan mijn 207+ gehangen maar met NTFS schijnt ie dan alleen read only te zijn..
met fat32 zou het wel  kunnen...... ???

pfff.

ik stop er effe mee. :-X

Athome

Waarom share je de boel niet via de 207+. Deze ondersteunt toch NFS en streamen via NFS gaat gewoon goed. Het NFS tooltje dat onder Windows draait is niet altijd even prettig. Het NFS gebeuren in de NAS-jes is gewoon Linux en dat werkt super is de bevinding van anderen.

riwi

Citaat van: advr op juli  6, 2008, 13:25:22
mijn pc is nog te oud voor sata. en heeft usb1.1  :P :P :P :P
PCI insteekkaartje voor usb2.0 kopen? Dat is goedkoop (10 euro?) en helpt op de korte termijn in ieder geval.

Citaat van: Athome op juli  6, 2008, 15:16:46
Waarom share je de boel niet via de 207+....
Dat sharen zal ie best wel doen, maar hij vraagt hoe de interne harddisk van de tvix makkelijk te vullen is.
Anders de interne disk verder niet gebruiken (alleen voor firmware upgrades) en alles op de NAS zetten inderdaad.

advr

vanaf de 207+ gaat alles als de spreekwooordelijke "tiet". daar heb ik geen enkel probleem, alles kan ik daarvanaf af spelen. een genot.
echter wil ik de 6500a mee op vakantie nemen en had ik daarom een 750 Gb hd gekocht en geinstalleerd, nu zoek ik hoe ik veel kan overzetten maar via het netwerk zie je niet de hele schijf dan hebben de audio, video,photo dir, of zelfs in de root geen ruimte.... dat snap ik dus niet.

via de usb van de 207+ gaat het niet omdat de hd NFS heeft en dat wordt ie, als usb hd aangesloten op de 207+, een read only device. schijnt aan NTFS te liggen. met fat32 is dat opgelost maar ik weet niet of ik dat wil. misschien voor de vakantie doeleinden wel.

dus dan maar via de usb van de pc maar dan duurt 1 dvd9 136 min. aan overzetten, ook geen optie dus.

mischien maar een usb2.0 kaartje kopen.  8)

Ad.

advr

inmiddels een makkelijke manier gevonden on bestanden over te zetten en dat gaat erg goed!

nu doet zich het een ander probleem voor.... ik kan niets afspelen. O0
geen flac, wav of wat dan ook, je ziet het wel staan om te kiezen maar er gebeurt niets... :P

heb ik weer. het is een Seagte 750 GB, met NTFS. misschien een rechten kwestie.  ???

Hanky Panky

Citaat van: advr op juli 11, 2008, 10:45:42
inmiddels een makkelijke manier gevonden on bestanden over te zetten en dat gaat erg goed!

nu doet zich het een ander probleem voor.... ik kan niets afspelen. O0
geen flac, wav of wat dan ook, je ziet het wel staan om te kiezen maar er gebeurt niets... :P

heb ik weer. het is een Seagte 750 GB, met NTFS. misschien een rechten kwestie.  ???

Mwoah, zo goed gaat het dus niet !  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.