Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

FrankieV

Citaat van: riwi op mei 25, 2008, 23:50:07
Een 6m USB kabel kan niet. Volgens de spec mag USB niet langer dan 3 meter zijn dacht ik. Je kan het altijd proberen natuurlijk met 6 meter. Desnoods een powered USB hub ertussen.

Met FTP haal ik 4MByte/sec naar de tvix. Dus voor een DVD ongeveer 1000 seconden. (20 minuten). Via USB 25-30Mbyte/sec dus een minuut of 3 voor een DVD.

HDMI heeft de mogelijkheid om de juiste ingang van de TV te kiezen (via de HDMI CEC consumer equipment control). Op mijn hdmi switch kan de tvix automatisch de juiste ingang actief maken als je de tvix aan zet.

Frank van het forum verkoopt ook de tvix en had het over een aanbieding op dit moment. Andere shops mogen niet gegeven worden via het forum ivm de sponsoring.

Oke, het volgende:

TViX aangesloten en voorzien van 1tb HD en laatste firmware.
Pc is een HP pavilion laptop met windows Vista >:(
TViX is bedraad aan ut netwerk met vast ip.
Laptop is draadloos.

FTP-en naar de TViX geeft een snelheid van 14 mbit/s = 1.7 mb/s. Duurt dus ruim een half uur per dvd. :(
Met Usb 2.0 nog bedroevender: begint met een snelheid van 22 mb/s en zakt dan na 30 sec terug naar uiteindelijk ongeveer 1,5 mb/s.
Ligt dit misschien aan Vista? Zijn er mensen bij wie het onder vista allemaal soepeltjes loopt?

Ik gebruik een usb verlengkabel van 5m. Totaal dus 6.5m. Dit zou volgens internet geen probleem moeten zijn. Tot 25m zou mogelijk zijn. Alleen als het app. geen eigen voeding heeft krijg je een probleem boven de 3-5m. Hier zou de bedroevende snelheid dus niet aan kunnen liggen.

Streamen vanaf de laptop via netwerk gaat ook nog niet goed. NFS share aangemaakt (laatste software Netshare) en er een dvd ingezet. Is zichtbaar op de TViX en kan hem dus selecteren. Alleen speelt hij heel langzaam en schokkend af. Niet om aan te zien. Zou dit aan het draadloos gedeeldte kunnen liggen? Kortom, is het mogelijk om via draadloos lan te streamen?

Ik heb hem aangesloten via de HDMI kabel, maar als ik de TViX aanzet, schakelt er niets. (zou naar Ext 4 moeten gaan)

Wie weet er nog wat tips en trucs?

advr

lastig, ik gebruik de tvix icm een synology 207+. daar vanaf streamen gaat probleem loos. ik heb wel alles bekabeld. 8)
ik heb (nog) geen harde schijf in de tvix. misschien hebben anderen wel ervaringen met het overzetten van data.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

PeterPan

Het afspelen van DVD files (.vob ed, dus geen ISO images) in combinatie met NetShare werkt niet. Deze werken alleen vanaf de interne HD of via een SMB/SAMBA share. Dit is een bekende bug (helaas).
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

advr

of je moet NFS activeren maar ik weet niet of dat met Vista kan.  ::)
dat werkt wel snel.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankieV

Citaat van: PeterPan op juni  4, 2008, 16:46:49
Het afspelen van DVD files (.vob ed, dus geen ISO images) in combinatie met NetShare werkt niet. Deze werken alleen vanaf de interne HD of via een SMB/SAMBA share. Dit is een bekende bug (helaas).

Jammer, dan ga ik die Samba drive ook maar eens proberen te maken.

FrankieV

Citaat van: advr op juni  4, 2008, 16:48:29
of je moet NFS activeren maar ik weet niet of dat met Vista kan.  ::)
dat werkt wel snel.

NFS? Dit zegt mij niets. Ik ga maar eens googellen...
Of is het makkelijk uit te leggen?

advr

Citaat van: FrankieV op juni  4, 2008, 22:41:41
NFS? Dit zegt mij niets. Ik ga maar eens googellen...
Of is het makkelijk uit te leggen?

Netword File System, een Unix-Linux service in ieder geval.
Voor de pc heb je dan Samba maar dat werkt vertragend. ;D

Athome

Citaat van: PeterPan op juni  4, 2008, 16:46:49

Ik heb zelf de TVIX 4000 gehad en met netshare kon ik altijd probleemloos geripte DVD's (dus VIDEO_TS structuur) streamen via Netshare. Om een onduidelijke reden werkte dit op een gegeven moment niet meer. Ik heb de TVIX dan ook niet meer.

PeterPan

Het is een bug in de nieuwste NetShare (2.01) maar dat is de enige versie van NetShare die werkt met de nieuwere firmware versies voor het 6500 model.
Ik had hiervoor een 4100 en die speelde ook DVD files zonder probleem via NetShare 1.08.
Aangezien je 4 netwerk shares kan gebruiken op de Tvix kan je natuurlijk NFS en MSB/Samba naast elkaar gebruiken om het op te lossen maar fraai is anders (ik FTP files nu naar de interne harddisk).
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

riwi

Citaat van: PeterPan op juni  5, 2008, 19:25:58
Het is een bug in de nieuwste NetShare (2.01) maar dat is de enige versie van NetShare die werkt met de nieuwere firmware versies voor het 6500 model.

Ik draai met netshare 2.00beta. Daarmee gaat DVD ook schokkend via NFS. Ik draai DVDs nu  gewoon via samba vanaf dezelfde PC.
Met netshare 2.01 gingen ook mkv files schokken bij mij.

Als ik dezelfde DVDrip naar m'n linux PC kopieer (waar NFS draait) dan speelt de tvix hem wel perfect af, dus het ligt echt aan het netshare programma.

advr

bij mij draait NFS op de Synology 207+ dus het klopt dat het onder linux goed werkt ;D

PM

Citaat van: advr op juni  5, 2008, 13:15:35
Voor de pc heb je dan Samba maar dat werkt vertragend. ;D
...

Ik lees veel over slechte performance met Samba... Nu heb ik een Windows Home Server draaien (Samba, geen NFS dus) en dit weekend getest met de 6500 van een vriend van mij.
Hierbij allerlei HD materiaal gespeeld waaronder ook de transformers van 8gb (is denk ik de hoogste bitrate die ik heb) en dit speelt zonder problemen, Ook vooruitspoelen gaat goed.
Dit is wel allemaal 720p materiaal geweest (heb geen 1080p gedownload.. ondersteund mijn tv toch niet)
Dit draait wel over een gbit netwerk, dat lijkt een verschil te maken. Het is namelijk zo dat dit allemaal duidelijk slechter gaat bij hem thuis op een 100 mbit netwerk.
Mogelijk gaat het op 1080p niet goed.. dat weet ik niet.

Ik heb wel gezien dat ik ook een keer zo'n kastje aan moet schaffen.... mooi spul
Groeten, Peter

advr

Citaat van: PM op juni  9, 2008, 14:59:53
...

Ik heb wel gezien dat ik ook een keer zo'n kastje aan moet schaffen.... mooi spul

zeker mooi spul ;D
ik ben er blij mee. 8)

Athome

Hoe zit het met afspelen van de WVC1 Codec zoals veel HD films van Visualscumbagz. Kan de 6500 dit probleemloos afspelen? En de vaak bijbehorende WMA Pro 5.1 track?

Voor zover ik het begrepen heb gaat dit niet.

riwi

Citaat van: Athome op juni 13, 2008, 13:23:32
Hoe zit het met afspelen van de WVC1 Codec zoals veel HD films van Visualscumbagz. Kan de 6500 dit probleemloos afspelen? En de vaak bijbehorende WMA Pro 5.1 track?

Voor zover ik het begrepen heb gaat dit niet.

Een tijdje terug heb ik Die Hard4 in 1080p VC1 wmv gedownload en die speelde goed af. Ik merkte wel dat het geluid stereo was (ondanks dat de file volgens mij wma5.1 was). Misschien is daar wel wat aan in te stellen, ik heb niet echt geprobeerd dit te veranderen met instellingen. Ik heb hem toen samen met Reza vergeleken met de h.264 mkv en de BluRay disk zelf ik ik ook heb. De h.264 mkv was duidelijk beter. De BluRay had op had weinig voor op de mkv rip. Zeker bij stilstaand beeld was er kwa scherpte niks aan te merken op de mkv. De BD is beter in donkere scene's (meer clean). Ook pans zijn smoother bij BD. Bij fade in / fade outs zie je bij de mkv wat artifacts, bij de echte BD niet.

sander72

Hallo,

Ik kreeg vanmorgen een rekening van Fedex of ik BTW en Invoerechten zou willen betalen van 106,51 euro van de omruilaktie.
Hebben weer mensen deze faktuur gekregen,enzo ja hoe moeten we dit oplossen!!

advr

Citaat van: sander72 op juni 14, 2008, 13:11:03
Hallo,

Ik kreeg vanmorgen een rekening van Fedex of ik BTW en Invoerechten zou willen betalen van 106,51 euro van de omruilaktie.

ik heb helemaal niets gehad, de mijne was zonder kosten binnen.
even Dvico mailen omtrent de vraag of zoals anderen deden, in aankoopbon naar fedex mailen.

het komt goed in ieder geval.

Ad.

sander72

Mijn tivx 6500 heb ik rond 22 mei ook binnen gekregen zonder kosten..
Maar we zijn nu een paar weken verder en nu dit....beetje vreemd allemaal.

advr

klein vraagje.

als ik een mkv (bijv. ice age) afspeel en kies een andere taal, bijv nederlands dan is het geluid niet vloeiend, in het engels (oorspronkelijke taal natuurlijk) dan is alles perfect.

is daar iets aan te doen?

Ryd3n

Citaat van: sander72 op juni 14, 2008, 13:11:03
Hallo,

Hoi Sander, Fedex heeft mij ook gebeld hierover. Geef aan dat je een unit ook opgestuurd hebt via het account-nummer van dVico en dat er een speciale regeling getroffen is met het bedrijf. Dan doen ze niet moeilijk en is hij de volgende dag binnen. (zo ging het bij mij althans)

Ik las ook wat dingen over snelheden en streaming problemen. Veel hiervan is met firmware versie 1.2.52 opgelost volgens mij. Ik draai nu deze versie volledig over netwerk en heb geen problemen met .ISO noch met DVD video files (.VOB) Volgens mij werkt netshare nog steeds niet onder Vista. Ik heb een Windows Home Server waar dit prima mee werkt.
Nu heb ik geen HD meer in mijn TViX, die is verhuist naar de server maar voorheen kon ik draadloos gewoon max. draadloos vervoeren, 3 a 3,5mb/s.
Draadloos heb ik nu 300mbit en bedraad 1GB dus streamen is geen probleem. Grootste file die ik gestreamd heb is Die Hard 4 in 1080p, 13gb. Maargoed reken dit even na, film duurt 2 uur zoveel, zeg 140 minuten, 13gb/140min  = 1,5mb/s, daar heb je in principe geen gigabit voor nodig.
Ik denk dat je het snelheids probleem eerder in je laptop moet zoeken Frankie, zeker omdat je zegt dat usb ook zo traag is. 20mb/s haal ik zelfs over mijn gigabit netwerk en zou geen probleem moeten zijn voor usb.

Wel heb ik veel .mp3 bestanden waarvan de speler initieel denkt dat ze allemaal 40s duren.

Alfred30

In mijn tvix6500 heb ik een hardeschijf zitten, normaal gesproken sluit ik de mediaspeler aan op mijn labtop om de hardeschijf te vullen.
Gisteren wilde ik mijn externe hardeschijf aansluiten op de tvix via usbhost, alleen kon ik mijn externehardeschijf niet kiezen.
In de handleiding kan ik niet veel vinden, hoe ik dit kan oplossen.
Mijn externe hardeschijf heb ik in 3 partities gedeelt, dit moet volgens de handleiding geen probleem zijn.

Weet iemand wat ik verkeerd doe en wat is de oplossing ?

Groet,

Alfred

Athome

Het beste lijkt te werken dat je schijf in de TVIX formateert en indien mogelijk daar ook partioneert.

Starred

Citaat van: riwi op juni 13, 2008, 21:21:31
Een tijdje terug heb ik Die Hard4 in 1080p VC1 wmv gedownload en die speelde goed af. Ik merkte wel dat het geluid stereo was (ondanks dat de file volgens mij wma5.1 was). Misschien is daar wel wat aan in te stellen, ik heb niet echt geprobeerd dit te veranderen met instellingen. Ik heb hem toen samen met Reza vergeleken met de h.264 mkv en de BluRay disk zelf ik ik ook heb. De h.264 mkv was duidelijk beter. De BluRay had op had weinig voor op de mkv rip. Zeker bij stilstaand beeld was er kwa scherpte niks aan te merken op de mkv. De BD is beter in donkere scene's (meer clean). Ook pans zijn smoother bij BD. Bij fade in / fade outs zie je bij de mkv wat artifacts, bij de echte BD niet.

De MKV versies bieden imho een hele mooie (gulden) middenweg tussen PQ en formaat. De factor 3-4 hoger van BD rips is voor mij niet de moeite waard.
Het is trouwens wel zo dat bij mij (via de 6500 in combi met een Pioneer plasma) alleen de mkv versies als echte 1080p/24 worden afgespeeld en de wmv en BD versies (nog) niet.

humax10129

Even een vraag van een newbie. Denk erover om dit speeltje aan te schaffen ;D ;D. Ik wil hierop een externe schijf 2,5" aansluiten die gevoed zou moeten worden door de TVIX, werkt dat??

Athome

Ja, dat werkt. Ik heb er zelf ervaring mee