Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: richardnl op mei 13, 2008, 23:38:03
9 mei nieuwe firmware

http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/

1.2.51

Ik lees dat de settings gereset worden en dat sommige mensen niet direct beeld hebben via hdmi. (dan moet je TV out drukken dus).
Zal hem er morgen eens op zetten.

richardnl

ben benieuwd naar de bevindingen want die van mij gaat vandaag richting Korea

Citaat van: riwi op mei 14, 2008, 01:25:03
Ik lees dat de settings gereset worden en dat sommige mensen niet direct beeld hebben via hdmi. (dan moet je TV out drukken dus).
Zal hem er morgen eens op zetten.

advr

Citaat van: richardnl op mei 14, 2008, 10:42:32
ben benieuwd naar de bevindingen want die van mij gaat vandaag richting Korea

ik kan niet echt op de site van fed ex zien wat ik nu moet bellen. :P
kan ik ook zaterdag bellen?
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

Zaterdag is het dicht. kantooruren dus.
Bellen naar Klantenservice  van fedex tel. 0800 0222 333

Je moet het fedex account nummer van dvico gereed hebben en het ingevulde formulier 4 of 5 keer uitgeprint klaar hebben (ik moest hem nog snel 3 keer extra uitprinten  ;D )
Formulieren niet op de doos plakken, maar los aan de fedex man/vrouw geven.

Ik heb eergisteren een mail van dvico gehad met de melding dat de mijn nieuwe 6500V2 onderweg is. ETA vrijdag 16/5 19:00.

De nieuwe firmware doet het OK. Ik had 1 BBC aflevering (Torchwood) die het eerst niet deed, maar nu wel. Enkele andere afleveringen deden het niet, maar de met tsmuxer behandelde BBC afleveringen dedenhet wel prima.
Verder weinig verschil met de oude firmware die ik had (1.2.46).
Na de update moet je met de tv-out knop weer beeld krijgen. Standaard staat hdmi uit na de update. Verder was ie weer alle netwerk settings kwijt en moest ik dat weer invullen. Ondertussen heb ik adt een aantal malen gedaan dus wordt ik er al goed in ;)

Alfred30

Citaat van: advr op mei 15, 2008, 21:46:15
ik kan niet echt op de site van fed ex zien wat ik nu moet bellen. :P
kan ik ook zaterdag bellen?

Let er ook even op dat je samen met de koerier welke je pakje op komt halen de internationale luchtvrachtbrief van Fedex invuld.
De eerste keer dat ze mijn pakje ophaalden (was niet van fedex hier in zeeland) ging dit fout en kreeg ik mijn pakje dezelfde dag weer terug.
Mijn tvix is onderweg en ik zag bij tracking en tracing dat hij parijs al heeft verlaten.

Suc6

Alfred

jaco

Nog geen bericht over die van mij, enkel de excuus mail waarom het wat langer ging duren..  :'(
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

richardnl

mijn eenheid is door de douane in korea aangehouden  :(
heb maar gemaild met DVICO hoe verder

riwi

Ik wordt net gebeld door fedex nederland over het feit dat de waarde van de zending niet correct is aangegeven, en dat ze van mij de aankoopbon willen hebben. Fedex zegt dat het 160 euro gaat kosten aan btw en invoerrechten, anders sturen ze hem terug.
Niet te geloven zo, wat moet je hier nu weer mee.

Wie weet er hoe dit normaal gesproken zou werken?
Ik heb toch al btw betaald toen ik het ding kocht in NL. Nu wordt het ter reparatie naar Korea gestuurd en komt er een vervanging terug. Dan hoef je die toch niet te importeren? Of gelden dat soort vrijstellingen alleen voor winkels?

advr

Citaat van: riwi op mei 15, 2008, 22:33:13
Zaterdag is het dicht. kantooruren dus.
Bellen naar Klantenservice  van fedex tel. 0800 0222 333

Je moet het fedex account nummer van dvico gereed hebben en het ingevulde formulier 4 of 5 keer uitgeprint klaar hebben (ik moest hem nog snel 3 keer extra uitprinten  ;D )
Formulieren niet op de doos plakken, maar los aan de fedex man/vrouw geven.

is het het trackings nummer wat in een eerdere mail door dvico gestuurd is? 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Alfred30

Citaat van: riwi op mei 16, 2008, 11:01:15
Ik wordt net gebeld door fedex nederland over het feit dat de waarde van de zending niet correct is aangegeven, en dat ze van mij de aankoopbon willen hebben. Fedex zegt dat het 160 euro gaat kosten aan btw en invoerrechten, anders sturen ze hem terug.

Ik heb toch al btw betaald toen ik het ding kocht in NL. Nu wordt het ter reparatie naar Korea gestuurd en komt er een vervanging terug. Dan hoef je die toch niet te importeren? Of gelden dat soort vrijstellingen alleen voor winkels?
Volgens mij willen ze (fedex of douane) de aankoopbon zien als bewijs dat je de speler al eerder aangekocht hebt in Nederland.
Anders zou ik het ook niet weten.

Gr.

Alfred

Alfred30

Citaat van: advr op mei 16, 2008, 11:58:28
is het het trackings nummer wat in een eerdere mail door dvico gestuurd is? 8)
Trackingnummer staat op je vrachtbrief welke je van fedex krijgt.

Gr.

Alfred

advr

Citaat van: Alfred30 op mei 16, 2008, 06:56:22
Let er ook even op dat je samen met de koerier welke je pakje op komt halen de internationale luchtvrachtbrief van Fedex invuld.
De eerste keer dat ze mijn pakje ophaalden (was niet van fedex hier in zeeland) ging dit fout en kreeg ik mijn pakje dezelfde dag weer terug.
Mijn tvix is onderweg en ik zag bij tracking en tracing dat hij parijs al heeft verlaten.

Suc6

Alfred

dank je. ik ga fed ex zo eens bellen. kijken wanneer ze langs komen...
heb ik het fed ex klantennummer van Dvico nodig? waar staat dat ergens?

Ad.

advr

Citaat van: Alfred30 op mei 16, 2008, 12:00:44
Trackingnummer staat op je vrachtbrief welke je van fedex krijgt.

Gr.

Alfred

ok, dat snap ik.

maar wat is het trackingsnummer wat ik van dvico per mail heb gehad dan? is dat een eigen trackingsnummer?

we zien wel. ik ga fed ex bellen. komen die dezelfde dag nog?
thanks.

Alfred30

Citaat van: advr op mei 16, 2008, 12:13:04
ok, dat snap ik.

maar wat is het trackingsnummer wat ik van dvico per mail heb gehad dan? is dat een eigen trackingsnummer?

we zien wel. ik ga fed ex bellen. komen die dezelfde dag nog?
thanks.

Het nummer wat je hebt ontvangen is het klantnummer van dvico.

jaco

Laat dvico lekker die 160 euro betalen. Zal ze leren appratuur ongetest in de markt te zetten.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

kermit

Citaat van: riwi op mei 16, 2008, 11:01:15

Dat wordt een dure tvix. Ik heb ook nog niks gehoord, terwijl we ze beide samen hebben opgestuurd. Naar welk emailadres heb je een mail verstuurd want ze antwoorden mijn email niet!

kermit

.

riwi

Citaat van: kermit op mei 16, 2008, 15:38:02
Dat wordt een dure tvix. Ik heb ook nog niks gehoord, terwijl we ze beide samen hebben opgestuurd. Naar welk emailadres heb je een mail verstuurd want ze antwoorden mijn email niet!

In de email die ik van ze kreeg dat de nieuwe V2 verstuurd was, stond please contact us if you have any problems with customs. Naar dat email adres heb ik het gestuurd. [email protected] of zo iets.

advr

riwi

Citaat van: advr op mei 16, 2008, 17:13:34
hij is weg ;D ;D
Die zie je niet meer terug  ;D

Dan kun je nu op de dvico website in http://www.tvix.co.kr/eng/My6500RMA.aspx
Je tvix trackingcode invoeren en daarna onder in de fedex tracking code, en dan op submit klikken. Dan weet dvico dat deze  6500 die van jouw is en zouden ze theoretisch al een nieuwe kunnen opsturen.

advr

Citaat van: riwi op mei 16, 2008, 17:19:18
Die zie je niet meer terug  ;D

Dan kun je nu op de dvico website in http://www.tvix.co.kr/eng/My6500RMA.aspx
Je tvix trackingcode invoeren en daarna onder in de fedex tracking code, en dan op submit klikken. Dan weet dvico dat deze  6500 die van jouw is en zouden ze theoretisch al een nieuwe kunnen opsturen.

ga ik meteen doen ;D
maar ze zullen er niet alvast eentje sturen denk ik, of wel?

riwi

Citaat van: advr op mei 16, 2008, 18:25:05
ga ik meteen doen ;D
maar ze zullen er niet alvast eentje sturen denk ik, of wel?

Maakt geen klap uit want hij komt toch niet door de douane  :o

advr

en sommigen hebben er al eentje terug ontvangen?

riwi

De eerste batch van 100 of zo ging kennelijk goed. Nu is de douane wakker geworden. Ik las ergens dat ze perse willen dat de terug gestuurde unit hetzelfde serial no heeft als de eerste... Alsof het RMA concept opnieuw uitgevonden wordt hier.
Ik betaal nog liever 400 voor een nieuwe dan dat ik 160 afdraag aan het douane tuig  ;D

advr

ja maar als je de rekening naar de douane stuurt komt het toch goed? eveneens zou dvico alle kosten dragen toch?
ik ben benieuwd. we zien wel. hopelijk duurt het allemaal niet te lang ;D
ik heb geen 400 euro liggen om even een V2 te kunnen kopen O0