Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: advr op mei 16, 2008, 18:41:32
ik heb geen 400 euro liggen om even een V2 te kunnen kopen O0
Tuurlijk wel, jij bent toch een rijk man met al die mooie Linn en Graaf spulletjes  8) (of in ieder geval dat was je ;) )

kermit

Citaat van: riwi op mei 16, 2008, 18:39:08
De eerste batch van 100 of zo ging kennelijk goed. Nu is de douane wakker geworden. Ik las ergens dat ze perse willen dat de terug gestuurde unit hetzelfde serial no heeft als de eerste... Alsof het RMA concept opnieuw uitgevonden wordt hier.
Ik betaal nog liever 400 voor een nieuwe dan dat ik 160 afdraag aan het douane tuig  ;D
Ik heb vandaag mijn popcorntje ontvangen. Ik kan nog ff wachten nu ik de popcorn heb. ;D. Kan in ieder geval na twee weken weer films kijken.

advr

rijk in gedachte ;D
en rijk door het bezit van al dat moois ;D

ben er ook heerlijk mee in mijn nopjes. tegen een lp gaat erg weinig.

nu gaan sparen voor een Linn Akurate DS 8) 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

jaco

Mijn unit is op 2 mei afgeleverd bij Dvico.
Nog niets gehoord, buiten de mailtjes dat het ze zo speet dat er vertraging was ontstaan door de zoveelste vakantie en oncompetente shipping die ze ingehuurd hebben.

Ik vindt het een beetje raar dat mensen die hem later opgestuurd hebben al een unit terug hebben gekregen.

Ik was al niet zo te spreken over het product en ik kan wel vertellen dat het er niet beter op wordt zo.
Als ze nu niet snel uitleveren en software uitbrengen waar de functionaliteit in zit die ze beloofd hebben dan hoeft het voor mij niet meer zo met Dvico appratuur.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

advr

ben altijd wel tevreden geweest over het product, wist altijd dat er nog ontwikkeling in zat ;D

ik heb wel geduld. ik zie het allemaal wel O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

Citaat van: jaco op mei 16, 2008, 22:22:53
Mijn unit is op 2 mei afgeleverd bij Dvico.

De mijne kwam 6 mei aan bij dvico in Korea.
Ik dacht misschien dat ze de volgorde aanhielden van wanneer je je had aangemeld voor de repairactie?
Ik was wel redelijk snel met aanmelden en krijgen van een dvico tracking code : 4 april om 20:09 had ik m'n "Your Request is Completed" mailtje met de tvix code.

Erg goed geregeld is het inderdaad niet. Ze hadden dit gewoon via de winkel waar je hem gekocht hebt moeten regelen. Directe omruilactie in de winkel was veel beter geweest.
Ze hebben daar niet voor gekozen, waarschijnlijk door het grote aantal dozenschuif webshops in hun distributie kanaal.

Ahoud

Die van mij is inmiddels terug. Verzonden op 2 Mei, en aangekomen in Korea op 6 Mei. Kreeg afgelopen Woensdag een mailtje dat hij 13 Mei was verstuurd, en de 15e stond FedEx weer op de stoep om een pakje af te leveren. De TIVX was netjes verpakt, en het lijkt me een compleet nieuwe unit (stickers op het frontje). Verder is de HDD replacement van kunststof, en niet van karton (had dat elders gelezen). Heb de TVIX nog niet aangesloten, dus kan mijn bevindingen nog niet posten. Al met al ben ik op zich wel tevreden met de doorlooptijd van 2 weken. Ook de regeling met FedEx was probleemloos. Communicatie was niet altijd optimaal, maar uiteindelijk lijkt toch alles goed gekomen, zonder dat ik daar een hoop tijd aan heb moeten besteden. Ik geef DVICo nog een 2e kans...

advr

Citaat van: Ahoud op mei 17, 2008, 09:51:11
Ik geef DVICo nog een 2e kans...

altijd goed een 2e kans geven 8)
mooi dat ie zo snel terug is. de mijne is onderweg sinds gisteren ;D

jaco

Ik heb Dvico gemailed, en een mailtje terug:

CiteerDear Customer,

We are very sorry for the long delay.

Your set is scheduled to be send on Monday (19th of May)

We apologize for the long delay and wish for your understandings.

Hopenlijk geen oponthoud bij de douane..
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

richardnl

nieuwe firmware versie 1.1.52 is uitgekomen !!!!! een paar dagen na het uikomen van 1.1.51

riwi

't is 1.2.52  (afgelopen week 1.2.51).
Met de 1.2.52 schijnen de settings niet gecleared te worden dus, het beste kan je gelijk 1.2.52 pakken.
Ik heb 1.2.52 er nog niet op gezet.

De 1.1.x serie is firmware gebasseerd op decoding door de Sigma SDK (laatste is 1.1.44) . De 1.2.x doet decoding door de eigen tvix decoder.

firmwares te vinden op :
ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmware/M-6500
http://dvdnews.free.fr/TViX/M-6500/

http://demod.dvico.com/down/tvix_M-6x00_1.2.52.zip

en mijn eigen mirror ;) :
http://etmriwi.xs4all.nl/tvix

advr

eerst "even" wachten totdat de 6500 weer terug is ;D ;D

papaleo

Hmmm...met 1.2.52 ben ik toch mijn settings kwijt geraakt.  :-X
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Citaat van: papaleo op mei 18, 2008, 20:37:58
Hmmm...met 1.2.52 ben ik toch mijn settings kwijt geraakt.  :-X

Ik las dat op mpcclub. Misschien bedoelden ze dat je de settings niet kwijt raakt als je van 1.2.51 naar 1.2.52 gaat ?
Sorry voor de foute info.

Ik heb hem er nog steeds niet opgezet, geen tijd gehad.

advr

settings zet je zo weer terug toch 8)

papaleo

Ja,maar waarom kunnen ze dit niet gewoon met rust laten met 'n fw update... :-\
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

advr

ja, dat weet ik ook niet, misschien de snelheid van fw upgrades :o

Held, cleared regulatory agency(s) after aircraft departed

dit staat nu als laatste melding ergens in de wereld. wat betekent dit nu?

riwi

Citaat van: advr op mei 19, 2008, 18:37:45
   Held, cleared regulatory agency(s) after aircraft departed

dit staat nu als laatste melding ergens in de wereld. wat betekent dit nu?

Dus die van jouw is op de heenweg naar Korea al vast gehouden...
Mijn V2 ligt nog steeds bij fedexNL sinds vrijdag morgen.

Op het rhisc forum stond trouwens dat tvix voor de RMA actie een apart email adres gebruikt : [email protected]
Dus niet [email protected] waar ik naar toe had gemailed. Ik heb naar dat rma mailadres ook maar wat gemailed met de vraag of ze het willen regelen. Misschien dat ze daar wel reageren op mail.

advr

ik had de eerdere mail wel goed gelezen en de juiste gebruikt :o :o 8) 8)

heb ze ook meteen gemaild. laten ze maar meteen een nieuwe sturen ;D

de douane wordt natuurlijk overspoeld met 6500A akketjes van 20 dollar, dan krijgt de douane ook wel argwaan toch.

ben benieuwd hoe lang het gaat duren. ::)

riwi

Ik denk dat 20$ best een realistische prijs is als je uitgaat van de kosten voor dvico.
't zou me verbazen als het ding meer dan 30$ kost aan materiaal.

Alfred30

Citaat van: riwi op mei 19, 2008, 20:22:11
Dus die van jouw is op de heenweg naar Korea al vast gehouden...
Mijn V2 ligt nog steeds bij fedexNL sinds vrijdag morgen.

Op het rhisc forum stond trouwens dat tvix voor de RMA actie een apart email adres gebruikt : [email protected]
Dus niet [email protected] waar ik naar toe had gemailed. Ik heb naar dat rma mailadres ook maar wat gemailed met de vraag of ze het willen regelen. Misschien dat ze daar wel reageren op mail.

De mijne is ook ergens onderschept, volgens mij door de douane  :-[

sander72

Spannend,die van mij is op dit moment in parijs,en word morgen verwacht in Nederland
Zal mij allemaal benieuwen ???

kermit

Citaat van: sander72 op mei 19, 2008, 21:59:33
Spannend,die van mij is op dit moment in parijs,en word morgen verwacht in Nederland
Zal mij allemaal benieuwen ???

Nou de mijne is langer als 2 weken weg en nog niks gehoord. Ze reageren nergens op. 

Ahoud

Nadat ik mijn nieuwe TVIX de 15e weer in ontvangst heb mogen nemen, heb ik hem afgelopen weekend uitgebreid aan de tand gevoeld. Meteen de nieuwe 1.2.52 firmware erop natuurlijk. Kan niet anders zeggen dat het resultaat het wachten waard is geweest. Wat een verschil: stabiel als een rots, en de nieuwe fan is keurig stil. Geduld wordt beloond, zullen we maar zeggen :D

advr

Citaat van: Ahoud op mei 19, 2008, 22:14:24
Nadat ik mijn nieuwe TVIX de 15e weer in ontvangst heb mogen nemen, heb ik hem afgelopen weekend uitgebreid aan de tand gevoeld. Meteen de nieuwe 1.2.52 firmware erop natuurlijk. Kan niet anders zeggen dat het resultaat het wachten waard is geweest. Wat een verschil: stabiel als een rots, en de nieuwe fan is keurig stil. Geduld wordt beloond, zullen we maar zeggen :D

dat zijn de betere berichten, ik ga rustig afwachten ;D ;D