Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Ik zou het niet weten,hoe kom ik daar achter....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

J.A.F._Doorhof

Het lijkt me logisch dat als je een NFS share in de TVIX aanmaakt dat je een share aanmaakt die je al hebt in je netwerk ???

MAW je moet eerst zorgen voor een NFS share en DIE aanmaken op de TVIX anders loopt het inderdaad vast, hij blijft dan zoeken naar iets wat er niet is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Ok,op die manier...ja ik had het op die manier gemaakt maar zodra ik iets wil gaan afspelen van af mijn pc loopt de boel vast,maak ik een samba share dan gaat het wel goed.
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

xynyx

Serieus probleem: De speler schijnt nogal heet te worden!

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=News&file=article&sid=492&mode=&order=0&thold=0

Iemand hiermee al ervaring....?

Ik vind het toch wel een afgang. Toen ik mijn 5100 kocht moest de software 4x worden ge-upgrade voordat de unit eindelijk (redelijk) normaal ging afspelen. Dat verwacht je toch niet als je zo'n apparaat koopt. Het is ook de reden geweest dat ik niet op de voorverkoop van de 6500 heb gereageerd. En blij toe! L'histoire se repette....... En zo te zien nu zelfs met hardware
"fouten".......

Uiteindelijk zal alles wel weer redelijk worden opgelost maar een ezel stoot zich toch niet 2x aan dezelfde steen..... ;D

papaleo

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2008, 09:42:52
Het lijkt me logisch dat als je een NFS share in de TVIX aanmaakt dat je een share aanmaakt die je al hebt in je netwerk ???

MAW je moet eerst zorgen voor een NFS share en DIE aanmaken op de TVIX anders loopt het inderdaad vast, hij blijft dan zoeken naar iets wat er niet is.

Ik ben er achter wat er bij mij is mis gegaan....er zijn 2 dingen die bij mij niet werken;

Ten eerste had ik NetShare v1.1, van de bijgeleverde cdrom geinstalleerd,die dood leuk dus niet werkte met NFS bij mij...dus heb ik v1.13 gedownload en die werk wel met NFS,ten tweede had ik ook aantal mappen, die ik had toegewezen in NetShare een eigen naam gegeven,dit werkt dus ook niet... ze moeten,mits je NFS gebruikt, altijd 'tvixhd1,2,3 of 4' heten anders ziet die deze mappen niet....met SAMBA heb je daar dus geen last van.

papaleo

.

papaleo

Citaat van: papaleo op februari 16, 2008, 09:30:24
-Als ik voor NFS kies ipv SAMBA loopt de boel vast  ???,welke setting is eigenlijk superieur?

-Is het eigenlijk mogenlijk de hdd van de TVIX te benaderen, om bv copy/paste/delete files toe te passen, via het netwerk,zoja hoe maak ik de tvix dan zichtbaar op mijn PC?

punt 1 is dus opgelost.

-Wie weet hoe dat werkt,want het moet toch mogelijk zijn om via FTP copy/paste/(delete) files toe te passen...maar hoe?

edit;

Klopt het dat het met de huidige (Net-share) firmware versie (v1.13) nog niet mogelijk is,en dat het met de beta versie (v2.0) wel mogelijk is....?
Wie gebruikt deze versie 2.0 op zijn 6500?

J.A.F._Doorhof

FTP heb ik nog niet getest, maar soms werkt het niet bij een firmware inderdaad, vind dat nogal vreemd.

De fan heb ik gewoon op de hoogste stand staan (hoor toch niets omdat hij in een kast staat).

Vandaag bij wat demo's in de showroom hebben de MB200 en de TVIX6500 naast elkaar laten draaien en de TVIX legt het toch behoorlijk af, het beeld is erg dof en dood in vergelijk met de MB200.
Beide spelers staan goed ingesteld met de ingestelde testpatronen.
Heb daarna de 4100 eraan gehangen en die heeft dezelfde beeldkwaliteit als de 6500 (6500 lijkt iets scherper).

Het is hoe langer hoe frusterender dat PMS geen MB200 versie met MKV gaat uitbrengen :(
Dit is trouwens niet alleen mijn mening (hier waren verschillende klanten bij).

Begrijp me goed ik vind de TVIX voor wat hij doet nog steeds de beste keuze, maar het kan zoveel mooier en makkelijker :(
Dus nog steeds een aankoop advies, sterker we hebben er ondertussen een flinke voorraad van in bestelling staan omdat alles al weer op is :D
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

riwi

Citaat van: papaleo op februari 16, 2008, 15:08:41
-Wie weet hoe dat werkt,want het moet toch mogelijk zijn om via FTP copy/paste/(delete) files toe te passen...maar hoe?

edit;

Klopt het dat het met de huidige (Net-share) firmware versie (v1.13) nog niet mogelijk is,en dat het met de beta versie (v2.0) wel mogelijk is....?
Wie gebruikt deze versie 2.0 op zijn 6500?

Ik gebruik nu netshare 2.0 beta, maar heb het nog niet werkend. ik zal zo jouw tip eens toepassen want de door netshare geexporteerde folder heet bij bij d:\mkv :) Als ik files op mijn linux servertje via nfs exporteer dan ziet de tvix deze prima (ook met de share name 'share' zoals de directory daar heet). Ik kan ze dan ook goed afspelen (ook de 25G transformers BD rip speelt zonder haperen. Ik heb ook een DVD (.iso) gespeeld en die doet het ook. Een DVD die ik in een VIDEO_TS folder heb staan wil niet spelen.

In je setup menu onder netwerk -> netwerk info zie je de IP adres info van de TVIX. Hierop draait dus in de TVIX een FTP server. Op je PC kan je met een FTP programmatje nu een verbinding maken met de TVIX en er zo files naar toe sturen cq. vanaf kopieren.
Dit kan al met de command line :
Start ->Run -> Cmd  <enter> ftp <ip adres van de tvix>
bvbij mij is dat : ftp 192.168.1.9  user=tvixftp password staat in je setup/netwerk menu
dan kan je met put en get files sturen en halen.

Iets eenvoudiger is misschien ;) het volgende :
Open 'My Network Places'  (staat bij mij op de desktop)

kies add network place : geef als adres op : ftp://192.168.1.9   (wel met je eigen TVIX IP adres natuurlijk)
kies als user tvixftp en het password dat in het menu staat. Werkt niet erg snel 3MB per seconde ongeveer.

Bij mij werken de samba shares nog niet. Ik zie wel de files, maar kan ze niet afspelen, ik zie ook wel directories, maar ik kan er niet in met de tvix. Zal wel iets met rechten en account te maken hebben. De beschrijving die je bij de tvix krijgt is echt onder de maat.

Ik heb firmware 1.32 er nu in zitten. Na updaten is ie alles weer vergeten (shares, audio settings etc.) da's wel jammer.

Richard

Starred

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2008, 18:06:56
Vandaag bij wat demo's in de showroom hebben de MB200 en de TVIX6500 naast elkaar laten draaien en de TVIX legt het toch behoorlijk af, het beeld is erg dof en dood in vergelijk met de MB200.
Beide spelers staan goed ingesteld met de ingestelde testpatronen.
Heb daarna de 4100 eraan gehangen en die heeft dezelfde beeldkwaliteit als de 6500 (6500 lijkt iets scherper).

Ik heb hier ook nog een  MB200 staan, zal het ook eens testen. Waar kunnen dergelijke verschillen aan liggen?

J.A.F._Doorhof

Simpel, hetzelfde als het verschil tussen DVD spelers.
Custom installer

Starred

Zo simpel? HD is hetzelfde, aansluitingen hetzelfde, chip hetzelfde. Verschil in de programmering van de chip en wat kleine componentjes?

J.A.F._Doorhof

Alles bij elkaar.
Net als bij DVD spelers, er zijn veel DVD spelers die bv als basis een Pioneer loopwerk hebben maar toch RADICAAL andere resultaten behalen.
Custom installer

oud_account_1

Hoi Frank,

Je bent niet heel positief over de tvix 6500, maar jouw standaard is nogal hoog.
Hoe houdt 'ie zich tov een eenvoudig spelertje als een Marantz DV6400?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

riwi

Citaat van: Starred op februari 16, 2008, 19:58:01
Zo simpel? HD is hetzelfde, aansluitingen hetzelfde, chip hetzelfde. Verschil in de programmering van de chip en wat kleine componentjes?

Chip is niet hetzelfde, de MB200 heeft een oude lor van een sigma chip, de tvix heeft een veel nieuwere 8635.

J.A.F._Doorhof

Ik ben NIET negatief over de TVIX6500 zeg ik nergens.
Sterker ik ben er dermate positief over dat we van op bestelling leveren zijn overgeschakeld naar op voorraad nemen van aantallen.

@riwi,
Beetje botte uitspraak oude lor van een chip.
Toen de MB200 op de markt kwam was het de nieuwste chipset, vergeet niet dat de MB200 in principe al heel lang op de markt staat.
En je kan het draaien zoals je wilt, het probleem is dat hij geen MKV doet en daardoor verkopen we hem alleen nog voor mensen die puur gaan voor audio en video kwaliteit.
Voor de rest verkopen we op dit moment voornamelijk de TVIX serie.

Ik vind het ongelovelijk dom van PMS dat ze geen MB200 opvolger maken.
Gelukkig is de TVIX echter dermate goed dat het allemaal zeer goed te verteren is :D
Custom installer

oud_account_1

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2008, 20:22:35
Ik ben NIET negatief over de TVIX6500 zeg ik nergens.
Sterker ik ben er dermate positief over dat we van op bestelling leveren zijn overgeschakeld naar op voorraad nemen van aantallen.
Ik heb niet gezegd dat je negatief bent, alleen niet heel erg positief.
Zie bijvoorbeeld:
Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2008, 18:06:56
Citeer
Begrijp me goed ik vind de TVIX voor wat hij doet nog steeds de beste keuze, maar het kan zoveel mooier en makkelijker :(

En ik vraag me af hoe de 6500 staat tov b.v. mijn Marantz DV6400.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 16, 2008, 20:22:35
@riwi,
Beetje botte uitspraak oude lor van een chip.
Toen de MB200 op de markt kwam was het de nieuwste chipset, vergeet niet dat de MB200 in principe al heel lang op de markt staat.
En je kan het draaien zoals je wilt, het probleem is dat hij geen MKV doet en daardoor verkopen we hem alleen nog voor mensen die puur gaan voor audio en video kwaliteit.
Voor de rest verkopen we op dit moment voornamelijk de TVIX serie.

Bot OK, maar wel waar. Mijn snazio heeft een even oude lor er in zitten, die zelfs mpeg2 amper boven 22mbit kan afspelen. De MB legt het met netwerk spelen al veel eerder af. Dat is de reden dat ik nooit naar een MB200 ben overgestapt : netwerk support is matig.
Mensen die voor videokwaliteit gaan gaan niet tevreden zijn met lage bitrates en geen support voor geavanceerdere codecs.
Een vergelijking met een Marantz DVD speler kan je niet maken. Een tvix koop je voor HD materiaal, de Marantz kan dat niet dus scoort ie daar 0 punten. Of een 1 op 1 geripte DVD er op de tvix net zo mooi uit ziet als de Marantz? Ach kwa deinterlacing zal de Marantz dat misschien beter doen, zeker met videomateriaal.

Kwa klank vind ik de tvix ook goed, in ieder geval beter dan de Snazio die wat mager was. Vergelijking is ook niet eerlijk want het mpeg2 materiaal heeft DD tracks en de H.264 spul komt meestal met een dikke DTS track die rechtstreeks van een BD of HDDVD komt.

Ik krijg alleen die snert netshare software niet werkend  :(

Robert

Citaat van: riwi op februari 16, 2008, 20:40:19Bot OK, maar wel waar. Mijn snazio heeft een even oude lor er in zitten, die zelfs mpeg2 amper boven 22mbit kan afspelen.

Ik kan probleemloos bepaalde MPEG-2 Blu-ray rips afspelen op mijn SnaZio met een maximale (header) bitrate van 30 Mbps in een Transport Stream met DD 5.1 640 Kbps (in feite gewoon een remux, geen re-encoding).
Om wat voorbeelden te noemen: Fantastic Four, Into The Blue, Lara Croft: Tomb Raider, Mission: Impossible II, Tears of the Sun en xXx zijn gewoon af te spelen als remux in een Transport Stream.

Het afspelen gaat niet 100% vlekkeloos met de Snazzi Net Cinema software (max. ~25 Mbps MPEG-2 video + DD 5.1 640 Kbps), maar wel met wizdXP (max. ~30 Mbps MPEG-2 video + DD 5.1 640 Kbps).

J.A.F._Doorhof

Ik kan met de MB200 gewoon de track van Metallica over het netwerk laten lopen en dat is een 30MB/s stream, dus ik denk dat je een HELE oude firmware er op had staan.
Custom installer

jaco

Ik ben denk ik een van de weinigen die negatief over de 6500 is. Gedrocht van een ding met deze code.
Geen goede 24p en geen werkende streaming = onbruikbaar
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

Starred

Vandaag de eerste vastlopers ervaren, nadat de 6500A 10 films prima had laten zien.
Op zich niet erg, maar wel een beetje sneu als het nou juist de eerste film is die je met je vrouw kijkt, die dus gelijk haar twijfels weer bevestigt ziet over 'iets anders dan dvd'  ^-^

papaleo

Citaat van: jaco op februari 16, 2008, 22:43:21
Ik ben denk ik een van de weinigen die negatief over de 6500 is. Gedrocht van een ding met deze code.
Geen goede 24p en geen werkende streaming = onbruikbaar

Inderdaad de 24p/motion is brak,maar voor de rest lopen alle HD files welke ik met de Lim HD200i niet (goed) kon afspelen gaat het met de 6500 wel.
En het streamen van div. HD materiaal loopt tot nog toe ook goed....

@Riwi
Ik zal jouw tip morgen eens gaan proberen.

richardnl

Citaat van: riwi op februari 16, 2008, 20:40:19

Ik krijg alleen die snert netshare software niet werkend  :(

Er is een update op de site van tvix te downloaden. 1.13 en 2.0 beta misschien werkt die wel

Groet
Richard

Rob_Dingen

Hoi

Op dit moment is de popcornhour de enige die fatsoenlijk werk met betrekking tot streamen en dus heb je geen harde schijf nodig bij een nas of server.
Het voordeel van de popcornhour en ook de snazio is dat ze een eigen software hebben voor te sharen en streamen waardoor de cpu niet zo belast word en dus een hogere bitrate gehaald kan worden.

Rob