squeek@home

Gestart door squeek, juli 20, 2007, 12:00:03

Vorige topic - Volgende topic

Martijnst1990

Citaat van: skyfox op maart 19, 2012, 13:35:57
Enerzijds: absoluut! Anderszijds... Voor 7,50e mag ik ook niet klagen.
Dat was volgens mij inderdaad de single disc versie, maar wie weet staat hij daar ook wel op. Zullen best wat extra's op die disc staan denk ik.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Skyfox

Mogelijk wel. Ik weet wel dat ze bij dvds er een handje van hadden om op een gegeven moment alle extra's van de single-disc versie weg te slopen en alleen de film aan te bieden. Wilde je extra's, dan was de 2-disc versie een verplicht nummertje.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

squeek

Twijfels twijfels  :) ik zit met een mooie aanbieding voor een marantz av 7005 en mm 7055  :) iemand die deze combo heeft en zijn ervaring wil delen?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Citaat van: squeek op april  6, 2012, 15:47:50
Twijfels twijfels  :) ik zit met een mooie aanbieding voor een marantz av 7005 en mm 7055  :) iemand die deze combo heeft en zijn ervaring wil delen?
StefaanD heeft gisteren deze combo mogen ontvangen. Op het Vlaamse forum kan je zijn ervaringen volgen. Hij moet het nog wel aansluiten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skoebiedoe

Citaat van: squeek op april  6, 2012, 15:47:50

Heb wel de combo niet,maar als het echt een mooie aanbieding is.....niet twijfelen en gewoon doen. ;)

squeek

Citaat van: StefaanD op april  6, 2012, 20:12:47
Philip, hier kan je ook al volgen hoor  :D

Ronald you've got mail

Thx! Veel plezier met je set en ik zal je topic zeker lezen naar je bevindingen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Citaat van: skoebiedoe op april  6, 2012, 20:30:12
Heb wel de combo niet,maar als het echt een mooie aanbieding is.....niet twijfelen en gewoon doen. ;)

Ja, geld groeit aan de bomen he  :D nee serieus, heb het geld wel etc, ik heb alleen al een hoop opgedaan deez maand, nieuwe ipad, nieuwe fiets, nieuw sportabbonement voor zes maanden. Nieuwe versterking erbij en ik mag niet klagen denk ik :unsure: blijft wikken en wegen. De combo zal zeker een stap voorwaarts zijn, maar om te zeggen dat ik nu ontevreden ben is ook ver gezocht, vooral na het bi-ampen en de nieuwe bekabeling.

Het is zoiets dat onverwachts in je schoot geworpen wordt en je weet niet wat je ermee moet he :D vanacht even over wakker liggen!

Greetz

skoebiedoe

Denk wel dat iedereen  hier deze nachtjes al eens heeft gehad. ;)

We zien het wel als je een besluit hebt genomen. ;)

Mario D

Mijn aanbieding kan misschien nog licht bijgestuurd worden nu mijn speakers verkocht zijn.  ;)

squeek

Citaat van: kalimero op april  8, 2012, 22:14:21
Mijn aanbieding kan misschien nog licht bijgestuurd worden nu mijn speakers verkocht zijn.  ;)

Thx, maar zolang ik mijn pioneer niet verkocht krijg wordt het toch niks vrees ik. Ik zou het ook zonde vinden om deze receiver op zolder stof te doen happen, hij is nog maar anderhalf jaar oud tenslotte.

Grte

squeek

morca

Ik zag hem staan,succes met de verkoop,en de upgade,mooi ding van kalimero  ;)

squeek

Citaat van: morca op april  9, 2012, 19:40:24
Ik zag hem staan,succes met de verkoop,en de upgade,mooi ding van kalimero  ;)

Lol  :D er is niets geupgrade hier hoor  :D dat komt wel als ik mijn set verkocht krijg.

morca

Citaat van: squeek op april  9, 2012, 19:44:10
Lol  :D er is niets geupgrade hier hoor  :D dat komt wel als ik mijn set verkocht krijg.
Weet ik,ik bedoel ook succes met de verkoop zodat je deal met kalimero door kan gaan  ;)

squeek

Citaat van: morca op april  9, 2012, 19:48:52
Weet ik,ik bedoel ook succes met de verkoop zodat je deal met kalimero door kan gaan  ;)

En wie zegt dat ik de deal met kalimero ga doen  :D

StefaanD

Citaat van: morca op april  9, 2012, 19:48:52

Is er hier een koppelaar aan het werk  :D

Squeek denk dat er hier een paar zijn die je nog wat slapeloze nachten willen bezorgen  ;D

Ah als het nu niet slecht klinkt dan kan je waarschijnlijk nog wel een tijd door met de Pioneer. Maar die Marantz aanbiedingen zijn inderdaad aanlokkelijk. Misschien ook wel een voorbode voor nieuwe modellen bij Marantz ?

Martijnst1990

Zo, dus toch te koop :)

Wat mis je precies aan de Pioneer wat je met de Marantz (AV7005 + MM7055?) wel denkt te hebben? Die LX-82 is ook helemaal geen kleintje en heft op papier zelfs meer vermogen (wat natuurlijk niet alles zegt).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Gaeje

what can i say... hij is bij mij komen luisteren... ;-)

squeek

Citaat van: Martijn90 op april  9, 2012, 20:53:41
Zo, dus toch te koop :)

Wat mis je precies aan de Pioneer wat je met de Marantz (AV7005 + MM7055?) wel denkt te hebben? Die LX-82 is ook helemaal geen kleintje en heft op papier zelfs meer vermogen (wat natuurlijk niet alles zegt).

Als ik upgrade dan wil ik ook dat het een verschil maakt. Gaeje's sr7005 vindt ik op een set b&w's gewoon erg fris en helder klinken, terwijl ik de klank van b&w feitelijk niet eens graag hoor. De marantz heeft daar gewoon veel invloed op en plots klonken mijn monitor audio's niet meer zoals ik me ze herinnerde. Ik heb ze oorspronkelijk beluisterd op een marantz en daar men beslissing mee gemaakt.

Overstappen op de sr7005 zou ik geen upgrade vinden, eerder een wisseling van sound in dezelfde klasse (wat een compliment is voor de toch wel veel goedkopere marantz ) en aangezien de pioneer inderdaad geen kleintje is qua power zou ik de upgrade willen zoeken in de losse voor- en eindversterking en daaruit mijn voordeel uithalen. En weet je, soms wil je eens wat anders he  :D

morca

Citaat van: StefaanD op april  9, 2012, 20:16:10
Is er hier een koppelaar aan het werk  :D

Squeek denk dat er hier een paar zijn die je nog wat slapeloze nachten willen bezorgen  ;D

Ah als het nu niet slecht klinkt dan kan je waarschijnlijk nog wel een tijd door met de Pioneer. Maar die Marantz aanbiedingen zijn inderdaad aanlokkelijk. Misschien ook wel een voorbode voor nieuwe modellen bij Marantz ?
Nee ,ik dacht te lezen dat squeek, kalimero zijn combo wilde kopen,had net daarvoor zijn advertentie van zijn amp gezien.
Verkeerd begrepen/gelezen  :-X

squeek

Ik denk dat het stilletjes tijd wordt om dit topic te updaten. Wat is er het afgelopen jaar allemaal veranderd. Om kort te zijn, mijn ganse leven, behalve de HT.

De bovenstaande upgrade is niet doorgegaan omdat ik al heel de tijd aan het twijfelen was vanwege de investering. De geïnteresseerden in mijn pioneer set waren ook schaars en ik had grootse verbouwingsplannen voor dit jaar. Dus de centen konden beter besteed worden. Wat dus een goeie beslissing was want...

..op 2 mei kreeg ik het nieuws te horen dat men vrouw wilde scheiden  :baaa: Ik ga er niet verder op ingaan waarom etc, maar het kwam er op neer dat ik geen keus had en dat zij de hare had gemaakt. Game over dus. Eén van de eerste zaken dat me binnenschoot was dat ik erg blij was met de beslissing om die enkele duizenden euro's te houden ipv in de marantz te steken want dat geld heb ik achteraf gezien wel nodig gehad. Het zij zo, het was een zeer moeilijk jaar.

Wat is er verder dan nog gebeurd, het huis is verkocht en ik ben alleen gaan wonen. Ik huur nu een appartement op het tweede verdiep in een erg rustige wijk met uitzicht op wat groen (achterzijde van het gebouw) Heel ontspannen wonen en ideaal om tot rust te komen. Hier heb ik dan ook een plekje moeten maken voor men HT te plaatsen. Deze staat ook gewoon weer in de living, dit omdat ik twee kamers maar heb en de tweede is voor de 2-jarige dochter. Hieronder enkele iphone fotootjes van de situatie. Het meubilair heb ik overgenomen van de vorige bewoner, was nog geen jaar oud en het moest snel gaan allemaal.

Het enige in de setup dat verandert is is dat ik geen center meer gebruik. Ik speel nu phantom en het klinkt erg goed zo. Beter als met de center vind ik zelfs. Deze klonk altijd net wat anders als de rest, ondanks uit dezelfde reeks en merk. Ik moest hem ook altijd 3 db zachter zetten als de andere speakers om even luid te laten klinken dus dat vond ik ook al bizar. Maar bon, hij zit nog in de doos dus kan er alle kanten nog mee uit.

fotootjes (getrokken van de zomer als ik het goed heb en net een beetje op zen plek)

squeek

Uiteindelijk heb ik voor de apparatuur en de films een nieuwe kast gekocht (ikea) en lichtjes aangepast. De svs staat nu voor de rode muur (links achter de sweetspot) en staat er eigenlijk heel erg goed. Het laag is erg goed waarneembaar op de sweetspot en ook mede de kast die de staande golven toch duidelijk breken tov hoe het ervoor was zonder die kast. surrounds hangen op hun plek (nog zonder kabels op de foto's)

morca

Staat er netje,s bij,je heb het aardig op orde.

Vervelende zaken dus ik houd het kort,sterkte(al het achteraf is).
Hopelijk word dit een beter jaar.

morca

Citaat van: squeek op januari  2, 2013, 20:42:17
Uiteindelijk heb ik voor de apparatuur en de films een nieuwe kast gekocht (ikea) en lichtjes aangepast. De svs staat nu voor de rode muur (links achter de sweetspot) en staat er eigenlijk heel erg goed. Het laag is erg goed waarneembaar op de sweetspot en ook mede de kast die de staande golven toch duidelijk breken tov hoe het ervoor was zonder die kast. surrounds hangen op hun plek (nog zonder kabels op de foto's)
Die kast heb je goed overnagedacht  :thumbs-up:
Dat zal wel werken ja.