squeek@home

Gestart door squeek, juli 20, 2007, 12:00:03

Vorige topic - Volgende topic

squeek

*Huidige situatie te bekijken op pagina 13*

Hier een evolutie overzicht van de afgelopen drie jaar.

Hier men toenmalige fronts van Sony, center van JBL, Kenwood versterker en pioneer dvd speler

De hd ready projector sanyo z4 en rears van JBL

Totaalplaatje nadat ik een tijdelijk kastje had gemaakt omdat alles naar achteren moest verhuizen om de hdmi kabel kort te houden.

Hier zijn de rears al vervangen door de monitor audio rsfx en de sub vervangen door een SVS pc 20-39

Een spanscherm ter vervanging van het rolscherm en de nieuwe fronts en center

De achterzijde begint ook vorm te krijgen, een custom made kastje en een full hd epson projector en nieuwe receiver

Totaalplaatje

Totaalplaatje met een groter scherm, nieuwe receiver en bd-speler en een SVS pc13 ultra. De huidige situatie!

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

let maar niet op de vlekjes op de foto's, dat is in men gsm  :(

meeste vragen zich af hoe we film kijken, simpel, gewoon ff een bank opzij schuiven.

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

ben plots beginnen upgraden sinds vorige maand, vrijwel ongepland. maar blijft wel leuk natuurlijk.

heb een svs overgekocht van een medeforummer. een pc+ 20-39. ik kan dit ding echt niet over de helft draaien qua volume of je hebt het gevoel dat je huis neerkomt  ;D echt een te gek ding.

squeek

en heb gisteren dan men fronts, center en surrounds besteld :D blij als een kind natuurlijk ;D

zijn de monitor audio silver reeks geworden met name RS8, RSLCR en RSFX

alles in kleur rosenut en met een beetje geluk heb ik ze deze week nog. wat ik zelf erg snel vind.

raar maar waar, dit is echt de allereerste keer dat ik een komplete set heb van hetzelfde merk en dezelfde reeks.  ::) heb vroeger steeds erg impulsief gekocht waardoor je dingen begint te mixen en dan ben je nooit 100% tevreden over je set. daarom heb ik er nu echt komaf mee gemaakt en beslist alles te verkopen en opnieuw te beginnen. de subwoofer was daarmee het startschot.

ik heb nog nooit zo'n tevreden gevoel gehad dan wanneer ik gisteren de winkel buiten kwam gewandeld. dus dat is zeker niet verkeerd.

het verloop van deze upgrade kan je lezen in volgend topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79668.0

foto's volgen uiteraard wanneer ze zijn binnen gekomen maar das nog enkele dagen wachten!  ^-^

greetz

squeek

voor wie het zich afvraagt tenslotte, de vorige set speakers bestond uit de jbl northridge serie voor de center en surrounds. die had ik eerst gekocht. ec 35 en e10 in cherry kleur. mooi afgewerkte speakers maar de fronts heb ik later willen bijkopen, maar ik toen ik ze zag en hoorde knapte ik er op af. de klank was helemaal niet zoals ik dacht en het uiterlijk, waar ik toch wel wat om geef aangezien het in men living staat, was te bombastisch.

blijkt achteraf gewoon niet een set te zijn naar men hart. wat ik dan heb gedaan was nog stommer, ik heb een set fronts gekocht van sony. op zich heel erg goede speakers. zijn klonen van de b&w 700 reeks dacht ik. zelfs door b&w gebouwd in opdracht van sony.  maar deze klonken dan ineens een stuk beter als de center, wat snel opvalt.

uiteindelijk toch nog twee jaar naar geluisterd met plezier, maar een nooit voldaan gevoel! tot ik dan beslist heb de boel te koop te stellen. de fronts zijn dan ook vlot verkocht geraakt via tweedehands.be. had telefoon gekregen 10 minuten na het plaatsen van het artikel en de koop was rond. de rest is nog steeds te koop voor geinteresseerden  :D @ http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=79067.0

dat was het in een notedopje  :P

greetz

jslaman

Mooie sub!!  :D Wat zijn die svs cilinders toch enorm!

squeek

heb wat preview pics gevonden voor degenen die het niet zo kennen  :D

Ramius

Hi Squeek,

Feli met je aankoop. :D
Nu ik jouw ruimte zo bekijk heb je er goed aan gedaan voor de dipolen te gaan. Volgens mij de beste oplossing in jouw situatie. 8) Misschien eerst even testen op welke hoogte ze moet hangen voor het beste resultaat natuurlijk. ;)

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

squeek

thanks

normaal gezien kunnen ze op dezelfde hoogte gaan als ze nu hangen, 60 cm boven oorhoogte.maar dat test ik nog wel.

voorlopig nog steeds niets gehoord, heb vanmorgen zelf al gebeld maar toen was er nog steeds niets geleverd. erg balen, ik verheugde me der erg op, en als het vandaag niet is kan ik pas volgende week zaterdag erom gaan. :-\

mja, verder afwachten.

greetz

Mastermano

Ziet er erg goed uit zo. Volgens mij ga je er veel plezier aan beleven!

squeek

denk het ook, alleen deze week niet. zijn niet binnengekomen en kan dus zeker tot zaterdag wachten voor ik ze kan oppikken, baal enorm want ik ben niet van het geduldige type  ;D

greetz

squeek

even een vraagje betreft de dipolen.

als je zo ziet hoe men vorige surrounds hingen, hangen dan de dipolen ook goed zo? want ik twijfel of ze ni te dicht naar binnen hangen momenteel. zou ik ze beter wat verder uiteen hangen mss??wat hoger ook? wat zijn jullie ervaringen hiermee?

langs opzij hangen is geen optie want heb aan één zijde geen muur om ze te hangen.

squeek

vandaag telefoon gehad.

leverdatum zal rond 18 november worden  :o. dat suckt dus enorm   :'(

greetz

Sol

Aiii, da's balen zeg.
Iig alvast veel plezier met je ( toekomstige ) nieuwe aanwinst. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

squeek

Citaat van: Sol op november  5, 2008, 19:09:43
Aiii, da's balen zeg.
Iig alvast veel plezier met je ( toekomstige ) nieuwe aanwinst. ;)

dank je  :D zal ik zeker doen  ;)

greetz

Sol

MA is natuurlijk altijd goed he... ^-^
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

jvdveken

Hier nog een fan van de Monitor Audio RS reeks  ;D ;D : heb sinds een jaar de RS6 +RS center

Proficiat met je keuze, daar ga je zeker tevreden over zijn ! Ik ga dit topic volgen, want ben benieuwd naar je ervaring met de RS-FX surrounds. Voor onze geplande nieuwbouwwoning zou ik deze overwegen.
Marantz SR-7005 | Monitor Audio RS6,  RS-FX + BK XLS 300 PR | IXOS, QED & Canare

Ramius

Citaat van: squeek op november  3, 2008, 18:33:20
als je zo ziet hoe men vorige surrounds hingen, hangen dan de dipolen ook goed zo? want ik twijfel of ze ni te dicht naar binnen hangen momenteel. zou ik ze beter wat verder uiteen hangen mss??wat hoger ook? wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Moeilijk te zeggen... meerdere posities uittesten hé >:D >:D

Pioneer |KRP-500M|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ramius

Citaat van: squeek op november  5, 2008, 17:58:18
vandaag telefoon gehad.         leverdatum zal rond 18 november worden  :o. dat suckt dus enorm   :'(

Even een paar weken langer wachten :-X  Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van  ::)

Pioneer |KRP-500M|

squeek

zo zo, de leverdatum was toch wel weer ruim overschreden met drie dagen voor de telefoon ging. gelukkig zei de stem aan de andere kant dat ze waren geleverd  :D en zodus ben ik ze vanavond direct na het werk gaan oppikken.(rond 16uur) ben er eigenlijk een uurtje vroeger mee gestopt om zeker voor sluitingstijd er te geraken  ;D ondertussen bij de frs gestopt voor een blu-ray van wall-e ;D

vier dozen, eigenlijk niet overdreven in grootte, erg fraai verpakt. zelfs het karton blinkte  :D dus dat zag er al erg degelijk uit. eens thuis (17.30)  direct begonnen met de surrounds, omdat deze aan de muur komen te hangen en zodus het meeste werk opofferde. en ik heb dan nog gipsplaatmuren, die vereisen speciale pluggen. bleek ik er geen meer te hebben dus in volle vaart naar de shop, vlak voor sluitingstijd (18.00)

eens deze hingen de center uitgepakt, daar was geen extra werk aan, enkel aansluiten. ziet er erg mooi uit, ook de drivers, zij steken erg af t.o.v. het rosenut kleurtje van de kast. dat beloofde voor de fronts. daar moesten de spikes op de voet gezet worden, en dan de voet op de kast. 5 min werk. damn, i fell in love immediatly  :-* alles aangesloten en de eerste vonken door de kabels laten gaan met een cd'tje voor wat te laten inspelen. want om 20.00 ging wall-e van start gaan  :) na het eten en douchen, de db meter naar boven gehaald en alles afgesteld. de sub heb ik (voor de buren) toch wel 5 db lager gezet.

dan een filmpje ingestoken en direct de surrounds gaan testen. bi-pool of di-pool?? na enkele keren switchen toch gekozen voor dipool. in het begin heel erg moeilijk te horen, maar na een tijdje merktte ik een gat in het geluidsbeeld achter men hoofd. bij di-pool werd dit opgevuld met geluid. dus de keuze was gemaakt  :D

recht uit de doos vond ik al dat ze erg goed klinken, had doffere klanken verwacht. het frisse en heldere uit de winkel herkende ik al snel terug. toch heb ik het gevoel dat ze nog moeten inspelen en losser moeten komen. de film was erg mooi van klank, vooral de muziek klonk echt toppie, en aangezien dit de eerste keer is dat ik alles uit dezelfde reeks heb, hoorde ik direct het verschil van alles uit één reeks of verschillende merken gemixt. nu klinkt alles zo egaal, zoals het hoort.

wat was dat genieten zeg  ;D zolang wachten eindelijk beloond. voor zo'n dingen heb ik een kindergeduld hoor. nu kan ik tevreden gaan slapen.

hier snel enkele foto's met de gsm getrokken.ik probeer er morgen betere te maken met de digicam.

greetz

squeek

nog enkele

stoffels

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

jslaman

Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5