squeek@home

Gestart door squeek, juli 20, 2007, 12:00:03

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Valkyrie

Wat een scherm!! :o Heel erg gaaf!

Citaat van: squeek op juli  1, 2013, 20:09:35
projecta homescreen deluxe
De intercom hier werkt niet meer voorlopig, krijg geen beeld meer ironisch genoeg

Die ga je toch op het scherm projecteren?!?! :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WimB

Geweldig scherm.
Gebruik je die nou ipv of naast een TV?

DennisS

Ok,3.70 is dus nog prima qua zit afstand. Ik ga zelf op ongeveer 4 meter zitten. Ben me aan het oriënteren voor een nieuw scherm en wil bij voorkeur een zo groot mogelijk scherm. Met name voor het bioscoopgevoel.
Hoe hoog hangt jouw scherm van de grond?

squeek

De onderkant van het scherm hangt op 50 cm van de grond. Hij hangt net zo dat ik vanuit de zitpositie over de armleuning van de zetel kan kijken. Ik moet wel een stukje naar boven kijken natuurlijk want het scherm zelf is 176cm hoog, het komt tot boven de deurpost zelfs.

Wat ik heb gedaan om de ideale grootte te bepalen is men vorig scherm van de muur gehaald te hebben, en dan op de muur projecteren en de lens eens opendraaien tot de grootte die ik wauw vond maar toch aanvaardbaar qua scherpte en lichtopbrengst etc. Daarna men beeld gemeten en besteld wat er in de buurt kwam. Simpel. :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Home@themovies

Onze bovengenoemde forum sponsor blijkt niet zo gek ver van me af te wonen en aangezien ik in de running ben voor een nieuwe projector had ik vanmiddag een afspraak met Werner om de Epson tw-8100 te komen bezichtigen. Normaal was de upgrade gepland voor november ongeveer maar ja, eerste dagje verlof, geen reis in het vooruitzicht etc, ken je het  ::)

Als eerste moet ik zeggen dat binnenstappen bij Home@themovies ook echt binnenstappen is in films! Je ziet de liefde voor film overal rond je heen en dat komt niet direct door de apparatuur maar wel door alle gadgets. En dat was enkel de inkom  ;D Erg tof! De demoruimte zelf deed er dan nog een flinke schep bovenop, dit is home cinema op zen best!

Dan de projector. Wauw! In 2D een no-brainer voor mij, wat een prachtig beeld met zo'n goede zwartwaarden. The dark knight heb ik zelf al vaker opgehad dus ken de film behoorlijk goed als referentie. Op de 8100 zag dit er fantastisch uit, mede vanwege de calibratie die Werner heeft gedaan. Ik zag direct wat ik thuis mis op men niet-gecalibreerd toestel. Na drie jaar is de techniek duidelijk erop vooruitgegaan. En stil! Ongelooflijk maar ik hoorde de pj amper, laat staan de iris, die ik letterlijk niet kon horen. Tov men eigen pj een enorm verschil zeg  :mellow: Ik merkte al heel snel op dat ze bij epson niet hebben stil gezeten en heikele puntjes hebben aangepakt met de jaren waarvoor hulde! Film kijken wordt er enkel prettiger op zo.

Dan het 3D gedeelte. Dit was hetgeen wat voor mij de doorslag zou geven tot kopen of niet kopen. Ik had namelijk geen referentie hiervoor want ik had nog nooit 3D gezien op een thuis projector. Jammer genoeg vond ik het nét niet dat geen wat ik had verwacht. En ik had maar één struikelblok, dat was de flikkering van het beeld vanwege de 24fps. In 3D komt dit toch wat feller naar voor en bij snelle bewegingen vond ik het niet lekker meer kijken. Maar, ik ben dan wel erg kritisch opgesteld momenteel aangezien ik men geld maar één keer kan uitgeven.

Verder was het hele 3D gebeuren net véél beter als wat ik verwacht had. Zo was de licht intensiteit heel erg goed! Gedaan met te donkere beelden, zelfs de donkerste scenes in The hobbit waren gewoon erg prettig om naar te kijken! Het 3D effect zelf was ook sterk aanwezig met heel af en toe wat ghosting, maar dat kon ik pas zien nadat ik er op gewezen werd. Dus ik ben er zelf niet zo vatbaar voor. De bril zelf was ook erg prettig om te dragen, ik had een veel zwaardere bril verwacht. Dat viel me totaal niet tegen.

Uiteindelijk ben ik na twee uur met (bewust) lege handen naar huis gegaan omdat ik toch wel wil wachten op de nieuwe generatie projectoren. De projector is gewoon enorm goed voor het geld, zeker in 2D een no-brainer voor mij, als 3D me niet zou interesseren had hij hier nu al gespeeld. Maar het 3D was voor mij persoonlijk nét niet goed genoeg vanwege het wat onrustiger beeld. Daardoor had ik een beetje last van men rechtse oog (mijn slechtere oog dat niet 100% corrigeerbaar meer is) Maar toch was het wat een dubbel gevoel omdat het algemeen een wauw projector is voor de aangeboden prijs bij Home@themovies. Ergens had ik em liever meegenomen maar eventjes wachten is soms verstandiger.

Verder moet ik zeker nog vermelden dat die twee uur voorbij gevlogen zijn, mede door het vriendelijke onthaal en de fijne gesprekken over film en de demo die serieus dik in orde was! Ik had trouwens geen enkel moment het gevoel dat ik met een 'verkoper' aan het praten was maar eerder met een ht-fanaat die zijn liefde voor ht en film ten toon stelde, doch kon antwoorden op elke technische vraag die in me op kwam. Ik wist bij het buitengaan direct waar ik mijn volgende projector zal bestellen als die tijd aangebroken is. Ik voelde me op men gemak, niet buiten gekeken en het gaf me een vertrouwd gevoel. En dat zijn nu de betere zaken om te kopen!

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

bvermeulen

Dat noem ik nog eens een scherm! Vet man!

home@the movies

Citaat van: squeek op juli 14, 2013, 00:12:00
Home@themovies

Onze bovengenoemde forum sponsor blijkt niet zo gek ver van me af te wonen en aangezien ik in de running ben voor een nieuwe projector had ik vanmiddag een afspraak met Werner om de Epson tw-8100 te komen bezichtigen. Normaal was de upgrade gepland voor november ongeveer maar ja, eerste dagje verlof, geen reis in het vooruitzicht etc, ken je het  ::)

Als eerste moet ik zeggen dat binnenstappen bij Home@themovies ook echt binnenstappen is in films! Je ziet de liefde voor film overal rond je heen en dat komt niet direct door de apparatuur maar wel door alle gadgets. En dat was enkel de inkom  ;D Erg tof! De demoruimte zelf deed er dan nog een flinke schep bovenop, dit is home cinema op zen best!

Dan de projector. Wauw! In 2D een no-brainer voor mij, wat een prachtig beeld met zo'n goede zwartwaarden. The dark knight heb ik zelf al vaker opgehad dus ken de film behoorlijk goed als referentie. Op de 8100 zag dit er fantastisch uit, mede vanwege de calibratie die Werner heeft gedaan. Ik zag direct wat ik thuis mis op men niet-gecalibreerd toestel. Na drie jaar is de techniek duidelijk erop vooruitgegaan. En stil! Ongelooflijk maar ik hoorde de pj amper, laat staan de iris, die ik letterlijk niet kon horen. Tov men eigen pj een enorm verschil zeg  :mellow: Ik merkte al heel snel op dat ze bij epson niet hebben stil gezeten en heikele puntjes hebben aangepakt met de jaren waarvoor hulde! Film kijken wordt er enkel prettiger op zo.

Dan het 3D gedeelte. Dit was hetgeen wat voor mij de doorslag zou geven tot kopen of niet kopen. Ik had namelijk geen referentie hiervoor want ik had nog nooit 3D gezien op een thuis projector. Jammer genoeg vond ik het nét niet dat geen wat ik had verwacht. En ik had maar één struikelblok, dat was de flikkering van het beeld vanwege de 24fps. In 3D komt dit toch wat feller naar voor en bij snelle bewegingen vond ik het niet lekker meer kijken. Maar, ik ben dan wel erg kritisch opgesteld momenteel aangezien ik men geld maar één keer kan uitgeven.

Verder was het hele 3D gebeuren net véél beter als wat ik verwacht had. Zo was de licht intensiteit heel erg goed! Gedaan met te donkere beelden, zelfs de donkerste scenes in The hobbit waren gewoon erg prettig om naar te kijken! Het 3D effect zelf was ook sterk aanwezig met heel af en toe wat ghosting, maar dat kon ik pas zien nadat ik er op gewezen werd. Dus ik ben er zelf niet zo vatbaar voor. De bril zelf was ook erg prettig om te dragen, ik had een veel zwaardere bril verwacht. Dat viel me totaal niet tegen.

Uiteindelijk ben ik na twee uur met (bewust) lege handen naar huis gegaan omdat ik toch wel wil wachten op de nieuwe generatie projectoren. De projector is gewoon enorm goed voor het geld, zeker in 2D een no-brainer voor mij, als 3D me niet zou interesseren had hij hier nu al gespeeld. Maar het 3D was voor mij persoonlijk nét niet goed genoeg vanwege het wat onrustiger beeld. Daardoor had ik een beetje last van men rechtse oog (mijn slechtere oog dat niet 100% corrigeerbaar meer is) Maar toch was het wat een dubbel gevoel omdat het algemeen een wauw projector is voor de aangeboden prijs bij Home@themovies. Ergens had ik em liever meegenomen maar eventjes wachten is soms verstandiger.

Verder moet ik zeker nog vermelden dat die twee uur voorbij gevlogen zijn, mede door het vriendelijke onthaal en de fijne gesprekken over film en de demo die serieus dik in orde was! Ik had trouwens geen enkel moment het gevoel dat ik met een 'verkoper' aan het praten was maar eerder met een ht-fanaat die zijn liefde voor ht en film ten toon stelde, doch kon antwoorden op elke technische vraag die in me op kwam. Ik wist bij het buitengaan direct waar ik mijn volgende projector zal bestellen als die tijd aangebroken is. Ik voelde me op men gemak, niet buiten gekeken en het gaf me een vertrouwd gevoel. En dat zijn nu de betere zaken om te kopen!

Greetz

Met graagte gedaan, en dank u voor het zeer mooie verslag.

Gr
Werner
Home@The Movies

squeek

Zo, ondertussen woon ik hier alweer een jaar en word het eens tijd om de boel te schilderen. Beetje aanpassen naar mijn zin en smaak. Alleen valt het nog te bezien of ik dat laatste nog wel heb want ik heb de kleuren gekozen en het is behoorlijk...euhm...gewoon behoorlijk zeg maar  :) geen idee wat het gaat geven eens het op de muren staat maar ik hoop het beste.

Het ganse apartement zal geschilderd worden maar voorlopig heb ik enkel de verf voor plafonds en de living en keuken muren. Plafond zal wit worden (zoals het al is maar dan eens opgefrist met een verse laag). De meeste muren zullen een erg licht grijs worden en de accentmuren zullen paars (living) en okergeel (keuken) zijn. Het zijn twee aparte ruimtes maar als je vanuit de keuken naar de living kijkt zal het okergeel tegen het paars op de verre achtergrond afsteken (hoop ik). Kleurstalen passen mooi bij elkaar maar moest het toch niet zo zijn eens op de muur dan is het geen ramp aangezien het toch aparte ruimtes zijn. Ik hoop alleen dat het paars in de living geen overheersend gevoel gaat geven. Maar ja, als je niet probeert weet je het niet en ik kan ze altijd terug veranderen int slechtste geval. Let's hope not.

Moet nog volop beginnen en het warme weer houdt alles op dus foto's komen eens het klaar is. Hier alvast foto's van hoe de kleuren nu zijn (door de vorige bewoners geschilderd)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Ht zijde
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Niet ht-zijde  ;D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Zymotic

Wordt een flinke klus!

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

diceman

Verleiding niet kunnen weerstaan ;D alvast veel kijkplezier.

Lijkt op een lens van een Sony pj maar kan het fout hebben.

skank1

Zie ik darar ook een svs pc12snd dsp staan?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Citaat van: diceman op november 10, 2013, 11:25:03
Verleiding niet kunnen weerstaan ;D alvast veel kijkplezier.

Lijkt op een lens van een Sony pj maar kan het fout hebben.

Zou een epson lamp moeten zijn  :) maar google kan het altijd mis hebben he. Lijkt me zeker geen sony lens.

De upgrade wordt de epson tw 9200. Het 3D heeft het deze keer toch gehaald. :pompom:

Citaat van: skank1 op november 10, 2013, 21:38:21
Zie ik darar ook een svs pc12snd dsp staan?

Neen, dat is de pc 13 ultra. Welke versie weet ik niet juist, kalimero kan dat wel zeggen wsl. Het is iig de 750 bash amp versterker.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Belg en nog altijd geen lid v ons vlaams forum :-/
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Citaat van: skank1 op november 10, 2013, 21:48:18
Belg en nog altijd geen lid v ons vlaams forum :-/
jawel joh, van het begin al. Htsqueek denk ik als username maar weet men wachtwoord niet meer. Kan je dat resetten voor me?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Citaat van: squeek op november 10, 2013, 21:50:24
jawel joh, van het begin al. Htsqueek denk ik als username maar weet men wachtwoord niet meer. Kan je dat resetten voor me?
Dat forum is serieus vernieuwd he. En leden konden we niet overzetten jammer genoeg.
75 leden nu
Je kan ons vinden op home-theater.be
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Ah jammer, dan maak ik wel een nieuwe account aan één dezer
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

En zodus, de epson tw 9200 is gearriveerd.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

squeek

Oud vs nieuw, eerste uiterlijke indrukken zijn :

de 9200 is ietsje groter en gestroomlijnder, de lens zit netjes achter een zelf-opend/sluitend luikje ( net zoals de sanyo z4 die ik ooit heb gehad  :headbanging: ) de menu knoppen zitten mooi verborgen achter een schuifbaar paneeltje, en yes mr. wayne, it does come in black  8)

Verdere upgrade vanbinnen is overduidelijk het 3D gebeuren, een pak meer licht output!, contrast een stuk hoger en dankzij de calibratie ook ten volle benut. De panel allignement functie is een absolute must have voor mij, erg blij mee dat ik dit kan aanpassen nu.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Citaat van: skank1 op december  1, 2013, 11:14:19
Proficiat !

Thx, erg blij mee. Heb gisteren erg genoten van het 3D gebeuren, zoveel zelfs dat ik geen 2D meer heb kunnen kijken. Ik heb zo een film of 11 momenteel en het meeste is wel ok tot goed te noemen TOT je pacific rim insteekt en bekijkt  :blink: man man wat een diepte, het doet de rest vervagen. Skank, jij hebt al wat films gezien in 3D onder andere deze, zijn er nog die deze kwaliteit behalen? Avatar misschien?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Netjes bij de rest. Alles in het zwart.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |