Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op oktober  3, 2016, 20:16:34
Vandaag niet zo'n leuk nieuws gekregen. Op mijn vraag of ik de Note 7 kan komen ophalen kreeg ik te horen dat de handelaar ze heeft ingeruild op andere apparatuur. Ik heb er een apart topic over geopend.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=159827.0

Ik ben hier natuurlijk niet blij mee en dat is een understatement. :nopompom:
Ik wens je veel succes met deze 'zaak' Philip, vervelend dat mensen soms alleen maar aan henzelf denken. Ik ken het van mezelf dat dit soort zaken je behoorlijk wat negatieve energie kunnen geven. Probeer afstand te houden.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

RonG

Inderdaad vervelend, hoop dat je eruit komt.

HTip

Citaat van: Maikel_audionerd op oktober  4, 2016, 15:03:42
Ik wens je veel succes met deze 'zaak' Philip, vervelend dat mensen soms alleen maar aan henzelf denken. Ik ken het van mezelf dat dit soort zaken je behoorlijk wat negatieve energie kunnen geven. Probeer afstand te houden.
Bedankt Maikel! Je hebt gelijk dat dit soort zaken negatieve energie kunnen geven, maar ik heb nog iets heel moois in het vooruitzicht :pompom: en afstand houden ga ik zeker proberen te doen mocht het komen tot een juridische zaak.

Citaat van: RonG op oktober  4, 2016, 16:13:47
Inderdaad vervelend, hoop dat je eruit komt.
Dank je Ron! Ik hoop ook dat het allemaal goed komt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Vervelend om te lezen Philip :unhappy: Succes met de verdere afhandeling!

Gelukkig heb je nog wat moois in het vooruitzicht via een wel betrouwbare 'handelaar' :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  4, 2016, 20:42:26
Vervelend om te lezen Philip :unhappy: Succes met de verdere afhandeling!

Gelukkig heb je nog wat moois in het vooruitzicht via een wel betrouwbare 'handelaar' :)
Dank je Jan! Ik heb absoluut iets heel moois in het vooruitzicht. En eerlijk gezegd is dit de eerste keer met een commercieel persoon dat ik een (mogelijk) conflict heb. Voorheen heb ik altijd goede ervaringen gehad met welke dealer/winkel/handelaar dan ook. Zelfs met privé-verkoop/aankoop heb ik zelden tot nooit zoiets meegemaakt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Succes met de afhandeling Philip. ik vermoed dat hij je de laatste verkoopprijs die jullie samen overeengekomen zijn moet vergoeden. Dat is dus 2025 euro als ik mij niet vergis. Het is zijn keuze dat hij jouw speakers heeft ingeruild op andere apparatuur. Daarvoor hoef jij niet op te draaien.

Wel jammer want ik denk dat je ze liever terug wilde hebben nu?

HTip

Dank je Peter! Heb vandaag een mail gestuurd (iets pittiger dan mijn concept in het andere topic, wat gewoon zichtbaar mag blijven Chris ;)) en daarmee is hij aan zet. Vandaag met DAS contact gehad en zij gaven geen advies over de telefoon zonder volledige inzage in het dossier, wat ik binnenkort aan hen voorleg via mijn tussenpersoon.

Vandaag ook besloten dat ik de speakers terug wil en deze als surround speaker wil inzetten in de HT. Met de nieuwe Denon X7200 is dat zeker geen overkill gezien het overschot aan vermogen dat deze heeft, aangezien hij alleen de center en surrounds hoeft aan te sturen. Nu nog hopen dat de tweeters dan niet te hoog stralen, maar dat zien we dan wel. Eerst de speakers terug ;)

Zojuist de JVC HD950 ingepakt voor de trip naar Hilversum. Na de kalibratie is het beeld weer helemaal top, dus ben benieuwd naar het resultaat. De beamerplaat moest eraf, dus meteen ook de kogel op de andere beamerplaat gemonteerd.

Het plafond ligt nu deels open en zo kan ik straks makkelijk de coaxvideokabel voor het instelmenu van de SR9600 verwijderen. Weer een kabel minder ;)

Het begint langzaam te kriebelen nu de levering van de apparatuur dichterbij komt. Heerlijk dat vooruitzicht :pompom:
Showcase - Topic

MLCinema

Citaat van: HTip op oktober  5, 2016, 20:55:43
Dank je Peter! Heb vandaag een mail gestuurd (iets pittiger dan mijn concept in het andere topic, wat gewoon zichtbaar mag blijven Chris ;)) en daarmee is hij aan zet. Vandaag met DAS contact gehad en zij gaven geen advies over de telefoon zonder volledige inzage in het dossier, wat ik binnenkort aan hen voorleg via mijn tussenpersoon.

Vandaag ook besloten dat ik de speakers terug wil en deze als surround speaker wil inzetten in de HT. Met de nieuwe Denon X7200 is dat zeker geen overkill gezien het overschot aan vermogen dat deze heeft, aangezien hij alleen de center en surrounds hoeft aan te sturen. Nu nog hopen dat de tweeters dan niet te hoog stralen, maar dat zien we dan wel. Eerst de speakers terug ;)

Zojuist de JVC HD950 ingepakt voor de trip naar Hilversum. Na de kalibratie is het beeld weer helemaal top, dus ben benieuwd naar het resultaat. De beamerplaat moest eraf, dus meteen ook de kogel op de andere beamerplaat gemonteerd.

Het plafond ligt nu deels open en zo kan ik straks makkelijk de coaxvideokabel voor het instelmenu van de SR9600 verwijderen. Weer een kabel minder ;)

Het begint langzaam te kriebelen nu de levering van de apparatuur dichterbij komt. Heerlijk dat vooruitzicht :pompom:
Kerst zal gevoelsmatig vroeg zijn dit jaar[emoji51].

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op oktober  6, 2016, 08:25:59
Kerst zal gevoelsmatig vroeg zijn dit jaar[emoji51].
;D net zoals Sinterklaas voor de komende 20 jaar ;D Of een verlaat verjaardagscadeau en voor alle verjaardagen voor de komende 20 jaar ;D
Showcase - Topic

HTip

Afgelopen zaterdag is onze HD950 weer gekalibreert door Garmt van Beter Beeld en Geluid. Het was de trip naar Hilversum weer helemaal waard! Het resultaat is dat de projector het beeld weer perfect weergeeft. Als het goed is gaan we vanavond de projector weer ophangen en natuurlijk even testen.

Weer veel geleerd van Garmt. Ik snap nu ook veel beter hoe het zit met de Gamut-grafiek en hoe belangrijk Gamma is. Garmt had al eerder kunnen stoppen, maar was nog niet helemaal tevreden. Na nog een paar laatste aanpassingen was het resultaat perfect. Nou ja bijna, want bij 10IRE was de meting niet consistent en geeft de grafiek een volledig vertekend beeld. De gamma-curve is wel perfect, dus de RGB-waarden negeren we. De voor- en nagrafieken uit het kalibratierapport hebben jullie nog tegoed...

Garmt bedankt voor je uitleg en delen van je kennis en natuurlijk voor het kalibreren van onze HD950! :worship:
Showcase - Topic

denoontje

Nice nice, ook nog wat muziek geluisterd in Hilversum?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Citaat van: denoontje op oktober 11, 2016, 00:09:55
Nice nice, ook nog wat muziek geluisterd in Hilversum?
Helaas was daar geen tijd meer voor. Wel gehoord hoe goed de luisterruimte nu is door de gewijzigde akoestiek. Wat een rust straalt die ruimte uit. Een genot om in te verblijven. Wie trouwens denkt dat akoestiek aanpassen in de woonkamer niet mogelijk is, zou echt een keer naar Hilversum moeten rijden. Wat direct in het oog springt is de hele gave foto met daarachter 18 houten paneelabsorbers met een breed bereik. Wow!

De bioscoopruimte is ook heel erg veranderd sinds mijn laatste bezoek. Ook die ruimte straalt rust uit en is helemaal geoptimaliseerd voor surround. De akoestische panelen zijn speciaal voor die ruimte gemaakt. Helaas was ook hier voor een demo geen tijd.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op september 22, 2016, 21:21:02
Ik heb 16 oktober aangehouden als streefdatum. Ik hoop dat die haalbaar is mede door de levertijd van de Denon X7200 :unsure:
Op zich niet eens zo verkeerd geweest, die streefdatum. Maandag heeft Viktor laten weten dat de ontwikkeling goed gaat en misschien deze week klaar is en anders volgende week. Dan alleen nog een moment van uitleveren kiezen. Spannend!
Showcase - Topic

Maikel_audionerd

Citaat van: HTip op oktober 12, 2016, 17:45:09
Op zich niet eens zo verkeerd geweest, die streefdatum. Maandag heeft Viktor laten weten dat de ontwikkeling goed gaat en misschien deze week klaar is en anders volgende week. Dan alleen nog een moment van uitleveren kiezen. Spannend!
:pompom:  :pompom:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Citaat van: HTip op oktober 10, 2016, 16:48:08
Afgelopen zaterdag is onze HD950 weer gekalibreert door Garmt van Beter Beeld en Geluid. Het was de trip naar Hilversum weer helemaal waard! Het resultaat is dat de projector het beeld weer perfect weergeeft. Als het goed is gaan we vanavond de projector weer ophangen en natuurlijk even testen.
Helaas nog geen tijd gehad voor het testen van het gekalibreerde beeld, maar dit weekend doen we een nieuwe poging.

Citeer
Weer veel geleerd van Garmt. Ik snap nu ook veel beter hoe het zit met de Gamut-grafiek en hoe belangrijk Gamma is. Garmt had al eerder kunnen stoppen, maar was nog niet helemaal tevreden. Na nog een paar laatste aanpassingen was het resultaat perfect. Nou ja bijna, want bij 10IRE was de meting niet consistent en geeft de grafiek een volledig vertekend beeld. De gamma-curve is wel perfect, dus de RGB-waarden negeren we. De voor- en nagrafieken uit het kalibratierapport hebben jullie nog tegoed...
Ze zeggen wel eens dat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden... Let op hoe perfect de punten na kalibratie in de vierkantjes liggen :worship:

En de RGB-balans (let niet op de 10IRE ;))

Ben erg benieuwd wat voor plaatje de HD950 weer neer zet...
Showcase - Topic

HTip

Showcase - Topic

luuk123456

Oh mooie spullen, mooie spullen!
Hier erg blij met de 'nieuwe' gebruikte voorloper van de  Denon X7200 de 4520.
verheug ze! :blush:

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RonG

Madhouse

Indrukwekkend!!  :o

Komt de DD18 volgende week ook weer terug? M.a.w. volgende week zaterdag avond kunnen jullie weer optimaal genieten van film?

Ben ondertussen ook wel erg benieuwd hoe het staat met de note's :blush:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HansGT3

Op naar volgende week  Philip  :clapping: dat wordt zeker genieten . :D

HTip

Citaat van: luuk123456 op oktober 15, 2016, 12:32:27
Oh mooie spullen, mooie spullen!
Hier erg blij met de 'nieuwe' gebruikte voorloper van de  Denon X7200 de 4520.
verheug ze! :blush:

Groet,
Luuk
Zijn het zeker! En de 4520 is ook een erg goede receiver. Dat is dus je nieuwe aanwinst ;)

Citaat van: RonG op oktober 15, 2016, 12:40:07
Gaaf hoor Philip, leuke upgrade tijden ;D
Dank je Ron, we zijn lekker bezig hé? Is goed voor de economie ;D

Citaat van: Madhouse op oktober 15, 2016, 13:03:26
Indrukwekkend!!  :o

Komt de DD18 volgende week ook weer terug? M.a.w. volgende week zaterdag avond kunnen jullie weer optimaal genieten van film?
Zal nog indrukwekkender zijn als het allemaal hier staat/hangt :pompom:

De DD-18 is dan ook terug. Ik ontmoet Viktor bij CineMike, de DD-18 gaat op dezelfde manier weer in mijn auto en Viktor neemt de overige dozen mee en rijdt samen met mij terug om alles hier te installeren. De projector is door CineMike gekalibreerd en wordt hier nog eens ter plekke gekalibreerd door een partner van Viktor. Leuke is dat we dan 2 kalibraties met elkaar kunnen vergelijken.

Citaat van: HansGT3 op oktober 15, 2016, 15:36:57
Op naar volgende week  Philip  :clapping: dat wordt zeker genieten . :D
Dank je Hans! Ik kan nu de dagen, uren, minuten en seconden gaan aftellen ;D
O wacht, dat doe ik al ;D

Citaat van: Madhouse op oktober 15, 2016, 13:03:26
Ben ondertussen ook wel erg benieuwd hoe het staat met de note's :blush:
Helaas niets meer van gehoord :nopompom: Door de drukte op het werk nu pas weer tijd om verdere stappen te ondernemen. Ik ga een dossier opbouwen met alle e-mails en dat aan mijn verzekeringsagent sturen die dit voorlegt aan DAS. Zij behandelen een dossier binnen 24 uur en dan weet ik waar ik aan toe ben. Ga de handelaar in ieder geval nog aangeven dat ik verdere stappen ga ondernemen.

Wordt vervolgd...
Showcase - Topic

Marco66

Machtig mooie set zo, veel plezier vast!

Marco
Woonkamer: Denon PMA-1700NE, Denon DNP-2000NE, John Eekels Monitoren
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Bas Akkerman

Citaat van: HTip op oktober 15, 2016, 15:41:22
Dank je Ron, we zijn lekker bezig hé? Is goed voor de economie ;D
Ja, de Duitse! Tssss. ;D

Veel plezier Philip, want uiteindelijk houdt iedereen van zijn verlangen en niet van hetgeen hij verlangt (Nietzsche).
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raymen

Wooww mooie update phillip.

nieuwe sound nieuw beeld gewoon compleet nieuwe bios.

veel kijkplezier volgende week, en doe charles de groeten van me  ;) ;)
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

HTip

Citaat van: Marco66 op oktober 15, 2016, 16:01:42
Machtig mooie set zo, veel plezier vast!

Marco
Dank je Marco! Met deze upgrade maak ik een grote stap in zowel beeld als geluid en wordt de potentie van de speler (ook CineMiked) optimaal benut.

Citaat van: Bas Akkerman op oktober 15, 2016, 16:06:34
Ja, de Duitse! Tssss. ;D

Veel plezier Philip, want uiteindelijk houdt iedereen van zijn verlangen en niet van hetgeen hij verlangt (Nietzsche).
Heel diep Bas! ;D Mijn aankoop gaat via CineMike Benelux, dus in feite beiden ;D

Citaat van: Raymen op oktober 15, 2016, 16:23:14
Wooww mooie update phillip.

nieuwe sound nieuw beeld gewoon compleet nieuwe bios.

veel kijkplezier volgende week, en doe charles de groeten van me  ;) ;)
Dank je Raymond! Zo zou je het inderdaad kunnen zien, dus dat wordt alles opnieuw bekijken :D
Ik zal Charles de groeten doen. Gisteren van Viktor gehoord dat de projector door CineMike thuis wordt gekalibreerd op zijn scherm en laat hij nu hetzelfde scherm als wij hebben 8) Beter kan dus niet...

Over kalibratie gesproken. Kalibratie is weer belangrijk gebleken, want gisteren stukken van verschillende BD's gekeken, zoals The Art of Flight (sneeuw) en Avatar (kleurenspectrum). Het beeld was weer indrukwekkend mooi. De HD950 is echt nog steeds een erg goede projector.

Volgende week kunnen we de HD950 vergelijken met de X7000CM 8)
Showcase - Topic