Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Staaled op september  5, 2016, 18:25:05
En volgens alle berichten is HTip best te spreken over de DD. :)
Absoluut! Ik heb de DD-18 nu al bijna 6 jaar (de tijd vliegt :o) en in die tijd was de keuze in goede subwoofers (dus ook geschikt voor muziek) minder groot dan nu. Ik had voorheen een Monitor Audio en een SVS gehad en beide waren prima geschikt voor het LFE in films, maar voor muziek minder geschikt.

En subs met DSP waren helemaal dun gezaaid. Ik had toen geen zin om met extra kastjes, e.d. te werken, dus toen was de keuze voor de Velodyne DD-18 snel gemaakt. Bovendien kreeg ik een hele mooie deal bij Beter Beeld en Geluid, inclusief installatie en afstellen en integreren in het geluidsbeeld.

In het verleden natuurlijk al het nodige gedaan om de weergave van de DD-18 te verbeteren, waaronder ontkoppeling met de CA-plaat als vervanging van de Auralex Great Gramma, die bovendien RFI elimineerde. Na de theorie gehoord te hebben was voor mij de modificatie van de stroomvoorziening binnen in de sub een logische stap.

En zoals Viktor zegt, nu de keten op zo een hoog niveau gaat spelen, zou het zonde zijn als deze verstoord werd door iets wat door de DD-18 wordt geproduceerd. Iets wat ik overigens nog niet eerder als storend heb ervaren, maar dat is ook omdat ik niet beter wist.

Door de voor onze ruimte optimale akoestiek horen we inderdaad de kleinste details en dat maakt de beleving ook vaak zo indrukwekkend. De akoestische gitaar in Keith Don't Go van Nils Lofgren is daar een uitstekend voorbeeld van. Je kunt als het ware de verschillende nootjes pakken door de snelheid en de rust in het geluidsbeeld. En dat alleen met een gemodificeerde Marantz UD-7007 op een (in onze oren) fantastische standaard Marantz PM-11S3 weergegeven door de waanzinnige ALR/Jordan Note 9!

Datzelfde effect gaan we straks ook beleven met concerten (die nu ook al erg lekker klinken) en films in surround. Als ik er nu aan denk wordt ik al helemaal blij van dat vooruitzicht! :popcorn:

Over het beeld nog maar te zwijgen... O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Citaat van: HTip op september  5, 2016, 22:13:54
Dank je Peter! Goed onthouden ;) De afdeling heeft zich zeker waar gemaakt en aangetoond dat we vernieuwend zijn. Rendabel is het ook nog, alleen we zouden graag zonder interne offertes werken, maar dat is nog niet gelukt. Dat geven we echter nog niet op, want dat vinden we nog steeds onzinnig :unsure:
Thanks! We hebben zeker regelmatig lekker genoten van een filmpje. Dat is nog steeds zo'n bijzondere ervaring :popcorn: En dat wordt alleen nog maar beter met de upgrades 8)

Fijn om te horen Philip! Stabiliteit in werk is toch wel een belangrijke factor. :thumbs-up:
Helaas heeft Annet dus ook het een en ander meegemaakt de afgelopen tijd lees ik? :(

Wellicht zien we elkaar nog eens bij een M&G. Inmiddels woon ik niet meer in het hoge noorden (Groningen), maar ik ben verhuisd naar Leiden in de randstad. Erg mooie stad en alle voorzieningen en grote steden zijn heel dichtbij. :clapping: Ik moet nog elke keer wennen aan het feit dat we even in de auto stappen en 20 min later al ergens zijn. In Groningen was alles standaard 1,5 uur tot 2 uur rijden. :o :P

HTip

Citaat van: LuPo op september  6, 2016, 07:40:39
Fijn om te horen Philip! Stabiliteit in werk is toch wel een belangrijke factor. :thumbs-up:
Helaas heeft Annet dus ook het een en ander meegemaakt de afgelopen tijd lees ik? :(
Heb je helemaal gelijk in. Werk beslaat toch een groot deel van de dag en als dat alleen maar stress oplevert, moet je gewoon iets anders gaan doen. Werk is op zich heel leuk en uitdagend, maar dat gedoe met zelf voor het budget moeten zorgen is niet altijd even leuk (geweest).

Annet heeft een paar jaar geleden haar baan verloren door bezuinigingen en dat is een tijdje heel moeilijk geweest, omdat ze iets heel anders wilde. Nu gaat het goed en dat geeft ook weer rust.

Citeer
Wellicht zien we elkaar nog eens bij een M&G. Inmiddels woon ik niet meer in het hoge noorden (Groningen), maar ik ben verhuisd naar Leiden in de randstad. Erg mooie stad en alle voorzieningen en grote steden zijn heel dichtbij. :clapping: Ik moet nog elke keer wennen aan het feit dat we even in de auto stappen en 20 min later al ergens zijn. In Groningen was alles standaard 1,5 uur tot 2 uur rijden. :o :P
Ik las net in je topic dat je verhuisd was. Waar ik woon ben je én binnen 20 minuten in de bewoonde wereld :D en heb je toch de rust van het platte land. Zou niet meer anders willen, maar ik kan me voorstellen dat je altijd lang voor moet reizen dat Leiden een verademing is. Leiden is een mooie stad, waar we ook graag komen als we naar familie in de buurt gaan.

De M&G is er nog niet van gekomen, maar don't worry dat gaat nog wel gebeuren. Dankzij jou heb ik een mooie videorapportage van de Chamber of Dreams. Wordt het alleen niet meer "North meets South" :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Ik heb alvast een voorschot genomen op de te komen upgrades en mijn handtekening en eerste post aangepast. Alleen mijn showcase nog en ik ben er helemaal klaar voor :D
Showcase - Topic

HTip

Nog geen nieuws, anders dan dat ik maar eens begonnen ben met het lezen van de handleidingen van de Denon X7200 en JVC X7000 (ik heb iets met de 7-serie, want ook mijn bron is een 7-serie van Marantz :D). Lijkt wel of ik terug naar school moet :lookaround:

Het Denon-boekwerk telt maar liefst 374 (!) pagina's. Gelukkig gaat een groot deel over Atmos, Auro-3D en DTS:X, dus dat kan ik (voorlopig) overslaan. Maar de hoeveelheid aan nieuwe instellingen is voor mij toch even wennen. Heeft zelfs een aparte instelling voor stereo, niet alleen Pure Direct (want dat ken ik van de Marantz SR9600), maar ook voor de speakers. Ik zag dat even snel voorbij komen bij de demo bij CineMike en dat ging toch nog iets verder dan Pure Direct, want dat was ook ingesteld bij de stereo-weergave. En dat nog maar te zwijgen over het bass-management.

De JVC-manual houd het wat meer bescheiden, maar door de vele nieuwe functies, zal het toch wel even duren voordat ik alles weer onder de knie heb. Gelukkig zorgt Viktor dat de projector in de CoD wordt afgeleverd, geïnstalleerd en ter plaatse wordt gecalibreerd :worship: en daar kan ik veel van leren.

Ik zal me in ieder geval niet vervelen de komende weken :music:
Showcase - Topic

denoontje

Dan nog een bmw 7 serie voor de deur en je bent compleet[emoji1303][emoji1319]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

luuk123456

Dan zou ik na de installatie van de projector ook meteen de film 'seven' op zetten ;D
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

HTip

Citaat van: denoontje op september  9, 2016, 22:24:14
Dan nog een bmw 7 serie voor de deur en je bent compleet[emoji1303][emoji1319]
:clapping: ;D

Citaat van: luuk123456 op september  9, 2016, 22:36:40
Dan zou ik na de installatie van de projector ook meteen de film 'seven' op zetten ;D
Zou inderdaad een goede zijn, maar die heb ik niet op BD :unsure: Kan ook Furious 7, Star Wars VII of Harry Potter 7 zijn. Genoeg opties dus ;D
Showcase - Topic

denoontje

Dan met zeven mijls laarzen seven bestellen duzz

HTip

Citaat van: denoontje op september  9, 2016, 22:58:34
Dan met zeven mijls laarzen seven bestellen duzz
:D De eerste uitgave op BD was erg slecht, beeld was onvoldoende en het geluid DD 5.1 als ik mij goed herinner. Ik heb net gekeken en er zijn nu uitgaves met DTS HD-MA 5.1 en 7.1. Ga nog wat technische reviews bekijken, want de film vind ik erg goed.

Is overigens ook een goede test voor je surround i.v.m. de regenscene die in mono is opgenomen. Zou dus uit alle speakers even hard moeten klinken. Ik kan me nog herinneren dat Bjorn (BB&G) deze scene gebruikte met de afstelling van mijn surround.
Showcase - Topic

denoontje

Idd heeft Bjorn bij mij ook gebruikt.

Vik

Nu maar hopen dat de zwarte uitvoering AVR-X7200WA snel leverbaar is :devil:

En nog bedankt Philip. Jij hebt mij weer aangestoken met de X7000...de kans is aanwezig dat er hier op kort termijn ook een X7000 hangt.  :angel: :angel:

Maar eerst moet deze machtige center nog binnen komen in mijn demo ruimte :

De Aurum Base Maxime 9 center speaker:

Citaat van: HTip op september  9, 2016, 22:12:32
Nog geen nieuws, anders dan dat ik maar eens begonnen ben met het lezen van de handleidingen van de Denon X7200 en JVC X7000 (ik heb iets met de 7-serie, want ook mijn bron is een 7-serie van Marantz :D). Lijkt wel of ik terug naar school moet :lookaround:

Het Denon-boekwerk telt maar liefst 374 (!) pagina's. Gelukkig gaat een groot deel over Atmos, Auro-3D en DTS:X, dus dat kan ik (voorlopig) overslaan. Maar de hoeveelheid aan nieuwe instellingen is voor mij toch even wennen. Heeft zelfs een aparte instelling voor stereo, niet alleen Pure Direct (want dat ken ik van de Marantz SR9600), maar ook voor de speakers. Ik zag dat even snel voorbij komen bij de demo bij CineMike en dat ging toch nog iets verder dan Pure Direct, want dat was ook ingesteld bij de stereo-weergave. En dat nog maar te zwijgen over het bass-management.

De JVC-manual houd het wat meer bescheiden, maar door de vele nieuwe functies, zal het toch wel even duren voordat ik alles weer onder de knie heb. Gelukkig zorgt Viktor dat de projector in de CoD wordt afgeleverd, geïnstalleerd en ter plaatse wordt gecalibreerd :worship: en daar kan ik veel van leren.

Ik zal me in ieder geval niet vervelen de komende weken :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op september 10, 2016, 08:43:53
Nu maar hopen dat de zwarte uitvoering AVR-X7200WA snel leverbaar is :devil:

En nog bedankt Philip. Jij hebt mij weer aangestoken met de X7000...de kans is aanwezig dat er hier op kort termijn ook een X7000 hangt.  :angel: :angel:

Maar eerst moet deze machtige center nog binnen komen in mijn demo ruimte :

De Aurum Base Maxime 9 center speaker:

Mooie centerspeaker, vik. Bijna net zo imposant als de Titan :o

Sorry dat je de hele uitleg van Harmut aan mij hebt moeten meemaken :P Precies daardoor was de keuze voor de X7000 ook snel gemaakt ;)

En wat de levertijd van de Denon X7200WA betreft, misschien komt de Denon net op tijd als CineMike klaar is met de modificaties van de X7000, de DD-18 en de RD-3. En anders moeten we wat langer wachten op de X7200, terwijl we al kunnen genieten van een prachtig plaatje aangevuld met een strakker laag, zonder HF-storing. Hebben we daarna nog iets om naar uit te kijken. Doe ik nu ook al :pompom:
Showcase - Topic

Vik

:P Hij is iets kleiner als de Titan:

Maße (HxBxT)   24 x 62 x 36 cm

Nenn-/Musikbelastbarkeit (W)   250/400 W
Übertragungsbereich (Hz)   27...65.000 Hz
Übergangsfrequenz (Hz)   300/3800 Hz

Laten we hopen dat de zwarte X7200 snel leverbaar is maar zal wel goed komen.

Ik betrap je trouwens ergens op in je filmpje (btw erg leuk om weer even terug te zien) min 11:18

"In onze situatie zijn we heel erg tevreden met het beeld dus daar zal geen verandering in de toekomst voor zijn"  :D :angel:

Citaat van: HTip op september 10, 2016, 21:21:22
Mooie centerspeaker, vik. Bijna net zo imposant als de Titan :o

Sorry dat je de hele uitleg van Harmut aan mij hebt moeten meemaken :P Precies daardoor was de keuze voor de X7000 ook snel gemaakt ;)

En wat de levertijd van de Denon X7200WA betreft, misschien komt de Denon net op tijd als CineMike klaar is met de modificaties van de X7000, de DD-18 en de RD-3. En anders moeten we wat langer wachten op de X7200, terwijl we al kunnen genieten van een prachtig plaatje aangevuld met een strakker laag, zonder HF-storing. Hebben we daarna nog iets om naar uit te kijken. Doe ik nu ook al :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: vik op september 10, 2016, 23:21:58
:P Hij is iets kleiner als de Titan:

Maße (HxBxT)   24 x 62 x 36 cm

Nenn-/Musikbelastbarkeit (W)   250/400 W
Übertragungsbereich (Hz)   27...65.000 Hz
Übergangsfrequenz (Hz)   300/3800 Hz
Dat zijn serieuze specificaties voor een centerspeaker al helemaal...

Citeer
Laten we hopen dat de zwarte X7200 snel leverbaar is maar zal wel goed komen.
Ben ik van overtuigd. Moet misschien alleen een beetje langer geduld hebben ::)

Citeer
Ik betrap je trouwens ergens op in je filmpje (btw erg leuk om weer even terug te zien) min 11:18

"In onze situatie zijn we heel erg tevreden met het beeld dus daar zal geen verandering in de toekomst voor zijn"  :D :angel:
:tongue2: Tweakers moet eigenlijk een disclaimer toevoegen, "alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden" :tongue2:

Het is alweer bijna 3 jaar geleden dat mijn filmpje online is gekomen :o :o :o Wat gaat de tijd toch snel!

Toekomst is blijkbaar relatief. Op dat moment waren we ook heel erg tevreden met wat er in de Chamber of Dreams stond. Maar ja, dat het altijd beter kan weten we natuurlijk heel goed.

Op de PPP, de DD-18 en de Note 5 na is straks alle apparatuur vervangen. En de DD-18 wordt zelfs nog gemodificeerd. En we gaan zeer waarschijnlijk de Note 7 terughalen bij de bemiddelaar, want die verkoop staat helemaal stil en we gaan dan kijken hoe de Note 7 als rear speaker bevalt.

Eén ding is zeker, de beleving in de Chamber of Dreams zal er nóg indrukwekkender door zijn. Misschien moeten we de naam veranderen in Amazing Chamber of Dreams :pompom: :clapping: :headbanging:
Showcase - Topic

Roeru117

Ach, je blijft toch altijd dromen dus de naam is heel erg toepasselijk.
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

RvD

Als je straks de X7200 hebt probeer die maar eens op de PPP en rechtstreeks op de apartegroep zonder filter er tussen, bij mij was duidelijk dat een CM apparaat beter klinkt zonder nog een extra filtering want de voeding wordt uiteraard al aangepakt door CM. Zelf heb ik ook een PPP gehad en dat geeft je nog plaats in het rek ook nog.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x)
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - Keces P8 CM - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) DC Kabels (2x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

morca

Citaat van: vik op september  5, 2016, 16:10:01
Bij de Velodyne wordt er voornamelijk gewerkt aan het verbeteren van de "Main power Line" door het toepassen van filtering. CineMike verbetert ook iets in de signaalweg. Dit om te voorkomen dat de Velodyne een negatieve terug koppeling geeft op het audio en video systeem waarop de Velodyne is aangesloten.Dus ook het stroom net.  Dat de sub zelf ook beter speelt is een neveneffect.

Mijn "light" tuning op mijn JVC X5000 is vergelijkbaar en daarbij ook het doel om de negatieve terug koppeling op mijn systeem te minimaliseren, en het neveneffect daarvan is vermindering ruis waarbij de zwart waardes ietsje toenemen en bewegende beelden wat rustiger worden vergeleken bij een orginele X5000.  De modificatie van Philip zijn X7000 gaat veel verder. Daar wordt het complete mainboard, voeding en videoboard aangepast.

De JL Audio Fathom serie en ook de Rythmik subwoofers zijn gewoon een stuk beter opgebouwd in vergelijking met de Velodyne versterker modules. Bij JL en Rythmik hebben ze ook veel meer gedaan om de negatieve terug koppeling te minimaliseren. Deze zijn ook gemeten. Ook de gebruikte onderdelen zijn van een hogere kwaliteit.
En de JL word minder / niet begrenst onder 16 hz waardoor er nog meer filmgeweld is  :headbanging:

HTip

Citaat van: Roeru117 op september 11, 2016, 10:22:12
Ach, je blijft toch altijd dromen dus de naam is heel erg toepasselijk.
Dank je. De oorsprong van de naam ligt in het feit dat met de bouw van de HT een droom van mij is uitgekomen. Met een knipoog naar de film van Harry Potter, Chamber of Secrets ;)

Amazing zou ik willen toevoegen omdat de beleving straks "amazing" gaat zijn, terwijl we toch al wat gewend zijn.
Showcase - Topic

Sjaak_Banaan

Citaat van: vik op september 10, 2016, 23:21:58

Yep, zojuist ook nog eens het filmpje bekeken en het blijft leuk om te zien :)
Dit filmpje heeft er uiteindelijk ook voor gezorgd dat wij van start zijn gegaan met onze eigen ruimte.

Nu ik het nogmaals zie heb ik iets beter opgelet bij je projectiewand en zie ik beter wat je bedoelt met paneel- en latttenabsorbers in mijn topic.
Wij hebben dadelijk zo'n 80 cm 'over' achter de projectiewand voor absorptie e.d., liever minder natuurlijk, maar die ruimte is ingecalculeerd.
Geen idee of Toine daar straks andere plannen voor heeft, hopelijk mogen we hem binnenkort uitnodigen en verwelkomen.

Ik ben zeer benieuwd naar zijn meting, adviezen en instructies. :D
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch KS-525-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound •  dual XTZ Cinema 3x12 • dual XTZ Cinema 1x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

HTip

Citaat van: RvD op september 11, 2016, 10:37:06
Als je straks de X7200 hebt probeer die maar eens op de PPP en rechtstreeks op de apartegroep zonder filter er tussen, bij mij was duidelijk dat een CM apparaat beter klinkt zonder nog een extra filtering want de voeding wordt uiteraard al aangepakt door CM. Zelf heb ik ook een PPP gehad en dat geeft je nog plaats in het rek ook nog.  :)
Bedankt voor de tip Rudy! Dat ga ik zeker proberen. De PPP hebben we aangeschaft omdat de spanning bij ons nogal kan variëren. We hebben het daar in 2013 al een keer over gehad, maar toen had ik slechts 1 apparaat wat aangepast was door CineMike. Straks is op de PM-11S3 na, de hele keten gemodificeerd.

Probleem is dan wel dat ik een goed stekkerblok nodig ga hebben. Maar dat is natuurlijk ook geen overkomelijk probleem...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op september 11, 2016, 10:42:58
En de JL word minder / niet begrenst onder 16 hz waardoor er nog meer filmgeweld is  :headbanging:
Nog meer? :wacko: Ik hoop het niet, want de sub is nu al vaak genoeg angstaanjagend aanwezig :unsure: En dat op volume 11 :blink:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Sjaak_Banaan op september 11, 2016, 14:12:42
Yep, zojuist ook nog eens het filmpje bekeken en het blijft leuk om te zien :)
Dit filmpje heeft er uiteindelijk ook voor gezorgd dat wij van start zijn gegaan met onze eigen ruimte.
Dank je! Leuk om te lezen dat juist mijn filmpje jouw inspiratie is geweest om zelf je eigen ruimte te gaan realiseren.

Citeer
Nu ik het nogmaals zie heb ik iets beter opgelet bij je projectiewand en zie ik beter wat je bedoelt met paneel- en latttenabsorbers in mijn topic.
Wij hebben dadelijk zo'n 80 cm 'over' achter de projectiewand voor absorptie e.d., liever minder natuurlijk, maar die ruimte is ingecalculeerd.
Geen idee of Toine daar straks andere plannen voor heeft, hopelijk mogen we hem binnenkort uitnodigen en verwelkomen.

Ik ben zeer benieuwd naar zijn meting, adviezen en instructies. :D
Toine heeft overal oplossingen voor en zal maximaal gebruik maken van de aanwezige ruimte. Ik heb even voor je gezocht wat hij bij ons heeft gedaan.

De simulatie staat op pag. 137-138 en je kunt de link in de akoestieksectie in mijn openingspost vinden. De bouw en de tekeningen vind je hier:
- 2D met indeling van de verschillende absorbers
- 3D met montage van de lattenabsorbers en het bouwproces

Ben benieuwd naar de oplossing die Toine voor jou bedenkt. Misschien heb je iets aan mijn documentatie.
Showcase - Topic

morca

Citaat van: HTip op september 11, 2016, 20:01:34
Nog meer? :wacko: Ik hoop het niet, want de sub is nu al vaak genoeg angstaanjagend aanwezig :unsure: En dat op volume 11 :blink:
:clapping:
Ze zullen daar niks aan doen bij cinemike vermoed ik.
Dat is door velodyne al gedaan aan de belastbaarheid vd driver.
En die kan je niet modificeren .

Wel gaaf je bent vet aan het upgraden zo  :popcorn:

HTip

Citaat van: morca op september 11, 2016, 21:21:55
:clapping:
Ze zullen daar niks aan doen bij cinemike vermoed ik.
Dat is door velodyne al gedaan aan de belastbaarheid vd driver.
En die kan je niet modificeren .
Ik weet niet wat je bedoeld met begrensd op 16Hz, want als je in mijn metingen kijkt, gaat de DD-18 keurig door onder 15Hz. Wel iets minder door het -3dB punt op 10Hz.

Citeer
Wel gaaf je bent vet aan het upgraden zo  :popcorn:
Thanks!

P.S. ik heb iedere reactie beantwoord, maar deze staan op de vorige pagina ;)
Showcase - Topic