Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Roeru117

Inderdaad. Dit is toch wel een van de meest indrukwekkende HT's en het is altijd leuk en interessant om over te lezen.
NAD M66 - NAD M23 - Dynaudio Confidence 20 - Lyngdorf BW-2 (2x) - ROON - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - Powergrip YG-3 - Audioquest - Tellurium Q

morca

Je hakt er goed in met je comeback.
Nieuwe receiver.
Nieuwe beamer.
En je Velo gaat onderhet mes.

Goed bezig.
Ben erg benieuwd wat de Velo je gaat brengen .

HTip

Citaat van: RonG op september  2, 2016, 13:00:52
Goede keus ;D
;D

Citaat van: Roeru117 op september  2, 2016, 13:59:00
Inderdaad. Dit is toch wel een van de meest indrukwekkende HT's en het is altijd leuk en interessant om over te lezen.
Dank je voor het compliment! En ondanks dat het al indrukwekkend is, wordt het nog indrukwekkender 8)

Citaat van: morca op september  2, 2016, 14:32:33
Je hakt er goed in met je comeback.
Nieuwe receiver.
Nieuwe beamer.
En je Velo gaat onder het mes.

Goed bezig.
Ben erg benieuwd wat de Velo je gaat brengen .
Dank je Marco! Ben ook benieuwd wat de modificatie van de Velodyne gaat brengen. Dat is het enige wat ik niet met eigen ogen/oren heb mogen ervaren. Maar gezien de ervaring met CineMike heb ik er alle vertrouwen in.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

morca

Er worden niet altijd topkwaliteit onderdelen gebruikt.
Door veel dure merken .
Cinemike heeft een gat in de markt gevonden ,door modificaties toe te passen .

Veel audio van zeg 25 a 30 jaar geleden werd nog wel zo gebouwd,om elkaar of te troeven.
Nu gaat het om geld  dus word daar op bespaard.
Soms ook ten koste van de levensduur  :-\

Staaled

Citaat van: morca op september  2, 2016, 22:13:23
Door veel dure merken .

Veel audio van zeg 25 a 30 jaar geleden werd nog wel zo gebouwd,om elkaar of te troeven.
Voor veel producten is de levenscyclus tgv snelle innovatie nu eenmaal dermate kort dat het weinig zinvol is om in te zetten op levensduur die ver voorbij
de cyclus ligt.

Of het 25 of 30 jaar terug om aftroeven/beroepseer ging waag ik te betwijfelen.
Er werd gewoon gewerkt met de materialen en kennis die voorhanden waren , soms beter maar vaak ook slechter.

Of een CineMike mod ook gevolgen heeft voor de levensduur kan HTip of Vik mogelijk iets over zeggen.
Ik heb daar geen zicht op of iets over gelezen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

SV..S

Citaat van: Madhouse op augustus 29, 2016, 19:22:22
Leuke dingen onthou je, nare dingen geef je een plekje en stop je weg  ;)

Auw :unhappy:

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

gast_001

morca

Citaat van: Staaled op september  3, 2016, 09:34:04
Voor veel producten is de levenscyclus tgv snelle innovatie nu eenmaal dermate kort dat het weinig zinvol is om in te zetten op levensduur die ver voorbij
de cyclus ligt.

Er werd gewoon gewerkt met de materialen en kennis die voorhanden waren , soms beter maar vaak ook slechter.

Of een CineMike mod ook gevolgen heeft voor de levensduur kan HTip of Vik mogelijk iets over zeggen.
Ik ken best wat mensen die nog spullen uit de jaren 70/80 spelend hebben.
Zonder ooit kapot te zijn geweest.
Daarbij was de prijs kwaliteit verhouding toen ook veel beter.
Je kreeg een product wat langer meeging en wat veel beter geluid produceerde tov wat je nu koopt imo
Wel bij bepaalde merken dan he,niet alle merken .
Denon was bv een uitblinker,ken meerdere mensenn die een setje hebben van 25 jaar of ouder.

HTip

Citaat van: morca op september  2, 2016, 22:13:23
Door veel dure merken .

Citaat van: Staaled op september  3, 2016, 09:34:04
de cyclus ligt.

Heb jullie volgens mij een heel goed punt. De levenscyclus van een apparaat is tegenwoordig niet meer dan een jaar, dan staat de opvolger al weer klaar. Dat was vroeger heel anders. De technieken volgen elkaar nu ook in rapper tempo op, 3D, 4K, HDR, Atmos, Auro-3D vereisen allemaal andere standaarden van HDMI, HDCP, audiocodecs, kleurruimtes, etc.

Mijn Marantz SR9600 had nog jaren meegekund als de omzetting van 7.1 naar 5.1 PCM over HDMI correct was gedaan. Sterker nog, dan had ik niet de Denon X7200 gekocht.

CineMike gebruikt inderdaad hoogwaardige componenten, maar is wel een niche-markt, omdat niet iedereen bereid is te betalen voor (veel) betere weergave van beeld en geluid.

Citeer
Weet ik eerlijk gezegd ook niet, maar het lijkt mij dat gebruikt van hoogwaardige componenten en een zorgvuldige en nauwkeurige montage daarvan niet alleen een positief effect heeft voor de weergave, maar ook voor de duurzaamheid.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Showcase - Topic

HTip

Citaat van: darkraver op september  3, 2016, 14:32:45
Velo onder het mes ? Vertel......
Ik quote even mezelf van de vorige pagina:

Citaat van: HTip op augustus 31, 2016, 21:14:58
Ik weet niet precies wat ze gaan doen, maar de versterker wordt onder handen genomen en er wordt filtering toegepast. De servo-sturing is digitaal en berekent ca. 16.000x per seconde het verschil tussen ingangs- en uitgangssignaal en dat gaat blijkbaar gepaard met HF-storing. De CA-plaat die eronder ligt ontkoppeld al heel goed en de keramische vulling vangt al veel RFI op, maar deze modificatie gaat verder. De DD-18 wordt er sneller door en het laag nog strakker, dus ik ben benieuwd hoe die gaat klinken als die weer terug is.

En de reactie van RvD:
Citaat van: RvD op augustus 31, 2016, 22:37:37
Mijn subs hebben deze mod ook gehad en het verschil ga je zeker merken door meer strakheid, een goede keuze om dit ook nu meteen mee te nemen deze tuning.

En een ander effect (volgens CineMike) is dat de algehele weergave van beeld en geluid erop vooruit gaat door de eliminatie van hoogfrequente storingen. Hij past dit ook toe bij de projectoren voor dezelfde reden. En dat het werkt kun je zien in dit filmpje:

Als je erover nadenkt is het eigenlijk allemaal best logisch. De CA-platen elimineren naast mechanische trillingen (ontkoppelen) ook (een deel van) de RFI. CineMike gaat nog een stapje verder en zorgt ervoor dat de RFI niet kan ontstaan. Ik ben daarom ook nog eens extra benieuwd wat het effect nog is van de CA-plaat met een CineMike apparaat erop. Heb ik nog niet eerder getest, ook niet met de Marantz UD-7007CM, maar ga ik denk ik nog wel een keer doen.
Showcase - Topic

frank2

Ik denk dat na de mod door cinemike de ca plate  niet veel meer doet, in ieder geval een stuk minder dan nu. Ben benieuwd of dat inderdaad zo is. Laat het aub weten .
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Jean Sibelius

Hoi Philip,

Gaaf om te lezen dat de upgrades echt gaan komen! Ook heel benieuwd wat er nog verbeterd kan worden aan de DD-18 (maar ik zie jouw ervaringen hier wel verschijnen!) ;) Heb je alleen de elektronica opgestuurd of staat nu de hele subwoofer bij Mike?

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

gast_001

Wat kost zo'n update eigenlijk, als ik vragen mag?

HTip

Citaat van: frank2 op september  4, 2016, 07:55:55
Ik denk dat na de mod door cinemike de ca plate  niet veel meer doet, in ieder geval een stuk minder dan nu. Ben benieuwd of dat inderdaad zo is. Laat het aub weten .
Ben ook benieuwd naar de samenwerking van de 2 magiërs. De CA-plaat zorgt naast de RFI-demping ook voor uitstekende mechanische demping en voorkomt het microfonie-effect van o.a. interne en externe bekabeling. We gaan het zien als de upgrades binnen zijn. Wordt zeker vervolgd...
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op september  4, 2016, 12:10:55
Hoi Philip,

Gaaf om te lezen dat de upgrades echt gaan komen! Ook heel benieuwd wat er nog verbeterd kan worden aan de DD-18 (maar ik zie jouw ervaringen hier wel verschijnen!) ;) Heb je alleen de elektronica opgestuurd of staat nu de hele subwoofer bij Mike?

Groeten, Jan

Hoi Jan, vind het ook erg gaaf dat we op zo'n korte termijn zo'n stap gaan maken. Toen de DD-18 op de CA-plaat kwam te staan, was het effect meetbaar met de DSP-software van Velodyne. Ik verwacht het nu niet anders. Om alleen dat effect te ervaren zal ik moeten proberen om alleen de gemodificeerde DD-18 in de keten te vervangen. Dan de Denon X7200CM aansluiten en kijken wat dat effect is.

Het effect van de gemodificeerde X7000 op het geluid is denk ik helaas te moeilijk om te testen. De totale beleving zal zo anders zijn, dat ik het geheel zal moeten beoordelen met een aantal concert- en filmfragmenten die we goed kennen. Met name concertfragmenten lenen zich daar beter voor denk ik.

Je zal zeker hier mijn ervaringen gaan lezen, maar dat vergt nog wel wat geduld van een ieder (ook mijzelf), want de DD-18 heeft CineMike in zijn geheel nodig en daar ligt de uitdaging. Viktor komt naar mij toe om samen de DD-18 (is alleen nl. niet echt te tillen, alhoewel Bjorn heeft het wel voor elkaar gekregen :worship: ) in mijn auto te laden en naar CineMike te rijden. En dat nog een keer als CineMike klaar is met de modificatie. Heel erg goede service van Viktor :thumbs-up: Dus nu alleen nog een dag vinden dat we beiden kunnen... en die hebben we gevonden... De grote sportdag :D gaat 20 september plaatsvinden.

Groeten, Philip
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: darkraver op september  4, 2016, 17:18:56
Wat kost zo'n update eigenlijk, als ik vragen mag?
Dat lijkt me meer een vraag voor Viktor ;). Stuur hem anders even een PM. De modificatie staat niet op de website van CineMike, maar dat geldt voor meer modificaties die hij toch wel kan uitvoeren. Het is in ieder geval op het bedrag dat de DD-18 kost een kleine extra investering.
Showcase - Topic

Vik

Bij de Velodyne wordt er voornamelijk gewerkt aan het verbeteren van de "Main power Line" door het toepassen van filtering. CineMike verbetert ook iets in de signaalweg. Dit om te voorkomen dat de Velodyne een negatieve terug koppeling geeft op het audio en video systeem waarop de Velodyne is aangesloten.Dus ook het stroom net.  Dat de sub zelf ook beter speelt is een neveneffect.

Mijn "light" tuning op mijn JVC X5000 is vergelijkbaar en daarbij ook het doel om de negatieve terug koppeling op mijn systeem te minimaliseren, en het neveneffect daarvan is vermindering ruis waarbij de zwart waardes ietsje toenemen en bewegende beelden wat rustiger worden vergeleken bij een orginele X5000.  De modificatie van Philip zijn X7000 gaat veel verder. Daar wordt het complete mainboard, voeding en videoboard aangepast.

De JL Audio Fathom serie en ook de Rythmik subwoofers zijn gewoon een stuk beter opgebouwd in vergelijking met de Velodyne versterker modules. Bij JL en Rythmik hebben ze ook veel meer gedaan om de negatieve terug koppeling te minimaliseren. Deze zijn ook gemeten. Ook de gebruikte onderdelen zijn van een hogere kwaliteit.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

LuPo

Leuk dat je weer terug bent Philip! Alles op je werk een beetje gestabiliseerd? Je moest helemaal een nieuwe afdeling opbouwen en rendabel maken toch?

Mooie upgrades! Heb je de afgelopen tijd toen je niet op het forum was nog wel gewoon lekker genoten van een filmpje in de CoD? ;D

gast_001

CiteerDe JL Audio Fathom serie en ook de Rythmik subwoofers zijn gewoon een stuk beter opgebouwd in vergelijking met de Velodyne versterker modules. Bij JL en Rythmik hebben ze ook veel meer gedaan om de negatieve terug koppeling te minimaliseren. Deze zijn ook gemeten. Ook de gebruikte onderdelen zijn van een hogere kwaliteit.

Kun je dan niet beter meteen een JL of een Rythmik kopen ?
DD18 was geen goedkoop ding en de DD18+ al helemaal niet.

Maro

Citaat van: darkraver op september  5, 2016, 17:35:57
Kun je dan niet beter meteen een JL of een Rythmik kopen ?
DD18 was geen goedkoop ding en de DD18+ al helemaal niet.

Dat sowieso. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Staaled

JL is dat nu ook bepaald niet. ;)

En volgens alle berichten is HTip best te spreken over de DD. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

gast_001

Nu ik heb hier ff een SPL800 gehad.
Ding beviel me perfect, dus ben absoluut niet anti- Velodyne of zo hoor

Vik

Het is ook niet bedoeld om Velodyne in een kwaad dag licht te zetten hoor absoluut niet. Ik geef alleen maar aan waar de verbeteringen te halen zijn. Dit merk je ook echt alleen als je een set hebt van een zeer hoog niveau, en je over de ruimte beschikt waar je alles uit kunt halen zoals Philip in dit geval. De ervaring leert dat hoe hoger de kwaliteit van de set, des te meer komen dit soort problemen naar voren komen. Ook Monitor Audio subwoofers en Aurum subs hebben ruimte voor verbetering.

In Philip zijn situatie zou het gewoon zonde zijn als de Velodyne de set zou breken. Hij geeft een hoop centjes uit en dan moet alles gewoon kloppen.

Citaat van: darkraver op september  5, 2016, 18:44:55
Nu ik heb hier ff een SPL800 gehad.
Ding beviel me perfect, dus ben absoluut niet anti- Velodyne of zo hoor
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

HTip

Citaat van: LuPo op september  5, 2016, 17:12:16
Leuk dat je weer terug bent Philip! Alles op je werk een beetje gestabiliseerd? Je moest helemaal een nieuwe afdeling opbouwen en rendabel maken toch?
Dank je Peter! Goed onthouden ;) De afdeling heeft zich zeker waar gemaakt en aangetoond dat we vernieuwend zijn. Rendabel is het ook nog, alleen we zouden graag zonder interne offertes werken, maar dat is nog niet gelukt. Dat geven we echter nog niet op, want dat vinden we nog steeds onzinnig :unsure:

Citeer
Mooie upgrades! Heb je de afgelopen tijd toen je niet op het forum was nog wel gewoon lekker genoten van een filmpje in de CoD? ;D
Thanks! We hebben zeker regelmatig lekker genoten van een filmpje. Dat is nog steeds zo'n bijzondere ervaring :popcorn: En dat wordt alleen nog maar beter met de upgrades 8)
Showcase - Topic