Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober  2, 2013, 21:02:10
Haha ok. Ben zeer benieuwd, bedankt voor de uitnodiging. Dan heeft mijn geheugen me in die tijd niet in de steek gelaten, weet niet meer welke opname we toen luisterden maar het was vrij schel zoals je zegt idd ;)

Mooi dat het nu zo enorm verbeterd is, kan me er alleen nog geen voorstelling van maken maar ben wel erg benieuwd.
Is ook moeilijk om je een voorstelling te maken van wat wij nu beleven. Het verschil beschrijven is ook een flinke uitdaging! Zelf ervaren is dus de enige manier...

Denk dat het nummer van Katie Melua was, maar weet het niet zeker. Kijk maar eens in de verslagen van die M&G:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=105270.0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LuPo

Citaat van: HTip op oktober  2, 2013, 18:11:43
Haha, daar ben jij slechts iets meer dan 20000 posts van verwijderd ;D
Maar ja, ik ben al 6,5 jaar actief op dit forum, dus ca. 9 posts per dag.
Ben je dus zo :D

Volgens je profile is het toch anders Philip: Posts: 20381 (5.926 per day) :D

Maar wat wil je als je op elk berichtje apart gaat reageren. Op Tweakers mag dat niet eens. :P :P

HTip

Citaat van: LuPo op oktober  3, 2013, 08:07:39
Volgens je profile is het toch anders Philip: Posts: 20381 (5.926 per day) :D
Dat is vanaf het moment van registratie, maar mijn 1e post dateert van 28 mei 2007 ;)

Citeer
Maar wat wil je als je op elk berichtje apart gaat reageren. Op Tweakers mag dat niet eens. :P :P
Ik groepeer hier vaak mijn berichten naar onderwerp, maar bijna iedereen krijgt een antwoord ;D
Dat vind ik leesbaarder dan het topic op Tweakers, waar alles door elkaar loopt :P :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

michel69

Beetje late reactie maar goed ik heb echt genoten van de videoreportage op Tweakers,het was eigenlijk (zo kwam het tenminste bij mij over) of je er toch een beetje zelf in Chamber of Dreams aan het vertoeven was,helaas niet met het zonder twijfel schitterende geluid dat geproduceerd word in deze unieke kelder :clapping:.

Groetjes Michel.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-Audio Research VS110 - GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Oppo Uhd 203 -Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-- Audioquest pearl 4x

HTip

Citaat van: michel69 op oktober  3, 2013, 15:26:10
Beetje late reactie maar goed ik heb echt genoten van de videoreportage op Tweakers,het was eigenlijk (zo kwam het tenminste bij mij over) of je er toch een beetje zelf in Chamber of Dreams aan het vertoeven was,helaas niet met het zonder twijfel schitterende geluid dat geproduceerd word in deze unieke kelder :clapping:.

Groetjes Michel.
Dank je Michel! Leuk dat je reageert. Daar is het nooit te laat voor ;)

Het geluid is in het echt gelukkig veel beter, maar leuk om te lezen dat je toch het gevoel hebt gehad dat je hier bent geweest :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Wilde alleen maar even laten weten dat ik op dit moment, net zoals gisteravond, heerlijk zit te genieten van muziek :wub:
Showcase - Topic

mikekiwi

Citaat van: HTip op oktober  4, 2013, 17:25:29
Wilde alleen maar even laten weten dat ik op dit moment, net zoals gisteravond, heerlijk zit te genieten van muziek :wub:

morca

Citaat van: HTip op oktober  4, 2013, 17:25:29
Daar is de set ook voor,geniet ervan kerel. :music:
Ik ga zo ook weer eens een filmpje kijken.

HTip

Thanks guys! Het genieten en beleven daar doen we al deze moeite voor en als het dan ook zo is... :wub:

De Chamber of Dreams ligt er weer helemaal demowaardig bij. Vanavond komen vrienden een film kijken en zij hebben de primeur met de nieuwe versterker, maar ze hebben ook de platen nog niet meegemaakt. Nu zijn ze niet zo kritisch met beeld en geluid, maar ben toch stiekem wel benieuwd wat ze van het geluid vinden.

Heb nog de gedownloade trailers omgezet naar een formaat wat de Oppo ook zou moeten kunnen spelen, dus daar wil ik mee beginnen 8)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: morca op oktober  5, 2013, 15:30:20
Ik wens jullie een mooie avond toe  :popcorn:
Was het zeker! Na verschillende trailers (komen nog een hoop leuke films uit in de komende tijd) de film Oblivion gekeken. Was voor ons de 2e keer, maar nog even gaaf. De deur trilde mee en dat waren we niet meer gewend. Na een korte analyse bleken er een paar dempende kussentjes te ontbreken. Dat was snel verholpen en daarna was het enige wat nog bewoog onze haren, buikspieren en natuurlijk de broekspijpen :D

Kort geleden waren onze vrienden nog naar de bioscoop geweest, maar ze vonden dit echt beter. Ik had volgens hen dus niet teveel gezegd tijdens het filmpje op Tweakers ;) Ze zijn dus toch kritischer dan we dachten. Leuk detail, ze merkten op dat het surround indrukwekkender was en het geluid ook van boven hen leek te komen en ik had met opzet niets van te voren gezegd :worship:
Showcase - Topic

morca

Oblivion is een leuke film idd ,rammelde je deur haha ,dan doet de sub het in ieder geval.

Ja als je visite krijgt die het mooi vind is altijd tof,veranderingen aanbrengen helemaal.
Ik ken dat,ik deed dat ook wel eens.
DSP toepassen op een paar speakers die ik van iemand gekocht had,het geluidsbeeld was niet neutraal.
En dan als ie daarna een bakkie kwam doen.........wat klinken ze opeens goed  ;D

Al met al weer een top avondje zo te horen.

Ik had GI joe aanstaan,maar het was al laat,morgen verder zat lekker surround en LFE in.
Ik verwacht geen megafilm,maar wel sound  :)

Heb je The Frozen ground trouwens al gezien,die vond ik ouderwets goed.

Maro

GI Joe is mijn nieuwe referentie BR kwa geluid....Mega gewoon. De hele film door. Verhaal is mager maar dat boeit al helemaal niet meer met zo'n soundtrack.  :popcorn:

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Philip, je hebt Oblivion toch niet gedownload he? :P

HTip

GI Joe lijkt me inderdaad een spektakel voor je speakers, maar voor ons moet een film ook een beetje een verhaal hebben. Ik had laatst tijdens een M&G gezegd dat wij nog nooit een film hadden afgebroken. Echter ik moet die uitspraak nu terugnemen, want met Oz was dat wel het geval. De trailer was beter zeg maar ;)

Frozen Ground heb ik nog niet gezien en ken ik eerlijk gezegd ook nog niet. Zal eens een trailer bekijken. Frozen daarentegen wel :D

Citaat van: LuPo op oktober  6, 2013, 09:51:19
;D Ben je het filmpje op Tweakers alweer vergeten? :P
Ik heb Oblivion kado gekregen bij de laatste M&G :thumbs-up:
Showcase - Topic

StefaanD

Citaat van: LuPo op oktober  6, 2013, 09:51:19

Grrrrr  :D

Philip, Frozen Ground gisterenavond gezien, redelijk vlak qua verhaal en karakters zeker als je de achtergrond kent van deze film. Wel vaak mooie beelden.

Oz is inderdaad een speciaal geval, kon mij ook niet meteen bekoren.

Maro

Jouw een beetje inschattend ga je GI Joe zeker de moeite vinden Phillip. Neem hem gerust mee. Valt ie tegen dan neem ik alle verantwoording.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RubenV.

Citaat van: StefaanD op oktober  7, 2013, 11:09:47
Grrrrr  :D

Philip, Frozen Ground gisterenavond gezien, redelijk vlak qua verhaal en karakters zeker als je de achtergrond kent van deze film. Wel vaak mooie beelden.

Oz is inderdaad een speciaal geval, kon mij ook niet meteen bekoren.

Frozen Ground is IMHO idd gewoon een lekker wegkijkertje. Geen top film, maar zeker ook geen slechte film. Sowieso wel weer eens leuk mr. Cage in een serieuze rol te zien.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FireStarter

Ik heb zelf geen kelder, maar ik ben wel benieuwd en heb de volgende vraag.

Moet je je nu zorgen maken als je in je kelder voor 25K aan spullen hebt staan en buiten valt er +100mm regen?

Moet je ook je inboedel verzekering aanpassen? Ziet de verzekering het ook als extra risico?

HTip

Bedankt voor de filmtips :thumbs-up:

Citaat van: FireStarter op oktober 14, 2013, 09:38:07
Ik heb zelf geen kelder, maar ik ben wel benieuwd en heb de volgende vraag.

Moet je je nu zorgen maken als je in je kelder voor 25K aan spullen hebt staan en buiten valt er +100mm regen?

Moet je ook je inboedel verzekering aanpassen? Ziet de verzekering het ook als extra risico?

De kelderruimte is goed beschermd tegen water van buiten. De muren zijn aan buiten- en binnenkant behandeld tegen binnendringend vocht. Bovendien zijn er drempels, die als waterkering dienen, in de ruimten die met buiten in aanraking komen.

Onze inboedelverzekering is ruim voldoende en bij het afsluiten ervan hebben we een inboedelmeter ingevuld waarbij er ook een categorie AV-middelen stond. Het bedrag was toen al aanzienlijk en daar hebben we toen niets extra's voor hoeven afsluiten. In principe zijn we verzekerd tegen onderverzekering via indexering van het inboedelbedrag. Even nog nagekeken, maar volgens mij zijn we ook voor de HT goed verzekerd. Zal eens navragen of dat nog steeds is.
Showcase - Topic

Midcall

Dat zou ik zeker doen, want bij de meeste verzekeraars is uiteindelijk een beperkt bedrag aan av-apparatuur meeverzekerd, ongeacht wat je in de inboedelwaardemeter invult. Je betaalt natuurlijk wel de premie voor het bedrag wat uit die meter komt. Gevalletje van kleine lettertjes lezen, vaak zie je hier een maximum van € 5.000,- opgenomen.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

HTip

Beetje late reactie, maar bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen. Moet er niet aan denken dat niet het volledige bedrag is gedekt in geval van schade :nopompom:
Showcase - Topic

HTip

Gisteravond was er een primeur in de Chamber of Dreams. Een goede vriend en liefhebber van opera wilde graag zijn favoriete CD's en DVD's eens meemaken. Alhoewel het geen topopnames (voornamelijk stereo) waren was de weergave ervan puntgaaf. De goede man is nogal kritisch en zat gewoon te genieten, want hij had deze opnames nog niet eerder zo zuiver horen spelen. Hij ging ook helemaal op in de muziek en dat is nu precies wat we willen bereiken. Niet luisteren, maar beleven! Hij gaat nog een kort verslag schrijven en als dat er is zal ik dat natuurlijk ook hier posten.

Ik vond het allemaal wel erg indrukwekkend. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat mensen hiervan houden, maar het is absoluut niet mijn muziek. Gelukkig is er nog genoeg andere muziek om van te genieten :music:
Showcase - Topic

quattronl

Mooi om te lezen Philip.
Mijn schoonmoeder komt ook een keer bij mij luisteren en neemt dan ook haar eigen muziek mee. Ook zeker niet mijn smaak (klassiek) maar ik ben wel benieuwd hoe ze het bij mij gaat ervaren. Andere mensen zien genieten van muziek is ook mooi :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

HTip

Citaat van: quattronl op oktober 20, 2013, 12:40:18
Mooi om te lezen Philip.
Mijn schoonmoeder komt ook een keer bij mij luisteren en neemt dan ook haar eigen muziek mee. Ook zeker niet mijn smaak (klassiek) maar ik ben wel benieuwd hoe ze het bij mij gaat ervaren. Andere mensen zien genieten van muziek is ook mooi :)
Dank je Ferry! Je hebt helemaal gelijk dat ik ook inmens kan genieten als anderen genieten. Dat is eigenlijk het mooiste compliment wat je kunt krijgen!

Vandaag heb ik het verslag van onze vriend gekregen en zoals gezegd wilde ik jullie dit niet onthouden...

Citeer
De kern van het gehoorde was de zuiverheid van de tonen (noten) in de instrumenten én in de menselijke stem, zelfs bij de opname uit 1954!

Zeer goed/ treffend waren de nuances te horen, zowel in het instrumentarium als ook in de stemmen.
Prachtig klonken de tegenstellingen bv. de hogere tonen van de violen met de donkere klank van de fagot.

Wat mij erg trof was de schitterende samenklank tussen het orkest én de stemmen. M.n. in het stuk waarin de componist de hogere vrouwenstemmen boven op de heldere vioolklanken gezet heeft, met als tegenzang de donkere stemmen van de mannen.

Het klonk alsof ze alleen stonden, maar toch was het van een schitterende muzikale eenheid, Geweldig om dit te horen!

Zelfs in de wat heftige stukken waren de afzonderlijke instrumenten, cq stemmen te onderscheiden. Het "hardrock" stuk uit de Barok was daardoor een klapper! En dan die grandioze doortekening in de donkere stem van de mezzo.

Volgende keer komt hij luisteren naar onze muziek, dus dat wordt weer genieten! :music:
Showcase - Topic