Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Ziet er weer helemaal geweldig uit Philip. Blijft nog maar weinig te wensen over met zo'n ruimte en set-up! O0
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

larzie

Nog even Philip en je topic heet "Chamber of former Dreams"  :D

Edit: Misschien is de titel: "Chamber of realised Dreams" mooier dan  :pompom:

Edit2: Zat net even te googlen of het nou realized of realised was. Blijkbaar is het in het engels realised en in amerikaans realized. Lekker verwarrend :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: HTip op december  5, 2011, 16:57:11
Dan is het heel begrijpelijk en verstandig dat je naar stereo bent gegaan. Vind je vriendin vast ook niet erg ;)
Idd. - zij vindt de huidige speakers al gigantisch (& lelijk)  8). Was ook verrast dat zij een 2e Velo geen probleem vond. Maar de reden was: symmetrie en dan zat zij minder tegen de kabels aan te kijken ...  ;D.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op december  6, 2011, 09:05:15
Idd. - zij vindt de huidige speakers al gigantisch (& lelijk)  8). Was ook verrast dat zij een 2e Velo geen probleem vond. Maar de reden was: symmetrie en dan zat zij minder tegen de kabels aan te kijken ...  ;D.

Sander.

`Schat, ik weet dat je je ergert aan die kabels en omdat ik je begrijp en met je mee wil denken heb ik lang nagedacht over een oplossing: Een 2e Velo lost al je problemen op. Het kost wel een zak geld maar als ik jou daarmee gelukkig maak dan moet dat maar`  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

VlisChris

Citaat van: larzie op december  6, 2011, 07:30:53
Blijkbaar is het in het engels realised en in amerikaans realized. Lekker verwarrend :)

Dat is in het Engels met heel veel zaken zo. Denk maar aan color en colour.
Brits engels is oorspronkelijker en "ingewikkelder". US engels is (net als de gemiddelde amerikaan :P) redelijk versimpeld.

HTip

Citaat van: Etiennevh op december  5, 2011, 23:37:16
Hoe groot was het verschil wat je merkt tussen 0 en -2 db? Ik heb mijn sr9600 eigenlijk nooit harder dan -18 db staan, ondermeer door de beroerde akoestiek.. Maar dat heeft mijns inziens ook te maken met afstellen...
Groter dan je zou denken. 3dB verschil betekent een verdubbeling in vermogen. Echter in de receiver worden de kanalen weer gedempt met 7dB, dus valt het allemaal weer mee ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op december  6, 2011, 06:56:08
Ziet er weer helemaal geweldig uit Philip. Blijft nog maar weinig te wensen over met zo'n ruimte en set-up! O0
Dank je Jan! Inderdaad weinig meer te wensen, los van een paar "kleine" aanpassingen in 2012 ben ik helemaal klaar.

Citaat van: larzie op december  6, 2011, 07:30:53
Nog even Philip en je topic heet "Chamber of former Dreams"  :D

Edit: Misschien is de titel: "Chamber of realised Dreams" mooier dan  :pompom:
:D Nee hoor, het blijft de "Chamber of Dreams", hoewel ze gerealiseerd zijn. Daarnaast hebben we nog plannen voor een bar/foyer, maar dat is iets voor de toekomst. Zo kan ik ook HTip blijven en hoef ik mijn nickname niet aan te passen in HTready :D

P.S. Elke taal heeft zo zijn nukken. Het Engels heeft last van het feit dat er 2 smaken zijn: UK English en US English, maar dat heeft Christiaan al uitgelegd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

Ik sluit me aan bij de rest: Wat een geweldige ruimte en wat een super update!  :inlove:

Citaat van: HTip op december  6, 2011, 10:41:03
los van een paar "kleine" aanpassingen in 2012 ben ik helemaal klaar.

Helemaal?? Jaja!  ::)  :D Zonder gekheid, het is en het blijft een fantastich project.

Citaat van: HTip op december  6, 2011, 10:41:03
Nee hoor, het blijft de "Chamber of Dreams", hoewel ze gerealiseerd zijn. Daarnaast hebben we nog plannen voor een bar/foyer, maar dat is iets voor de toekomst. Zo kan ik ook HTip blijven en hoef ik mijn nickname niet aan te passen in HTready :D

HTready?? Ik zou op zn minst voor Full HT gaan!  :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Luc84

Het 'nieuwe' rack ziet er prachtig uit, Philip. De PM staat 'm goed!  ;D

Blijf het toch ongelooflijk vinden hoe hard jij kan spelen zonder dat het 'lelijk' wordt!
Viel me toen al op, hoe hard je mijn PM kon zetten toen hij op bezoek was. En nu 0dB op de SR?!

Hoef ik thuis niet te proberen...  :o

HTip

Citaat van: high-q op december  6, 2011, 11:33:39
Ik sluit me aan bij de rest: Wat een geweldige ruimte en wat een super update!  :inlove:
Bedankt T! Jij bent ook aardig op weg naar een prachtige ruimte.

Citeer
Helemaal?? Jaja!  ::)  :D Zonder gekheid, het is en het blijft een fantastich project.
Is het zeker en och, ik probeer ieder jaar om klaar te zijn. Dit jaar gaat het echt lukken :unsure: :D

Citeer
HTready?? Ik zou op zn minst voor Full HT gaan!  :laugh:
:clapping:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Luc84 op december  6, 2011, 12:45:41
Het 'nieuwe' rack ziet er prachtig uit, Philip. De PM staat 'm goed!  ;D

Blijf het toch ongelooflijk vinden hoe hard jij kan spelen zonder dat het 'lelijk' wordt!
Viel me toen al op, hoe hard je mijn PM kon zetten toen hij op bezoek was. En nu 0dB op de SR?!

Hoef ik thuis niet te proberen...  :o

Bedankt Luc! Antwoord hierop is akoestiek. Er wordt zoveel reflectie gedempt dat er weinig tot niets gaat rondzingen. De 0 dB op de SR moet je wel relateren aan de 3-7 dB extra demping voor de surroundkanalen. Maar dan nog is het best luid ja :music:
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op december  5, 2011, 22:43:44
Zojuist Cars 2 gekeken en de bubble was weer als voorheen, maar dan beter. Mijn aannames klopten en hadden enerzijds te maken met het lagere master volume (nu 0dB ipv -2dB) en anderzijds met de instellingen van de sub. Als we met z'n tweetjes zijn staat de sub op een andere setting dan als ook de achterste rij bezet is. In het laatste geval staat de sub aanmerkelijk zachter en zijn nog een paar settings anders.

Geluid was super, dus de bubble is goedgekeurd (y)

Dat is goed om te horen. Blij dat het zo heeft uitgepakt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Citaat van: Zefanja op december  7, 2011, 10:09:13
Dat is goed om te horen. Blij dat het zo heeft uitgepakt.
Vind ik ook en daarom ga ik nu, na een hele lange dag op een congres, er nog even van genieten. Jouw PM beantwoord ik morgen ;)
Showcase - Topic

dijle

Toevallig bekend met de rubriek "Ons dorp" van de Belgische Man bijt Hond?  Deze week zijn ze in XXXXXX.  Maandag (of dinsdag, ben het even kwijt) kondigen ze op een gegeven moment de volgende bewoner aan:  "In XXXXXX in de xyz straat woont nog een Nederlander, met een wel heel biezondere kelder"  Wat ? Chamber of Dreams op tv???  :headbanging:  Bleek het over een huis te gaan waarvan de kelder rechtstreeks toegang gaf tot mergelgrotten ...  :crazy:

Martijnst1990

Citaat van: dijle op december  8, 2011, 08:38:03
Toevallig bekend met de rubriek "Ons dorp" van de Belgische Man bijt Hond?  Deze week zijn ze in XXXXXX.  Maandag (of dinsdag, ben het even kwijt) kondigen ze op een gegeven moment de volgende bewoner aan:  "in XXXXXX in de xyz straat woont nog een Nederlander, met een wel heel biezondere kelder"  Wat ? Chamber of Dreams op tv???  :headbanging:  Bleek het over een huis te gaan waarvan de kelder rechtstreeks toegang gaf tot mergelgrotten ...  :crazy:
Wat is daar nou bijzonder aan?! Kom op met die Chamber of Dreams! :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: dijle op december  8, 2011, 08:38:03
Toevallig bekend met de rubriek "Ons dorp" van de Belgische Man bijt Hond?  Deze week zijn ze in XXXXXX.  Maandag (of dinsdag, ben het even kwijt) kondigen ze op een gegeven moment de volgende bewoner aan:  "in XXXXXX in de xyz straat woont nog een Nederlander, met een wel heel biezondere kelder"  Wat ? Chamber of Dreams op tv???  :headbanging:  Bleek het over een huis te gaan waarvan de kelder rechtstreeks toegang gaf tot mergelgrotten ...  :crazy:
:clapping:

Wel bekend mee, maar niet gezien. Buurvrouw had het wel gezien, maar niet de link gelegd met onze bioscoop. Ze vond het wel erg goed gevonden :thumbs-up:

Citaat van: Martijn90 op december  8, 2011, 09:42:09
Wat is daar nou bijzonder aan?! Kom op met die Chamber of Dreams! :D
Zou wel vleiend zijn, maar dan wel anoniem ;)
Showcase - Topic

Lex Groningen

Al een data bekend, Philip voor de 2e of 3e M&G?
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Citaat van: Alex Groningen op december 10, 2011, 09:36:33
Al een data bekend, Philip voor de 2e of 3e M&G?
Nee nog niet, zelfs nog niet voor de 1e. Ik weet wel al wanneer we vakantie hebben, dus daar kan ik mooi omheen. Idee wat ik heb is, 1e in februari, 2e in mei/juni, 3e in augustus en eventueel 4e in oktober/november. Vooral die in februari hangt natuurlijk af van het weer...
Showcase - Topic

HTip

Tussenstand van de poll...

=================
Vraag: Wel of niet de Oppo naar Amerika sturen voor upgrade?
Ja, jouw ruimte verdient het...    3 (11.5%)
Nee, het klinkt nu al fantastisch...    18 (69.2%)
Ja, maar dan in 2012...    5 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 26
=================

Lijkt me duidelijk wat jullie denken. Ik neem aan dat degenen die 'Nee' hebben gezegd ook het geluid al een keer hebben meegemaakt :D Nu het bijna winter is ga ik zeker niet de Oppo upgraden. Of het volgend jaar wordt... :unsure:
Showcase - Topic

Lex Groningen

Citaat van: HTip op december 10, 2011, 11:36:39
Nee nog niet, zelfs nog niet voor de 1e. Ik weet wel al wanneer we vakantie hebben, dus daar kan ik mooi omheen. Idee wat ik heb is, 1e in februari, 2e in mei/juni, 3e in augustus en eventueel 4e in oktober/november. Vooral die in februari hangt natuurlijk af van het weer...

Dan lijkt mij mei/juni een mooie tijd om jullie kant op te komen.
Ik wacht wel even op de definitieve datum.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

Etiennevh

Citaat van: HTip op december 10, 2011, 11:36:39
Zijn er weer M&G's?!?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Alex Groningen op december 10, 2011, 18:46:45
Dan lijkt mij mei/juni een mooie tijd om jullie kant op te komen.
Ik wacht wel even op de definitieve datum.
Ik zal al wat data prikken en dan laat ik het jullie weten. Moeten er alleen nog 2 anderen zich aanmelden ;)

Citaat van: Etiennevh op december 10, 2011, 21:55:49
Zijn er weer M&G's?!?
Net als dit jaar ;) Anders wordt die wachtlijst nooit kleiner :D
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op december 11, 2011, 00:06:37
Ik zal al wat data prikken en dan laat ik het jullie weten. Moeten er alleen nog 2 anderen zich aanmelden ;)
Net als dit jaar ;) Anders wordt die wachtlijst nooit kleiner :D
Je hebt het er maar druk mee! ;) Maar ik zie dat de wachtlijst al aardig is gekrompen :P
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op december 11, 2011, 00:09:23
Je hebt het er maar druk mee! ;) Maar ik zie dat de wachtlijst al aardig is gekrompen :P
Ik vind het ook erg leuk om te doen en nieuwe mensen, muziek en film te leren kennen. Daarnaast vind ik het ook leuk om op deze manier iets terug te geven aan iedereen die zo heeft meegeleefd met de realisatie.
Showcase - Topic

Robbert54

zow, hier een tijdje niet geweest en nu al flink wat veranderingen :blink:

mooi man! ziet er weer erg goed uit Philip! Zal vast nog 100x beter klinken ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo