Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Christiaan S op november 30, 2011, 08:38:13
Dan weet je hoe specifiek het veranderde component klinkt tov wat je daarvoor getest hebt.
Maar een goede match voor een 15S2 of niet per definitie een goede match met een 11S2 te zijn bijvoorbeeld. In mijn bescheiden mening dan :) Ook al is het hetzelfde merk en dezelfde productlijn.

Heb je gelijk in. Ik bedoelde echter niet over de gehele lijn, maar wel het verschil in een 11-serie. De S1 is de voorloper van de S2 en als je daar iets zinnigs over wil zeggen, dan moet je niet meer variabelen veranderen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Xander32 op november 30, 2011, 09:11:34
Idd. vreemd. Echter betreft het hier het oordeel van 1 blad. Als je die uitkomsten zet tegenover die van andere bladen komt het plaatje er soms heel anders uit te zien.

De betere bladen zullen technisch/mechanisch vast alles grondig en objectief testen, echter is dat maar 1 kant van het verhaal. Daarnaast worden componenten door aan betreffende blad verbonden reviewers getest, puur op het gehoor. Die reviewers zijn vast lieden die heel veel ervaring hebben, weten waar zij het over hebben (kaders, referenties) maar op `t gehoor blijft subjectief.

Ik kan mij dan ook heel goed voorstellen dat een team reviewers van blad-A ietwat andere accenten leggen dan die van blad-B, waardoor andere uitkomsten.

Sander.

Niets is inderdaad zo subjectief als het gehoor. De Duitse bladen baseren ook een deel van de score op de uitkomst van de metingen. Alleen denk ik dat dat niet alles kan zeggen. Wat de een muzikaal vindt is voor de ander misschien analytisch en andersom, dus het gehoor zal altijd wel invloed hebben op de beleving en dus de score.

Ik vind in ieder geval de PM-15S2LE erg gedetailleerd en toch muzikaal. Ik moet bekennen dat ik na mijn vakantie nog niet heb geluisterd, maar daar gaat weer snel verandering in komen :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Die PM 11 S1 heeft geen ht passthrough toch? Zag in een ander topic dat iig de volgende versterkers naast de Marantz PM15S2 ht passthrough hebben:
-Musical Fidelity A5 (A5.5)
-Krell kav300i
-Classe Cap151
-Lyngdorf sdai2175

Zijn er mensen die nog meer goede stereo versterkers weten met ht passthough?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mtissink

Citaat van: larzie op november 30, 2011, 09:54:19
Die PM 11 S1 heeft geen ht passthrough toch? Zag in een ander topic dat iig de volgende versterkers naast de Marantz PM15S2 ht passthrough hebben:
-Krell kav300i
-Classe Cap151
-Lyngdorf sdai2175

Wat is goed.., een Denon PMA1500AE heeft t bijvoorbeeld ook.
Let wel, alles wat we hier (uiteraard) noemen gaat al ver boven wat een gemiddelde consument uitgeeft! :P
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

-Krell kav300i
-Classe Cap151
-Lyngdorf sdai2175

Klopt! Daarom was mijn keuze gelukkig beperkt. Wat mttisink terecht zegt liggen de meeste versterkers op een behoorlijk prijsniveau.

De Plinius 9200 die Peerless Monster recent heeft verkocht hoort ook in dit rijtje thuis.

Marantz heeft naast de 15S2(LE) overigens nog meer mogelijkheden, PM7003, PM8003, PM8004, PM KI Pearl Lite en PM KI Pearl, waardoor je op elk prijsniveau eigenlijk een alternatief hebt.
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op november 30, 2011, 10:40:46
Klopt! Daarom was mijn keuze gelukkig beperkt. Wat mttisink terecht zegt liggen de meeste versterkers op een behoorlijk prijsniveau.

De Plinius 9200 die Peerless Monster recent heeft verkocht hoort ook in dit rijtje thuis.

Marantz heeft naast de 15S2(LE) overigens nog meer mogelijkheden, PM7003, PM8003, PM8004, PM KI Pearl Lite en PM KI Pearl, waardoor je op elk prijsniveau eigenlijk een alternatief hebt.

De PM7004 is er ook al  ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

VlisChris

Citaat van: HTip op november 30, 2011, 09:32:51
Heb je gelijk in. Ik bedoelde echter niet over de gehele lijn, maar wel het verschil in een 11-serie. De S1 is de voorloper van de S2 en als je daar iets zinnigs over wil zeggen, dan moet je niet meer variabelen veranderen.

Aan de ene kant helemaal met je eensch, aan de andere kant: je kunt het ook zien als een helemaal nieuw product. En dan kun je en met de bestaande set-up luisteren hoe verschillend die in die set-up klinkt, maar je kan daarna ook proberen of je een nieuwe perfect match kunt vinden.

Xander32

-Krell kav300i
-Classe Cap151
-Lyngdorf sdai2175

De Lyngdorf heeft bij mijn weten ook geen ht-passthrough. Echter heeft deze een display waarin je middels cijfers het volume kan volgen en op die wijze envoudig iedere x terug kan zetten op het gewenste aandeel(lees: volume) in de ht-setting.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Er lopen inmiddels diverse topics over versterkers met HT-functie. Laten we daar verder gaan met dit onderwerp. De meeste recente: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99683.0

Ik heb namelijk gekozen :pompom: en zal niet snel deze keuze wijzigen :D
Showcase - Topic

Zefanja

Citaat van: HTip op november 30, 2011, 13:30:51
Er lopen inmiddels diverse topics over versterkers met HT-functie. Laten we daar verder gaan met dit onderwerp. De meeste recente: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99683.0

Ik heb namelijk gekozen :pompom: en zal niet snel deze keuze wijzigen :D

En gelijk heb je!
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Snowmaster

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 21, 2011, 18:33:45
Philip ik wil je even een film adviseren of aanraden die in sound echt  :o waanzinnig is. Je chamber zal gaan trillen ;) en de geluids effecten zijn ook geweldig. Mooi fragment begint rond de 13 minuten.
Super 8 is de titel van de film.

Je zal echt versteld staan van het geluid.
Ik heb gisteren de film gezien en ik vind qua geluids beleving beste film die ik dit jaar gezien/gehoord heb. :clapping:

Moet hem nog kijken, maar vrees het hoge "Goonies-gehalte" en weet niet of ik dat wel volhoud. Zo enorm Hollywood en dan ook nog met "Goonies"......daar moet ik mij altijd even overheen zetten.
Thor is ook een beste beleving qua sound en bovengemiddeld in de dynamiek.

Gisteravond de Franse film Descendies gezien en dat is toch wel heerlijke afwisseling. Lekker naturel.
Ik hoor Philip ook niet meer over film sinds hij zijn nieuwe Marantz heeft... ;)

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Snowmaster

Citaat van: Raymen op november 30, 2011, 22:14:14
Super 8 moet.je echt kijken, vond hem wel een toppertje hoor

OK Raymen, dan ga ik ervoor !

Dan pak ik zo maar 's een wijntje en wat nootjes.....en als hij echt goed is dan moet Philip dit weekend al zijn speakers maar weer eens gebruiken, want zijn center en surrounds roesten nu vast  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Raymen

;D bij Philip zal niks vast roesten,maar zijn ht ja daar kan ik niks meer als  :pompom: zeggen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

HTip

Citaat van: Raymen op november 30, 2011, 22:14:14
Super 8 moet.je echt kijken, vond hem wel een toppertje hoor
Ik hoor nu zo vaak "Super 8" voorbijkomen dat ik die volg in de 2e handsmarkt :popcorn:

Citaat van: Snowmaster op november 30, 2011, 22:09:28
Ik hoor Philip ook niet meer over film sinds hij zijn nieuwe Marantz heeft... ;)
Klopt! Muziek en vooral in stereo is wat de laatste tijd op het programma staat. We hebben met de buren nog I, Robot gezien, maar dat was net na de aankoop.

Citaat van: Snowmaster op november 30, 2011, 22:22:41
...en als hij echt goed is dan moet Philip dit weekend al zijn speakers maar weer eens gebruiken, want zijn center en surrounds roesten nu vast  :D.
Toevallig komt dit weekend familie op bezoek en daarvoor zal de bubble toch weer perfect moeten zijn, maar vastroesten doen de overige speakers en sub niet, hoor :D Vanavond nog de SACD van Dire Straits op gehad en we hoorden wéér dingen die we nog nooit zo hadden meegemaakt. Prachtig gewoon en nóg mooier dan voorheen...

Citaat van: Raymen op november 30, 2011, 22:25:53
;D bij Philip zal niks vast roesten,maar zijn ht ja daar kan ik niks meer als  :pompom: zeggen
Bedankt Raymen! :worship:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Zefanja op november 30, 2011, 13:52:59
En gelijk heb je!
Thanks! En om het weer over iets anders te hebben. De zwarte buizen heb ik vandaag binnengekregen en natuurlijk meteen gemonteerd. Ik was een beetje bang dat het rack te hoog zou worden, maar we vinden het erg mooi staan dat de Oppo niet meer bovenop staat.

Bovenop komen de PS3 (op het Twist Dock), de Nespa en de AB. Hoop alleen dat de kabels voor de PS3 lang genoeg zijn...
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op november 30, 2011, 23:37:20
Thanks! En om het weer over iets anders te hebben. De zwarte buizen heb ik vandaag binnengekregen en natuurlijk meteen gemonteerd. Ik was een beetje bang dat het rack te hoog zou worden, maar we vinden het erg mooi staan dat de Oppo niet meer bovenop staat.

Bovenop komen de PS3 (op het Twist Dock), de Nespa en de AB. Hoop alleen dat de kabels voor de PS3 lang genoeg zijn...
Foto`s ¿

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

HTip

Citaat van: Xander32 op december  1, 2011, 08:37:12
Foto`s ¿

Sander.
Ik dacht al hoe lang duurt het en wie komt met de vraag? Heeft nog best lang geduurd :D

Moet nog een beetje opruimen (beetje een zooitje op dit moment ;)) en de PS3 netjes plaatsen en dan maak ik (natuurlijk) weer foto's...
Showcase - Topic

Xander32

Citaat van: HTip op december  1, 2011, 08:45:47
Ik dacht al hoe lang duurt het en wie komt met de vraag? Heeft nog best lang geduurd :D

Moet nog een beetje opruimen (beetje een zooitje op dit moment ;)) en de PS3 netjes plaatsen en dan maak ik (natuurlijk) weer foto's...
... still waiting :P ...

Sander.

denoontje

8 mm is wel vet...

mooi dat je rek compleet is...

wordt bijna weer tijd voor een M&G \O/

HTip

Citaat van: Xander32 op december  1, 2011, 08:57:22
... still waiting :P ...
Dan moet je nog wat langer wachten, want ik ben nu niet thuis ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op december  1, 2011, 10:48:34
8 mm is wel vet...
"8 mm" is toch een andere film dan "Super 8"?

Citeer
mooi dat je rek compleet is...
Vind ik ook, want de PS3 is niet meer aangesloten geweest sinds de komst van de PM. Maar ja, ik had er toch geen tijd voor ;)

Citeer
wordt bijna weer tijd voor een M&G \O/
Komt ook binnen een paar maanden, maar dit zijn anderen aan de beurt :D En sowieso is dan jouw M&G ook al geweest ;)
Showcase - Topic

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

denoontje

Citaat van: fugazi_2009 op december  1, 2011, 13:05:24
Behoorlijk andere film ja.

oeps ja druk op het werk maar bedoel inderdaad super 8 :x

clockwork

Super 8 wordt hier genoemd als de film met de beste audio-demo scenes uit 2011. Dat vraagt natuurlijk om een vertoning in The Chamber of Dreams. :clapping:

http://www.hometheater.com/content/super-8-0

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling