Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Jean Sibelius

Mooi dat de versterker nu is ingespeeld :pompom:.

Ik zou zeggen: lekker genieten in 2011 en pas weer aan upgrade(s) denken in 2012!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

frank2

Citaat van: drees62 op november 21, 2011, 13:16:55
Vanaf nu dus volop genieten van je dreammachine  ;) Veel verbetering zal er nu niet meer bijkomen maar das ook niet nodig  ;D
Ik wens je veel luisterplezier!  :pompom:

Er kan bij Philip nog heel wat verbetering bijkomen, en als die er eenmaal zijn zal het in de kelder nog aanmerkelijk mooier klinken.
(tegen zeer lage kosten)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: Martijn90 op november 20, 2011, 23:28:08
Je moet er wat voor over hebben hè ;) Ach, zo blijft de hobby ook leuk natuurlijk :)
De hobby is ook nu leuk hoor. Upgraden is leuk, maar zonder moet je ook kunnen genieten. En dat doen we dan ook :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: drees62 op november 21, 2011, 13:16:55
Vanaf nu dus volop genieten van je dreammachine  ;) Veel verbetering zal er nu niet meer bijkomen maar das ook niet nodig  ;D
Ik wens je veel luisterplezier!  :pompom:
Bedankt! Heb je helemaal gelijk in. Zoals eerder gezegd lijkt het zelfs dat de speakers nog aan het inspelen zijn :unsure: En genieten doen we zeker!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 21, 2011, 18:33:45
Philip ik wil je even een film adviseren of aanraden die in sound echt  :o waanzinnig is. Je chamber zal gaan trillen ;) en de geluids effecten zijn ook geweldig. Mooi fragment begint rond de 13 minuten.
Super 8 is de titel van de film.

Je zal echt versteld staan van het geluid.
Ik heb gisteren de film gezien en ik vind qua geluids beleving beste film die ik dit jaar gezien/gehoord heb. :clapping:
Ik zal mijn ogen open houden als die film wordt aangeboden. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op november 21, 2011, 20:19:15
Mooi dat de versterker nu is ingespeeld :pompom:.

Ik zou zeggen: lekker genieten in 2011 en pas weer aan upgrade(s) denken in 2012!
Goed advies en ga ik zeker opvolgen. Upgrade van de Oppo ga ik zeker dit jaar niet meer doen. Trouwens, horen stroomaanpassingen waar frank2 op doelt daar ook bij?

Citaat van: frank2 op november 21, 2011, 20:22:03
Er kan bij Philip nog heel wat verbetering bijkomen, en als die er eenmaal zijn zal het in de kelder nog aanmerkelijk mooier klinken.
(tegen zeer lage kosten)
Maar misschien is dat ook pas iets voor volgend jaar. Het hangt nl. af wanneer Snowmaster klaar is met testen...
Showcase - Topic

larzie

De tip van Super8 had ik ook al gegeven. Die treinscene is erg vet. Misschien wel een "klein" beetje over de top haha, maar wat een kabaal!
Ben de lotr serie in dts-hd master aan het downloaden. Ook erg vet! :pompom:
Je komt er wel achter dat je hdd snel vol is op die manier. Toch in de toekomst maar eens kijken naar een dedicated blu-ray speler zoals die mooie Oppo's :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op november 23, 2011, 09:01:28
De tip van Super8 had ik ook al gegeven. Die treinscene is erg vet. Misschien wel een "klein" beetje over de top haha, maar wat een kabaal!
Klopt inderdaad. Was ik alweer vergeten in de regen aan tips die heb ik gekregen ;)

Citeer
Ben de lotr serie in dts-hd master aan het downloaden. Ook erg vet! :pompom:
Je komt er wel achter dat je hdd snel vol is op die manier. Toch in de toekomst maar eens kijken naar een dedicated blu-ray speler zoals die mooie Oppo's :D
Prachtige films inderdaad. Ik heb ze origineel, want downloaden duurt bij een eeuwigheid ;)
Showcase - Topic

Martijnst1990

Citaat van: HTip op november 23, 2011, 16:48:11
Klopt inderdaad. Was ik alweer vergeten in de regen aan tips die heb ik gekregen ;)
Prachtige films inderdaad. Ik heb ze origineel, want downloaden duurt bij een eeuwigheid ;)
En origineel in de kast hebben in ook wel erg leuk  8) De Extended Edition had je dacht ik?

Qua geluid inderdaad zat tips, voor mijn gevoel is het de laatste tijd ontzettend verbeterd. Bijna elke nieuwe film die op BD uitkomt heeft prachtig geluid. Toevallig van de week Limitless gekocht en als je de review op bluray.com mag geloven is dat ook echt een pareltje.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: Martijn90 op november 24, 2011, 11:22:03
En origineel in de kast hebben in ook wel erg leuk  8) De Extended Edition had je dacht ik?
Klopt. Prachtige verzameldoos zit daar bij. Het lijkt wel een boek.

Citeer
Qua geluid inderdaad zat tips, voor mijn gevoel is het de laatste tijd ontzettend verbeterd. Bijna elke nieuwe film die op BD uitkomt heeft prachtig geluid. Toevallig van de week Limitless gekocht en als je de review op bluray.com mag geloven is dat ook echt een pareltje.
Mag natuurlijk ook wel. Consument wordt steeds kritischer en de instapsetjes worden ook steeds beter, dus ze moeten wel.

Maar goed, we hebben nog genoeg films nog niet gezien en alle genoemde tips nemen we natuurlijk mee in onze keuze...
Showcase - Topic

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op november 22, 2011, 21:52:40
Trouwens, horen stroomaanpassingen waar frank2 op doelt daar ook bij?
Maar misschien is dat ook pas iets voor volgend jaar. Het hangt nl. af wanneer Snowmaster klaar is met testen...
Meestal is de weg er naar toe net zo leuk als het hebben zelf.
Ik zou het over een langere periode uitsmeren (anders weet je op een gegeven moment de delta's niet meer) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Zefanja

En hoe staat het met de PM?
Is hij nog verder verbeterd?
en het schuiven van de speakers, ben je daar al klaar mee?
even nieuwschierig zijn hoor
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Pjotr27

CiteerIn de middagpauze zag ik de nieuwe "Stereo" (Duits audioblad) liggen bij de boekhandel met daarin opgenomen testen van de beide 15-S2 LE. Helaas stond er een iets te lange rij voor de kassa, heb 'm dus nog even laten liggen. Binnenkort een nieuwe poging.
Wel snel ff naar de eindscore gekeken  Wink : 77% voor de PM (thuis even opgezocht in de bestenliste dat de oer PM 15-S2 75% scoorde, zou dus een ietsie pietsie beter klinken  Tongue

Heeft iemand deze bij de hand, de Marantz SA-15S2 LE SACD speler is ook getest en wellicht kan iemand de scores hier posten?
( Bij ons verkopen ze de stereo niet anders had ik  hem al gekocht).

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op november 27, 2011, 09:28:08
Meestal is de weg er naar toe net zo leuk als het hebben zelf.
Soms zelfs nog leuker ;)

Citeer
Ik zou het over een langere periode uitsmeren (anders weet je op een gegeven moment de delta's niet meer) ;)
Heb je helemaal gelijk in. Op een gegeven moment weet je niet meer wat de invloed is van een verandering.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Zefanja op november 29, 2011, 10:55:44
En hoe staat het met de PM?
Is hij nog verder verbeterd?
en het schuiven van de speakers, ben je daar al klaar mee?
even nieuwschierig zijn hoor
Mag hoor ;)

Gisteravond teruggekomen van een weekje vakantie, dus niets kunnen doen met de HT. Of er deze week nog iets van komt weet ik niet, maar zaterdag komt iemand er weer familie en dan moet alles natuurlijk wel weer top zijn. En het weekend wordt slecht weer, dus dat komt goed uit :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Pjotr27 op november 29, 2011, 10:58:36
Heeft iemand deze bij de hand, de Marantz SA-15S2 LE SACD speler is ook getest en wellicht kan iemand de scores hier posten?
( Bij ons verkopen ze de stereo niet anders had ik  hem al gekocht).
Ik heb de scans van Maximus_Aurelius gekregen en kan je die doorsturen als je dat wil. Ik weet nl. niet of ik die hier zomaar mag plaatsen.

De scores waren in ieder geval:
PM-15S2LE: 77%
SA-15S2LE: CD 69% en SACD 80%
Showcase - Topic

Pjotr27

Citaat van: HTip op november 29, 2011, 13:30:16
Ik heb de scans van Maximus_Aurelius gekregen en kan je die doorsturen als je dat wil. Ik weet nl. niet of ik die hier zomaar mag plaatsen.

Heb je even een pm gestuurd... ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HTip

Showcase - Topic

drees62

Citaat van: HTip op november 29, 2011, 13:30:16

Misschien goed om te vermelden dat de "oer" PM 15 S2 ooit 75% scoorde. Heb je een referentie.

HTip

Citaat van: drees62 op november 29, 2011, 17:16:12
Misschien goed om te vermelden dat de "oer" PM 15 S2 ooit 75% scoorde. Heb je een referentie.
Zeker! De "gewone" was ook al erg goed. Gold dat ook voor de SA? Of is die nooit door Stereo getest?
Showcase - Topic

drees62

Citaat van: HTip op november 29, 2011, 23:27:06
Zeker! De "gewone" was ook al erg goed. Gold dat ook voor de SA? Of is die nooit door Stereo getest?

In een overzichtje dan maar:

SA 15 S2: SACD 76%/CD 65%
SA 11 S2: SACD  83%/CD  70%
SA 11 S1: SACD  91%/CD  80%
SA 15S2LE: SACD 80%/CD 69%

PM 15 S2LE: 77%
PM 15 S2:  75%
PM 11 S1: 90%
PM 11 S2: 83%

Pjotr27

Wel vreemd dat de oude S11`s meer punten hebben dan de nieuwe s2, ik vind de S2 toch echt heel veel beter....

HTip

Citaat van: drees62 op november 30, 2011, 00:12:56
In een overzichtje dan maar:

SA 15 S2: SACD 76%/CD 65%
SA 11 S2: SACD  83%/CD  70%
SA 11 S1: SACD  91%/CD  80%
SA 15S2LE: SACD 80%/CD 69%

PM 15 S2LE: 77%
PM 15 S2:  75%
PM 11 S1: 90%
PM 11 S2: 83%
Mooi overzicht!

Citaat van: Pjotr27 op november 30, 2011, 07:35:21
Wel vreemd dat de oude S11`s meer punten hebben dan de nieuwe s2, ik vind de S2 toch echt heel veel beter....
Vind ik ook vreemd. Meten en horen zijn misschien toch andere dingen. En matching is natuurlijk ook erg bepalend voor het geluid. Of ze moeten exact dezelfde bekabeling en bronnen gebruikt hebben...
Showcase - Topic

VlisChris

CiteerOf ze moeten exact dezelfde bekabeling en bronnen gebruikt hebben...

Dan weet je hoe specifiek het veranderde component klinkt tov wat je daarvoor getest hebt.
Maar een goede match voor een 15S2 of niet per definitie een goede match met een 11S2 te zijn bijvoorbeeld. In mijn bescheiden mening dan :) Ook al is het hetzelfde merk en dezelfde productlijn.

Xander32

Citaat van: Pjotr27 op november 30, 2011, 07:35:21
Idd. vreemd. Echter betreft het hier het oordeel van 1 blad. Als je die uitkomsten zet tegenover die van andere bladen komt het plaatje er soms heel anders uit te zien.

De betere bladen zullen technisch/mechanisch vast alles grondig en objectief testen, echter is dat maar 1 kant van het verhaal. Daarnaast worden componenten door aan betreffende blad verbonden reviewers getest, puur op het gehoor. Die reviewers zijn vast lieden die heel veel ervaring hebben, weten waar zij het over hebben (kaders, referenties) maar op `t gehoor blijft subjectief.

Ik kan mij dan ook heel goed voorstellen dat een team reviewers van blad-A ietwat andere accenten leggen dan die van blad-B, waardoor andere uitkomsten.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10