Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Rielplayer

Veel plezier ermee. Echt een machtige ruimte zo!

Groeten maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Martijnst1990

Geweldig, daar is die dan!  :thumbs-up: Ziet er echt fantastisch uit en zo te lezen klinkt hij ook nog eens zo, zeker als die ingespeeld is  8)

Ik las dat je de surround ook weer helemaal opnieuw hebt ingesteld, is de bubble nog net zo aanwezig? Of komt dat vooral als die goed ingespeeld is? In ieder geval heel veel plezier ermee, maar dat komt echt wel goed :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Zefanja

| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

HTip

Bedankt allemaal :wub:

Citaat van: Martijn90 op oktober 29, 2011, 10:31:31
Ik las dat je de surround ook weer helemaal opnieuw hebt ingesteld, is de bubble nog net zo aanwezig? Of komt dat vooral als die goed ingespeeld is? In ieder geval heel veel plezier ermee, maar dat komt echt wel goed :D
Gisteren even kort getest de bubble is zeker weer aanwezig. Alles is weer afsteld op 75dB met de CARA DVD. De center en rears staan nu een stuk zachter resp. op -6,5 en -7,0 dB. De rechter front staat. Zelfs een halve dB in de plus.

Echter met de test was het ook weer duidelijk dat de PM nog moet inspelen. Vanavond de eerste film in de nieuwe configuratie, maar ik denk dat alleen Annet en ik het eventueel zouden merken :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

Philip, wat een mooie upgrade weer. Geniet ervan!
Kom tzt graag nog eens op visite voor een middagje hotlappen in GT5 en genieten van de muzikale en audiovisuele mogelijkheden in je droomkamer!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op oktober 29, 2011, 11:40:19
Philip, wat een mooie upgrade weer. Geniet ervan!
Kom tzt graag nog eens op visite voor een middagje hotlappen in GT5 en genieten van de muzikale en audiovisuele mogelijkheden in je droomkamer!
Bedankt Marius! Misschien leuk om ergens volgend jaar een reunie M&G houden :popcorn:

Zo! Ik ga nu weg voor de Home Cinema Event. Ben benieuwd naar de opzet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Dat ziet er netjes uit Philip! Zal vast wel heel goed klinken ook  :clapping:
Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Maximus_Aurelius

Philip het staat heel mooi in het rack. Een hele mooie aanwinst. :thumbs-up:
Veel (luister) plezier.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

CoSo

denoontje

nice hoor...stereo!!!!

kan dat blauwe licht ook uit want dat is niet ideaal bij films natuurlijk.

En nu op zoek naar een zwarte reciever hoor ;-)

high-q

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!  Mooie foto's van de opstelling ook 8)

Ben benieuwd naar je bevindingen naar mate de versterker in is gespeeld. Zo te lezen belooft het al veel goeds  :smile:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Etiennevh

nice Philip, leuke foto's. Ga je op den duur helemaal over op zwart? vind dat zilver in jouw ruimte namelijk ook heel fraai. Of is deze alleen in zwart verkrijgbaar?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Jean Sibelius

Ziet er gaaf uit zo Philip O0. Hopelijk is ie snel ingespeeld!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

H&C Hifi

Citaat van: HTip op oktober 29, 2011, 12:14:01
Zo! Ik ga nu weg voor de Home Cinema Event. Ben benieuwd naar de opzet...

Net klanten gehad die er ook zijn geweest... er was niks aan zeiden ze...
Wij hebben meer spullen staan dan er daar op de gehele ''beurs'' stond  :-\ (dan vertelden ze mij iig)

Hoe waren jou bevindingen ?

Mvg,

Marcel
Home&Car Hifi

Martijnst1990

Citaat van: denoontje op oktober 29, 2011, 13:36:30

Dan weet ik wel een nieuw baasje voor de SR9600 :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Pjotr27

Citaat van: Etiennevh op oktober 29, 2011, 15:58:51
nice Philip, leuke foto's. Ga je op den duur helemaal over op zwart? vind dat zilver in jouw ruimte namelijk ook heel fraai. Of is deze alleen in zwart verkrijgbaar?

Is alleen in het zwart ( althans voorlopig)...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

HTip

Thanks guys :wub:

kan dat blauwe licht ook uit want dat is niet ideaal bij films natuurlijk.
Het blauwe licht gaat uit als je het display uitzet. Dan hou je alleen een aantal leds over, maar daar hebben we weinig last van. De blauwe zijlichten kun je ook volledig uitzetten als je toch het display aan wil hebben. Voor de foto heb ik extra zoveel mogelijk licht aan gedaan, anders was het wel erg donker ;)

Citaat van: Etiennevh op oktober 29, 2011, 15:58:51
Ik vind beide mooi staan in het rack. Voor het gezicht heb ik zilver en zwart gegroepeerd. Kwam ook beter uit met de kabels ;) En zolang de SR9600 goed functioneert heb ik geen wens voor een nieuwe receiver.

Zoals Pjotr27 aangeeft is deze Limited Edition alleen in zwart verkrijgbaar en dat is een goede keuze. Het staat de PM prachtig, net zoals de KI-Pearl. De zilveren was ook mooi geweest, maar deze is :-*

Citaat van: Martijn90 op oktober 29, 2011, 18:24:31
Dan weet ik wel een nieuw baasje voor de SR9600 :D
:D Ik zal het onthouden, mocht het zover komen, maar zoals gezegd ben ik echt heel erg tevreden met de SR9600. Maar ja, dat heb je zelf mogen ervaren ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: high-q op oktober 29, 2011, 15:01:16
Ben benieuwd naar je bevindingen naar mate de versterker in is gespeeld. Zo te lezen belooft het al veel goeds  :smile:
Citaat van: Jean Sibelius op oktober 29, 2011, 17:05:45
Ziet er gaaf uit zo Philip O0. Hopelijk is ie snel ingespeeld!
Het inspelen gaat lekker. Gisteren samen met de buren een film (I Robot) gekeken en het was genieten. Het geluid was uitstekend (ondanks dat ik achter zat), dus dat belooft wat voor de sweetspot.

Heb de PM vannacht even rust gegund, maar vanaf vandaag mag ie weer :D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HcHifi.nl op oktober 29, 2011, 17:45:04
Net klanten gehad die er ook zijn geweest... er was niks aan zeiden ze...
Wij hebben meer spullen staan dan er daar op de gehele ''beurs'' stond  :-\ (dan vertelden ze mij iig)

Hoe waren jou bevindingen ?

Mvg,

Marcel
Home&Car Hifi
Het event was bewust klein van opzet, omdat Werner geen idee had hoeveel mensen er op af zouden komen. Echter toch waren alle grote projectormerken aanwezig en omdat deze naast elkaar waren opgesteld kon je best goed vergelijken. Ook het verschil in schermen was goed te zien. Ik ging voor een kennis zodat hij een beetje kon zien wat er op de markt te krijgen was en hem in contact te brengen met Werner die, net als jij, een liefhebber is in hart en nieren. Alleen hij van HT en jij (voornamelijk) van stereo ;)

Ik ben in ieder geval weer overtuigd dat ik het best aardig voor elkaar heb :D
Showcase - Topic

larzie

Citaat van: HTip op oktober 30, 2011, 08:03:24
Het event was bewust klein van opzet, omdat Werner geen idee had hoeveel mensen er op af zouden komen. Echter toch waren alle grote projectormerken aanwezig en omdat deze naast elkaar waren opgesteld kon je best goed vergelijken. Ook het verschil in schermen was goed te zien. Ik ging voor een kennis zodat hij een beetje kon zien wat er op de markt te krijgen was en hem in contact te brengen met Werner die, net als jij, een liefhebber is in hart en nieren. Alleen hij van HT en jij (voornamelijk) van stereo ;)

Ik ben in ieder geval weer overtuigd dat ik het best aardig voor elkaar heb :D

En welke projectormerken sprongen er echt boven uit? JVC? Optoma? Welke was de meeste bang for the buck tijdens de show? :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Citaat van: larzie op oktober 30, 2011, 14:07:03
En welke projectormerken sprongen er echt boven uit? JVC? Optoma? Welke was de meeste bang for the buck tijdens de show? :)
Ik had een duidelijke voorkeur voor JVC (X9). Was niet het scherpste maar wel het meest filmisch en daar ligt blijkbaar mijn voorkeur. De Mitsubishi (type weet ik niet) leek me niet ISF (blauw in Avatar was te hard) en de Sony (ik dacht VW95) stond in 3D te spelen en dat blijkt (nog steeds) niets voor mij ;) Meeste bang-for-the-buck is ongetwijfeld de Epson (TW9000), zeker met de beursaanbieding van 10% korting. Ik weet niet meer welke, maar er was er een die ik niet kon beoordelen door het "slechte" scherm. Teveel strooilicht zorgde voor een flets beeld met zwakke zwartwaardes.

Don't worry, geen upgrades op dat gebied coming soon :D
Showcase - Topic

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

VlisChris

Je versterktertje dan toch eindelijk aangekomen :)
Altijd fijn ;) Moet zeggen dat ik dat blauwe licht niet mooi vindt, maar de versterker zelf ziet er zeker mooi uit.
Have fun met luisteren en hem gewoon gebruiken. Maar dat zal wel goedkomen denk ik ;)

SV..S

Citaat van: Christiaan S op oktober 30, 2011, 22:51:31
Je versterktertje dan toch eindelijk aangekomen :)

je hebt blijkbaar niet geholpen met dragen  ???
Citeer
Altijd fijn ;) Moet zeggen dat ik dat blauwe licht niet mooi vindt, maar de versterker zelf ziet er zeker mooi uit.
Have fun met luisteren en hem gewoon gebruiken. Maar dat zal wel goedkomen denk ik ;)
ik vindt dat blauwe licht juist prachtig O0

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

VlisChris

LOL.
Ach, scheelt maar iets met mijn versterker :) En die is al zwaar, dus die 4kg extra zal hem niet handelbaarder maken nee :D