Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Over tweaken gesproken... ik heb nog een kleine aanwinst en wel deze...

AHP Klankdoek III

Kon deze voor een mooi prijsje meebestellen toen ik de HDAD's van Alan Parsons daar bestelde. Want, het is gelukt!! Ik heb de HDAD van "Eye in the Sky" gevonden voor een schappelijke prijs. Tevens dan maar meteen "I Robot" meebesteld, want die was ook niet meer te krijgen. Als backup ook nog "Turn of a friendly card", maar die was écht niet meer leverbaar. Deze worden op ebay, amazon market-place voor meer dan €100 :o aangeboden.

Ze zitten nog in de seal en ik wacht nog tot ik de Oppo heb aangesloten om de HDAD's te proberen. Ik denk dat ik de Nespa-test meteen meeneem. Al weet ik wel hoe die zal uitpakken... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Ziet er goed uit zo!

En idd die AHP doek werkt perfect..... (al heb ik er geen van het merk AHP maar eentje van het schoonmaak bedrijf ASITO, zijn dezelfde doeken  ;)  ) PM maar als je wat wilt weten.

groet

G
George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

HTip

Citaat van: screw op januari 16, 2011, 10:41:25
Ziet er goed uit zo!
Thanks!

Citeer
En idd die AHP doek werkt perfect..... (al heb ik er geen van het merk AHP maar eentje van het schoonmaak bedrijf ASITO, zijn dezelfde doeken  ;)  ) PM maar als je wat wilt weten.
Je mag best in mijn topic hierover meer vertellen. Ik heb gelezen dat de AHP gemaakt is van een speciale microvezel.
http://www.hifi.nl/nieuws/37113/AHP-introduceert-klankdoek-II.html

En de III is weer de verbeterde versie ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

screw

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 10:49:14
Thanks!
Je mag best in mijn topic hierover meer vertellen. Ik heb gelezen dat de AHP gemaakt is van een speciale microvezel.
http://www.hifi.nl/nieuws/37113/AHP-introduceert-klankdoek-II.html

En de III is weer de verbeterde versie ;)

Tja ben bang dat er dan een zware discussie komt....

Maar goed een poging.... ELKE DROGE!! microvezel doek heeft een statische opnemende eigenschap, alleen AHP maakt dit door hun "naam" weer een hifi tuning doek (leuke woordspeling).

Mijn vrouw is een manager van een scchoonmaak bedrijf en die hebben div testen met microvezel doeken gedaan en daar is een merk als de beste uitgekomen kwa prijs en werking... en ik gebruik die doeken thuis dus ook voor van alles. Op een bewuste dag kwam mijn maat en die zei ik heb een AHP doek ..dus ik vragen , beetje skeptisch worden googlen en tja wat moet je dan denken?

We hebben de proef op de som genomen er zit geen verschil tussen de AHP doek en de niet nader te noemen doek. (wil best meer info over dit merk geven maar wil niet als een verkoper voorkomen oid)

groet

george
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Martijnst1990

Hele mooie upgrade weer Philip! Er blijven op deze manier nog maar héél weinig punten over voor verbetering  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

HTip

Citaat van: screw op januari 16, 2011, 10:55:48
Tja ben bang dat er dan een zware discussie komt....

Maar goed een poging.... ELKE DROGE!! microvezel doek heeft een statische opnemende eigenschap, alleen AHP maakt dit door hun "naam" weer een hifi tuning doek (leuke woordspeling).

Mijn vrouw is een manager van een scchoonmaak bedrijf en die hebben div testen met microvezel doeken gedaan en daar is een merk als de beste uitgekomen kwa prijs en werking... en ik gebruik die doeken thuis dus ook voor van alles. Op een bewuste dag kwam mijn maat en die zei ik heb een AHP doek ..dus ik vragen , beetje skeptisch worden googlen en tja wat moet je dan denken?

We hebben de proef op de som genomen er zit geen verschil tussen de AHP doek en de niet nader te noemen doek. (wil best meer info over dit merk geven maar wil niet als een verkoper voorkomen oid)

groet

george

Bedankt voor je uitleg. Zware discussies worden in mijn topic (gelukkig) nooit gevoerd. Het is inmiddels bekend dat ik een "believer" ben en dat mijn ruimte zich ook perfect leent voor experimenten met verschillende tweaks.

Je mag me per PM wel meer info geven. Ik ben altijd wel te vinden voor een test. En als het in mijn set/ruimte wel hoorbaar is, dan heb ik er een goede professionele poetsdoek bij ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Martijn90 op januari 16, 2011, 11:01:06
Hele mooie upgrade weer Philip! Er blijven op deze manier nog maar héél weinig punten over voor verbetering  8)
Bedankt Martijn! Dat is uiteindelijk ook de bedoeling en wordt de hobby "gereduceerd" tot het tweaken en genieten ;)

Moet ook wel, want er moet nog meer in het huis gedaan worden dan alleen de kelder ;D
Showcase - Topic

screw

Pm gedaan en voor de rest gaan we de doek hier niet bespreken...is zonde van al dat moois wat dit draadje nog te bieden heeft.

groet

George

HTip

Citaat van: screw op januari 16, 2011, 11:16:54
Pm gedaan en voor de rest gaan we de doek hier niet bespreken...is zonde van al dat moois wat dit draadje nog te bieden heeft.

groet

George

Bedankt George. Lijkt me inderdaad goed om de details per PM verder te bespreken. Maar dat doen we al ;D
Showcase - Topic

CoSo

morca

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 00:53:28
Zullen niet veel raadspelletjes meer komen, want met de Oppo en de JVC ben ik voor de komende tijd klaar met mijn apparatuur. Akoestiek is ook wat ik wil, dus alleen nog tweaks en misschien nog eens andere interlinks, e.d. maar daar zijn geen raadspelletjes voor nodig ;D

Als ik de reviews lees, denk ik dat mijn (toch al niet slechte ;)) Marantz DV9600 het toch wel moet afleggen tegen deze zwaargemodificeerde Oppo BDP-83. Heb de plaatjes op de site van Oppo bekeken en ik vind 'm best mooi...

Foto's zijn klikbaar ;)

Nu nog eigen foto's, maar dat komt maandag wel...

wauw dat is nog eens een mooie bluray speler
ook sacd als ik het goed zie
en ook dvda dan dat zie ik er niet op staan?

mooie aankoop ben benieuwd naar je bevindingen
aangzien ik nog een brspeler moet kopen
die ook dvda en sacd kan spelen,
met een zeer goeie geluidskwalitijd

Etiennevh

Mooie upgrade hoor! Had eerlijk gezegd gedacht, gezien je reacties in andere topics, dat jij zou wachten op de BDP95, maargoed dit is ook een fantastische vervanger! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

celerontje

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 10:38:32

AHP Klankdoek III

Volgens mij ga je nu wel erg ver... :clapping:
Btw, wat kost zo'n doekje? EDIT: :o :o :o :o :o

't Ziet er precies zo uit als de microvezeldoekjes die ik hier thuis hebben liggen...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Feli met je nieuwe upgrade weer, Philip. 8)

Vooral die doekjes.. :ph34r: ;D nee hoor, uiteraard de Oppo. ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Bedankt allemaal! :thumbs-up:

@morca: De Oppo is een zgn. UD-speler, dus kan alles spelen, CD, SACD, DVD, DVD-A, BD en nog een paar andere formaten... Dat was een voorwaarde bij de nieuwe speler. Die moest zowel de BD35 als de DV9600 kunnen vervangen. Er kwam gelukkig steeds meer keuze en blij dat ik mijn keuze heb uitgesteld. En de kwaliteit moet om te :-* zijn. Maar dat kan je hier heel binnenkort lezen ;)

@ettiene: De 83SE TUC is beter dan de 95. En een gemodificeerde 95 zou veel te duur worden.
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: celerontje op januari 16, 2011, 15:34:27
Volgens mij ga je nu wel erg ver... :clapping:
Btw, wat kost zo'n doekje? EDIT: :o :o :o :o :o

't Ziet er precies zo uit als de microvezeldoekjes die ik hier thuis hebben liggen...
Hoezo? Je weet toch dat ik graag kijk of met eenvoudige middelen een betere kwaliteit probeer te bereiken? En de prijs die jij hebt gezien heb ik zeker niet betaald :tongue2:

Het zou niet hetzelfde effect moeten hebben als een gewoon microvezeldoekje, maar dat ga ik nog uitzoeken. Forumgenoot "screw" gaat kijken welk doekje hij bedoelde en waar ik dat kon krijgen. En dan kan ik mooi testen...
Showcase - Topic

Deleted member

Gefeliciteerd met de Oppo! Snowmaster had me al een keer gePM't toen ik in Franks topic vroeg wat de stroomtweaks precies inhielden, en daarin vertelde 'ie al dat hij ook een HT ging 'tweaken' maar nu weet ik dus dat het de jouwe is. :) Ben benieuwd hoe 't bij jou uitpakt.

celerontje

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 16:17:11
Hoezo? Je weet toch dat ik graag kijk of met eenvoudige middelen een betere kwaliteit probeer te bereiken? En de prijs die jij hebt gezien heb ik zeker niet betaald :tongue2:

Het zou niet hetzelfde effect moeten hebben als een gewoon microvezeldoekje, maar dat ga ik nog uitzoeken. Forumgenoot "screw" gaat kijken welk doekje hij bedoelde en waar ik dat kon krijgen. En dan kan ik mooi testen...
Ik ben benieuwd! (eigenlijk moet je het blind testen, dus dat bv. Annet bepaalde CD's wel poetst en bepaalde niet)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snowmaster

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 10:38:32

Philip,  pas op met die AHP doek !

Het is precies wat Screw schrijft, elke goede microvezel doek heeft die uitwerking in meer of mindere mate.
De AHP doek heeft een vervelende eigenschap dat hij heel veel haartjes loslaat in het begin en die gaan op je CD en op je lader zitten, maar nog erger : ook de lens van je laser kan erdoor bevuilt worden.
Poets eens een CD en bekijk hem onder lamplicht.
Mijne heeft daarom twee jaar ongebruikt in de kast gelegen. Later heb ik hem een paar keer meegewassen en nu gaat het beter.
Je kunt hem perfect gebruiken (heel licht vochtig) voor afnemen van je laderklep, apparatuur, een plasmascherm etc.
Ook bij mijn Pio zie ik dat het beeld iets rustiger wordt als ik na bv. 2 maanden het beeld ermee afneem.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Zefanja

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Zeker een mooie toevoeging.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maximus_Aurelius

Nu lees ik even je topic niet door en dan zie ik in één keer dat er weer veel gespammed is ;)  :tongue2:
Eerste wat ik me afvraag waarom toch weer zoveel spam in je topic  :D en toen gingen de alarm bellen alweer rinkelen. Er moet weer wat nieuws in aantocht zijn.
Even door al die spam heen gaan spitten waar  het nieuwe speelgoed te vinden is. Ik kwam eerst uit bij het doekje maar gelijk dacht ik, dit kan niet zoveel spam opleveren ;)  :D. Later zag ik dat je een mooie Oppo 83SE TUC versie hebt gekocht en toen werd het me duidelijk dat er zoveel reacties kwamen. ;D

Mooie upgrade HTip. :clapping: :thumbs-up:
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: Antoine op januari 16, 2011, 17:08:34
Gefeliciteerd met de Oppo! Snowmaster had me al een keer gePM't toen ik in Franks topic vroeg wat de stroomtweaks precies inhielden, en daarin vertelde 'ie al dat hij ook een HT ging 'tweaken' maar nu weet ik dus dat het de jouwe is. :) Ben benieuwd hoe 't bij jou uitpakt.
Bedankt Antoine! Snowmaster en ik hebben inmiddels een analyse op afstand achter de rug en nu is het tijd voor de eerste stap...

Citaat van: Zefanja op januari 16, 2011, 18:12:06
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Zeker een mooie toevoeging.
Bedankt! Het brengt de set meer in balans denk ik. Kan niet wachten tot morgen... :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 16, 2011, 19:53:24
Nu lees ik even je topic niet door en dan zie ik in één keer dat er weer veel gespammed is ;)  :tongue2:
Eerste wat ik me afvraag waarom toch weer zoveel spam in je topic  :D en toen gingen de alarm bellen alweer rinkelen. Er moet weer wat nieuws in aantocht zijn.
Even door al die spam heen gaan spitten waar  het nieuwe speelgoed te vinden is. Ik kwam eerst uit bij het doekje maar gelijk dacht ik, dit kan niet zoveel spam opleveren ;)  :D. Later zag ik dat je een mooie Oppo 83SE TUC versie hebt gekocht en toen werd het me duidelijk dat er zoveel reacties kwamen. ;D

Mooie upgrade HTip. :clapping: :thumbs-up:

Thanks Maximus! Leuk hoe je het beschrijft. Daarom had ik trouwens aangegeven dat je op pag. 347 moet zoeken ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Snowmaster op januari 16, 2011, 18:04:49
Philip,  pas op met die AHP doek !

Het is precies wat Screw schrijft, elke goede microvezel doek heeft die uitwerking in meer of mindere mate.
De AHP doek heeft een vervelende eigenschap dat hij heel veel haartjes loslaat in het begin en die gaan op je CD en op je lader zitten, maar nog erger : ook de lens van je laser kan erdoor bevuilt worden.
Poets eens een CD en bekijk hem onder lamplicht.
Mijne heeft daarom twee jaar ongebruikt in de kast gelegen. Later heb ik hem een paar keer meegewassen en nu gaat het beter.
Je kunt hem perfect gebruiken (heel licht vochtig) voor afnemen van je laderklep, apparatuur, een plasmascherm etc.
Ook bij mijn Pio zie ik dat het beeld iets rustiger wordt als ik na bv. 2 maanden het beeld ermee afneem.
Ik had jouw review gevonden en dat bevochtigen met gedestilleerd water staat in de summiere handleiding. Maar ik zal zeker voorzichtig zijn. Bedankt voor de tips en waarschuwing :thumbs-up:

Ik ga nu slapen, want morgen wordt een lange dag, maar natuurlijk helemaal waard O0
Showcase - Topic

Etiennevh

Waar moet je die Oppo helemaal halen joh? 640 km!! Haha dat is nog verder dan naar mijn huis!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto