Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

fugazi_2009

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 10:32:45
Er bestaat een SI-versie van. Gaat niet zover als een TUC-versie, maar wordt wel door hen aangeboden.

Misschien dat WenW Audio deze kan laten modificeren. Vragen kan je altijd...

Hoe bedoel je dit? Dit wordt ook gewoon door TUC gedaan? In beide gevallen noemen ze het Signature Edition, en vertellen ze niet exact wat er aan de speler is gedaan.

Feli trouwens met je Oppo, geen slecht spelertje.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

Citaat van: Etiennevh op januari 16, 2011, 22:52:29
Waar moet je die Oppo helemaal halen joh? 640 km!! Haha dat is nog verder dan naar mijn huis!
LOL! Ik heb al vaker zo ver gereden om een mooie component op te halen. Het is in Overijssel vlakbij de Duitse grens, dus ik rij over Duitsland ;)

Maar zoals eerder gezegd, het is het me helemaal waard :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op januari 16, 2011, 22:58:06
Hoe bedoel je dit? Dit wordt ook gewoon door TUC gedaan? In beide gevallen noemen ze het Signature Edition, en vertellen ze niet exact wat er aan de speler is gedaan.

Feli trouwens met je Oppo, geen slecht spelertje.

Bedankt Jack! Jij kan het weten hè? ;)

Begrijp ik dus goed dat de TUC-versie de Signature Edition is?
Kan me best voorstellen dat ze niet vrijgeven wat ze precies gedaan hebben. Het is hun intellectueel eigendom, net zoals nuForce.

In ieder geval rij ik over een half uur weg om terug te komen met een prachtige UD-speler.

Tot vanavond!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

treky22

Een veilige rit heen en terug.

Wat een afstanden  :blink:, maar wat een mooie speler ook weer zeg  :worship:

Je zegt wel elke keer weer, voorlopig de laatste aankoop, en dan toch is er net weer iets wat er dan weer bijkomt  :clapping:

Qua app. zit je nu toch echt wel op een zeer hoog niveau.
Daar kunnen de meesten (nou ja meesten, worden er steeds minder  ;)) alleen van dromen.

Veel luister/kijk-plezier.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

fugazi_2009

Citaat van: HTip op januari 17, 2011, 07:01:40
Bedankt Jack! Jij kan het weten hè? ;)

Begrijp ik dus goed dat de TUC-versie de Signature Edition is?
Kan me best voorstellen dat ze niet vrijgeven wat ze precies gedaan hebben. Het is hun intellectueel eigendom, net zoals nuForce.

Bij NuForce krijg je daar nog een stuk duidelijker antwoord op. Maar inderdaad, wat TUC doet met de spelers dat noemen zij zelf de Signature Edition mod. Wat dat zeker in het geval van de Oppo de TUC editie is gaan heten omdat het anders qua namen wat verwarrend werd. Je had tenslotte de Oppo BDP-83 en de Oppo BDP-83 Special Edition, en van ieder bestaat er dan weer een Signature Edition (wat je dan weer niet met SE kan aanduiden anders hou je de Special Edition en Signature Edition weer niet uit elkaar, dus ging Signature Edition dan vaak als SI door het leven.).

Met de nieuwe BDP-93 en BDP-95 wordt dat allemaal iets eenvoudiger, hoewel je nog steeds belachelijke typeaanduidingen krijgt: Oppo BDP-95 NuForce Xtreme Edition Signature Edition  :o
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Zefanja

Denk inderdaad dat de speler een mooie balans geeft aan je zet.
Een prachtige receiver met een alles eter erbij... dat kan alleen maar goed gaan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 22:43:47
Thanks Maximus! Leuk hoe je het beschrijft. Daarom had ik trouwens aangegeven dat je op pag. 347 moet zoeken ;)

Dat had ik gezien maar ik klikte toch eerst even pagina 348  ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Even een kort berichtje...

Ik ben goed thuis aangekomen, de setup van de Oppo in de huiskamer gedaan (toch wel handig met beeld ;D), even snel gegeten (lasagne :P) en ga nu naar de HT om 'm aan te sluiten.

Later meer... ;)
Showcase - Topic

Nahpets

Dus jij bent met die TUC aan de haal gegaan?

Mooi zo, scheelde mij weer een beslissing nemen  :D
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Madhouse

Nu nog eigen foto's  :pompom:

Femke vind de Oppo van jou er mooier uitzien dan de Marantz UD5005  :dontgetit:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

advr

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2011, 20:35:55
Nu nog eigen foto's  :pompom:

Femke vind de Oppo van jou er mooier uitzien dan de Marantz UD5005  :dontgetit:

nou, dan zou ik zeggen kopen die OPPO ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Madhouse

Citaat van: advr op januari 17, 2011, 20:37:08
nou, dan zou ik zeggen kopen die OPPO ;D ;D

Tja 83Se's vind je niet zo makkelijk. De 93 ziet er ook mooier uit zegt ze  ;D

advr

Citaat van: HTip op januari 16, 2011, 10:32:45
Er bestaat een SI-versie van. Gaat niet zover als een TUC-versie, maar wordt wel door hen aangeboden.

Misschien dat WenW Audio deze kan laten modificeren. Vragen kan je altijd...

deze?  :

die ziet er inderdaad ook erg mooi uit.. ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Madhouse

Citaat van: advr op januari 17, 2011, 20:49:10
deze?  :

die ziet er inderdaad ook erg mooi uit.. ;D

Laten we Philip zijn topic maar niet verder vervuilen maar begin nu wel te twijfelen...

Zefanja

Ben erg benieuwd hoe de speler in je set staat en wat je er van vind.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

advr

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2011, 20:53:40
Laten we Philip zijn topic maar niet verder vervuilen maar begin nu wel te twijfelen...

Gelijk heb je ;D

HTip

Bedankt weer allemaal!

Zoals een goede mol betaamt zijn we weer boven de grond ;D Direct na het eten de Oppo BDP-83SE TUC geïnstalleerd op de plek van de Marantz DV9600. De hele avond in de HT geluisterd en we konden bijna niet stoppen. Nog even gauw deze en ook nog die en o ja, hoe zou die klinken? Zo ging het de hele avond en zo zal het nog wel een tijdje gaan, want we moeten/willen alles opnieuw gaan luisteren.

Allereerst de looks. De Oppo is mooier dan op de foto's. Het geborsteld aluminium geeft een luxe uitstraling en hij ziet er degelijk gebouwd uit en door de modificaties is die ook behoorlijk zwaar. De DV9600 is door het dubbele chassis nóg zwaarder, maar ik had een lichtere speler verwacht. De Oppo wordt voorzien van stroom door de Furutech G-320 en is op de SR9600 met analoog 5.1 (3 sets W&M AC-01) en HDMI (inakustik Referenz HDMI) aangesloten. Voor een eerlijk vergelijk hebben we met RCA-caps de niet gebruikte audio-uitgangen (analoog en digitaal) afgedekt. Vanavond alleen analoog geluisterd, want SACD kan alleen over analoog.

Als we de eerste luisterervaring willen omschrijven dan is het dat er meer diepte, meer gelaagdheid, meer lucht in het geluid zit. Het is een écht groot verschil en we vinden het ook nog mooier, want we houden wel van gedetailleerd, maar dan niet dat het vermoeiend is. Kort samengevat komen alle instrumenten (piana, gitaren, blaaswerk, drums, keyboards) en stemmen (ook de 2e stem en achtergrondzang) veel beter tot ontplooing en klinkt alles opener, muzikaler, dynamischer, etc.

Nog een plusplunt van de Oppo is dat de SR9600 analoog op pure direct kan staan en tóch de sub laten meespelen met SACD en DVD-A. Dat ging bij de DV9600 alleen als de SR9600 in stereo stond. De Oppo heeft ook een Pure stand en dan is het een pure audiospeler zonder videoprocessing en output. Dus geen overbodige electronica in het signaalpad naar de speakers :music:

In de handleiding van de modificatie staat dat de Oppo 600 uur :o nodig heeft om volledig te zijn ingespeeld en in die tijd met verschillende media afwisselen. Tijdens het inspelen zal de Oppo steeds beter gaan klinken. Ik heb nu de Densen DVD Magic op repeat gezet en de overige apparatuur uit. Is dat voldoende om in te spelen? Of moet de versterker ook aan staan?

Kortom een geslaagde 1e kennismaking met de Oppo en dan te weten dat we de dedicated stereo-uitgang (met aparte DAC's en WBT NextGen aansluitingen) nog niet hebben geprobeerd. Dat wordt nog wat...
Showcase - Topic

HTip

Ik zal morgen op jullie berichten reageren, want ik moet nodig gaan slapen. Het was een drukke dag die het helemaal waard was en waarbij ik ook nog even bij frank2 ben langsgeweest, maar daarover morgen meer (o.a. in zijn topic ;)) en natuurlijk zal ik ook de nodige foto's maken :thumbs-up:
Showcase - Topic

MG76

Mooie upgrade weer en gelukkig dat hij zo goed bevalt  :pompom:

Ik heb al vaak in je topic gelezen dat je alles opnieuw gaat beluisteren na de zoveelste upgrade. Ti's bijna ongeloofelijk dat je met jouw set/akoestische aanpassingen en alle andere tweaks etc. nog zo'n verschil in geluid elke keer kan beleven. Dan ben ik bang hoe slecht mijn set daluk wel niet moet gaan klinken zonder al die aanpassingen, jij legt de lat wel heel er hoog voor iedereen  ;)

Hoe is in normale situatie (lees: set inclusief beamer  ;D) jouw verhouding films kijken/muziek luisteren eigenlijk?

Nou heel veel plezier er nog mee en zo te lezen kom jij de tijd wel goed door zonder beamer  ;)

DD2

Klinkt goed allemaal! 

Je houdt je lekker bezig ook met de HT zie ik..   :clapping:

Ik ga binnenkort een nieuwe lamp ophalen voor de HD990, verder nog even geen upgrades in het vooruitzicht (ik kom eerst wel een x bij jou luisteren, kijken en vergelijken straks.. ;) ).

Zefanja

klinkt goed.
Mooi om te horen dat jullie er zo van genieten.
Geeft voldoening lijkt me.

HTip

Citaat van: treky22 op januari 17, 2011, 08:34:39
Een veilige rit heen en terug.
Wat een afstanden  :blink:, maar wat een mooie speler ook weer zeg  :worship:
Ik heb wel vaker voor mooie apparatuur een lange rit gemaakt, dus ik ben het wel gewend. En ook deze keer was het zeer de moeite waard!

Citeer
Je zegt wel elke keer weer, voorlopig de laatste aankoop, en dan toch is er net weer iets wat er dan weer bijkomt  :clapping:

Qua app. zit je nu toch echt wel op een zeer hoog niveau.
Daar kunnen de meesten (nou ja meesten, worden er steeds minder  ;)) alleen van dromen.

Veel luister/kijk-plezier.
Dank je! De set was nog niet in balans. De Panasonic was de zwakke schakel en die wilde ik graag dit jaar vervangen. Dat klopt ook, alleen wat vroeger dan gedacht. Maar ja, dat gold voor meer van mijn aanwinsten de afgelopen jaren ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: fugazi_2009 op januari 17, 2011, 09:04:45
Bij NuForce krijg je daar nog een stuk duidelijker antwoord op. Maar inderdaad, wat TUC doet met de spelers dat noemen zij zelf de Signature Edition mod. Wat dat zeker in het geval van de Oppo de TUC editie is gaan heten omdat het anders qua namen wat verwarrend werd. Je had tenslotte de Oppo BDP-83 en de Oppo BDP-83 Special Edition, en van ieder bestaat er dan weer een Signature Edition (wat je dan weer niet met SE kan aanduiden anders hou je de Special Edition en Signature Edition weer niet uit elkaar, dus ging Signature Edition dan vaak als SI door het leven.).

Met de nieuwe BDP-93 en BDP-95 wordt dat allemaal iets eenvoudiger, hoewel je nog steeds belachelijke typeaanduidingen krijgt: Oppo BDP-95 NuForce Xtreme Edition Signature Edition  :o
Helemaal duidelijk. En die nieuwe naam is inderdaad een stuk beter :P
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Nahpets op januari 17, 2011, 19:42:21
Dus jij bent met die TUC aan de haal gegaan?

Mooi zo, scheelde mij weer een beslissing nemen  :D
Ik wist niet dat jij ook interesse had. Gelukkig voor mij, heb je niet de beslissing genomen om die TUC te kopen ;)
Showcase - Topic