Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: Madhouse op januari 17, 2011, 20:35:55
Nu nog eigen foto's  :pompom:
Hebben jullie nog tegoed, maar het is op dit moment een beetje een zooitje. Eerst opruimen en dan stil ik jullie honger... :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nahpets

Citaat van: HTip op januari 18, 2011, 22:52:45
Ik wist niet dat jij ook interesse had.

Heb heel even met het idee gespeeld, maar vrij snel weer laten gaan.

Heel veel plezier er mee, zal vast wel lukken.  :coffee:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HTip

Citaat van: MG76 op januari 18, 2011, 06:08:56
Mooie upgrade weer en gelukkig dat hij zo goed bevalt  :pompom:

Ik heb al vaak in je topic gelezen dat je alles opnieuw gaat beluisteren na de zoveelste upgrade. Ti's bijna ongeloofelijk dat je met jouw set/akoestische aanpassingen en alle andere tweaks etc. nog zo'n verschil in geluid elke keer kan beleven. Dan ben ik bang hoe slecht mijn set daluk wel niet moet gaan klinken zonder al die aanpassingen, jij legt de lat wel heel er hoog voor iedereen  ;)
Bedankt! Ik denk dat de reden van de winst van al die upgrades zit in 2 dingen: akoestiek en stroom. Zonder die 2 zaken op orde te hebben, denk ik dat je minder snel het verschil kan horen, omdat simpelweg door nagalm de subtiele details elkaar in de weg zitten en daardoor verloren gaan in de massa.

Het is niet mijn bedoeling geweest om voor anderen de lat hoog te leggen. Wel voor mezelf, want ik ben (zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt ;)) niet snel tevreden. Gelukkig is mijn vrouw dat ook niet en dat maakt het rechtvaardigen van de investeringen een stuk eenvoudiger ;D

Citeer
Hoe is in normale situatie (lees: set inclusief beamer  ;D) jouw verhouding films kijken/muziek luisteren eigenlijk?
Mijn verhouding films kijken/muziek luisteren hangt een beetje af van het seizoen. In de zomer is het denk ik 30/70, terwijl in de winter het meer richting 60/40 gaat.

Citeer
Nou heel veel plezier er nog mee en zo te lezen kom jij de tijd wel goed door zonder beamer  ;)
Dat lukt inderdaad prima, want we hebben nogal wat te doen. Elke dag dezelfde muziek draaien om te kijken of er al iets is veranderd met het inspelen. Ik heb de Densen DVD Magic op repeat staan en dat al meer dan 24 uur. In de handleiding wordt aangegeven dat deze methode een apparaat sneller kan laten inspelen. Het geluid is niet om aan te horen en daarom staat de receiver uit ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Nahpets op januari 18, 2011, 22:57:01
Heb heel even met het idee gespeeld, maar vrij snel weer laten gaan.

Heel veel plezier er mee, zal vast wel lukken.  :coffee:
Dat is een understatement. We hebben nu al 2 avonden genoten van muziek. En er zullen nog vele volgen :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: DD2 op januari 18, 2011, 11:33:31
Klinkt goed allemaal! 

Je houdt je lekker bezig ook met de HT zie ik..   :clapping:

Ik ga binnenkort een nieuwe lamp ophalen voor de HD990, verder nog even geen upgrades in het vooruitzicht (ik kom eerst wel een x bij jou luisteren, kijken en vergelijken straks.. ;) ).
Ik blijf nog even HTip ;D Maar het einde komt nu echt in zicht.

En jij hebt ook weinig reden tot klagen met je prachtige ruimte. Misschien dat dat weer verandert als je bij mij bent geweest. Hint: het begint met een S ;)
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Zefanja op januari 17, 2011, 09:52:42
Denk inderdaad dat de speler een mooie balans geeft aan je zet.
Een prachtige receiver met een alles eter erbij... dat kan alleen maar goed gaan.
Klopt helemaal! Er is nog één punt wat nog niet in balans is en dat zijn de interlinks. Zeker de waanzinnig goede analoge uitgangen verdienen een interlink van een andere klasse.

Citaat van: Zefanja op januari 18, 2011, 12:28:52
klinkt goed.
Mooi om te horen dat jullie er zo van genieten.
Geeft voldoening lijkt me.
Absoluut! De speler heeft nog een hoop uren te gaan voordat hij optimaal klinkt, maar we genieten nu al. Ook vandaag een groot deel van de avond muziek geluisterd en het maakt eigenlijk heel weinig uit wat je de Oppo voert, alles klinkt (nu al) beter, of op zijn minst heel anders. We hebben alle formaten (CD, SACD, DVD, DVD-A en BD) al in de speler gehad en alles klinkt om te :-* via de 5.1 analoge uitgang. Ik wil snel ook de dedicated stereo-uitgang proberen, want die moet heel erg bijzonder zijn. Verwachtingen zijn hoog gespannen.
Showcase - Topic

celerontje

Je kan eigenlijk beter die testonen vanaf een USB stick afspelen; spaart het loopwerk. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op januari 18, 2011, 22:59:49
Je kan eigenlijk beter die testonen vanaf een USB stick afspelen; spaart het loopwerk. ;)
Is niet eens zo'n gek idee! Moet ik alleen even kijken hoe ik die 5.1 track op een USB-stick krijg. In feite is het alleen de motor en de arm van de laser, die slechts kleine bewegingen maakt. Maar ik zal eens kijken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen...
Showcase - Topic

Zefanja

En aan wat voor interlinks zit je te denken?
En ga je dan voor de 5.1 uitgang of ook voor de stereo uitgang?
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

fugazi_2009

Citaat van: Nahpets op januari 17, 2011, 19:42:21
Dus jij bent met die TUC aan de haal gegaan?

Mooi zo, scheelde mij weer een beslissing nemen  :D

Och misschien komt er later dit jaar nog wel een 83SE NuForce SI te koop
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Zefanja op januari 18, 2011, 23:43:42
En aan wat voor interlinks zit je te denken?
Matchend bij mijn LS-kabels en dus inakustik Referenz. Erik s. is op zoek voor mij ;)

Citeer
En ga je dan voor de 5.1 uitgang of ook voor de stereo uitgang?
Waarschijnlijk beiden. De stereo-uitgang moet nóg beter zijn...
Showcase - Topic

fugazi_2009

Citaat van: celerontje op januari 18, 2011, 23:57:52
Je wilt naar 3D? ;)

Nee, niet echt maar dat kan dan wel inderdaad. Maar hangt meer af van de geluidskwaliteit.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

frank2

de dedicated stereo uitgangen klinken een stuk beter dan de 5.1 uitgangen, daar zit een duidelijk hoorbaar verschil. Als je stereo gebruikt deze uitgangen gebruiken, bij 5.1 natuurlijk de andere. Hij geeft op alle uitgangen altijd signaal, dus switchen tijdens muziek is geen probleem.
In eerste instantie is een tuc gemaakt voor cd muziek, daarnaast hebben ze ook het video gedeelte aangepakt, maar het stereo gedeelte ligt de lat bij de TUC hoger.
Als kabel zou je eens de kabel van verastarr kunnen proberen, ik vond die kabel goed, mooi open e.d. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108300.75

Als je de stereo uitgangen gebruikt zal het geluid meer open zijn, meer dynamiek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

simsalabim

Gefeli met je Oppo!

Ik zit ook erg te denken aan een Oppo, speel nog steeds mijn BD's af via de ps3 namelijk...
Ik denk toch maar de nieuwe oppo bd-93, ik gebruik voor cd mijn TAG combi en die vind ik gewoon te goed om te vervangen voor wat dan ook op t moment, zal die dedicated stereo uitgang dan dus niet nodig hebben op zo een gemodificeerde.
Het gaat mij om de analoog 5.1, die is met de ps3 met de optisch uit ok, maar ook echt niet meer dan dat..
Ik wil nu wel wat HD geluid;)
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsalabim

edit:
ik denk toch dat ik even wacht op de bdp95 deze heeft dus de sabre dac op analoog (multichannel)uit ook.
misschien is dat wel de moeite!

solitaire

Op dit gebied ben ik geen 'kenner' (volg het zijdelings), maar gezien je verslag 'klinkt' het als een mooie aanwinst !

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Jean Sibelius

Hoi Philip,

Jij zit ook niet stil :). Gefeliciteerd met je nieuwe speler!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

denoontje

even check upgrade draadje:

Ik ga het op HT-gebied iets rustiger doen dan in 2010

Voor 2011 slechts de volgende upgrades gepland:
- Vervanging van bij Marantz DV9600/Panasonic BD35 door een UD-speler (Oppo BDP93/95, Marantz, Denon??)
- DIY masking systeem

Dus op naar het masking systeem

HTip

Citaat van: simsatit op januari 19, 2011, 16:22:59
Gefeli met je Oppo!

Ik zit ook erg te denken aan een Oppo, speel nog steeds mijn BD's af via de ps3 namelijk...
Ik denk toch maar de nieuwe oppo bd-93, ik gebruik voor cd mijn TAG combi en die vind ik gewoon te goed om te vervangen voor wat dan ook op t moment, zal die dedicated stereo uitgang dan dus niet nodig hebben op zo een gemodificeerde.
Het gaat mij om de analoog 5.1, die is met de ps3 met de optisch uit ok, maar ook echt niet meer dan dat..
Ik wil nu wel wat HD geluid;)
Bedankt Simon! Ik zou ook niet voor een TUC-versie gaan, want stel dat die beter is dan je TAG... :o ;)
De dedicated stereo-uitgang krijg je "gratis" erbij. De SE/NuForce/SI-versies verbeteren de analoge circuits en dus naast de 5.1/7.1-uitgang ook de 2.0-uitgang. Als je nog nooit HD-audio hebt gehoord, dan heb je nog wat tegoed :music: ;D

Citaat van: simsatit op januari 19, 2011, 16:36:17
edit:
ik denk toch dat ik even wacht op de bdp95 deze heeft dus de sabre dac op analoog (multichannel)uit ook.
misschien is dat wel de moeite!
De 95 heeft inderdaad de 192/32 Sabre DAC's en is ook de 93SE, maar de overige componenten (voedingen/condensatoren/etc.) bepalen het uiteindelijke geluid. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je voor zou moeten kiezen. De TUC-versie verbetert nl. niet alleen het analoge deel, maar ook het digitale en de videoboards. En daar ga je weer heel veel plezier mee hebben bij BD.

Mocht je een 83SE TUC kunnen krijgen, dan zou ik niet lang twijfelen. Heb ik ook niet gedaan ;D
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: solitaire op januari 19, 2011, 16:52:37
Op dit gebied ben ik geen 'kenner' (volg het zijdelings), maar gezien je verslag 'klinkt' het als een mooie aanwinst !
Leuk dat je "klinkt" gebruikt, want dat is precies wat op dit moment de grote meerwaarde. Muziek klinkt gewoon veel mooier en we genieten van elk muziekstuk. Elke keer dat ik vroeg, "Zullen we muziek gaan luisteren?", hoefde ze geen moment te twijfelen en ging meteen mee :music:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op januari 19, 2011, 19:34:35
Hoi Philip,

Jij zit ook niet stil :). Gefeliciteerd met je nieuwe speler!

Groeten, Jan
Bedankt Jan! Stilstand is achteruitgang ;D Nee hoor, dit was weer zo'n ongeplande impulsieve aankoop, maar zelden krijg je zo'n buitenkans om een topspeler te kunnen kopen :pompom:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: denoontje op januari 19, 2011, 22:49:46
even check upgrade draadje:

Ik ga het op HT-gebied iets rustiger doen dan in 2010

Voor 2011 slechts de volgende upgrades gepland:
- Vervanging van bij Marantz DV9600/Panasonic BD35 door een UD-speler (Oppo BDP93/95, Marantz, Denon??)
- DIY masking systeem

Dus op naar het masking systeem
:clapping: Scherp! Je hebt gelijk, masking wil ik zeker gaan doen. Ik heb nu ook de speler om de ondertiteling in beeld te houden ;)

Na 2010 met een aantal forse upgrades (PPP, inakustik LS-kabels, DD-18, HD950), zou ik het in 2011 wat rustiger aan doen. We zitten nog in januari en ik kan al 2 zaken van mijn lijstje afhalen, RPG basstrap en UD-speler :o De HD950 is over het jaar heengetild, dus die heb ik nog tegoed.

Echter heb ik nog iets aan mijn verlanglijstje toegevoegd: nieuwe/andere interlinks... :P
Showcase - Topic

HTip

En last but zeker not least...

Citaat van: frank2 op januari 19, 2011, 08:51:21
de dedicated stereo uitgangen klinken een stuk beter dan de 5.1 uitgangen, daar zit een duidelijk hoorbaar verschil. Als je stereo gebruikt deze uitgangen gebruiken, bij 5.1 natuurlijk de andere. Hij geeft op alle uitgangen altijd signaal, dus switchen tijdens muziek is geen probleem.
In eerste instantie is een tuc gemaakt voor cd muziek, daarnaast hebben ze ook het video gedeelte aangepakt, maar het stereo gedeelte ligt de lat bij de TUC hoger.
Als kabel zou je eens de kabel van verastarr kunnen proberen, ik vond die kabel goed, mooi open e.d. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108300.75

Als je de stereo uitgangen gebruikt zal het geluid meer open zijn, meer dynamiek.
Dat de stereo-uitgang een stuk beter is een understatement!! We hebben vanavond tijdens de stereomuziek regelmatig gewisseld tussen 2CH en 5.1CH. Was geen vergelijk. Stereo via de 5.1-uitgang was al erg goed, maar via de dedicated stereo-uitgang was het waanzinnig :o :o :o Definitie, dynamiek, gelaagdheid, lucht en natuurlijkheid was nóg groter. Ik kon het niet geloven, maar na veel wisselen, is de receiver op de 2-CH-ingang blijven staan. Wat ook heel erg opviel was de body van het laag en de gelaagdheid en diepte ervan. Het kwam niet, maar het was er gewoon.

Hoe meer we luisteren hoe blijer we met de Oppo worden. We hebben gewoon de hele avond (nadat we waren gestopt met het wisselen) écht genoten van prachtige muziek. Het waren onze bekende testschijfjes, maar de beleving was zó anders en beter. Kippenvelmomenten genoeg gehad!!

EDIT:
Mooie review van die Verastarr interlink. Wordt wel een behoorlijke investering voor een interlink, want ik heb 4 sets nodig. Deze zou natuurlijk op de dedicated stereo-uitgang kunnen. Idee wat ik heb is 3 sets inakustik NF1202 voor de 5.1-uitgang en 1 set inakustik NF1302 voor de stereo-uitgang.
Showcase - Topic

simsalabim

ik begrijp dat ik een tag vs gemodde oppo luistersessie moet gaan zien te regelen:)