Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

HTip

:clapping:

Ik quote mijzelf van een paar weken geleden maar even ;)

Citaat van: HTip op mei 10, 2014, 23:12:26
Ik zou nu niet zomeer even kunnen zeggen wat ik nog zou willen upgraden. Op het gebied van de CA platen kan nog het een en ander veranderen, maar ik weet niet of dat op korte termijn gaat zijn. Verder heb ik wat mij betreft het eindstation bereikt van een aantal componenten. Of in ieder geval zou het teveel geld gaan kosten om daar nog winst te behalen. Ik denk dan aan:

• Stereoversterker: Ik ben erg tevreden met het huidige topmodel van Marantz, de PM-11S3
  • Bron: Met de komst van de Marantz UD-7007 Cinemike Stufe 2 met XLR-tuning heb ik de huidige referentiespeler in huis
  • Scherm: ik denk niet dat ik veel beter kan doen dan met Stewart
  • Subwoofer: De Velodyne DD-18 is gewoon een prachtig en machtig apparaat
  • Stroomkabels: Met de komst van de Furutech FP-Alpha 3 en de inakustik AC-2502 heb ik daar niets meer te wensen.
  • Interlinks: Met de komst van de JvG Magic Link Reference Plus XLR en de inakustik Referenz (HDMI en NF-1302) kan ik ook hier weinig fout doen
  • Projector: De JVC-HD950 was het topmodel van 3 jaar geleden. Om dezelfde kwaliteit te houden zou ik naar een recenter topmodel moeten kijken en of de winst zo groot gaat zijn valt nog maar te bezien. Ik zie eerder de lamp vervangen worden.
Wellicht dat ik met de PPP nog iets moet/ga doen, maar dat is op dit moment nog niet aan de orde.

Hier kan ik nu ook speakers aan toevoegen. Met de komst van de Note 9 kan ik binnen mijn budget denk ik sowieso niet veel beter krijgen en heb ik weer een eindstation bereikt.

Ik realiseer me dat ik dit vaker heb gezegd, dus over 6 jaar kijken we nog eens terug naar dit moment...

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Citaat van: HTip op juni  1, 2014, 20:27:57
;D Maar dan wel met alleen goede tijden ;D
Dank je! De Note 9's kunnen inderdaad goed tekeer gaan, maar voor een mooi geluid is dat helemaal niet nodig. Ook op lage volumes zijn ze indrukwekkend. En mede door jou(w XLR-interlink) gaan we de komende tijd nog meer genieten! :thumbs-up:

Ergens schreef je ook iets over de verbeterde 3D beleving.
Ik weet dat er niets lastiger is dan een 3D effect bereiken in een bubble. 
Juist de zachte geluiden als er spanning wordt opgebouwd zijn dan heerlijk. Vooral als ze gewoon ergens holografisch in de ruimte geprojecteerd worden op een "onmogelijke" plek maar wel de plek die precies overeen komt met het beeld dat je voor je ziet.  Je gaat dan ook dingen ontwijken of bukken als er iets rondvliegt.
Dit is echter niet zomaar uit een set te halen. Alles moet kloppen in de weergave om een geluidsbeeld holografisch te kunnen projecteren en een set moet ook "snel" zijn om dit te kunnen.  Ben ondertussen wel heel nieuwsgierig in hoeverre dit bij jullie al lukt want ik weet dat zoiets best moeilijk is.  De Notes 9 zullen hierin vast en zeker hun steentje bijdragen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op juni  2, 2014, 21:50:34
Ergens schreef je ook iets over de verbeterde 3D beleving.
Ik weet dat er niets lastiger is dan een 3D effect bereiken in een bubble. 
Juist de zachte geluiden als er spanning wordt opgebouwd zijn dan heerlijk. Vooral als ze gewoon ergens holografisch in de ruimte geprojecteerd worden op een "onmogelijke" plek maar wel de plek die precies overeen komt met het beeld dat je voor je ziet.  Je gaat dan ook dingen ontwijken of bukken als er iets rondvliegt.
Dit is echter niet zomaar uit een set te halen. Alles moet kloppen in de weergave om een geluidsbeeld holografisch te kunnen projecteren en een set moet ook "snel" zijn om dit te kunnen.  Ben ondertussen wel heel nieuwsgierig in hoeverre dit bij jullie al lukt want ik weet dat zoiets best moeilijk is.  De Notes 9 zullen hierin vast en zeker hun steentje bijdragen.
Wat jij beschrijft is wat wij vaker beleven. Een goed voorbeeld is de podlanding in Oblivion. Die lijkt echt over ons heen te komen en voor ons tussen de fronts en de rears te landen. Dat effect is echt bizar. Een ander voorbeeld waarbij overduidelijk dat effect werd gecreëerd werd was de stadionscene in Monsters University. We voelden echt de hoogte van het stadion. De Note 9's dragen hier hun steentje aan bij, maar ook de totale ruimte en set, de akoestiek, apparatuur, kabels en niet te vergeten de CA platen.

Kan me wel voorstellen dat het moeilijk is te geloven. Wij geloven het vaak ook niet hoe goed het live-gevoel is, zowel in surround als in stereo. Eén ding is zeker, het is echt ongelooflijk genieten!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

djaxx

Raymond187

Citeerhet is echt ongelooflijk genieten!
Dit is het enige wat belangrijk is en waar je het voor doet  :thumbs-up:

Masterkale

Op naar een 4K beamer ...  Dan kan de cinemike speler weer de deur uit ;)

Ben benieuwd hoeveel de oppo cinemike van de 7007 cinemike verschilt. Ik heb alleen de 7007 CM bij mij thuis gehoord, een mooie speler alleen heb ik geen enkel blue-ray schijfje. Daarom is de Oppo cm besteld.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

HTip

Citaat van: djaxx op juni  4, 2014, 09:14:10
Mooi zo!  :popcorn:
Dank je! Het leuke van jouw opmerking is dat je die ook kan lezen, het is nu mooi geweest met alle veranderingen. Nu is het tijd voor genieten ;D

Citaat van: Raymond187 op juni  4, 2014, 16:05:50
Dit is het enige wat belangrijk is en waar je het voor doet  :thumbs-up:
Absoluut! Ik streef wel naar het maximaal haalbare binnen mijn budget. Dat maximaal haalbare wordt alleen blijkbaar steeds bijgesteld ;D

Citaat van: Masterkale op juni  4, 2014, 18:52:27
Op naar een 4K beamer ...  Dan kan de cinemike speler weer de deur uit ;)

Ben benieuwd hoeveel de oppo cinemike van de 7007 cinemike verschilt. Ik heb alleen de 7007 CM bij mij thuis gehoord, een mooie speler alleen heb ik geen enkel blue-ray schijfje. Daarom is de Oppo cm besteld.
Dacht het niet. 4K is nog veel te pril, er is bijna geen content, de HDMI-standaard heeft nog geen breed draagvlak en dat allemaal los van de investering die gedaan moet worden.

Ik heb de CM 7007 dus uitgebreid mogen testen en ervaren en, ondanks dat die blijkbaar op dat moment nog niet optimaal was, toen was mij duidelijk dat de CM 7007 een erg mooie speler is. Wel was ook duidelijk geworden dat mijn huidige Oppo ook gewoon een goede machine is. De CM7007 is echter gewoon een klasse beter en met de XLR-tuning wordt stereo een nog mooiere beleving :music:
Showcase - Topic

Maro

Begrijp ik nu dat HTip ons verlaten heeft? Groot verlies voor dit forum. Een echte HTer in hart en nieren die werkelijk iets bijzonders gemaakt heeft. Een verademing tussen al dat stereo geneuzel. Hoop oprecht dat we je snel terug zien.  :worship:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

RonG

Huh? Dat hoop,ik toch niet :( :(. Wat is er gebeurd dan?

daanvanduif

Is inderdaad een gemis. Kan niet zeggen dat ik alle 600+ bladzijden van dit topic heb doorgenomen. Maar heb toch grote stukken doorgelezen en jaloers zitten kijken naar zijn geweldige ruimte.
Corazón

Maro

Citaat van: RonG op juni 22, 2014, 22:15:22
Huh? Dat hoop,ik toch niet :( :(. Wat is er gebeurd dan?

Dat heb ik ook niet meegekregen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

jvanhambelgium

Ach, net als Dinky komt HTip wel terug gok ik...geef het nog even...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Eddye

Citaat van: jvanhambelgium op juni 23, 2014, 06:33:11
Ach, net als Dinky komt HTip wel terug gok ik...geef het nog even...
Ik hoop het ook. Philip en zijn belevenissen op HT gebied zijn een aanwinst voor dit forum.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Staaled

Citaat van: Maro op juni 22, 2014, 22:07:48
Begrijp ik nu dat HTip ons verlaten heeft? Groot verlies voor dit forum. Een echte HTer in hart en nieren die werkelijk iets bijzonders gemaakt heeft. Een verademing tussen al dat stereo geneuzel. Hoop oprecht dat we je snel terug zien.  :worship:
Voor zover ik weet is HTip alleen als moderator teruggetreden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

VlisChris

Voor zover ik weet klopt dat.
ik kan me voorstellen dat die bewust even afstand neemt, maar als ik het goed heb begrepen komt Philip wel gewoon terug als lid.

de enige die daar echt zekerheid over kan geven is Philip zelf :)

Skyfox

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ook ik hoop dat Philip zijn reis door HT land met ons blijft delen.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Etiennevh

Philip niet je enthousiasme verliezen he! Kunnen we je HT vreugde en enthousiasme wellicht wat oppeppen door de geplande M&G's van dit jaar concreter te gaan maken? :D Die zijn doorgaans reuze gezellig .......  :pompom: :pompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

morca

Idd even afkoelen maar dan zeker wel weer terug komen Philip!!!
Je niks persoonlijk aantrekken,en lekker weer online binnenkort.
Je hebt vrienden hier zo te zien  ;)
Die moet je te vriend houden!

skoebiedoe

RubenV.

Citaat van: skoebiedoe op juni 23, 2014, 19:24:00
Laat hem gewoon effe genieten van zijn set. ;)

En van de fantastische Chamber of Dreams natuurlijk  8) Philip, hopelijk tot gauw!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

denoontje

Etiennevh

Overigens is Philip volgens mij wel vaker eind juni gewoon met vakantie, wellicht is dat het ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto