Chamber of Dreams

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Wat een joekels! :o

Aangezien je topic weer eens in een stroomversnelling zit, moest ik even zoeken op welke pagina's de foto's te bezichtigen waren.

Etiennevh

Jij dendert ook maar door he Philip.. haha het is niet bij te houden, weekend niets gelezen en gelijk 3 pagina's aan postings verder...

Ohja Gefeliciteerd met je upgrade!  :pompom:  :thumbs-up:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Gisteren de bubble bijgesteld. Annet had al twijfels bij de homogeniteit. Ik ook wel een beetje, maar het klonk al erg lekker, dus ik had er weinig aandacht aan besteed. Nou, de twijfels van Annet waren gegrond. De bubble is nu weer helemaal homogeen :music:

Wat wel heel erg bizar is, is dat dit de eerste speaker ik waarbij ik niet precies in het midden wil zitten. Of het nu met stereo of surround is. Het komt de ruimtelijkheid enorm ten goede als je net uit het midden zit. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, maar heeft alles te maken met de plaatsing van de middentoner.

Citaat van: Raymond187 op mei 26, 2014, 15:08:11
Welke kino staat op het programma?

Er komen binnenkort weer leuke films op BR. Godzilla, X-men, Transformers. Dat zijn toch wel leuke films om thuis nog eens te kijken  :popcorn:
Citaat van: lynch1979 op mei 26, 2014, 16:02:46
X-Men is echt weer als vanouds, je kan echt zien dat Singer weer aan het roer staat.
Afgelopen zaterdag in de bios gezien.
We hebben nog heel erg veel films niet gezien en dat geldt zeker voor de films die net in de bioscoop draaien ;) Dat is een beetje het nadeel niet meer naar de bioscoop gaan en dus moeten wachten op de BD.

Het is Monsters University geworden. We hebben ons enorm vermaakt. Niet in de laatste plaats door het waanzinnige geluid!

Vanavond meer, ik moet nu gaan werken...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Monsters univeristy is ook een topper.

Rise of the Guardians  vond ik ook onwijs mooi. Geluid, beeld en verhaal :worship:

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

HTip

Citaat van: LittleNinja op mei 26, 2014, 16:10:01
Wat een joekels! :o

Aangezien je topic weer eens in een stroomversnelling zit, moest ik even zoeken op welke pagina's de foto's te bezichtigen waren.
Dank je Dennis! Ze zijn groot maar we zijn er al aan gewend. Het geluid is ook groots, nog groter dan de speaker zou doen vermoeden.

En ja, als je een paar dagen/weken/maanden mijn topic niet hebt kunnen volgen heb je veel te lezen ;D Ik heb de titel aangepast met de pagina van de foto's... Dan hoef je niet meer te zoeken. Eigenlijk moet ik nog altijd mijn inhoudsopgave gaan aanpassen, maar ook voor mij gaat mijn topic iets te snel om dat nog bij te houden ;D

Citaat van: Etiennevh op mei 26, 2014, 22:12:37
Jij dendert ook maar door he Philip.. haha het is niet bij te houden, weekend niets gelezen en gelijk 3 pagina's aan postings verder...

...

Ohja Gefeliciteerd met je upgrade!  :pompom:  :thumbs-up:
Dank je Etienne! Dit was een niet geplande upgrade, maar een die ik niet kon weerstaan/laten liggen. We zijn dan ook heel erg blij met deze aanwinst en als de Note 7's goed kunnen verkopen is het helemaal een goede deal.

Citaat van: henkhifi op mei 27, 2014, 12:12:14
echt prachtige speakers Philip
Dank je Henk! We hebben al heel erg geNOTEn van het prachtige geluid wat deze prachtige speakers voortbrengen :music: En ze blijven ons verbazen bij ieder muziekstuk wat we opnieuw ontdekken. Ik weet dat ik dat al vaker heb gezegd, maar dit is een serieuze stap op weg naar Audio Nirvana 8)

Citaat van: Raymond187 op mei 27, 2014, 07:56:39
Monsters univeristy is ook een topper.

Rise of the Guardians  vond ik ook onwijs mooi. Geluid, beeld en verhaal :worship:
Leuke is dat ik die gisteren ook in mijn handen heb gehad, maar uiteindelijk voor Monsters University gekozen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

kermit

Ja! Ik moet ook alle zeilen bijzetten om je topic te volgen! Maar het lukt aardig! :D

eMVe

CiteerIk weet dat ik dat al vaker heb gezegd, maar dit is een serieuze stap op weg naar Audio Nirvana 8)
En tegelijkertijd zal je beseffen dat nooit te bereiken. . . binnenkort de nieuwe BR-speler en over een jaar ongetwijfeld een andere stap vooruit, maar ook dan blijft het bij een serieuze stap. . .  ;).
Belangrijker is om na elke stap tevreden te kunnen zijn met wat je op dat moment hebt staan, maar dat zal niet zo heel moeilijk zijn. . .

RubenV.

Mooi upgrade weer Philip  :headbanging: Nu weer lekker genieten van de nieuwe NOTEn  :music:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

HTip

Citaat van: kermit op mei 27, 2014, 19:29:33
Ja! Ik moet ook alle zeilen bijzetten om je topic te volgen! Maar het lukt aardig! :D
Goed gedaan Brian! :thumbs-up:

Citaat van: eMVe op mei 27, 2014, 19:49:34
En tegelijkertijd zal je beseffen dat nooit te bereiken. . . binnenkort de nieuwe BR-speler en over een jaar ongetwijfeld een andere stap vooruit, maar ook dan blijft het bij een serieuze stap. . .  ;).
Belangrijker is om na elke stap tevreden te kunnen zijn met wat je op dat moment hebt staan, maar dat zal niet zo heel moeilijk zijn. . .
Er moet altijd iets te wensen overblijven ;) Maar voor weer een component, dit keer de speakers, heb ik een eindstation bereikt. Om hier nog een stap in te maken zal ik serieus moeten investeren. De Note 9 kon zich in een vergelijkende test meten met speakers die bijna 3x zo duur waren. En met de BD-speler haal ik de referentiespeler van Cinemike in huis. Dus ook daar heb ik een eindstation bereikt. En zolang de receiver blijft functioneren dan heb ik geen upgrades meer gepland.

Ik kan niet in mijn glazen bol kijken, dus ik weet niet hoe mijn set er over een paar jaar uitziet. Ik weet wel dat ik op dit moment ontzettend geniet en heel erg tevreden ben met de stap die we nu hebben gemaakt. Daar heb je volledig gelijk in, dat is inderdaad helemaal niet moeilijk :music:

Citaat van: RubenV. op mei 27, 2014, 21:26:53
Mooi upgrade weer Philip  :headbanging: Nu weer lekker genieten van de nieuwe NOTEn  :music:
Dank je Ruben! Vanavond even iets anders moeten doen, maar we vertoeven veel in de kelder en Genieten enorm...
Showcase - Topic

HTip

Over genieten gesproken... Gisteravond hebben we met een big smile in de kelder muziek geluisterd. We zijn op dit moment zo'n beetje alles opnieuw aan het luisteren. Ook "probleemplaten" van voorheen komen dan langs en een favoriet van Annet speelt nu de sterren van de hemel. ik heb het over "North and South" van Milow. De Note 7's hadden veel moeite met het laag en dat werd dan wollig en te zwaar. De Note 9's hadden hier totaal geen moeite mee. Heerlijk strak laag zonder overdadig te worden, zodat gitaren en piano volledig tot zijn recht konden komen. Ik vond het ook heerlijk om te beluisteren.

Daarna een oude favoriet van ons, waarvan jullie zullen denken... alweer? ;D We waren ook benieuwd naar "Hotel California" van de "Eagles". Nou, dat was ook een feest. Ook hier had/heeft de Note 9 geen enkele moeite mee. Dus ook die schijf hebben we helemaal geluisterd. Prachtig gewoon! Annet zei nog "dat hebben we goed gedaan". Ze doelde natuurlijk op de aanschaf van deze bijzondere, maar in Nederland onbekende, speaker... :wub:

Natuurlijk doet de nieuwe stroomkabel hierbij ook nog een duit in het zakje. Dat horen we namelijk terug in surround :music:
Showcase - Topic

henkhifi

mooi om te horen dat het zo lekker klinkt en dat je tevreden bent

het is toch altijd afwachten hoe een andere speaker in je ruimte klinkt maar in zo,n perfecte ruimte zal het wel iets makkelijker zijn

veel plezier er mee
audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Snowmaster

Citaat van: HTip op mei 30, 2014, 09:21:23
Natuurlijk doet de nieuwe stroomkabel hierbij ook nog een duit in het zakje. Dat horen we namelijk terug in surround :music:

Heb je het idee dat je de voordelen van de stroomkabel beter hoort bij surround dan in stereo?

Ik heb dat nl. wel omdat je dat meer luidsprekers hebt en ook plaatsing en natuurlijkheid gemakkelijker beoordeeld.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: henkhifi op mei 30, 2014, 11:26:51
mooi om te horen dat het zo lekker klinkt en dat je tevreden bent

het is toch altijd afwachten hoe een andere speaker in je ruimte klinkt maar in zo,n perfecte ruimte zal het wel iets makkelijker zijn

veel plezier er mee
Dank je Henk! Zo'n perfecte ruimte is het niet hoor. Gisteren kwamen we erachter dat de symmetrie toch minder goed is dan we dachten. Oorzaak weten we inmiddels, maar aanpassen is niet zo eenvoudig... Ondanks dat is het toch heerlijk om muziek te luisteren :music:

Citaat van: Snowmaster op mei 30, 2014, 12:23:38
Heb je het idee dat je de voordelen van de stroomkabel beter hoort bij surround dan in stereo?

Ik heb dat nl. wel omdat je dat meer luidsprekers hebt en ook plaatsing en natuurlijkheid gemakkelijker beoordeeld.
Ik bedoelde eigenlijk dat we in stereo de invloed van de nieuwe stroomkabel niet kunnen aangeven. Omdat we tegelijk ook de frontspeakers hebben vervangen. Dat doe ik normaal niet, juist om de invloed van iedere afzonderlijke verandering te kunnen beoordelen.

Wat we wel kunnen beoordelen is de verandering in surround en specifiek dus de weergave van de center en rears. En daar ervaren we een verbeterde weergave. De surroundbubble was al indrukwekkend, maar wordt alsmaar indrukwekkender. Bijna niet te geloven, maar is echt waar. Het geluid wordt steeds meer 3D. Ik houd nog wat superlatieven over, want binnenkort komt de nieuwe speler van Cinemike en ook dat zal een (grote) verbetering geven :pompom:
Showcase - Topic

frank2

De alpha3 geeft een pittige sound, en naar ik vernomen heb doet deze kabel het erg goed op Marantz. Door de alpha wordt het geluid pittiger, het is net of alles "geboost" wordt. Er komt meer sprankeling in het geluid.

Als je straks die cinemike BR speler hebt zul je geheel versteld staan. Je had al geen slechte BR speler, maar dit is natuurlijk neusje v.d. zalm....

(wel af en toe uit de kelder kruipen, je moet toch echt af en toe eten... ;D ;D)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

HTip

Citaat van: frank2 op mei 30, 2014, 14:25:53
De alpha3 geeft een pittige sound, en naar ik vernomen heb doet deze kabel het erg goed op Marantz. Door de alpha wordt het geluid pittiger, het is net of alles "geboost" wordt. Er komt meer sprankeling in het geluid.
De match van de Alpha 3 met Marantz is inderdaad erg goed. Ik vind de PM-11S3 overigens van zichzelf al snel, gedetailleerd en sprankelend. Dat wordt versterkt door de hele goede stroomkabel.

Citeer
Als je straks die cinemike BR speler hebt zul je geheel versteld staan. Je had al geen slechte BR speler, maar dit is natuurlijk neusje v.d. zalm....

(wel af en toe uit de kelder kruipen, je moet toch echt af en toe eten... ;D ;D)
De Oppo met TUC modificatie is inderdaad al een hele goede speler. De Cinemike speler (Marantz UD-7007) gaat echter nog een paar stapjes verder, zoals ik al heb mogen ervaren met een speler die nog niet helemaal optimaal was en toen al heel erg goed klonk. Spannende en leuke tijden breken weer aan. En dat zo kort na die prachtige aanwinst van onze nieuwe speakers.

We zijn graag in de kelder, maar zelfs molletjes moeten af en toe boven komen ;D
Showcase - Topic

VlisChris

Daglichtlamen Philip.
Daglichtlampen.

En: deze  een sleutel geven en dan komt dat ook goed ;)

HTip

Erg leuk Chris, maar we zijn toch liever echt buiten in de natuur. Ik weet dat je nu gaat zeggen dat we dan een documentaire zoals Planet Earth kunnen opzetten, maar dat is ook niet "the real thing". Is ook beter voor onze gezondheid ;D
Showcase - Topic

MLCinema

Bijzonder indrukwekkende verschijningen die nieuwe luidsprekers! Ik ga op een regenachtige zondag je hele topic maar weer eens doornemen want deze is echt explosief gegroeid gedurende mijn afwezigheid :laugh: :angel:.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 130 | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

denoontje

rovinggecko

Zo, hier ook weer eens even bijgelezen.
Blijft toch een mooi project, leuk om te zien hoe veel plezier er aan beleeft wordt!
En zo te zien twee prachtige aanwinsten. Vind de kleur niet zo slecht, maakt eea wat levendig als je in stereo luistert. Er vanuitgaande dat ze niet storend in het beeld zitten als je film kijkt natuurlijk.
Ga er vanuit dat het met het geluid wel goed zit :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op mei 31, 2014, 18:49:34
Bijzonder indrukwekkende verschijningen die nieuwe luidsprekers! Ik ga op een regenachtige zondag je hele topic maar weer eens doornemen want deze is echt explosief gegroeid gedurende mijn afwezigheid :laugh: :angel:.
Dank je Marc! Ik weet niet hoeveel je nog moet lezen, maar in de afgelopen maanden zijn dit de nieuwsitems :angel::

• Test met de Marantz UD-7007 Cinemike => gevolg: speler is besteld, incl. XLR-kabel om een volledig gebalanceerd signaal te gebruiken
  • Test met de Furutech Alpha 3 met verschillende stekkers => gevolg: Marantz PM-11S3 en SR9600 krijgen inmiddels via deze de kabel de stroom toegediend
  • Unieke mogelijkheid om voor een hele mooie prijs mijn droomspeaker te bemachtigen => gevolg: de ALR/Jordan Note 9 staan sinds een dikke week hun kunstjes te vertonen :music:
Citaat van: denoontje op juni  1, 2014, 09:28:05
hele mooie upgrade.......groot groter groots
Dank je Thuur! Ik dacht ik zorg even voor wat nieuws tijdens jouw afwezigheid op de prachtige Galapagoseilanden ;D

Citaat van: rovinggecko op juni  1, 2014, 09:44:31
Zo, hier ook weer eens even bijgelezen.
Blijft toch een mooi project, leuk om te zien hoe veel plezier er aan beleeft wordt!
En zo te zien twee prachtige aanwinsten. Vind de kleur niet zo slecht, maakt eea wat levendig als je in stereo luistert. Er vanuitgaande dat ze niet storend in het beeld zitten als je film kijkt natuurlijk.
Ga er vanuit dat het met het geluid wel goed zit :)
Dank je voor je mooie woorden! Precies wat je zegt van luisteren in stereo zegt klopt, het maakt het inderdaad levendig en minder "saai" door de kleur en de prachtige afwerking. Tijdens de film die we vorige week hebben gekeken was het niet storend.

En neem maar van ons aan... met het geluid zit het meer dan goed :)
Showcase - Topic

LP

Altijd leuk om jouw topic te lezen. Gebeurt altijd zo veel. Net een soap.

Mooie speakers. Zien er zeer heftig uit. Die zullen wel goed te keer kunnen gaan. En veel nieuwe spullen die nog moeten komen. Dat wordt de komende tijd genieten voor jullie!

HTip

Citaat van: LP op juni  1, 2014, 18:45:12
Altijd leuk om jouw topic te lezen. Gebeurt altijd zo veel. Net een soap.
;D Maar dan wel met alleen goede tijden ;D

Citeer
Mooie speakers. Zien er zeer heftig uit. Die zullen wel goed te keer kunnen gaan. En veel nieuwe spullen die nog moeten komen. Dat wordt de komende tijd genieten voor jullie!
Dank je! De Note 9's kunnen inderdaad goed tekeer gaan, maar voor een mooi geluid is dat helemaal niet nodig. Ook op lage volumes zijn ze indrukwekkend. En mede door jou(w XLR-interlink) gaan we de komende tijd nog meer genieten! :thumbs-up:
Showcase - Topic

HTip

Citaat van: HTip op april 14, 2008, 21:34:45
Zijn vandaag bij onze dealer (Poulissen A/V in Roermond) geweest. Het bezoek is niet helemaal verlopen als verwacht. We zijn nog van de shock aan 't bekomen... :P

Zoals jullie waarschijnlijk weten, staat de ALR/Jordan Note 3 en Center al een tijdje op ons verlanglijstje. En omdat er toch waren hebben we het onderwerp aangezwengeld. Officieel geeft Poulissen geen luisterdemo's op maandag. Maar aangezien we dat niet wisten en we toch graag de Note 3 en Center wilden horen, heeft hij voor ons een uitzondering gemaakt 8) Super service!!

Voor degenen die de ALR Note serie niet kennen. Deze is de top van ALR/Jordan. Deze bestaat uit de Note Center (wil ik nu), Note 3 (wil ik nu), Note 5 (heb ik nu), Note 7 (wil ik ooit) en hun paradepaardje de Note 9 :o :o :o (krijg ik nooit ;))

Dit plaatje verklaart waarom ;D

Specificaties zijn hier te vinden: http://www.alr-jordan.com/en/topnavigation/note.html
Kwam deze post uit 2008 tegen. Let op de vetgedrukte passage ;D
Showcase - Topic