Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Richi

Dank voor jullie feedback. Zeer gewaardeerd. Net als de steun die wij hebben mogen ervaren tijdens de ziekte van Niels.  8)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Ralf67

Gewoon sommige onderwerpen negeren, of tijdje wat minder posten.

Werkt vaak heel verhelderend.

chansig

Citaat van: Richi op juni 11, 2021, 13:42:41
Dank voor jullie feedback. Zeer gewaardeerd. Net als de steun die wij hebben mogen ervaren tijdens de ziekte van Niels.  8)

Thanks, jij bedankt voor het delen. Volgens mij ooit wel eens verteld dat ik veel van jullie proces herken uit de verhalen van mijn moeder. Inmiddels is die stevig dementerend, mijn broer ook. Bijna 55, op het moment weer in de lappenmand met "gewone" dingen: gebroken enkel en galblaas gebeuren. De kanker is inmiddels al 3 jaar niet teruggekomen.

Zijn autisme zorgde er mede voor dat hij alle landen, van de wereld, uit zijn hoofd kende (wat een probleem was dit toen alle Baltische staten erbij kwamen, Joegoslavie uit elkaar viel.. maar ook die had die onder de knie.. :D) incl hoofdsteden en op dit moment de Nederlandse vlag niet meer herkent. Verdrietig om te zien, maar hij geniet op zijn manier van het leven wat hij heeft. Woont op een goede plek met lieve mensen die hem goed begeleiden etc.

Goed...blijf delen. Wat je ook wilt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

wil

Citaat van: Richi op juni  9, 2021, 23:33:05
Misschien gaat het nog wel meer over duidelijkheid. Als ik vergelijk met het Naim forum, daar kan heel veel niet en er wordt strak op gemodereerd. De sfeer is daar super en leden spreken elkaar daar zelfs openlijk aan op hun gedrag. En meestal wordt het meteen uitgepraat en hup, weer door. Hierdoor zitten er alleen liefhebbers op dat forum en krijgen stokers geen voet aan de grond. Men is daar ook niet te beroerd om zich te verontschuldigen als iets er lullig uit kwam of als men iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. Misschien zijn Naim fanaten die 20k en meer aan hun setjes uitgeven ook gewoon een andere doorsnede van de bevolking dan je hier op het HT Forum treft. Ik weet het niet.
Onhandig dat ik dan eerst Naim spullen moet kopen alvorens ik me weer ergens echt thuis voel.
Zonder gekheid: dat wás hier ook zo. Er werd juist respectvol omgegaan met elkaar zonder loefjes af te steken en zonder te drammen en likes te verzamelen.

Citaat van: J.A.F._Doorhof op juni 10, 2021, 09:23:51
Nog 1x dan
Gedraag je even naar je leeftijd en laat andere mensen in hun eigen topics ook genieten van hun meningen en spullen.

We gaan anders toch echt hard ingrijpen want dit kan zo niet meer. De sfeer word door een klein aantal mensen structureel om zeep geholpen. Het kan me zometeen niet meer schelen of je vind dat je links of rechts van de grens bent.

Zoek de grens op en loopt kans op een vakantie.
Helemaal mee eens! Sterker nog, doe het maar. Ergens is het HTforum niet opgericht om het over zonnepanelen, horloges, elektrische auto's, crypto's, etcetera te hebben. Het ging toch juist om die combinatie van beeld en geluid? En voor wie ook graag muziek luisterde zat diegene meteen in een mooi gezelschap waar natuurlijke geluidsweergave als norm werd verheven. De rest is leuk voor het borrelpraat topic, maar het lijkt me beter om weer terug te gaan naar de basis en daar de focus op te leggen.

groeten, wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Richi

Ik ben al mijn CDs aan het rippen naar de NAS in FLAC formaat. Ze stonden allemaal in iTunes, maar vind het ook handig ze op de NAS te hebben. Daarbij kwam ik de vele SACDs tegen die ik heb staan en ik vond het jammer dat ik geen SACD speler meer heb. Dus heb ik een Philips BDP-9700 op de kop getikt. Deze speler heb ik in het verleden ook gehad en deze beviel goed voor audio, maar niet voor video. Maar aangezien we geen blu-rays meer draaien (allemaal op de NAS tegenwoordig) maakt dat niet uit. Als het goed is, komt de speler morgen of overmorgen binnen. En dan ga ik ook de kast maar eens anders indelen, het is nu zo'n rommeltje geworden met al die apparaten:
- PS4
- Apple TV
- TV ontvanger
- Mac Mini
- Audioquest Niagara
- Purifi eindversterker
- Cambridge Audio CXC speler
- en vooral: alle bijbehorende bekabeling  :ohmy:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Ja, had de SACDs natuurlijk ook kunnen rippen
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Richi

Citaat van: fugazi_2009 op juni 30, 2021, 10:50:14
Ja, had de SACDs natuurlijk ook kunnen rippen
Die heb ik ook wel geript hoor. Maar een schijfje draaien heeft ook zo zijn charme.  :music:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Citaat van: Richi op juni 30, 2021, 10:51:59
Die heb ik ook wel geript hoor. Maar een schijfje draaien heeft ook zo zijn charme.  :music:

Ja, die charme van schijfje draaien die heb ik niet zo meer  ;D Maar waar ik mij dan wel weer over verbaas is dat je je BDs op de NAS heb staan. Dan denk ik alleen maar, of heb jij zo'n grote NAS, of heb ik gewoon te veel films staan?  ;D
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

KillerbeeNL

#2159
Gewoon blijven Richard,  inderdaad negeren.
Verder hoop ik in welk draadje dan ook dat we elkaar wat minder uit de tent lokken en laten lokken.

Groet,

Danny

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Richi

Citaat van: fugazi_2009 op juni 30, 2021, 10:54:01
Ja, die charme van schijfje draaien die heb ik niet zo meer  ;D Maar waar ik mij dan wel weer over verbaas is dat je je BDs op de NAS heb staan. Dan denk ik alleen maar, of heb jij zo'n grote NAS, of heb ik gewoon te veel films staan?  ;D
Haha, denk een combi. Mijn NAS raakte aardig vol, dus heb ik veel films van MKV omgezet naar een meer gecomprimeerd formaat. En we hebben alle schijfjes nog, dus die kunnen dan ook in de Philips Blu Ray speler.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


Richi

Citaat van: morca op juni 30, 2021, 11:57:20
Ik weet niet hoeveel cd's je hebt
Maar succes  ;D
Is altijd poosje werk
En daarna meta tags plaatsen
Dank je. ;D Zijn er een paar honderd. Niet overdreven veel.

Meta tagging gaat erg goed. Ik rip met XLD (op de Mac) en als een CD niet wordt gevonden, dan zoek ik hem op Discogs en dan kan ik XLD via de Discogs URL de info van het album laten ophalen. Indien nodig nog even de albumhoes afbeelding naar XLD slepen en dan is het perfect.

Als ik zit te werken op zolder, dan staat de Mac naast me en doe ik wel tot 15 cd's op een dag.  8)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


Xander32

Twee jaar geleden heb ik vanuit nostalgische gevoelens een cd loopwerk gekocht. Daarmee heb ik in die twee jaar tijd nog geen twee uur muziek geluisterd  8)

Maar het ding vreet geen brood en mocht de streamketen het een keer laten afweten kan ik altijd een cdtje spinnen. Dat is wel een fijne gedachte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fietser

5 jaar geleden de SACD speler verkocht en de cd's naar de NAS ggeript. Nooit spijt gehad. Wel een betere draaitafel gekocht🤣
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Richi

Het gebeurt niet vaak dat ik een CD opzet (vooral sinds de cd's op zolder staan :hehe: ), maar als ik het doe, dan klinkt het zo ontzettend lekker. En het is zo leuk om het schijfje erin te leggen en door het boekje te bladeren. 8)

De Cambridge CXC blijft gewoon staan en de Philips komt erbij voor de SACDs en de Blu Rays. Er gaat vooralsnog niets de deur uit. :smile:

Wat jij hebt met draaitafels Toine, dat heb ik met CD spelers. :wub:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Denk ook nog regelmatig terug naar mijn Micromega, maar dan inderdaad puur vanwege het hele gebeuren van klep open, puck er af, disc er op, puck er op en klep dicht. Het had inderdaad wel iets.

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

JoWa

Ik heb hier ook nog een sacd-speler er naast.
Ik merk dat je bij een album afspelen via de speler meer tot rust kom dan via streaming.
Bij streaming toch meer de neiging tot skippen naar volgend nummer of weer een andere playlist.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Dura

Citaat van: fugazi_2009 op juni 30, 2021, 22:17:41
Denk ook nog regelmatig terug naar mijn Micromega, maar dan inderdaad puur vanwege het hele gebeuren van klep open, puck er af, disc er op, puck er op en klep dicht. Het had inderdaad wel iets.


Ha ja,mijn laatste cd speler was een Rega Apollo, waanzinnig ding om te zien, ook met zo'n idiosyncratische manier om een cd erin te krijgen, ik von het prachtig. Ook de eerste cd speler die eindelijk eens echt goed klonk in mijn oren en in de prijsklasse waar ik zat.
Maar toen kwam het streamen, eerst met een Squeezebox 3, daarna de Touch, en een Rega DAC. Niet lang daarna heb ik al mijn cd's weggedaan en nooit meer terug gekeken, net zoals dat lang geleden gebeurde met vinyl, cassettes en minidisc.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

WillyP

Citaat van: Richi op juni 30, 2021, 10:51:59
Die heb ik ook wel geript hoor. Maar een schijfje draaien heeft ook zo zijn charme.  :music:

Richard, heb je die als SACD's geript? En hoe doe je dat dan? In stereo of in multichannel? Ik ben op het web wel eens handleidingen tegengekomen, maar dan zinkt de moed me in de schoenen als ik zie wat je daar allemaal voor moet doen.

Groet,

WillyP

Richi

Citaat van: WillyP op juni 30, 2021, 23:30:09
Richard, heb je die als SACD's geript? En hoe doe je dat dan? In stereo of in multichannel? Ik ben op het web wel eens handleidingen tegengekomen, maar dan zinkt de moed me in de schoenen als ik zie wat je daar allemaal voor moet doen.

Groet,

WillyP
Een vriend van me heeft een Pioneer multispeler die je via utp aan je computer kan hangen. Met bepaalde programmatuur (vereist Java op je computer) kan je de speler rechtstreeks benaderen en de SACD rippen naar DSF formaat. Ik rip alleen in stereo, omdat ik geen meerkanaals installatie meer heb.

Hier lees je er meer over: https://hifihaven.org/index.php?threads/rip-sacd-with-a-blu-ray-player.3652/

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

WillyP

Dank je. Die site had ik al eens gezien! Dat was de site waar ik moedeloos van werd  ;D. Beslaat maar liefst 153 bladzijden.

Groet,

WillyP

fugazi_2009

#2173
Citaat van: WillyP op juni 30, 2021, 23:30:09
Richard, heb je die als SACD's geript? En hoe doe je dat dan? In stereo of in multichannel? Ik ben op het web wel eens handleidingen tegengekomen, maar dan zinkt de moed me in de schoenen als ik zie wat je daar allemaal voor moet doen.

Groet,

WillyP

Het is gemakkelijk als je de ISO van de SACD hebt,  maar aan zo'n iso komen is wat lastiger
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Xander32

En nooit spijt gehad dat je het vinyl en de cd's eruit hebt geschopt?

Citaat van: Dura op juni 30, 2021, 22:32:14
Ha ja,mijn laatste cd speler was een Rega Apollo, waanzinnig ding om te zien, ook met zo'n idiosyncratische manier om een cd erin te krijgen, ik von het prachtig. Ook de eerste cd speler die eindelijk eens echt goed klonk in mijn oren en in de prijsklasse waar ik zat.
Maar toen kwam het streamen, eerst met een Squeezebox 3, daarna de Touch, en een Rega DAC. Niet lang daarna heb ik al mijn cd's weggedaan en nooit meer terug gekeken, net zoals dat lang geleden gebeurde met vinyl, cassettes en minidisc.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT