Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Tabcam

Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard
Helaas herkenbaar :nopompom:. Misschien is een deel mezelf voor de gek houden maar evenzo heeft muziek, als alles klopt, een magisch aspect dat voorbij gaat aan alle metingen. Ik berust me erin en hoop dat jij en anderen toch door blijven posten, niet alleen de muziek die je draait maar ook de stappen van je eigen set.

Misschien tijd dat er een aparte Showcase kan komen voor subjectieve indrukken van 'rekkelijken' zonder (meet)commentaren van de 'preciezen'?

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Citaat van: chansig op juni  8, 2021, 16:48:52
Volgens mij is iedereen het erover eens dat je elkaar niet voor rotte vis moet uitmaken. Maar als de wens gaat worden dat bepaalde gedachten niet meer gepost mogen worden dan is er groot probleem. In essentie is dat absoluut niet wat je zou moeten wensen.

Voor het rotte vis stuk heb je overigens de mods die je in kan schakelen.

Gr. Hans
Heb je de commentaren wel eens goed gelezen? Ik ga geen bloemlezing houden maar het lijkt eerder bedoeld om reactie(s) en lik(j)es uit te lokken en dan nog, zelfs zonder "rotte vis" kan dat het plezier van het posten van anderen weghalen.

Het gaat er niet om dat de gedachten niet gepost worden, wel de toon, het venijn en het aanvallende wat ermee gemoeid gaat. Zijn we dan wel handig bezig?

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rowdy

Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard
Je bent niet de enigste die er zo over denkt. Het plezier wat ik heb op het HTforum is helemaal weg.

Xander32

Ik zou het zeer jammer vinden wanneer jij jouw activiteiten hier zou gaan stopzetten  :(

Jouw beweegredenen zijn echter duidelijk en voor mij ook in ruime mate herkenbaar.
Je kan hier niet meer gewoon blij zijn met een wijziging in de set, waarbij je zelf een positief verschil ervaart, zonder dat je deze middels metingen kan aantonen.

Ieder plezier in deze hobby wordt daardoor hier op het forum door een select gezelschap, vakkundig (dat dan wel weer) om zeep geholpen. Het resultaat ervan is dat je nog maar één en hetzelfde geluid hoort, doordat mensen niet meer posten of zelfs opstappen. Het forum loopt op die wijze vanzelf leeg, gaat leegbloeden, want er valt niets meer te beleven.

Ja, voor een levendig forum zijn verschillende geluiden nodig, maar die dienen wel enigszins in balans te zijn, een soort van goede tonaliteit. Zonder die balans gaat het eenzijdig, gaat het monotoon worden.


Die gezonde balans is al een hele tijd zoek en daarin spelen naast de moderatoren, ook alle forumleden een rol.


Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Citaat van: TabCam op juni  8, 2021, 17:04:19
Heb je de commentaren wel eens goed gelezen? Ik ga geen bloemlezing houden maar het lijkt eerder bedoeld om reactie(s) en lik(j)es uit te lokken en dan nog, zelfs zonder "rotte vis" kan dat het plezier van het posten van anderen weghalen.

Het gaat er niet om dat de gedachten niet gepost worden, wel de toon, het venijn en het aanvallende wat ermee gemoeid gaat. Zijn we dan wel handig bezig?

Niet altijd even handig...zeer zeker niet. Maar het is niet anders dan in een crypto topic, elektrisch rijden topic. De een is uitgesprokener dan de ander, de ander is veel meer velours. Het gebeurt simpelweg aan beide kanten. Zolang je blijft miepen in de zin van het is die het verkeerd doet en ik doe alles goed (dan heb ik het niet over inhoud maar over het proces) dan gaat het standaard mis.

Als je dat dan weer simpelweg accepteert (dat het soms zo gaat) is er vrij weinig aan de hand. Mensen mogen 100 keer tegen me zeggen dat ik te weinig kennis heb. Ga ik 100 keer zeggen dat het klopt en maak daarbij de opmerking dat het voor die ander ws belangrijk is om dit gegeven te blijven benoemen.

En er zijn mods die prima mensen kunnen aanspreken op het postgedrag. We zijn allemaal volwassen mannen, zitten achter een laptop een beetje boeiend te wezen en willen graag serieus genomen worden. Gebeurt dat niet dan worden we virtueel boos. Beetje sneue voorstelling toch ? :D

Zitten we bij elkaar is er weinig aan de hand.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard

Ik focus me om die reden daarom vooral op draadje 'welke muziek luister je vandaag". Vind ik leuk (leuker dan de hardware) en je krijgt vaak positieve feedback
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: chansig op juni  8, 2021, 16:48:52
Volgens mij is iedereen het erover eens dat je elkaar niet voor rotte vis moet uitmaken. Maar als de wens gaat worden dat bepaalde gedachten niet meer gepost mogen worden dan is er groot probleem. In essentie is dat absoluut niet wat je zou moeten wensen.

Voor het rotte vis stuk heb je overigens de mods die je in kan schakelen.

Gr. Hans
Gedachten mogen best gepost worden en er mag ook over gediscussieerd worden. Natuurlijk, dat maakt een forum waardevol. Maar als al 10 keer duidelijk is geworden dat men het oneens is, dan is het wel klaar. Diverse leden hebben de kunst om met steken onder water nèt niet over het randje te gaan, vrijwel geperfectioneerd. Daardoor is in bepaalde topics geen normaal gesprek meer mogelijk en dáár erger ik mij aan.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Advies...niet doen. Gewoon visualiseren dat de ander in zijn onderbroek op de bank zit met een laptop ondertussen een beetje wijs doen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

VlisChris

Citaat van: frank2 op juni  8, 2021, 12:15:52
Ik vind het forumbeheerder hierin laks,

In de praktijk doe je het als beheerder hoe dan ook standaard fout.
Of je grijpt wel in en dat is boehoe niet lief.
Of je grijpt niet in en dat is boehoe niet lief.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richi

Citaat van: VlisChris op juni  9, 2021, 20:34:49
In de praktijk doe je het als beheerder hoe dan ook standaard fout.
Of je grijpt wel in en dat is boehoe niet lief.
Of je grijpt niet in en dat is boehoe niet lief.
Dat is misschien wel zo. Ik waardeer ook zeker het werk dat de beheerders er in steken. En als bepaalde leden continu de grens van het betamelijke opzoeken, dan word je als beheerder snel een soort politieagent. En dat is wat niemand wil.

De beste tip is waarschijnlijk die posts maar te negeren en er niets op uit te doen. De tip van Hans werkt hierin misschien ook wel (zeg ik terwijl ik zelf in de onderbroek op de bank zit dit te schrijven :hehe: ). Niet op reageren. Net als vroeger op de basisschool.  :hmmm:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Ralph71

Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard

Ik deel jouw mening volledig. Heb al sinds 2017 mijn topic in private home theaters niet meer bijgewerkt, zeker niet na diverse upgrades van kabels. De showcase werk ik nog wel bij, daar kunnen de "wetenschappers" gelukkig niet reageren.
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Marco66

Ik haal mijn schouders op na de zoveelste (onzin)discussies en ga naar het volgende topic  ;)
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

VlisChris

#2137
Citaat van: Richi op juni  9, 2021, 20:38:51
Dat is misschien wel zo. Ik waardeer ook zeker het werk dat de beheerders er in steken. En als bepaalde leden continu de grens van het betamelijke opzoeken, dan word je als beheerder snel een soort politieagent. En dat is wat niemand wil.

De beste tip is waarschijnlijk die posts maar te negeren en er niets op uit te doen. De tip van Hans werkt hierin misschien ook wel (zeg ik terwijl ik zelf in de onderbroek op de bank zit dit te schrijven :hehe: ). Niet op reageren. Net als vroeger op de basisschool.  :hmmm:

Het was meer een reactie op Frank denk ik :-\
Dat ik de onderliggende oorzaak begrijp staat er even los van. Het is jammer dat er zo idioot weinig tegen te doen is.
Zuigen, uitlokken, klieren, en je vooral never nooit niet aangesproken voelen maken dat gedrag erg moeizaam te veranderen. Voelt iemand zich wel aangesproken dan "was het maar een geintje, en ja, willen jullie zelfs humor verbieden als beheer?" 
Het gebrek aan een spiegel bij een aantal is stuitend.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob46

Citaat van: Richi op mei 13, 2021, 09:46:36
Mooi hoor die nieuwe Naim Unit Atom headphone edition. Niet zo zeer voor de hoofdtelefoon aansluitingen, maar omdat deze versie geen eindversterker ingebouwd heeft, volledig is geoptimaliseerd als streaming voor versterker en nu naast RCA ook XLR uitgangen heeft!

De eerste test: https://www.whathifi.com/reviews/naim-uniti-atom-headphone-edition

Iets voor jou @Huubf?

Hmmm interessant. Wellicht eens naast mijn NAD C658 uitproberen. Purifi als eindversterkers......
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Nahpets

Citaat van: Richi op juni  9, 2021, 20:38:51
de grens van het betamelijke opzoeken, dan word je als beheerder snel een soort politieagent. En dat is wat niemand wil.

Ik denk inderdaad niet dat er veel mensen zijn die dat willen. Het is echter wel de vraag wat die 'grens van betamelijk' is. Dat is net zoiets als de slogan van de Pvda een tijdje geleden, 'het moet eerlijker'. Een prima inkopper, kletst lekker weg, moeilijk om het er niet mee eens te zijn. Totdat je invulling moet geven aan wat dat dan betekend. 'Eerlijk' ( en ook betamelijk) betekend voor iedereen iets anders.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rob_Dingen

Dat is makkelijk geen commentaar in de showcase topics van een TS zijn bevindingen.
Dat zou wel in een review topic kunnen of natuurlijk in Technische en wetenschappelijke discussies over.....

Rob

Richi

Citaat van: Rob46 op juni  9, 2021, 21:45:02
Hmmm interessant. Wellicht eens naast mijn NAD C658 uitproberen. Purifi als eindversterkers......
Dat lijkt mij een hele mooie combi. Ik heb geïnformeerd hoeveel ik zou moeten bijbetalen als ik mijn Atom op een Atom HE zou inruilen, maar dat werd me te gortig. Dan verhuis ik liever de Atom naar zolder tzt. Maar aan de andere kant klinkt het nu zo goed beneden, dat ik het prima zo kan laten. Vaak zit ik overdag te werken en dan komt er een mooi nummer voorbij op Smooth Jazz Radio wat dan zo verrekte goed klinkt. Ben nog niet eerder zo tevreden over mijn set geweest.  ::)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Citaat van: Nahpets op juni  9, 2021, 21:59:54
Ik denk inderdaad niet dat er veel mensen zijn die dat willen. Het is echter wel de vraag wat die 'grens van betamelijk' is. Dat is net zoiets als de slogan van de Pvda een tijdje geleden, 'het moet eerlijker'. Een prima inkopper, kletst lekker weg, moeilijk om het er niet mee eens te zijn. Totdat je invulling moet geven aan wat dat dan betekend. 'Eerlijk' ( en ook betamelijk) betekend voor iedereen iets anders.
Misschien gaat het nog wel meer over duidelijkheid. Als ik vergelijk met het Naim forum, daar kan heel veel niet en er wordt strak op gemodereerd. De sfeer is daar super en leden spreken elkaar daar zelfs openlijk aan op hun gedrag. En meestal wordt het meteen uitgepraat en hup, weer door. Hierdoor zitten er alleen liefhebbers op dat forum en krijgen stokers geen voet aan de grond. Men is daar ook niet te beroerd om zich te verontschuldigen als iets er lullig uit kwam of als men iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. Misschien zijn Naim fanaten die 20k en meer aan hun setjes uitgeven ook gewoon een andere doorsnede van de bevolking dan je hier op het HT Forum treft. Ik weet het niet.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Citaat van: Richi op juni  9, 2021, 23:33:05
Misschien zijn Naim fanaten die 20k en meer aan hun setjes uitgeven ook gewoon een andere doorsnede van de bevolking dan je hier op het HT Forum treft. Ik weet het niet.

Ze hebben in ieder geval wat te besteden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kermy

Citaat van: chansig op juni 10, 2021, 07:04:52
Ze hebben in ieder geval wat te besteden.

Gr. Hans

Of juist niet meer. ;D


Met vriendelijke groet,

Kermy

J.A.F._Doorhof

Nog 1x dan
Gedraag je even naar je leeftijd en laat andere mensen in hun eigen topics ook genieten van hun meningen en spullen.

We gaan anders toch echt hard ingrijpen want dit kan zo niet meer. De sfeer word door een klein aantal mensen structureel om zeep geholpen. Het kan me zometeen niet meer schelen of je vind dat je links of rechts van de grens bent.

Zoek de grens op en loopt kans op een vakantie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Staaled

Citaat van: chansig op juni  9, 2021, 20:00:50
Advies...niet doen. Gewoon visualiseren dat de ander in zijn onderbroek op de bank zit met een laptop ondertussen een beetje wijs doen. :D

Gr. Hans

Warm, warm. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Richi op juni  9, 2021, 23:33:05
Misschien gaat het nog wel meer over duidelijkheid. Als ik vergelijk met het Naim forum, daar kan heel veel niet en er wordt strak op gemodereerd. De sfeer is daar super en leden spreken elkaar daar zelfs openlijk aan op hun gedrag. En meestal wordt het meteen uitgepraat en hup, weer door. Hierdoor zitten er alleen liefhebbers op dat forum en krijgen stokers geen voet aan de grond. Men is daar ook niet te beroerd om zich te verontschuldigen als iets er lullig uit kwam of als men iets verkeerd heeft geïnterpreteerd. Misschien zijn Naim fanaten die 20k en meer aan hun setjes uitgeven ook gewoon een andere doorsnede van de bevolking dan je hier op het HT Forum treft. Ik weet het niet.

Simpel : eigen bubbel en dus geen vergelijk.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard
Ik ervaar ook behaalde dingen die jij noemt.
Maar ik blijf wel.
En post af en toe wat in leuke topics mee.
De sfeer is wel anders als 10 jaar terug idd.
Maar daar kunnen we allemaal aan werken lijkt me.

Ik hoop dat je je bedenkt Richard!

JGvH

Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard




Hoi Richi, lees altijd met veel plezier jouw topic, stoppen hiermee zou ik erg jammer vinden. Groet Jan-Geert