Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Richi op april 29, 2021, 10:58:22
Hij stond gisteren inderdaad alweer te dansen voor de stereo set toen er een leuk nummer voorbij kwam op Sky Radio.  :smile:

:pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Peerless Monster

Citaat van: Richi op april 29, 2021, 10:58:22
Hij stond gisteren inderdaad alweer te dansen voor de stereo set toen er een leuk nummer voorbij kwam op Sky Radio.  :smile:

Heerlijk dat genieten van muziek.
Sky Radio? Hmmm dat moet vast " Music "  (was my first love)  zijn geweest ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Ah, ze hebben nog steeds dezelfde dubbel cd in de wisselaar zitten?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Ja, zo dacht ik ook altijd over Sky Radio. Maar zoals je je misschien kan voorstellen, is de sfeer bij ons in huis niet altijd even vrolijk. En door dan Sky Radio aan te zetten met over het algemeen vrolijke up-tempo nummers merk ik dat Niels (6) en Lars (10) daar wel goed op reageren. Voor je het weet lopen ze mee te dansen (Niels) of te zingen (Lars). Al die vreselijke reclames neem ik dan maar op de koop toe. En als zij naar school of naar bed zijn dan gaat ABC Lounge Radio op of een andere lekkere Jazz zender.

Mocht iemand nog een mooi internet radio alternatief hebben voor Sky Radio met vergelijkbare muziek, maar dan zonder al die reclames, dan hou ik me daar voor aanbevolen!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kempenaartjes

Sublime........ geen gezever en heerlijke muziek.

frank2

#2105
RadioMonster.Fm evergreens. Uitsluitend muziek geen reclame. Duitse zender
Ze hebben ook een stream tophits en een met slagers
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Gewoon 538top50 zelfde playlist nog minder reclame
JBL PRX Power!

Richi

Top, bedankt voor jullie reacties. Ga ik vanavond proberen.  :headbanging:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Heb ik toch een manier gevonden om de AudioQuest Earth te blijven gebruiken tussen de Atom en de Purifi eindversterker!  :pompom: Helemaal blij mee, want deze kabel klinkt zo ontzettend lekker in mijn set.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

B-art

Hoi Richi,

Ik luister vaak naar fip radio, kan zowel analoog nog en ook als stream: https://www.fip.fr

Geen reclame, veel wereldmuziek ook een aantal themazenders rock, jazz, electro, erg fijn
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Richi

Citaat van: B-art op mei  2, 2021, 10:29:57
Hoi Richi,

Ik luister vaak naar fip radio, kan zowel analoog nog en ook als stream: https://www.fip.fr

Geen reclame, veel wereldmuziek ook een aantal themazenders rock, jazz, electro, erg fijn
Kijk, daar kan ik iets mee. Bedankt!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Mooi hoor die nieuwe Naim Unit Atom headphone edition. Niet zo zeer voor de hoofdtelefoon aansluitingen, maar omdat deze versie geen eindversterker ingebouwd heeft, volledig is geoptimaliseerd als streaming voor versterker en nu naast RCA ook XLR uitgangen heeft!

De eerste test: https://www.whathifi.com/reviews/naim-uniti-atom-headphone-edition

Iets voor jou @Huubf?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


Richi

Citaat van: Rowdy op mei 13, 2021, 11:21:12
Ook een test op hifi.nl:
https://hifi.nl/artikel/29998/Review-Naim-Audio-Uniti-Atom-Headphone-Edition.html
Dank je! Maar wat een gemiste kans dat ze hem niet hebben getest als voorversterker en dat hij niet is vergeleken met de normale Atom.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Wel interessant voor jou, omdat jij al een Purifi als EV hebt. De vraag is of het vv beter is...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Citaat van: brt op mei 13, 2021, 22:26:15
Wel interessant voor jou, omdat jij al een Purifi als EV hebt. De vraag is of het vv beter is...
Ja, precies dat vraag ik mij af. Dan kan de Atom naar het kantoor verhuizen. En de nieuwe Headphone Edition in de woonkamer.   :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Citaat van: Richi op mei 13, 2021, 09:46:36
Mooi hoor die nieuwe Naim Unit Atom headphone edition. Niet zo zeer voor de hoofdtelefoon aansluitingen, maar omdat deze versie geen eindversterker ingebouwd heeft, volledig is geoptimaliseerd als streaming voor versterker en nu naast RCA ook XLR uitgangen heeft!

De eerste test: https://www.whathifi.com/reviews/naim-uniti-atom-headphone-edition

Iets voor jou @Huubf?

Op zich interessant. Vervelend dat hij geen Naim aansluiting heeft voor een NAP200 of NAP250.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Maar Richi, jij beeldt je in dat je je eraan stoort, maar dat kán helemaal niet :P
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

frank2

#2119
Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard

Ik vind het forumbeheerder hierin laks, zeker als het je eigen showcase is. Ik schrijf iets en meteen  zitten de non believers er bovenop met de geijkte antwoorden.  En daarnaast gaan ze in andere topics gewoon door met flauw cq belachelijk maken . Er wordt hooguit door  forumbeheerder  heel vriendelijk  gevraagd het netjes te houden. Ik schrijf al minimaal om het gezeik niet steeds te hoeven lezen, maar om meer te schrijven heb ik al geen behoefte meer aan.

Pagina's vol de geijkte argumenten als abx test, blindtest, metingen bewijs e.d. en daarnaast kan niet onmogelijk. Je word er moe van. Een kwart van mijn showcase topic staat vol met die argumenten steeds hetzelfde.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rob_Dingen

Probeer je niet te storen aan al die DSP mannen met slechte oren :D.
Een deel ervan krijgt ook nog regelmatig bans hier op het forum omdat ze niet normaal kunnen communiceren en altijd het laatste woord willen hebben, die kun je niet serieus nemen.
Blijf lekker posten en lezen Richi.
Ik reageer er ook nog veel te veel op omdat ik het dan ook niet kan laten met de standaard riedel die ze altijd hebben.
Ze hebben een boekje van Toole gelezen en weten wat 0 en 1 is en denken dan alles te weten.
Laat gaan, ook al is dat soms moeilijk(tenminste voor mij).

Rob

Pinda13

#2121
Citaat van: Rob_Dingen op juni  8, 2021, 13:02:33
Probeer je niet te storen aan al die DSP mannen met slechte oren :D.
Een deel ervan krijgt ook nog regelmatig bans hier op het forum omdat ze niet normaal kunnen communiceren en altijd het laatste woord willen hebben, die kun je niet serieus nemen.
Blijf lekker posten en lezen Richi.
Ik reageer er ook nog veel te veel op omdat ik het dan ook niet kan laten met de standaard riedel die ze altijd hebben.
Ze hebben een boekje van Toole gelezen en weten wat 0 en 1 is en denken dan alles te weten.
Laat gaan, ook al is dat soms moeilijk(tenminste voor mij).

Rob

Inderdaad, joh het wordt vanzelf automatisme om bij diezelfde namen door te scrollen.. 9/10 hetzelfde geneuzel. Ik ben verder niet zo actief aangezien sommige als bloedhonden liggen te azen op ''goede oortjes'', het zou allemaal wel wat minder drammerig mogen inderdaad, mening prima, maar die is een keer duidelijk. Goede tip voor de admin misschien?

Edot: verder gewoon blijven  :bigsmile:
" no loss of fine detail "

kermy

Gewoon blijven, en zaken die je niet aanstaan negeren, dat is het, dan heb je geen last.

En beide "kampen" maken zich in meer of mindere mate aan dezelfde zaken "schuldig". Maar leven en laten leven is het devies hier, dat komt de sfeer op het forum ten goede.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Pjotr27

Citaat van: Richi op juni  8, 2021, 12:01:50
De laatste tijd stoor ik mij steeds meer aan diverse forumleden die maar als absolute waarheid blijven verkondigen dat verschillen tussen versterkers, luidsprekers, kabels, vrouwen, etc onzin zijn. Dat als het niet meetbaar is het er niet is en ga zo maar door. De stelligheid waarmee wordt beweerd dat we (ik) het ons allemaal maar inbeelden, stuit me steeds meer tegen de borst. Er kan geen normaal gesprek meer worden gevoerd over wat voor versterker, bron of kabel dan ook of we komen weer in dezelfde fuik terecht.

Ik ben er klaar mee. En omdat forumbeheer het toelaat dat de sfeer op het forum hierdoor in mijn ogen achteruit holt, is dit blijkblaar geen geschikte online hangplek meer voor mij. Tuurlijk, ik kan proberen er omheen te lezen en diverse mensen te blokkeren. Maar er zijn al diverse topics volledig ontspoord hierdoor, dus je wordt er hoe dan ook mee geconfronteerd.

Ik ga maar eens afkicken van dit forum, ondanks dat ik hier heel veel heb geleerd en diverse leuke mensen heb leren kennen.

Groet,
Richard

Je bent niet de enige.... ik erger me al geruime tijd aan een aantal mensen die stelselmatig in ieder topic blijven spammen.... triest....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

chansig

Volgens mij is iedereen het erover eens dat je elkaar niet voor rotte vis moet uitmaken. Maar als de wens gaat worden dat bepaalde gedachten niet meer gepost mogen worden dan is er groot probleem. In essentie is dat absoluut niet wat je zou moeten wensen.

Voor het rotte vis stuk heb je overigens de mods die je in kan schakelen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.