Richi's stereo set

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

« vorige - volgende »

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Richi

Citaat van: brt op maart  3, 2021, 10:22:48
Als je de nieuwprijs rekent zit ik op bijna 25k, maar ik moet wel zeggen dat misschien wel vanaf zo'n 15k de verschillen steeds kleiner werden.
Ik denk dat de sweetspot nog wel een stuk onder de 15k zit, want hoe beter je set, hoe meer je gaat betalen voor een steeds kleiner verschil.
Of dat het geld waard is, is voor iedereen anders. Ook hoe groot je die verschillen ervaart verschilt pp.

Maar het is ook leuk om te hobbyen toch, en als je mooie kabels vindt voor 1500,- en je kan het betalen dan koop je die. Ik wel tenminste  :angel:
Het valt me ook op dat de nieuwprijzen de afgelopen jaren flink zijn gestegen voor high-end spullen. Neem de nieuwe Classé voor- en eindversterkers. Volgens mij zijn die behoorlijk vergelijkbaar met de oude delta lijn (CP800mkII en CA2400) maar flink duurder. Net als de nieuwste B&W en Dynaudio luidsprekers, die flink in prijs zijn gestegen de afgelopen jaren. Dus met die 15k komt je misschien niet zo ver meer als een paar jaar geleden.

Daarentegen zie je in het lagere segment ook heel interessante ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld de actieve KEF luidsprekers en ook andere modellen waar je voor relatief geringe bedragen hele mooie spullen kan kopen. Het lijkt wel alsof het midden en hogere segment qua prijs steeds verder uit elkaar komen te liggen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Citaat van: Richi op maart  3, 2021, 10:24:41
Dank voor je reactie. We hebben indertijd (toen ik nog een surround pre-pro en eindversterker in het meubel probeerde te verstoppen) een Pastoe meubel op maat laten maken. Die was maar liefst 55cm diep. Echt super, maar het meubel kwam ook zo'n eind de kamer in, plus dat je de luidsprekers erg ver naar voren moest schuiven om nog 'voor het meubel langs te spelen'. Dat werd ons op een gegeven moment te gortig. Het blijft toch een woonkamer hè?! Dus vandaar dat we besloten hebben om voor een ondieper meubel te gaan en was het mijn uitdaging om apparatuur te vinden die daar in past. De Atom en de Cambridge Audio CXC zijn mede uitgezocht op hun (on)diepte. De Purifi versterker past in theorie ook in het meubel, maar door de stugge Audioquest bekabeling doe ik dat niet, dan moet ik de kabels teveel buigen. Dat voelt niet goed. Dus staat de eindversterker over dwars in het meubel. Dat klinkt even goed. ;D

De Audioquest Niagara is gelukkig erg ondiep, dus ik denk dat ik met de stugge netsnoeren van AudioQuest wel weg kom. Dat zal de volgende stap wel worden als het budget het weer toe laat.  :P

Ja het blijft zeker een woonkamer, helemaal mee eens!
Mijn Unison S9 was zelfs 57 cm diep, en dan moesten de kabels er nog achter. Ik heb daar altijd mijn meubels op uitgezocht en nu kan het weer wat bescheidener, want de Line Magnetic is 'maar' 43 cm diep. Speakers staan hier niet erg naar voren maar toch nog voor het meubel. Het meubel is laag en de speakers zijn monitoren die met walnoot/zwart mooi opgaan in het interieur; dat knalt wat minder dan witte speakers.

Maar ruimte blijft ook hier een beperkende factor hoor. Ik zou best eens een ander netfilter of regenerator willen proberen, maar dat past niet onder dit meubel, dus voorlopig is dat niet aan de orde dan. Zo simpel is het ook wel weer. En de Isotek Aquarius is al erg goed, dat helpt ook..

Ach ja, zo doet iedereen het op z'n eigen manier, mooi toch!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Citaat van: Richi op maart  3, 2021, 10:28:00
Het valt me ook op dat de nieuwprijzen de afgelopen jaren flink zijn gestegen voor high-end spullen. Neem de nieuwe Classé voor- en eindversterkers. Volgens mij zijn die behoorlijk vergelijkbaar met de oude delta lijn (CP800mkII en CA2400) maar flink duurder. Net als de nieuwste B&W en Dynaudio luidsprekers, die flink in prijs zijn gestegen de afgelopen jaren. Dus met die 15k komt je misschien niet zo ver meer als een paar jaar geleden.

Daarentegen zie je in het lagere segment ook heel interessante ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld de actieve KEF luidsprekers en ook andere modellen waar je voor relatief geringe bedragen hele mooie spullen kan kopen. Het lijkt wel alsof het midden en hogere segment qua prijs steeds verder uit elkaar komen te liggen.

Ja dat zou zo maar eens kunnen.
Mijn Focal Sopra kostte bijv in 2016 toen ik ze kocht nieuw 8k, nu nieuw 9k.
Mijn Unison kostte eerst 7k, nu 8k. In een paar jaar tijd gewoon 1k erbovenop, en met bijv de D&D8c was dat ook al zo'n flinke verhoging. Dat ging in een paar jaar zelfs van 9k naar 12 (oid). Ik vind dat echt belachelijk. Inflatie, oke, maar ja zo worden de verschillen wel erg groot.

Soms denk ik ook wel eens: waar ben ik in godsnaam mee bezig met al die bedragen terwijl je voor een fractie met een setje goede actieve speakers ook een prima sound kan krijgen, maar aan de andere kant, het is ook gewoon hobby. En ik geniet ook enorm van mijn set. Op een lcd tv kun je ook prima Netflix kijken, maar een Oled is toch een andere ervaring. En zo geldt dat voor audio ook.

Het feit dat jij relatief jonge AQ kabels kan kopen voor 1/3e van de prijs zegt ook wel wat over de marges en hoe lang het z'n waarde behoudt. Dat is toch ook wel jammer. Maar dat hoort erbij vrees ik.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Koen K

Citaat van: brt op maart  3, 2021, 10:53:03
Soms denk ik ook wel eens: waar ben ik in godsnaam mee bezig met al die bedragen terwijl je voor een fractie met een setje goede actieve speakers ook een prima sound kan krijgen, maar aan de andere kant, het is ook gewoon hobby.

Herkenbare gedachtegang. Maar nog veel ernstiger dan belachelijke bedragen aan je hobby uitgeven is het als je geen plezierige manier hebt om je geld in de put te smijten  ;)

morca

Tweedehands shoppen heeft mij veel leuke, en als nieuwe aankopen opgeleverd.

Als ik alles optel ,kom ik nieuw op een bedrag wat niet op mijn bank rekening past  ;D

Is het nog gelukt met Rew Richi?

Richi

Citaat van: morca op maart  3, 2021, 11:05:07
Is het nog gelukt met Rew Richi?
Recentelijk zijn er nog wat kabels gewisseld en ik wilde wachten tot die er tussen hingen voordat ik weer met REW aan de slag ging. En zoals bij veel mensen is iedereen hier zo ongeveer de hele dag thuis, dus heb ik nog geen rustig moment kunnen vinden om te meten. De volgende mogelijkheid lijkt zich zaterdag a.s. voor te doen, dus ik denk dat ik er dan weer eens voor ga zitten!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a


J o e p

Citaat van: Richi op maart  3, 2021, 10:28:00
Het valt me ook op dat de nieuwprijzen de afgelopen jaren flink zijn gestegen voor high-end spullen. Neem de nieuwe Classé voor- en eindversterkers. Volgens mij zijn die behoorlijk vergelijkbaar met de oude delta lijn (CP800mkII en CA2400) maar flink duurder. Net als de nieuwste B&W en Dynaudio luidsprekers, die flink in prijs zijn gestegen de afgelopen jaren. Dus met die 15k komt je misschien niet zo ver meer als een paar jaar geleden.


Het lijkt de WOZ wel!!!  >:( >:( >:(
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

vanzomereng

#1908
Citaat van: Richi op maart  3, 2021, 10:17:40
Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien is 15k wel de sweet spot voor een 'normale huiskamer set'?!

Als ik een set wil, die volgens "objectieve maatstaven?" (conform rangschikking in klankpunten v/e groot Duits tijdschrift)
die 17% meer presteert dan mijn set ben ik 5,7 x  zo veel geld kwijt en voor een set die 16% minder presteert ben ik voor
1/3 deel aan uitgaven kwijt.  --> zie link onder ..........

Idealiter heb je met een set die compleet rond de 3.000 euro kost, de meeste kwaliteit voor het geld.
Kortom de wet van de extra afnemende meeropbrengsten, speelt ook zeer sterk binnen onze hobby

Nu klopt het wel, dat ik vele sets heb gehoord in de prijsklasse rond 3.000 euro (nieuwprijs) en deze klonken vrijwel allemaal zeer goed.

Het is omdat we in een welvarende (materialistische) maatschappij leven en ons meer zaken en luxe (& proud of ownership) kunnen veroorloven.
Op zich niks mis mee maar wel om ff bij stil te staan en te beseffen hoe goed we het hiero hebben en onze "gezanik" > 90% over luxe-problemen gaan. 

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3445969#msg3445969
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

J o e p

#1909
2e hands lukt dat best die €15.000,-

Ik zou op Marktplaats gaan voor:

Hegel H390 a €4800,-
B&W 804D3 a € 6700,-
Aries G1 a €2000,-                   is €13.500,- (zonder afdingen)

Nog wat draadjes erbij en hopla.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Kempenaartjes

Mooi te lezen, om met rust, muziek op een hoger niveau te tillen. Zo wordt het luisteren intenser, of beter gezegd het intenser beleven. Wanneer kunnen we weer naar concerten?  :thumbs-up:
Tot die tijd compenseren we ' het beleven' met onze eindset.
Mogelijk dat de diepgang in het laag veroorzaakt wordt door de Gaia's. Onze ervaring is dat deze hierdoor droger klinkt maar veel subtieler. Van de andere kant kan en mag de volume door de Gaia's harder zonder toename van enige scherpte. De bas komt dan beter in harmonie.
De een lost het op met kabels en wij met de volumeknop :P

Mochten de AQ-kabels te stug zijn, dan kan je deze verwarmen en voorzichtig buigen :withstupid:
Veel luisterplezier.

Xander32

Gelukkig zijn het voor de meeste mensen vooral de emoties welke bij de aanschaf van luxe artikelen zoals hifi apparatuur uiteindelijk de doorslag geven, waardoor het een divers en kleurijk gebeuren blijft.

Zou het gros op basis van kengetallen klakkeloos drie mille setjes kopen, werd het een oer saaie bedoening en hadden fora zoals deze geen enkel bestaansrecht.

Citaat van: VANZOMERENG op maart  3, 2021, 15:11:49
Als ik een set wil, die volgens "objectieve maatstaven?" (conform rangschikking in klankpunten v/e groot Duits tijdschrift)
die 17% meer presteert dan mijn set ben ik 5,7 x  zo veel geld kwijt en voor een set die 16% minder presteert ben ik voor
1/3 deel aan uitgaven kwijt.  --> zie link onder ..........

Idealiter heb je met een set die compleet rond de 3.000 euro kost, de meeste kwaliteit voor het geld.
Kortom de wet van de extra afnemende meeropbrengsten, speelt ook zeer sterk binnen onze hobby

Nu klopt het wel, dat ik vele sets heb gehoord in de prijsklasse rond 3.000 euro (nieuwprijs) en deze klonken vrijwel allemaal zeer goed.

Het is omdat we in een welvarende (materialistische) maatschappij leven en ons meer zaken en luxe (& proud of ownership) kunnen veroorloven.
Op zich niks mis mee maar wel om ff bij stil te staan en te beseffen hoe goed we het hiero hebben en onze "gezanik" > 90% over luxe-problemen gaan. 

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3445969#msg3445969
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Citaat van: Xander32 op maart  3, 2021, 19:57:47
Gelukkig zijn het voor de meeste mensen vooral de emoties welke bij de aanschaf van luxe artikelen zoals hifi apparatuur uiteindelijk de doorslag geven, waardoor het een divers en kleurijk gebeuren blijft.

Zou het gros op basis van kengetallen klakkeloos drie mille setjes kopen, werd het een oer saaie bedoening en hadden fora zoals deze geen enkel bestaansrecht.

Nee hoor, dit staat ook nergens vermeld, ook binnen deze prijsklasse kan je lekker shoppen, voorpret hebben, diverse speakers beluisteren
en is er ook sprake van proud-of-ownership. Het is niet voor iedereen weggelegd om veel meer geld voor een set neer te tellen.

Ik heb meer sets van 3.000 euro ver boven mijn verwachting horen spelen dan duurdere sets.


Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

In alles wat hiervoor is gezegd, kan ik mij wel vinden. Tuurlijk, het is een luxe probleem. Vanmiddag nog een PlayStation met spellen afgeleverd (weggegeven) aan een gezin uit Syrië. Als je daar dan in je cabrio naar toe rijdt, dan realiseer je je wel dat je het erg goed hebt. Dus ja, het is allemaal erg betrekkelijk. Aan de andere kant: dit is nu eenmaal mijn hobby, werk er hard voor en ben blij dat ik er (weer) van kan genieten.

En alles is relatief. De één geeft net zo gemakkelijk 3000 euro uit als de ander 15000 als de ander 150000 euro uitgeeft. Ik denk dat de lol er voor mij vooral uit bestaat om binnen ons budget de best mogelijke set neer te zetten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vanzomereng

Citaat van: Richi op maart  3, 2021, 22:18:47
In alles wat hiervoor is gezegd, kan ik mij wel vinden. Tuurlijk, het is een luxe probleem. Vanmiddag nog een PlayStation met spellen afgeleverd (weggegeven) aan een gezin uit Syrië. Als je daar dan in je cabrio naar toe rijdt, dan realiseer je je wel dat je het erg goed hebt. Dus ja, het is allemaal erg betrekkelijk. Aan de andere kant: dit is nu eenmaal mijn hobby, werk er hard voor en ben blij dat ik er (weer) van kan genieten.

En alles is relatief. De één geeft net zo gemakkelijk 3000 euro uit als de ander 15000 als de ander 150000 euro uitgeeft. Ik denk dat de lol er voor mij vooral uit bestaat om binnen ons budget de best mogelijke set neer te zetten.

Klopt en als je er plezier van heb, prima  ::)

De een koopt een set van 40.000 euro en de ander koopt een auto van 100.000 euro en je heb van die mazzelaars die hebben
zowel een set van 40.000 euro als ook die auto van een ton  :wow:

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

Ja, precies. Onze gezinsauto heeft 352.000 km op de teller. Lekker belangrijk. Ga ik geen geld aan uitgeven. En wat ik ook wel merk: een t-shirt van 30 euro vind ik duur, maar een kabel van 600 euro doet me geen pijn.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Het ging mij meer om de opmerking een keuze te maken op basis van kengetallen (i.p.v. emoties). Dat zou m.i.een verarming zijn, echter zal gelukkig bijna niemand op die basis luxe artikelen selecteren. Daar gaat altijd emotie mee gemoeid. Een kader betreft steevast het budget en die is voor een ieder anders.

Zelf heb ik sets in heel diverse prijsklassen horen spelen, maar diegene die mij echt konden (blijven) boeien waren vaak duidelijk duurder dan die drie mille. Maar hoe meer kostbaar een set, of meer algemeen een artikel, hoe hoger de verwachtingen.

Een Golf GTI is wellicht op basis van kengetallen een verstandige, rationele keuze wanneer je een vlotte, sportieve auto wil hebben met een groot prestatiepotentieel. En ondanks dat je met die GTI echt wel plezier zal hebben, zou ik toch voor bv een Audi RS4 of nog vele malen beter een Porsche GT3 kiezen wanneer ik het geld er voor had.

Citaat van: VANZOMERENG op maart  3, 2021, 22:09:11
Nee hoor, dit staat ook nergens vermeld, ook binnen deze prijsklasse kan je lekker shoppen, voorpret hebben, diverse speakers beluisteren
en is er ook sprake van proud-of-ownership. Het is niet voor iedereen weggelegd om veel meer geld voor een set neer te tellen.

Ik heb meer sets van 3.000 euro ver boven mijn verwachting horen spelen dan duurdere sets.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wij hebben het geluk, het voorrecht dat we het goed hebben en ik zowel een leuke auto kan rijden als ook nog geld heb voor een luxe hobby als deze. Maar desondanks dien ik evengoed voor zaken (soms langdurig) te sparen en maak ik keuzes betreffende de uitgaven.

Jouw vergelijking van het t-shirt en een kabel is daarin voor mij erg herkenbaar, al geef ik die €600,- ook zeker maar niet zo uit.

Wanneer ik iets echt wil ben ik bereid om daarvoor te sparen en andere zaken te laten of te minderen. Daar kan dan goed een jaar of (veel) langer overheen gaan.

Citaat van: Richi op maart  3, 2021, 22:27:06
Ja, precies. Onze gezinsauto heeft 352.000 km op de teller. Lekker belangrijk. Ga ik geen geld aan uitgeven. En wat ik ook wel merk: een t-shirt van 30 euro vind ik duur, maar een kabel van 600 euro doet me geen pijn.  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Ja die van het t-shirt van 30,- vs de kabel van 600,- is treffend raak.
Het lijkt alsof er bij de audio hobby een andere werkelijkheid van de waarde van geld lijkt.

Maar voor mij is mijn audio hobby het enige 'losbandige' wat ik mezelf kan permitteren. Ik woon in een huis wat ruim onder de gemiddelde woningwaarde van NL zit, rij een auto van 12 jaar oud, ga met een 35 jaar oude caravan op vakantie naar de goedkopere (maar wel goed gefacciliteerde campings in NL) maar heb wel een set staan met een nieuwwaarde van 25k. Tja, keuzes en dit is de mijne. Eigenlijk moet de badkamer hier wel vervangen worden een keer, en toch geef ik al het geld wat ik heb dan weer liever uit aan audio. (we hebben thuis een gezamenlijke rekening en krijgen beide per maand zakgeld van ons gezamenlijke inkomen, waar we mee kunnen doen wat we willen).

Maar soms denk ik wel eens: ik zou ook een fles whiskey van 100,- ipv van 40,- kunnen kopen en dan iets minder aan mijn audio uitgeven zodat ik iets meer overhoud voor andere dingen, maar ja, het is elke keer weer zo ontzettend genieten dat ik het volledig kan 'verkopen' aan mezelf.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vanzomereng

#1919
Citaat van: Xander32 op maart  4, 2021, 06:44:30
Het ging mij meer om de opmerking een keuze te maken op basis van kengetallen (i.p.v. emoties).

Bij de meeste zal het een combinatie van beiden zijn (emotie en ratio)

M.b.t. vele merken heb ik (puur op onderbuikgevoel, emotie, uiterlijk etc..) helemaal geen "binding" en deze vallen sowieso buiten de boord
en wellicht op basis van qualiteiten, mijnerzijds geheel onterecht.

M.b.t. vele merken heb ik (puur op onderbuikgevoel, emotie, uiterlijk etc..) wel een positieve "binding" , echter hierin het luxeprobleem
dat de keuze hierin zeer groot is en ik dus puur om praktische redenen, in het aankoopproces een "shortlist" moet maken.
Voor het samenstellen van die shortlist, spelen zowel testreviews (vnl.rode draad), ranglijsten, ervaringen van medegebruikers, forum-info,
luistersessie en emotie een rol.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Richi

De AudioQuest Earth wordt vervangen door een Canare L-4E6S. Niet omdat de AudioQuest niet bevalt, in tegendeel. Maar aangezien er een Dynaudio Sub 6 onderweg is, wordt het mij een beetje te prijzig om daar 4m AQ Earth naar toe te trekken en dan ook weer 4m AQ Earth terug naar de eindversterker. Deze sub heeft namelijk een ingebouwde DSP en dus komt ie tussen de Atom en de Purifi te hangen. Dus besloten over te stappen op de Canare die mij in het verleden goed beviel.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Dirk

Zo'n Canare doet het minstens even goed als die zogenaamde "high-end" veters waarvoor je een veelvoud betaalt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Richi

De Dynaudio Sub 6 is binnen. Man o man, wat een heerlijke sub. Door de perfecte integratie van de sub met de luidsprekers, klinkt het werkelijk geweldig. Zo vol, ruimtelijk, vloeiend, heel erg fijn gewoon. Het instellen was een fluitje van een cent. Je kiest in de preset de luidsprekers (in mijn geval Contour S 3.4 LE) en je stelt de afstanden in van luisterplek naar linker luidspreker, rechter luidspreker en sub. Daarna gaat de rest vanzelf en is de integratie perfect.

Er loopt nu nog een RCA kabel van de Atom naar de sub en dan weer een RCA met XLR converter naar de eindversterker. Maar dat is tijdelijk tot de Canare XLR kabels binnen komen.

Ik heb inmiddels vele nummers beluisterd en wat vooral opvalt is dat bij nummers waar ik het niet had verwacht (bv Haevn) het verschil zo opvalt. Het speelt met meer fundament, ruimtelijker, opener. Tja, ben er gewoon blij mee dat dit 'experiment' zo goed uitpakt. Plus na registratie bij Dynaudio 8 jaar garantie, dus dat is ook prima.

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kempenaartjes

Proficiat met deze bruut ;). Naar aanleiding van jouw eerdere Pioneers die volgens jou al een behoorlijk laag hadden?  Met sub beleef je toch weer anders dan zonder, althans is dat onze ervaring.
Wel handig met deze instellingen. Zo hoef je niet over de vloer te kruipen onder toezicht van jouw gezin ;)

Richi

Citaat van: Kempenaartjes op april 10, 2021, 09:36:19
Proficiat met deze bruut ;). Naar aanleiding van jouw eerdere Pioneers die volgens jou al een behoorlijk laag hadden?  Met sub beleef je toch weer anders dan zonder, althans is dat onze ervaring.
Wel handig met deze instellingen. Zo hoef je niet over de vloer te kruipen onder toezicht van jouw gezin ;)
Ja, mooi dat je de Pioneers aanhaalt. Die gingen ook ontzettend diep, maar waren niet zo strak in de allerlaagste regionen. Maar dat hoor je alleen bij enkele nummers zoals Hollow (16 bit remix) van Björk. Wat nu zo opvalt is hoe het hele geluidsbeleving opknapt bij vrijwel alle soorten muziek. De ruimtelijkheid, maar vooral het gemak van de weergave is zo veranderd. Dat had ik niet verwacht en dit is mijn eerste sub (na REL en Infinity) waar ik dat zo duidelijk hoor.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a