Richi's Classé zolder

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Citaat van: chansig op mei 31, 2026, 16:37:29Rol bubbelplastic. Stevige doos en klaar. Kan er echt weinig mis gaan.

Gr. Hans
Dat klopt Hans, maar zo'n klassieker wil ik eigenlijk via een pakketdienst versturen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

chansig

En als je hem dus goed inpakt: piepschuim, bubbeltjesplastic, ruime doos met schuim, bubbels. Enige wat er mis kan gaan is kwijtraken.

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

morca

Citaat van: Richi op mei 31, 2026, 17:02:01Dat klopt Hans, maar zo'n klassieker wil ik eigenlijk via een pakketdienst versturen.
Ik snap jouw gedachte wel.
Ik stuur mijn equalizer ook liever niet op.
Die worden echt niet meer zo gemaakt.

Richi

Precies. Dat gooi en smijtwerk wil ik mijn DAC niet aandoen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

mmuetst

Citaat van: Richi op mei 31, 2026, 09:14:04De Parasound DAC lijkt een probleemkindje te worden. :nopompom: Dit kreeg ik gisteren per email van Audioservice: "Werkzaamheden: Door derden in gewerkt. Onderzijde beschadigd. Ongerepareerd retour."

Nu had ik al duidelijk aangegeven dat het apparaat gemodificeerd was (door ArtSpeak) en dat was geen probleem in eerste instantie. Dus nu vraag ik mij af wat er precies is geconstateerd. Dat hoor ik maandag wel als ik hem ophaal.

Misschien dat ik dan toch @jossie moet vragen om er naar te kijken. Maar gezien het gewicht van de DAC plus dat ik er geen doos bij heb, was ik huiverig om te verzenden en 'even' op en neer naar Jossie is ook geen optie.

Eerst maar eens het apparaat terug krijgen en kijken of de klacht nog hetzelfde is...

Edit: Louis Raatjes van ArtSpeak is volgens mij niet meer actief. Hij is al flink op leeftijd, dus hem heb ik nog niet gevraagd.
Edit: heb er toch maar een mailtje naar Louis aan gewaagd
Ik wil ook wel een blik op werpen, maar ben de volgende meeting bij Laan op vakantie, misschien iets anders afspreken? De DAC van Ronnie kon ook niet gerepareerd worden... In de praktijk bleek dat anders.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Richi

Citaat van: mmuetst op mei 31, 2026, 22:43:49Ik wil ook wel een blik op werpen, maar ben de volgende meeting bij Laan op vakantie, misschien iets anders afspreken? De DAC van Ronnie kon ook niet gerepareerd worden... In de praktijk bleek dat anders.
Fijn! Ik hou het in gedachten. Na volgende week maandag weet ik meer.

Richi

Ik heb de JBL subwoofers uit de verkoop gehaald. Veel kijkers, geen kopers. Niet eens belachelijke biedingen. :D Dus dan hou ik ze lekker zelf. Ik had er nog één in gebruik in stereo tegen de achterwand en de overige twee hang ik weer in de surround set. Voor een appel en een ei gaan ze niet weg. En verder is het rustig: genieten van muziek via de stereo set en af en toe een film via de surround set. :thumbs-up:

DofN

Citaat van: AudioLaan op mei  7, 2026, 23:59:59(..)  Daarna toch de sub bijgeschakeld. Ik moet zeggen dat ik verrast was. Geen overdaad, niet modderig, broekspijpen wapperden ook niet mee. Wel net een toefje extra helemaal onderin. Subtiel en beschaafd. Wat meer opviel was het opentrekken van het klankbeeld waarbij alles wat losser in de ruimte staat en een trommeltje wel griezelig goed en afgekaderd in het midden van de stage stond. Best apart, de grootste stap zat niet gelijk waar je het zou verwachten maar meer erboven, in meer oplossend vermogen. Imo een postieve verandering ofwel een verbetering. (..)

Ik zit ook wel in het subwooferkamp - ook bij full-range fronts, gesloten of open. Er komt toch nog wel eea bij kijken om het goed te krijgen, al lijkt het simpel. Leuk dat je een positieve ervaring hebt opgedaan bij @Richi.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.