Richi's Classé zolder

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Mao, wilger en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Wat waardevol dat je deze hobby met jouw vader deelt 🙏🏼

Citaat van: Richi op mei  9, 2026, 16:47:54Helemaal goed! Mijn vader gaat van een set B&W P5 naar MoFi Sourcepoint 8. Wat een geweldige speakers!!!

4B9F3B2C-E11F-4F8E-B03F-8C284FF7B8B2.jpeg
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Wookie

Citaat van: Richi op mei  9, 2026, 14:04:17Zo'n bezoek aan @AudioLaan op de terugweg kost dan toch ineens weer geld...

IMG_9860.jpeg

Ook nog Revival audio beluisterd toevallig? Ben wel benieuwd naar de overeenkomsten/ verschillen.. ;)

Ik dacht gelezen te hebben dat Laan in Wenen zat dit weekend...
Anders had ik wel even langsgekomen daar ik nu ik nu in de buurt was...
Anders Juni weer eens proberen  ;D

Richi

Citaat van: Spijkie op mei  9, 2026, 18:34:20Smoelt ook goed daar! Leuk dat je pa dit doet i.p.v. zeggen, ik hoor t toch niet meer.
Inderdaad. Ondanks zijn 84 jaar en een gehoorapparaat, hoort hij duidelijk de verschillen.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Richi

Citaat van: Wookie op mei  9, 2026, 19:11:49Ook nog Revival audio beluisterd toevallig? Ben wel benieuwd naar de overeenkomsten/ verschillen.. ;)

Ik dacht gelezen te hebben dat Laan in Wenen zat dit weekend...
Anders had ik wel even langsgekomen daar ik nu ik nu in de buurt was...
Anders Juni weer eens proberen  ;D
Nee, hij heeft alleen Triangle instappers beluisterd - die voor het geld fantastisch klonken - en toen de MoFis. Toen was de keuze snel gemaakt. :D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

morca

Citaat van: Richi op mei  9, 2026, 19:41:04Inderdaad. Ondanks zijn 84 jaar en een gehoorapparaat, hoort hij duidelijk de verschillen.
Tweakt hij ook nog met kabels  :D

Tabcam

Hij kan in ieder geval erg lekker van muziek genieten en hoort heel goed het verschil tussen mooi opgenomen jaren 50 Elvis Presley en jaren 70 Fleetwood Mac en een platte jaren 80 opname van Paul Simon.

Hoop dat hij ook de TV gaat beluisteren via sourcePoint 8 ipv de soundbar :P.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

blue-eyes

Citaat van: Tabcam op mei  9, 2026, 20:25:45Hij kan in ieder geval erg lekker van muziek genieten en hoort heel goed het verschil tussen mooi opgenomen jaren 50 Elvis Presley en jaren 70 Fleetwood Mac en een platte jaren 80 opname van Paul Simon.

Hoop dat hij ook de TV gaat beluisteren via sourcePoint 8 ipv de soundbar :P.

Als je het verschil ook niet hoort tussen 3 verschillende albums :P hahahah lol  :P
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

vergeerr72

Citaat van: Tabcam op mei  9, 2026, 14:03:07Je bent van harte welkom, met zo'n eind rijden vind ik het wel leuk elk luisterbexzoekje op meerdere manieren op te luisteren :D.
Kan ik mijn oude minidsp weet eens horen.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana.

Tabcam

Citaat van: vergeerr72 op mei  9, 2026, 21:00:06Kan ik mijn oude minidsp weet eens horen.
Had je een flex8?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Citaat van: Tabcam op mei  9, 2026, 20:25:45Hoop dat hij ook de TV gaat beluisteren via sourcePoint 8 ipv de soundbar :P.

Dat hoop ik ook! Wat een kud ding is dat zeg. Heb het vandaag al voorgesteld, maar dat was even teveel verandering op één dag. 😋

Richi

Citaat van: morca op mei  9, 2026, 19:47:23Tweakt hij ook nog met kabels  :D
Hahaha, ik ben zijn kabelsponsor.

Dus ... ja! 😁

vergeerr72

Citaat van: Tabcam op mei  9, 2026, 21:45:47Had je een flex8?
Was een minidsp shd studio.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana.

Tabcam

Citaat van: vergeerr72 op mei  9, 2026, 22:40:57Was een minidsp shr studio.
Die Studio SHD heb ik een tijd op zolder gebruikt maar nu staat daar een Fiio K13 die PeQ heeft.

Richi

Het is wel mooi hoe dat ging gisteren. Ik zou bij @Tabcam mijn Eversolo T8 ophalen. Dat is een rit van +1,5 uur vanuit waar ik woon. Mijn vader vond het vroeger geweldig om heel Nederland door te rijden met de auto en hij kent werkelijk elk klein weggetje waar dan ook. In Drenthe kent hij weggetjes die onze familie daar niet eens kent. :thumbs-up:

Dus ik dacht, ik vraag hem mee. Sinds het overlijden van mijn moeder begin dit jaar hoeft hij niet meer te mantelzorgen en komt hij eindelijk na jaren weer aan zichzelf toe. Plus dat hij door een herseninfarct niet meer kan autorijden en daardoor min of meer aan huis is gekluisterd. Hij was zijn vrijheid kwijt door het mantelzorgen en nu doordat zijn zicht niet meer goed genoeg is om auto te rijden. Best wel wrang eigenlijk.

Maar goed, wij hebben altijd genoeg gesprekstof, dus het was gezellig onderweg. En bij Douwe was het ook super leuk, waarbij ons opviel dat mijn vader de verschillen goed kon duiden, ondanks zijn gehoorapparaatjes. Die dingen zijn dus blijkbaar verrekte goed tegenwoordig. Hij had onderweg al verteld dat hij veel plezier aan de Eversolo Play CD Edition beleeft, die hij vorig jaar heeft gekocht. Hij had zijn beide cassettedecks er aan gehangen, plus een CD speler en DVD speler die hij nog had staan. En dan staat er ook nog een heel mooie Marantz platenspeler die een tijdje terug door Dirk (vriend van mij, was laatst bij @AudioLaan bij de luistermiddag) was gereviseerd.

Toen kwam het gesprek op of het niet eens tijd was om zijn B&W Performance 5 luidsprekers te vervangen. Die heeft hij in 2002 2e hands gekocht bij SoundService in Boxmeer, waar ik toen ook vaak kwam. En zo kwamen we op het bezoekje aan Mark, die gelukkig thuis was en met alle plezier naar de zaak kwam voor ons. Dus na een rit van bijna een uur zaten we bij @AudioLaan aan de Ice Tea naar speakers te kijken en te luisteren.

Tijdens ons rondje door de zaak, vielen ons beiden de MoFi's al op. Mijn vader omdat hij ze er prachtig uit vond zien, en ik zei achteloos tegen mijn vader dat ik mijn Dynaudio's zo zou inruilen op deze MoFi's. Wat niet gaat gebeuren trouwens! Vervolgens luisterden we eerst naar de Triangels die stonden te spelen op een Musical Fidelity set met een Wiim streamer. Dat klonk al heel erg goed. Maar ja, wat kost nou zoiets? Dat bleek dus mee te vallen: 549 euro voor een set. :o Wauw, dat viel mee.

Toen wilde mijn vader wel iets anders horen, want het mocht nog wel iets beter. Mark stelde een paar Elipsons voor, maar het design daarvan (met bandtweeter) was het niet voor mijn vader. Nee, hij wilde die speakers die op de tafel stonden wel graag horen. Dat waren dus de MoFi Sourcepoint 8 speakers. In eerste instantie wilden we die aan de MF set hangen, maar aangezien mijn vader met Eversolo speelt, leek het beter om ze aan de Eversolo set te hangen. En daar stond ook een bank bij, wel zo comfortabel.

Toen (bijna) alles was aangesloten hadden we eerst mono geluid. :D En toen alles was aangesloten ook stereo zelfs. :thumbs-up: Mijn vader was binnen 5 seconden verkocht. Dat kon ik wel aan hem zien. :inlove: Twee nummers verder gaf hij aan de MoFi's wel 10x mooier te vinden spelen dan de Triangels. Ja, dank je de Koekkoek. Maar, wat kosten ze nu eigenlijk? Bleek dat de totaalprijs 3000 euro was. Ik zag mijn vader niet schrikken, maar hij begon over dat hij zichzelf wel een keer mocht kietelen. Toen wist ik genoeg. ;)

Dus niet veel later togen wij naar zijn huis met de auto vol met een set MoFi's, de bijbehorende stands, en twee sets Norstone Damp 100 om de speakers te ontkoppelen van de stands. Alles bij hem neergezet en toen weer snel door naar ons huis, want Niels moest om 16 uur worden opgehaald bij het Kind Ontwikkel Centrum.

Na een heerlijke maaltijd van de snackbar en een baddersessie voor Niels togen we weer naar mijn vaders huis om de spullen aan te sluiten. Ik had een paar weken geleden op Marktplaats een setjes Van Den Hul Clearwater kabels gescoord van 5m lengte en daarbij had ik Nakamichi pluggen aangeschaft. Eigenlijk wist ik niet zo goed waarom, misschien omdat die speakerkabels mij in het verleden zo goed bevielen? Maar het was een vooruitziende blik, of ingeving van het universum als je daar in gelooft. Hoe dan ook, deze kabels kwamen perfect van pas bij mijn vader omdat hij ... jawel ... 5 meter speakersnoer nodig had en wat er nog lag was Gamma kwaliteit. Dus de pluggen eraan gezet, aangesloten, en wauw. Dat speelt goed zeg! Wat is die Eversolo Play toch een geweldig ding! Niet normaal wat een geluid daar uit komt voor dat geld.

Nog wel even handmatig één roommode met EQ weggewerkt, omdat de opstelling en luisterplek niet ideaal zijn en ook niet anders kunnen. En spelen maar! Hij is er super blij mee. Vandaag hoor ik er vast nog wel meer over van hem.

Tabcam

Leuk geschreven en ideaal dat de EverSolo ook de roommodes aan kan pakken. Gebeurd dan voor digitale bronnen in het digitale domein.

En leuk dat de MoFi's zo goed bevielen. Snap het wel, de 10 vind ik ook erg fijn klinken en concentrisch geeft vaak een mooi holografisch beeld.

MarkD

Mooi innemend verhaal! Een oudiofiel erbij ;)
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

AudioLaan

Geweldig! Een idee dat opkwam als poepen gewoon binnen twee uur uitvoeren. :)

Ik hoop en denk dat hij er heel veel en heel lang plezier van gaat hebben. Vitale mensen die wat ouder zijn, maar positief en toekomstgericht leven zie ik heel graag. Ik vind het dan ook fantastisch dat hij lekker meekomt naar de meeting in mijn cave op 20 juni. Super!
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

marcush

Da's nog een besluit- en daadkrachtig! Hoop dat hij er veel plezier aan beleeft.

Contour

Wow, dit is mooi om te lezen zeg, ik krijg er een big smile van!

Groetjes Walter

Richi

Citaat van: marcush op mei 10, 2026, 11:22:32Da's nog een besluit- en daadkrachtig! Hoop dat hij er veel plezier aan beleeft.
Ja, inderdaad. Hij heeft gisteren tot 0:45 zitten luisteren, dus het begin is goed.

blue-eyes

Mooi man!!!!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

holco

Mooi kippenvel verhaal wat mij even terug deed zetten in de tijd toen mijn vader nog leefde  ^^
My Showcase

Eversolo T8 streamer / Audio-GD R8HE mk3 DAC / Audio-GD HE-1 mk3 preamp / Daudio ASP / Hypex Nilai-500 mono's (mid-hoog) / Hypex Nilai-500 mono's (woofers) / Daudio C1 (diy versie) / Rythmik F18 subwoofer / Mundorf Angelique (mid/hoog) /  Sommer Cable Elephant SPM440 (woofers) / Preffair X430 XLR kabels  / Pink Faun i2s kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richi

Ja, het is fijn tijd samen door te brengen zolang het nog kan.

Xander32

Wat een goed verhaal, wat een mooie uitkomst 🤗

Ik lees dat jouw vader een cva heeft doorgemaakt, vaak doet dat ook iets met de wijze waarop en de mate waarin prikkels binnenkomen; kan hij muziek goed verdragen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Richi

Citaat van: Xander32 op mei 10, 2026, 13:35:46Wat een goed verhaal, wat een mooie uitkomst 🤗

Ik lees dat jouw vader een cva heeft doorgemaakt, vaak doet dat ook iets met de wihze wasrop en de mate waarin prikkels binnenkomen; kan hij muziek goed verdragen?
Bij hem heeft het geen invloed op zijn prikkelverwerking gehad gelukkig. Alleen op zijn zicht, en dan met name dat hij aan de rechterzijde ongeveer 25% mist. En dat is echt door zijn hersenen, en niet door zijn ogen, want die zijn verder goed. Het is al wel beter geworden, maar niet meer goed genoeg om te gaan autorijden helaas.