Richi's Classé zolder

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

En naar mijn mening klinkt de sub het beste icm gesloten speakers.
Zo heeft iedereen wat. :D
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

Richi

Zo, Mark is weer naar huis. Met lege handen. :D

Gedurende de dag ging het ongeveer zo:
  • Mark, als je toch hierheen komt, kan je dan die MF DAC meenemen waar je zo enthousiast over was?
  • Tuurlijk! Zal ik dan meteen een T8 meenemen omdat die van jou nog bij Douwe staat?
  • Goed idee! Enne, zo'n Plixr, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
  • ah, neem ik die ook meteen mee!

Nou, die spullen staan nu allemaal op zolder hier. :D De Plixr heeft even nodig om op stoom te komen. En de DAC klinkt zo bizar goed, dat ik die nog even op mijn gemak wil beluisteren.

De korte samenvatting van de avond: met sub klinkt het beter dan zonder, vooral het midden (en het laag) knappen er van op. Als je het signaal digitaal aan de Classé aanlevert, dan wordt de crossover in het digitale domein zonder verlies gedaan en dat hoor je. Mark vond het heel fraai klinken.

De Plixr lijkt hier in eerste instantie weinig toe te voegen boven de Audioquest Niagara 1200, maar misschien moet ie nog op stoom komen of is mijn stroomvoorziening gewoon prima.

De Musical Fidelity DAC, dat is wel even een dingetje. Die klinkt toch wel heel anders dan de Classé DAC in de voorversterker. Wat een prachtig plaatje zet die DAC neer: als een breedbeeld schilderij met ontzettend veel diepte. Vooral heel veel diepte: Angus Stone stond 2 meter voor ons, terwijl (ben ff de naam kwijt) een paar meter achter de tv stond. Echt heel bijzonder. En ook de stemmen klonken wat minder dun en analytisch dan via de Classé DAC.

Maar vooral het laag. We hebben zonder sub geluisterd met de MF DAC, en dat klonk zo mooi vol en dynamisch, dat ik de sub niet echt zou missen in stereo met deze DAC. Heel bijzonder.

Ik hoop dat als mijn Parasound DAC is gerepareerd ik een vergelijkbaar klankbeeld mag horen.

Later meer...
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • JPLAY • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioLaan

Vanavond weer even lekker bijgeklets met Richard en toen naar de attic. De sub is in het echt wel een enorme joekel zeg! Maar hij ziet er erg netjes uit en misstaat zeker niet zo onder de tv. Eerst wat muziek gespeeld zonder sub. Man, wat klinkt die set toch lekker! Relaxed, precies en een hele mooie balans. Voor mij zou een sub niet hoeven. Daarna toch de sub bijgeschakeld. Ik moet zeggen dat ik verrast was. Geen overdaad, niet modderig, broekspijpen wapperden ook niet mee. Wel net een toefje extra helemaal onderin. Subtiel en beschaafd. Wat meer opviel was het opentrekken van het klankbeeld waarbij alles wat losser in de ruimte staat en een trommeltje wel griezelig goed en afgekaderd in het midden van de stage stond. Best apart, de grootste stap zat niet gelijk waar je het zou verwachten maar meer erboven, in meer oplossend vermogen. Imo een postieve verandering ofwel een verbetering. En dan komen de voordelen van zo'n sub bij elektronische muziek of film nog beter uit de verf. Complimenten voor deze sub aan Stephan en aan Richard voor het inregelen. Erg mooi!

Op verzoek had ik nog wat spul meegenomen om te proberen. Waaronder een T8 omdat Richard die van hemzelf had uitgeleend. Dit wierp ook best een bepaald ander licht op de zaak. Ik heb die spullen achtergelaten zodat Richard er wat mee kan prutsen en wat hij er van vindt lezen we hier wel. :)

Was weer gezellig man! Tot binnenkort. :)

Edit: ik zie dat Richard me al voor is met een verslag.  :clapping:
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Gato-audio | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/