Richi's Classé zolder

Gestart door Richi, mei 16, 2007, 09:39:58

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Slim hoe je het aanpakt 👍🏻, dan kan je ze in Elst al enigszins richting geven.
Daarmee voorkom je mogelijk dat ze alles (moeten) gaan nalopen met een oplopende factuur als gevolg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

brt

Zou idd mooi zijn als niet het volledige moederbord vervangen hoeft te worden, scheelt flink in de kosten
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Richi

Citaat van: brt op maart 19, 2026, 08:10:53Zou idd mooi zijn als niet het volledige moederbord vervangen hoeft te worden, scheelt flink in de kosten
Als ze die moederborden überhaupt nog hebben...
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

brt

Citaat van: Richi op maart 19, 2026, 08:18:02Als ze die moederborden überhaupt nog hebben...

En anders die kerel wellicht?
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Mao

Citaat van: Richi op maart 18, 2026, 07:37:28Ik kan mij voorstellen dat de stofzuiger tot een spanningsdip of piek heeft geleid, maar misschien staat het er helemaal los van.

Het viel me al wel op dat de pre warm was, ook in stand-by. Maar ik ging er van uit dat het zo hoorde.

Nu maar kijken dat ik het opgelost krijg. Inmiddels heb ik meer informatie gekregen over welke componenten er waarschijnlijk defect zijn en hoe die kunnen worden gevonden.

Als dat de oorzaak is dan is het maar teurig gesteld met voedingen in audio apparatuur. Beetje voedig moet daar wel tegen kunnen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Richi

Hij staat bij Audioservice in Elst, inclusief een uitgebreide omschrijving van het probleem en mogelijke oplossing. Een flink magazijn helemaal bomvol spullen die ter reparatie bij hen liggen. Mooie spullen ook. Voor mij kwam een man een prachtige buizenversterker ophalen die was gerepareerd. Toen ze doorkregen dat ik een Classé kwam brengen, kwamen diverse mensen even kijken en zich vergapen aan het apparaat. Leuk. Echte liefhebbers.

Nu maar afwachten.

Van de Parasound DAC ook nog geen bericht, maar dat was duidelijk dat het even ging duren.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Kwabbernoot

Is die kapot die Parasound of is het gewoon onderhoud? Ik heb ooit mijn Threshold laten maken en daar moest een nieuwe Ultra 20400 in. Ik hoop dat dat niet aan de hand is.

Groeten..

Richi

Citaat van: Kwabbernoot op maart 19, 2026, 11:29:11Is die kapot die Parasound of is het gewoon onderhoud? Ik heb ooit mijn Threshold laten maken en daar moest een nieuwe Ultra 20400 in. Ik hoop dat dat niet aan de hand is.

Groeten..
Als hij een tijdje aan staat (> 5 minuten) dan lukt het niet meer om het signaal gelockt te houden. En dat wordt erger naarmate de DAC langer aan staat / warmer wordt. Ik vermoed (hoop) dat het niet het Ultra board is maar iets met slechte elco's in de stroomvoorziening of zo.

Mao

Citaat van: Richi op maart 19, 2026, 11:09:56Hij staat bij Audioservice in Elst, inclusief een uitgebreide omschrijving van het probleem en mogelijke oplossing. Een flink magazijn helemaal bomvol spullen die ter reparatie bij hen liggen. Mooie spullen ook. Voor mij kwam een man een prachtige buizenversterker ophalen die was gerepareerd. Toen ze doorkregen dat ik een Classé kwam brengen, kwamen diverse mensen even kijken en zich vergapen aan het apparaat. Leuk. Echte liefhebbers.

Nu maar afwachten.

Van de Parasound DAC ook nog geen bericht, maar dat was duidelijk dat het even ging duren.

AudioService repareert veel voor Importeurs van gerenomeerde merken. Heb paar jaar gelededen wat ter revisie aangeboden. Zijn iedergeval eerlijk. Ze konden mijn apparaat wel repareren maar kreeg een mailtje dat de importeur van dat merk schandalige prijzen vroeg voor onderdelen. Daar konden hun weinig aan doen natuurlijk. Uiteindelijk hebben ze de boel wat opgeknapt en dat voor een schapelijke prijs en ... het speelt nog iedere dag hier .
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

mmuetst

Laatst kwam er nog iemand met een Classé versterker die in één avond weer gerepareerd de deur uit ging  :D.
Nu moet ik zeggen dat we mazzel hadden met het mankement. Dat is niet altijd het geval. En daarbij kan het probleem terug komen als het duidelijk is dat de contacten van de luidspreker relais toch soort van ingebrand zijn geweest. Maar dan weten we in ieder geval wat we moeten vervangen. Ik heb ooit een Primaire versterker nagekeken die sluiting maakte in de volume chip. Toch leuk als ik via via hoor van Be-tweeter dat dit inderdaad het probleem was van de versterker en dat alles weer werkte naar het vervangen van de IC die dit veroorzaakte. Soms kan ik het niet repareren, of is het niet mijn ding. Vooral als het SMD spul is. Daar ben ik te oud voor  ;). Het moet groot en grof zijn. Dus doe mij maar een buizenversterker om te repareren  ;D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

WillyP

En een Primare Blu-ray speler? Is die eenvoudig te repareren?

Richi

Citaat van: WillyP op maart 20, 2026, 08:38:32En een Primare Blu-ray speler? Is die eenvoudig te repareren?
Wat is er loos met die speler? Als het probleem mechanisch is, dan moet dat gemakkelijk te doen zijn. Als het probleem electronisch is, dan is het even afwachten. Het voordeel van Audioservice is dat ze op component nivo kunnen repareren, vooral de wat oudere apparatuur waar nog niet zo veel geïntegreerd is op het moederbord (aldus één van de mannen aldaar gisteren).

marcush

Citaat van: mmuetst op maart 19, 2026, 20:51:09Laatst kwam er nog iemand met een Classé versterker die in één avond weer gerepareerd de deur uit ging  :D.

:)  Hij doet 't nog steeds prima!

Kingpin

Citaat van: mmuetst op maart 19, 2026, 20:51:09...Het moet groot en grof zijn. Dus doe mij maar een buizenversterker om te repareren  ;D
Dat is wel spannender ja ... wel met 1 handje toch  ;)
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

mmuetst

Citaat van: Kingpin op maart 20, 2026, 12:34:47Dat is wel spannender ja ... wel met 1 handje toch  ;)
Heb heel wat TV's en monitoren met beeldbuis gerepareerd, ben wel wat gewend  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

WillyP

Citaat van: Richi op maart 20, 2026, 09:33:04Wat is er loos met die speler? Als het probleem mechanisch is, dan moet dat gemakkelijk te doen zijn. Als het probleem electronisch is, dan is het even afwachten. Het voordeel van Audioservice is dat ze op component nivo kunnen repareren, vooral de wat oudere apparatuur waar nog niet zo veel geïntegreerd is op het moederbord (aldus één van de mannen aldaar gisteren).
Op dit moment doet het display het niet. Af en toe nog wel, maar dat duurt nooit lang. Op zich valt hiermee te leven, maar ik maak me wel zorgen. Het gaat om de Primare BD32, de eerste versie en ik ben er buitengewoon tevreden over. Ik hoop echt dat die nog gerepareerd kan worden, als er een defect optreedt.

Richi

Citaat van: WillyP op maart 20, 2026, 22:43:56Op dit moment doet het display het niet. Af en toe nog wel, maar dat duurt nooit lang. Op zich valt hiermee te leven, maar ik maak me wel zorgen. Het gaat om de Primare BD32, de eerste versie en ik ben er buitengewoon tevreden over. Ik hoop echt dat die nog gerepareerd kan worden, als er een defect optreedt.
Klinkt als iets met de spanningsvoorziening naar het display. Ik zou het er op wagen en hem laten repareren. Des te langer je wacht, des te schaarser worden de onderdelen.

mmuetst

Citaat van: WillyP op maart 20, 2026, 22:43:56Op dit moment doet het display het niet. Af en toe nog wel, maar dat duurt nooit lang. Op zich valt hiermee te leven, maar ik maak me wel zorgen. Het gaat om de Primare BD32, de eerste versie en ik ben er buitengewoon tevreden over. Ik hoop echt dat die nog gerepareerd kan worden, als er een defect optreedt.
Klinkt niet als een heel moeilijk probleem, losse soldering of elco die defect is. Als Utrecht te doen is kom je een avondje luisteren/repareren. Ik kan in ieder geval een diagnose stellen mocht het te complex worden. Heb geen component op voorraad, moet die altijd bestellen. Maar reken ook niet > €100,- aan het uur  ;) paar lekkere biertjes en een tevreden baasje na reparatie is voor mij al bevredigend  :D.

mmuetst

Citaat van: marcush op maart 20, 2026, 10:52:53:)  Hij doet 't nog steeds prima!
Goed om te lezen, en hoe bevalt die klassieke Classé versterker?

AudioEnZo

Citaat van: mmuetst op maart 21, 2026, 08:53:04paar lekkere biertjes en een tevreden baasje na reparatie is voor mij al bevredigend  :D.
Sommige mensen doen ook alles om aan drank te komen hè  ;D

Maar een mooi aanbod  :headbanging:
Gr. René
► Vinshine x Kinki Studio Taihang
    ► Vinshine x LYH SW-10pro
    ► Rockna Wavedream Reference Signature
    ► Vinshine  x Kinki Studio Dazzle
► Xanadu HRS22YH-MG

mmuetst

Citaat van: AudioEnZo op maart 21, 2026, 09:27:42Sommige mensen doen ook alles om aan drank te komen hè  ;D

Maar een mooi aanbod  :headbanging:
HIK! Weet nergens van  :angel:

morca

Citaat van: mmuetst op maart 21, 2026, 08:53:04Klinkt niet als een heel moeilijk probleem, losse soldering of elco die defect is. Als Utrecht te doen is kom je een avondje luisteren/repareren. Ik kan in ieder geval een diagnose stellen mocht het te complex worden. Heb geen component op voorraad, moet die altijd bestellen. Maar reken ook niet > €100,- aan het uur  ;) paar lekkere biertjes en een tevreden baasje na reparatie is voor mij al bevredigend  :D.
Cheersssss

mmuetst

Citaat van: Mao op maart 19, 2026, 13:40:02AudioService repareert veel voor Importeurs van gerenomeerde merken. Heb paar jaar gelededen wat ter revisie aangeboden. Zijn iedergeval eerlijk. Ze konden mijn apparaat wel repareren maar kreeg een mailtje dat de importeur van dat merk schandalige prijzen vroeg voor onderdelen. Daar konden hun weinig aan doen natuurlijk. Uiteindelijk hebben ze de boel wat opgeknapt en dat voor een schapelijke prijs en ... het speelt nog iedere dag hier .
Welk merk was dan defect en duur met zijn vervangende onderdelen?

Mao

Citaat van: mmuetst op maart 21, 2026, 09:34:52Welk merk was dan defect en duur met zijn vervangende onderdelen?

Dat was Bryston die vroegen 300 euro per draaischakelaar voor mijn x over.
4 stuks zaten erin. De Bryston importeur was duidelijk over de zeik. Voordat ik naar AudioService ging had ik de importeur voor revisie check gevraagd. Ben afgehaakt bij hun kwamen alleen met goedkoop verkoop retoriek dat ze de beste waren en alleen hun dat konden doen enz. maar konden mij geen enkele prijsindicatie geven. Bij AudioService kan je tegen betaling uiteraard om prijsopgave vragen middels een onderzoeks kosten. Uiteindelijk hebben ze die schakelaars zo goed en kwaad schoongemaakt en daar ze altijd op dezelfde stand staan is het goed gekomen. Hun streven is repareren naar de fabrieks spec's.

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op maart 18, 2026, 10:12:54Nee, dit is echt door George Michael  veroorzaakt, kan niet anders  :D

Dacht het toch niet.....
Komt door Simon & Garfunkel met het nummer "Sound of Silence"  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless