Zijn er ook retrogamers hier?

Gestart door Erik, mei 4, 2007, 20:47:34

Vorige topic - Volgende topic

astrobart

Joris1971

This Game

Zoals gezegd Psygnosis met Agony bv, maar ook Digital Illusions Pinball Dreams/Fantasies etc. en vergeet ook niet de Bitmap Brothers: Gods (amiga versie), Speedball, Magic Pockets, Chaos Engine en natuurlijk Xenon II met het onvergetelijke nummer Megablast (van Bomb the Bass) en de shopkeeper.

Neem zelf in de vakantie altijd nog een paar Amiga Formats mee, gewoon leuk om te lezen wat toen een scsi-disk koste en de leuke britse humor stijl van schrijven.

Heb de A500+ en A1200hd nog steeds staan en aangesloten, maar zet ze nog hoogstens eens per jaar aan. Het palletje wat de klep van de 1084s dicht hield is onlangs afgebroken, secondenlijm of andere tips?
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RSC(5G)/Radius 225&90/Rel Q150e

Robbo

De 185 titels zijn niet veel soeps.   Al is de joystick vast die 20 euro wel waard.

Dit zijn pas de echte titels:
http://www.warblade.as/feature01.html   :headbanging:

simsalabim

Al heb ik de moderne consoles, mijn sega dreamcast trekt me nog steeds, ik speel nog steeds ikuraga, shenmue2, mars matrix, skies of arcadia en jet set radio.
Ook heb ik geemuleerd op pc, panzer dragoon saga van de sega saturn, ook een topper.
Verder qua retro (emulatie): msx: sd snatcher, snatcher, nemesis 2, nemesis 3.
Op de ps2 speel ik nog steeds af en toe shadow of colossus en ico.

Oldscool gaming O0
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Robbo

Citaat van: simsatit op augustus 30, 2009, 01:12:48
Al heb ik de moderne consoles, mijn sega dreamcast trekt me nog steeds, ik speel nog steeds ikuraga, shenmue2, mars matrix, skies of arcadia en jet set radio.
Ook heb ik geemuleerd op pc, panzer dragoon saga van de sega saturn, ook een topper.
Verder qua retro (emulatie): msx: sd snatcher, snatcher, nemesis 2, nemesis 3.
Op de ps2 speel ik nog steeds af en toe shadow of colossus en ico.

Oldscool gaming O0

Oldschool of niet.  Het is de gameplay waar het om gaat.   Ik moet zeggen dat ik meer plezier heb gehad van mijn MSX en Amiga, dan ik ooit van mijn Playstation 3 zal krijgen. 

MaxxMark

Een aantal échte favorieten die bij mij nogal eens naar voren komen (of in mn hoofd, of op mn pc :P) die ik in het verleden grijsgespeeld heb :

1. Dune 2 ( http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_II )
2. Death Track ( http://www.abandonia.com/en/games/933/Deathtrack.html )
3. X-Wing  ( http://en.wikipedia.org/wiki/index.html?curid=19479836 )

De echt oudere games heb ik wel gespeeld, maar nooit zo grijs gedraaid als bovengenoemde. Als ik de lijst van 100amiga games doorkijk komen er weer een boel speelmomenten en "ohja!" 's naarboven :)

Hier geen C64 gehad, wij hadden een heuse Texas Instrumants TI99/4a (http://oldcomputers.net/ti994a.html) die nog ergens (helaas kapot) moet rondzwerven:

Met spelletjes op inschuifmodules. Waaronder RAbbit Trail (die ook wel is grijsgedraaid, maar die ik erg moeilijk vond :P) Ik was toen ik er mee speelde dan ook nog erg jong (ben uit '81 en de TI 4a ook :P)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

eduard

Ik ben in 89 begonnen met het spelen van pc games
Games die ik die tijd en de jaren er na veel speelde waren

Operation wolf
simcity (swart wit versie)
omf (one must fall)
mortal combat
dune
dune2
qauntlet
prince of persia
duke nukem
port of call
outrun
death track
f1 grand prix
een aantal van de siera games (gold rush, police quest, space quest ect)
railroadtycoon
warcraft
starcraft

en de laatste jaren
voornamelijk
de EA westoowd games (red alert, generals, tiberium sun ect)

Helaas op dit moment niet meer de rust en het geduld om te gamen, speel nu nog maar 1 a2 uur perweel red alert3

simsalabim

Net nog even een 2.5 uur durende sessie Mars Matrix gedaan, wat een GAME is dat zeg.. WOUW!!

Beetje adhd maar zo goed gewoon.. misschien nog wel beter dan Ikaruga, de review van Mars Matrix door Classic Gamer op Youtube is het kijken wel waard :P  http://www.youtube.com/watch?v=l-KYmntH1s8

If you are looking for a game to relax with after a hard day work.... THIS ISN'T IT! >:D

senseless

Ik ben opgegroeid in de arcade hallen en gewapend met guldens verslaafd geweest aan alle toppers in de jaren tachtig. Vroeger stond me pa altijd op de Firato in de RAI (A'dam) en konden me broer en ik voor de openingstijd snel naar de stands van Sony en Philips om op de eerste gameconsoles te spelen. De hele dag was ik daar zoet.

Na jaren op de C64 versleten te hebben kwam het Amiga tijdperk. Ik heb er vier versleten en ongeveer alle games die daarop zijn uitgekomen opgestart ;). Heb nu nog een A1200 met een 2,5 inc 6,4Gb HD staan om mee te pielen, maar dankzij Amiga Forever speel ik vaker op de PC.

Uiteraard mag Mame niet ontbreken en speel veel van de oude toppers. Verschil met de 360 games is toch de eenvoudige opzet en gameplay. It's all about control.

Een tip voor iedereen die van Retro houdt is de film 'The King of Kong'. Een prachtige docu over een poging van Steve Wiebe om het record van Billy Mitchell (king of the arcarde) te breken met Donkey Kong en de rol en oprichting van Twin Galaxies (officiele site met world records arcade games). Laat je hart als retro gamer sneller stromen  :sigh:.

Bijgaand de link http://www.imdb.com/title/tt0923752/

TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

Robbo

eddy135

Ondanks dat ik graag op de PS3 speel, ben ik ook erg verzot op retro. :)
Speel veel op de gameboy: Pacman, Space invaders, Tetris etc.
Staat ook nog ergens een Atari 2600 in de kast; daar heb ik er in de loop der tijd wel een paar van stukgespeeld... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Ricepuppet

Ik heb speciaal een Media Center aangeschafd om de oude tijd te herleven ^-^

Vroeger (in de jaren '80) stond ik in Scheveningen elke arcade machine uit te proberen. Ik heb ze allemaal meegemaakt; 20 jaar lang. Helaas is Arcade nu 'uit' in Europa (de Japanners weten het veel beter daarzo..) en doen wij Europeanen alles saai thuis (gamen).

Ik heb alle consoles ooit gehad, behalve de Jaguar, een Vectrex en een Neo Geo CD. Voor de rest; alles! (wat mogelijk is, een PC-Engine was nauwelijks hier verkrijgbaar uiteraard)

Ik heb drie keer een Dreamcast aangeschaft (en weer verkocht) maar ben er nou wel klaar mee. Alles word tegenwoordig geconverteerd naar Xbox Live, dus je hoeft niet eens meer op zoek te gaan naar die ene game die je graag speelde.

Gemak dient de mens.

corival

Voor de liefhebber:
Blaze 16-Bit Sega LCD Handheld Console (20 games) nu voor 29,95 euro
http://www.dagactie.nl/ (12-10-09)
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Joris1971

simsalabim

Citaat van: corival op oktober 12, 2009, 21:33:18
Voor de liefhebber:
Blaze 16-Bit Sega LCD Handheld Console (20 games) nu voor 29,95 euro
http://www.dagactie.nl/ (12-10-09)

Grappig ding..

ik heb hem niet gekocht daar niet van, maar toch geinig..
Heb ook een hele leuke tijd gehad met de megadrive had m toen deze net uit was, revenge of shinobi was heel cool, james pond was leuk, sonic natuurlijk en hellfire, f*^*k wat was die moeilijk die game..

Nu bijna Skies of Arcadia uitgespeeld op de Dreamcast! (Wat een meesterlijk goede RPG vind ik dat!)
Next RPG die ik speel is Panzer Dragoon Saga die ik mij net origineel heb aangeschaft voor mijne Saturn.. yipee:)

eddy135

Citaat van: simsatit op oktober 13, 2009, 18:58:56
Grappig ding..

ik heb hem niet gekocht daar niet van, maar toch geinig..
Heb ook een hele leuke tijd gehad met de megadrive had m toen deze net uit was, revenge of shinobi was heel cool, james pond was leuk, sonic natuurlijk en hellfire, f*^*k wat was die moeilijk die game..

Nu bijna Skies of Arcadia uitgespeeld op de Dreamcast! (Wat een meesterlijk goede RPG vind ik dat!)
Next RPG die ik speel is Panzer Dragoon Saga die ik mij net origineel heb aangeschaft voor mijne Saturn.. yipee:)
Panzer dragoon...
Dat was voor mij de reden om ooit de Saturn aan te schaffen.
Was toen de tegenhanger van de playstation, en in veel opzichten gewoon een veel mooiere console

S@m

simsalabim

Citaat van: eddy135 op oktober 13, 2009, 19:14:13
Panzer dragoon...
Dat was voor mij de reden om ooit de Saturn aan te schaffen.
Was toen de tegenhanger van de playstation, en in veel opzichten gewoon een veel mooiere console

Heb je m nog?

eddy135

Citaat van: simsatit op oktober 13, 2009, 22:56:09
Heb je m nog?
Nee, helaas.
Heb 'm ooit weggedaan uit ruimtegebrek. :(
Had ook die enorme arcade-joystick-tafel (met de glorieuze bijnaam paardenl*l ;)) erbij; geweldig ding, zeker voor panzer d. en andere racespellen.

simsalabim

Citaat van: eddy135 op oktober 13, 2009, 23:05:55
Nee, helaas.
Heb 'm ooit weggedaan uit ruimtegebrek. :(
Had ook die enorme arcade-joystick-tafel (met de glorieuze bijnaam paardenl*l ;)) erbij; geweldig ding, zeker voor panzer d. en andere racespellen.

Grinnik

toch wel zonde idd, ik heb er pas een gekocht, met nights en panzer saga ook heb ik panzer zwei besteld.

Mijn favo console however blijft toch gewoon de dreamcast! al had ik een paar games op de ps2 echt niet willen missen: bv ico, shadow of collosus..

senseless

Ben deze week aan het klooien met Maximus Arcade, een toffe front-end voor verschillende emulators (o.a.Mame). Heel gebruikersvriendelijk en veel opties om de perfecte arcade simulatie na te bootsen.

Mame werkt prima, ga alle andere emus die ik heb er ook inhangen.

Link voor de front-end: http://www.maximusarcade.com/

Misschien toch maar een cabinet bouwen... O0
TW2000 | Yamaha RX-V630RDS | Kef KHT 5005 | Pioneer DVD | WD TV HD Player | xbox360

Erik

Nadeel van die emulators dat het beeld op een lcd er niet zo mooi uitziet. Het is me allemaal veel te scherp/pixelig waardoor het plaatje niet lijkt te kloppen. :)
Kan ze daarom nooit lang spelen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

corival

Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate