Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: Bensz op januari 31, 2014, 22:45:52
Ik denk dat Naim Wifi gewoon een brakke bedoeling is.
Heb het dl eerder gezegd, maar ik heb goede resultaten behaald met een AirportExpress.
Sinds gisteren een devoloset geistalleerd, werkt helemaal super met een accespoint die drie vaste netwerk aansluitingen heeft(vanwege verhuizing tijdelijke woning, en geleverde %$#! Ziggo router)

Kan je niet vertellen waar jouw probleem ligt. Paar losse flodders:
Wellicht keuzes als N B G, of een 2,4/5GHz dualbandrouter?
Of zou automatische kanaalkeuze problemen geven?
WiFi ... Zou heel goed kunnen dat ze dit bij Naim absoluut nog niet voor elkaar hebben.
Anno 2014 blijkt draadloos 24/192 materiaal buffer underruns te geven .... Hahaha come on, mijn 100 euro HDi Dune en mijn Logitech Touch spelen op dezelfde plek probleemloos 24/192 af, alleen de Naim niet.

Heb een wifi tracker erop los gelaten om een zo min mogelijk druk bezet kanaal te kiezen, in mijn buurt valt het reuze mee.
De Naim doet trouwens alleen 2.4GHz. Mijn router is de Netgear 3700, daar ligt het niet aan.
Denk ook dat het draadloos verhaal bij Naim de oorzaak is. Ik zag wel dat ze een betere antenne voor de Naim hadden, misschien die maar eens proberen of het helpt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Jumping Jack

Het kan idd aan de wifi van de UQ liggen, maar het zou niet mogen.

Ik heb ook al behoorlijke verbindingsproblemen gehad, maar ondertussen draait alles nu al geruime tijd als een zonnetje na tussenkomst van Latham Audio. Maar het is een frustratie van formaat als het niet werkt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bensz

Citaat van: Kingpin op januari 31, 2014, 22:52:19

Heb een wifi tracker erop los gelaten om een zo min mogelijk druk bezet kanaal te kiezen, in mijn buurt valt het reuze mee.
De Naim doet trouwens alleen 2.4GHz. Mijn router is de Netgear 3700, daar ligt het niet aan.
Denk ook dat het draadloos verhaal bij Naim de oorzaak is. Ik zag wel dat ze een betere antenne voor de Naim hadden, misschien die maar eens proberen of het helpt.

Naar t schijnt is kanaal 1 6 of 11 t beste te zijn.

Kingpin

Citaat van: Bensz op januari 31, 2014, 23:08:26
Naar t schijnt is kanaal 1 6 of 11 t beste te zijn.
Idd,
1 hier.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Bensz

Kingpin

Citaat van: Bensz op januari 31, 2014, 23:18:59
Maar waarom WiFi?!
Vanwege de plaats waar de UQ staat, en om persoonlijke redenen.
Sinds mijn vorige mail speelt ie goed zonder haperingen/dropouts.

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op januari 31, 2014, 22:18:58
Toch maar even (af)reageren want m'n toppunt is nu inmiddels wel bereikt wat betreft de bediening met de n-Stream app.
Weken loop ik er al mee te kloten, en dat als "it" man ... I give up, Naim wins.

Kan er geen touw aan vastknopen. Het probleem:
Wanneer ik de UQ wil opstarten zoekt deze wireless verbinding met mijn router.
Ik doe bijvoorbeeld "unmute" wat ik ook in het scherm zie, DUS IK HEB VERBINDING, om vervolgens doodleuk "No Network Connection" aan te geven wanneer ik de server wil benaderen.
Telkens weer, maar dan het lapmiddel .... Ik voer opnieuw m'n password in van de router wanneer ik  (op)nieuw verbinding wil maken ... en ja hoor ... het werkt, wtf, ik ga toch niet constant m'n network opnieuw lopen invoeren als ik ff muziek wil luisteren.

In de router heb ik de UQ mac adres een vast vrij ip nummer gegeven, dus dat is ook goed.
Wanneer het wel werkt zijn mijn gemaakte playlist soms helemaal niet benaderbaar, dan zegt de app dat de nummers niet gevonden kunnen worden op de server ... Waarop de volgende dag het ineens wel blijkt te werken .... 1 woord:

H O P E L O O S

Kan er niets anders van maken, en dat voor iemand die bijna letterlijk ALLES draadloos thuis GOED heeft werken tot en met het stroom aan toe.
Pff sorry voor de text maar hoe mooi het ding ook presteert, bij mij is de lol of eindpunt nagenoeg wel bereikt.
Heb zelfs 3 verschillende servers gebruikt om uit te sluiten of het daar toevallig niet aan lag.
Het gekke is dat wanneer het eenmaal verbinding heeft/behoud het gewoon goed gaat.
Alleen bij het "ontwaken" of uit de slaap halen van de UQ blijkt dat meestal niet goed te gaan.

Wie weet raad?

@Kingpin   Ik kan je frustratie goed begrijpen hoor, knap kl*te dit soort dingen  :-X
Als ik zo je verhaal lees zou ik in eerste instantie toch denken aan een instabiele netwerkverbinding tussen router en Unitiqute...

Het is trouwens wel opvallend te noemen dat er aardig wat mensen met een Unitiqute en Unitilite zitten te tobben met soortgelijke problemen  ;)

Zie: http://forums.naimaudio.com/topic/unitilite-network-issues

Zie: http://forums.naimaudio.com/topic/unitiqute-wireless-problems?reply=12266460304785738

En hier de probleem beschrijving van de persoon uit het 2e linkje:

''Hello
Just got a unitiqute and am having problems with all of the wireless functions.
I setup the wireless on the unitequte, everything worked fine. Found my router right away and i thought i would try the iradio, but just got stuck searching for stations.
    So i looked at the network settings again, and it got stuck looking for my router. Looked at some other stuff, then went back to network settings and it found the router right away. Tryed the iradio again, stuck searching again. Back to network settings, nothing. And so on and so on. Same with the upnp, it played some songs off my compter with wireless, then when i tried radio, nothing. Back to upnp, and it couldn't find my computer.
    I have the newest and best router, whole house is full of devices running off it. Feels like im missing something simple here. 
    Any ideas?''

Met als oplossing ?:

'' Finally figured it out. Opened up my wireless (unsecure) and it works perfect.''
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Afgelopen week idd veel threads gelezen en hoor/lees ook dat ze wireless bij Naim toch echt nog niet goed onder de knie hebben.
Als antwoord van hun zeggen ze gewoon: u kunt beter bedraad gebruiken :(
Daar heb ik 'm nu juist niet voor gekocht, waarom zit er anders zo'n lelijke grote antenne op de achterkant die volgens mij nog steeds niet goed functioneert (waarom is er een wa5 antenne voor de UQ, zal wel niet voor niets zijn).

Bensz

Voor een echt goede WiFi antenne met een megabereik moet je het volgende es googlen:

pringles wifi

Bensz

Citaat van: Kingpin op januari 31, 2014, 23:58:24
Vanwege de plaats waar de UQ staat, en om persoonlijke redenen.
Sinds mijn vorige mail speelt ie goed zonder haperingen/dropouts.

Dat je niet bedraad kan begrijp ik, maar dat kan ook anders dan WiFi... Maar persoonlijke reden?

garmtz

Nog even een 'schot in het duister'...

1. Heb je in n-stream automatisch verbinden gekozen, of een ip-adres?
2. Kies voor 'blijf verbonden' in n-stream
3. Check signaalsterkte van de wifi in de UQ. Misschien is die heel laag

Streamz

Zo n Pringles bus antenne is een ultra directionele antenne. Voor binnenshuis waardeloos, want je wil op meerdere platsen in jehuis wifi bereik hebben.

Vwb UQ en wifi, wellicht handig om op 0 te beginnen? Dus een standaard open wifi netwerk om mee te beginnen. Geen MAC ranges, geen beveiliging, geen vaste IP adressen. Kijken hoe dat gaat. En pas daarna, stuk voor stuk, je netwerk dichtzetten. Dan weet je ook waar het misgaat.

Ik heb thuis maar relatief kort met N-stream getest, alsook J-River op Naim. Kan me herinneren dat dat ook niet foutloos liep in het begin. Op een gegeven moment, na 3 dagen oid wel verbinding, en daarna geen probleem meer. Geen idee wat het issue was, ook niet naar gezocht.
Maar je zou ook eens kunnen kijken naar de vereisten voor N-stream. Heeft deze app een internetverbinding nodig?
Lijkt vreemd, maar voor Gizmo (J-River) blijkt dit dus nodig te zijn. Werkt dus niet in een pure LAN omgeving. Ligt aan de app dus. Als n-stream dit ook nodig heeft, en je netwerk zo dichtzit dat de app pas na 100 tries naar buiten kan, kan dit een oorzaak zijn.

fireman

Citaat van: garmtz op februari  1, 2014, 09:05:53

Waar kan je die signaal sterkte van de wifi in de qute checken? (neem aan dat het zelfde geldt voor de SU.

Overigens; hier super goed met bestanden van mijn NAS. Radio valt soms heel even stil. Lijkt wel of het buffer (als dat er zit) leegloopt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Kingpin

Bedankt allen trouwens voor het meedenken!

Citaat van: Bensz op februari  1, 2014, 07:54:49
Dat je niet bedraad kan begrijp ik, maar dat kan ook anders dan WiFi... Maar persoonlijke reden?
Wat bedoel je met het zwart bedrukte?
En persoonlijke redenen zoals ik zei is een technisch verhaal, die ga ik hier niet discussiƫren voordat dit geheel uit de hand loopt.

Citaat van: garmtz op februari  1, 2014, 09:05:53

1) auto connected en stay connected.
2) had ik
3) quality staat op 100 en strength op 40, weet niet of dit percentage geweis is op een schaal van 100, maar mijn Touch haalt op dezelfde plek 85%.

Vanmorgen weer hetzelfde gekloot, toen kwam ik erachter dat onder System Status het ip adres niet meer op mijn interne netwerk (het toegewezen ip adres binnen de router) stond maar naar buiten !
Heb een factor resetten gedaan en nu speelt alles weer, eens kijken of het zo blijft.

Dirk

Citaat van: Kingpin op februari  1, 2014, 10:34:23
Bedankt allen trouwens voor het meedenken!
Wat bedoel je met het zwart bedrukte?
persoonlijk heb ik goede ervaringen met Powerline setjes, deden hier prima wat ze moesten doen (van slaapkamer waar de NAS stond naar woonkamer)...misschien is dat nog een optie?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bensz

Ik bedoelde met zwart gedrukte powerline achtige producten als Devolo.

garmtz

1) auto connected en stay connected.

Misschien hier het door de router vastgelegde ip adres invullen?

Citeer2) had ik
3) quality staat op 100 en strength op 40, weet niet of dit percentage geweis is op een schaal van 100, maar mijn Touch haalt op dezelfde plek 85%.

Weet eigenlijk niet of dit laag is...

Kingpin

Citaat van: garmtz op februari  1, 2014, 11:21:42
Misschien hier het door de router vastgelegde ip adres invullen?
Heb ik nu, eens kijken of dat beter gaat.

Robiwan

Knusse Engelse woonkamer, maar die draaitafel in de hoek op 5 cm van de rechterspeaker dan spoor je niet helemaal :D

Ach ik ken (hier) een aantal gasten met een gelijksoortige draaitafel/speaker opstelling :crazy: :D En natuurlijk wel verschil horen tussen kabeltjes en zekeringen :( :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Hahaha, inderdaad. Ik verbaas me wel vaker over sommige foto's op het Naim UK Forum...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Streamz

Wifi signaal sterkte wordt meestal uitgedrukt met negatieve getallen. Dus -40 en -85. Waarbij -40 echt een prima ontvangst is, en -85 behoorlijk ruk.
Zegt overigens ook niet het hele verhaal. Je hebt ook nog bandbreedte, die gaat automatisch omlaag bij zwakker signaal. Pakketjes die hierdoor niet aankomen worden nog een keer verstuurd, dus kan er minder verstuurd worden, is dus eerder dropouts en buffering. Quality vansignaal dusm. Op 100 lijkt me niet beter te kunnen.

Overigens, bij zwak signaal kun je dus beter voor een lagere bandbreedte kiezen. B of hooguit G, geen N. Heb je ook niet nodig bij muziekstreaming. Maar ja, dan kun je weer geen natuurfilms in HD  via wifi bekijken......

Kingpin

Citaat van: Streamz op februari  1, 2014, 17:45:20
Wifi signaal sterkte wordt meestal uitgedrukt met negatieve getallen. Dus -40 en -85. Waarbij -40 echt een prima ontvangst is, en -85 behoorlijk ruk.
Zegt overigens ook niet het hele verhaal. Je hebt ook nog bandbreedte, die gaat automatisch omlaag bij zwakker signaal. Pakketjes die hierdoor niet aankomen worden nog een keer verstuurd, dus kan er minder verstuurd worden, is dus eerder dropouts en buffering. Quality vansignaal dusm. Op 100 lijkt me niet beter te kunnen.

Overigens, bij zwak signaal kun je dus beter voor een lagere bandbreedte kiezen. B of hooguit G, geen N. Heb je ook niet nodig bij muziekstreaming. Maar ja, dan kun je weer geen natuurfilms in HD  via wifi bekijken......
Gemeten op plaats delict geeft deze -64dbm aan, op de Naim in het afleesvenster 40.

Alco

CiteerHahaha, inderdaad. Ik verbaas me wel vaker over sommige foto's op het Naim UK Forum...
Nou inderdaad, anders ik wel. Bijvoorbeeld peperdure speakers (SL2's van >8000,- euri) op een piepklein (slaap)kamertje, amper 1 meter uit elkaar. :dontgetit:

Het valt me overigens vaker op, ook in Engelse woonprogramma's, dat Engelsen een kamer(tje) al gauw HUGE noemen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Alco op februari  1, 2014, 19:41:04
Nou inderdaad, anders ik wel. Bijvoorbeeld peperdure speakers (SL2's van >8000,- euri) op een piepklein (slaap)kamertje, amper 1 meter uit elkaar. :dontgetit:

Het valt me overigens vaker op, ook in Engelse woonprogramma's, dat Engelsen een kamer(tje) al gauw HUGE noemen.

Als je er wat van zegt op het Engelse Naim forum krijg je meteen de wind van voren :crazy: :D

Robiwan

Citaat van: Alco op februari  1, 2014, 19:41:04

Ja dit kamertje :D

En deze dan, zeer strak interieur maar volgens mij galmt het als de ziekte :crazy: