Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Klout10

Citaat van: fikszo op januari 19, 2014, 21:01:18
Misschien dat iemand hier me wat kan adviseren.

Momenteel heb ik een Synology Nas die aangesloten staat op m'n Naim NDX

Nu zit ik een beetje te kijken naar een Unitiserve SSD, maar aangezien ik meer muziek download dan nog op cd koop, zal ik de ripper relatief weinig gebruiken.

Buiten het feit dat de cd info van de Unitiserve me erg handig lijkt, voegt de Unitiserve in deze setup nou nog wat toe aan lossless wav/flac die ik op mn NAS heb staan?

En speelt bv een HDX op een vergelijkbaar niveau als een NDX ? (aangezien een andere optie ook zou kunnen zijn om de NDX te vervangen voor een HDX)

In mijn beleving voegt een UnitiServe niets toe. Op papier is een NDX de meerdere van de HDX, ik heb ze echter nooit naast elkaar kunnen beluisteren. Maar aangezien je al in het bezit bent van een NDX zie ik als enige 'voordeel' het feit dat de HDX een alles in één oplossing is.

Met een HDX hoef je je nooit meer druk te maken over het formaat waarin geript wordt, instellingen, opslag, etc. Gewoon CD's kopen en rippen. Met de nieuwere uitvoeringen van de HDX is het ook mogelijk op gedownloade files op te slaan.

Of dit alles een overstap van de NDX waard is kun je alleen zelf beoordelen...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

N.L.

Mocht er iemand baat bij hebben, een 172xs voor een scherpe prijs: http://link.marktplaats.nl/769500636
Officiële Naim dealer overigens.
Naim - Neat - Chord

SmauG

Zijn er hier mensen aanwezig die ervaring hebben met het verschil tussen een Uniti2 en een Nait5i-2/CD5i-2 combi?
Het enige waarover ik in mijn set niet echt heel tevreden over bent is wat er uit de door de TV van signaal voorziene DAC komt.
Een andere DAC of misschien een Uniti2 zou uitkomst kunnen bieden maar wil absoluut niets inleveren.

Edit: Welke andere DAC zou beter bij de naim kit passen qua karakter welke niet zo kostbaar is als de nDAC en niet zo multifunctioneel is als de DacV1 welke hem imo onnodig duur maakt.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

jpmoree

Iets wat me al enige tijd stoort is het volgende: door de doorgaans hoge uitgangsspanning van digitale bronnen is het nuttige bereik van de volumeregelaar van mijn preamp zeer beperkt. Op 9uur zit ik al op oorlogssterkte. Eerder had ik de kwalitatief mindere NAC112, maar die had 1 groot voordeel en dat is dat de gevoeligheid van de ingangen apart kon worden ingesteld. Kon je bv ook Draaitafel en CD op gelijk nivo instellen.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Klout10

Citaat van: jpmoree op januari 24, 2014, 15:43:46
Hoe gaan jullie hiermee om?

Klinkt bekend, hoe hiermee om te gaan? Wennen lijkt me....
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

jpmoree

Heeft iemand wel eens verzwakkers toegepast?

Klout10

Citaat van: jpmoree op januari 24, 2014, 19:35:57
Heeft iemand wel eens verzwakkers toegepast?

Persoonlijk heb ik hier geen ervaring mee. Zoek eens op het Naim UK forum, ik weet vrijwel zeker dat er daar mensen zijn die hier ervaring mee hebben...

Alco

Met name bij de Naim Nait 1 en 2 vond ik het erg vervelend, dat de volumeknop amper boven de 7 tot 8 uur gedraaid kon worden.
Je hoefde de knop vanuit 0 maar amper aan te raken of het volume schoot als een raket omhoog. :unhappy:

Met de huidige serie is het iets minder erg, en vond/vind ik 't niet zo'n probleem, aangezien de volumeregeling via de AB gelukkig met kleine stapjes omhoog/laag gaat.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

Er staat momenteel een complete olive Naim set, bestaande uit een Nait 3, cd3.5 en flatcap op een mooi Soundstyle rack INCL. een setje Totem dreamcatchers op Partington stands en Naca5 kabel, te koop op Marktplaats, voor het absurde spotprijsje van € 800,- !  :blink:

Elk lager bod (die er geheid komen  :sarcasm: ) zou een belediging naar de verkoper zijn!
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Mitch--

Citaat van: Alco op januari 25, 2014, 10:16:14
Er staat momenteel een complete olive Naim set, bestaande uit een Nait 3, cd3.5 en flatcap op een mooi Soundstyle rack INCL. een setje Totem dreamcatchers op Partington stands, te koop op Marktplaats, voor het absurde spotprijsje van € 800,- !  :blink:

Elk lager bod (die er geheid komen  :sarcasm: ) zou een belediging naar de verkoper zijn!

zooo! goeie deal!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Alco

Het valt mee....het 1e bod is al hoger.  :)

Mitch--

Citaat van: Alco op januari 25, 2014, 10:48:19
Het valt mee....het 1e bod is al hoger.  :)

was te verwachten natuurlijk
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Alco

Citeerwas te verwachten natuurlijk
Ja, wel van mensen die weten wat een dergelijke set waard is, maar Marktplaats kennende had ik niet raar opgekeken als de eerste bieder slechts de helft van de vraagprijs zou bieden.

Maar goed, het is een mooie complete set voor mensen die voor weinig de 'Naim sound' willen ontdekken, zonder financieel risico.  :)

Dirk

Citaat van: Alco op januari 25, 2014, 11:15:21
...een mooie complete set voor mensen die voor weinig de 'Naim sound' willen ontdekken, zonder financieel risico.  :)
idd  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Kan ik daaruit afleiden dat jij hebt toegehapt?  ;D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerKan ik daaruit afleiden dat jij hebt toegehapt ?
Ik ?  Nee hoor.  Voor 't geld is het een mooi setje, maar ben nog steeds erg happy met wat ik heb! 8)

Jumping Jack

IK doelde op Dynky's reactie  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Citaat van: Jumping Jack op januari 25, 2014, 20:19:58
Kan ik daaruit afleiden dat jij hebt toegehapt?  ;D
yep!
ik heb al vaker getwijfeld bij het voorbijkomen van gelijkaardige Olive setjes, dus dit was wel een mooie buitenkans niet al te ver uit de buurt
na een gezellige babbel van zo'n half uurtje (met de set spelend op de achtergrond) is hij dus voorzichtig ingeladen in m'n koffer...en ondertussen staat hij hier wat te acclimatiseren, voor ik hem morgen eens aan de tand ga voelen.
mocht er iermand interesse hebben in het Soundstyle rek, de Partington stands, of de Totem dreamcatchers...geef maar een gil, want die gaan sowieso weer de deur uit  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

garmtz

Synergie met de bron! :)  Of wordt dit niet deel van de 'hoofdset'? Naim met Harbeth is altijd smullen...

Dirk

Citaat van: garmtz op januari 25, 2014, 22:21:22
Synergie met de bron! :)  Of wordt dit niet deel van de 'hoofdset'? Naim met Harbeth is altijd smullen...
da's niet meteen het plan, maar ik sluit niet gauw iets uit, dus wie weet  ;)

Kingpin

Toch maar even (af)reageren want m'n toppunt is nu inmiddels wel bereikt wat betreft de bediening met de n-Stream app.
Weken loop ik er al mee te kloten, en dat als "it" man ... I give up, Naim wins.

Kan er geen touw aan vastknopen. Het probleem:
Wanneer ik de UQ wil opstarten zoekt deze wireless verbinding met mijn router.
Ik doe bijvoorbeeld "unmute" wat ik ook in het scherm zie, DUS IK HEB VERBINDING, om vervolgens doodleuk "No Network Connection" aan te geven wanneer ik de server wil benaderen.
Telkens weer, maar dan het lapmiddel .... Ik voer opnieuw m'n password in van de router wanneer ik  (op)nieuw verbinding wil maken ... en ja hoor ... het werkt, wtf, ik ga toch niet constant m'n network opnieuw lopen invoeren als ik ff muziek wil luisteren.

In de router heb ik de UQ mac adres een vast vrij ip nummer gegeven, dus dat is ook goed.
Wanneer het wel werkt zijn mijn gemaakte playlist soms helemaal niet benaderbaar, dan zegt de app dat de nummers niet gevonden kunnen worden op de server ... Waarop de volgende dag het ineens wel blijkt te werken .... 1 woord:

H O P E L O O S

Kan er niets anders van maken, en dat voor iemand die bijna letterlijk ALLES draadloos thuis GOED heeft werken tot en met het stroom aan toe.
Pff sorry voor de text maar hoe mooi het ding ook presteert, bij mij is de lol of eindpunt nagenoeg wel bereikt.
Heb zelfs 3 verschillende servers gebruikt om uit te sluiten of het daar toevallig niet aan lag.
Het gekke is dat wanneer het eenmaal verbinding heeft/behoud het gewoon goed gaat.
Alleen bij het "ontwaken" of uit de slaap halen van de UQ blijkt dat meestal niet goed te gaan.

Wie weet raad?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Jumping Jack

Alles up to date? Dus zowel firmware vd UQ als n-stream? Erg vervelend dat het niet naar behoren werkt...
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Citaat van: Jumping Jack op januari 31, 2014, 22:37:29
Alles up to date? Dus zowel firmware vd UQ als n-stream? Erg vervelend dat het niet naar behoren werkt...
Ja zowel de app als de UQ hebben de laatste firmware.
Het gekke is ... ik kan het niet verklaren. Terwijl ik mijn voorgaande mailtje aan het typen was stond de UQ een album te spelen van de server (op dit moment versie 7 van Twonky) totdat het laatste nummer stopte .. So far so good.
Ik was ondertussen uitgetyped en wilde een ander album op zetten .. En ja hoor "NoServer" :-\
Nu na een tijdje speelt ie weer ...
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Bensz

Ik denk dat Naim Wifi gewoon een brakke bedoeling is.
Heb het dl eerder gezegd, maar ik heb goede resultaten behaald met een AirportExpress.
Sinds gisteren een devoloset geistalleerd, werkt helemaal super met een accespoint die drie vaste netwerk aansluitingen heeft(vanwege verhuizing tijdelijke woning, en geleverde %$#! Ziggo router)

Kan je niet vertellen waar jouw probleem ligt. Paar losse flodders:
Wellicht keuzes als N B G, of een 2,4/5GHz dualbandrouter?
Of zou automatische kanaalkeuze problemen geven?