Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Nou, als ik lees dat je het "Cache" van Nstream moet legen gaat het toch zeker wel over Naim.

Naim is ook een écht "stream Brand" dus het zal voor velen toch wel herkenbaar voorkomen ;) 

sebassie

Ff updaten: de Naïm app doet t weer! Weliswaar alleen via de Minim-server, maar da's prima. De laatste Nd5xs update deed 't 'm. Trouwens super dat dat tegenwoordig ook met Mac kan...
Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

sebassie

Luxman LX-380 / Graham Audio LS6 / Aqua La Scala MkII Optologic / Aurender N100H / Rega RP8 / Benz Micro REF-S / Sternklang Ephemera

garmtz

Citaat van: sebassie op november 30, 2013, 10:13:28
Ff updaten: de Naïm app doet t weer! Weliswaar alleen via de Minim-server, maar da's prima. De laatste Nd5xs update deed 't 'm. Trouwens super dat dat tegenwoordig ook met Mac kan...

Had ik nog gevraagd he... ;)

sebassie

klopt helemaal...  :D

garmtz

Hoor je ook een klankverbetering met Minimserver?

sebassie

grappig dat je dat vraagt, want gisteren bij de eerste tonen dacht ik al dat het allemaal iets rijker klonk. heb daarna niet meer echt geluisterd of vergeleken met audioserver; iets om in de loop van de maand eens te proberen...

nog n vraagje over minim: hoe moet ik de map music indexeren? want als ik nieuwe bestanden heb toegevoegd op de nas ziet-ie die alleen maar als ik de nas eerst even uitzet...

Jumping Jack

Heb je minimwatch geïnstalleerd op de pc? Zoja: openen, rechtermuisknop, restart.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Moet je alleen niet de nieuwste Java versie op je PC of Mac hebben staan  :crazy: anders even de NAS uit en weer aan zetten...... :thumbs-up:
mainly British stuff

garmtz

Met Minimwatch inderdaad... Heb ik ook geïnstalleerd bij je volgens mij... Die dus opstarten en rechtsklikken op het icoontje bovenin de applicatiebalk (naast je klokje) --> Restart.

garmtz

Citaat van: Martin!!! op december  1, 2013, 09:49:19
Moet je alleen niet de nieuwste Java versie op je PC of Mac hebben staan  :crazy: anders even de NAS uit en weer aan zetten...... :thumbs-up:

Kun je ook vrij gemakkelijk downgraden... Ik had dat probleem ook. De oplossing vond ik op het Minimserver forum.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op december  1, 2013, 10:08:57
Kun je ook vrij gemakkelijk downgraden... Ik had dat probleem ook. De oplossing vond ik op het Minimserver forum.

Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken  :thumbs-up:
mainly British stuff

Rudi64

Vandaag samen met een maat even bij Alpha binnen gewipt in Brasschaat waar in teken van de "Engelse week" o.a PMC en Naim gedemonstreerd werden..
Vooral van de combinatie van de PMC Fact 3 en de Supernait  waren we vooral onder de indruk...volledig in balans en transparantie en detaillering van een hoog niveau....super combinatie.. :clapping:
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

YamahaRXV

Citaat van: Rudi64 op december  1, 2013, 18:19:47
Vandaag samen met een maat even bij Alpha binnen gewipt in Brasschaat waar in teken van de "Engelse week" o.a PMC en Naim gedemonstreerd werden..
Vooral van de combinatie van de PMC Fact 3 en de Supernait  waren we vooral onder de indruk...volledig in balans en transparantie en detaillering van een hoog niveau....super combinatie.. :clapping:

Heel wat anders dan Linn denk ik.....?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Rudi64

Citaat van: YamahaRXV op december  1, 2013, 18:50:44
Heel wat anders dan Linn denk ik.....?  ;)

Wel,we waren achteraf wel eens dat we er beide mee konden leven..vind wel dat Naim en Linn wat raakpunten hebben,maar ook de Fact 3 is een aardige speaker die ooit wel eens op mijn shortlist kan komen...welbegrepen..ooit.. :satisfied:
Lejonklou Boazu 2◼Linn Aedsm-- Merason Dac1◼Xavian Perla Exclusiva speakers◼Linn K400 speakerkabel ◼BlueJeans 6a ethernetcable◼Lejonklou powercables-Furutech PS-950 powercable◼Plixir Elite Bac 400 mk2.
.

Jumping Jack

Heb je ook de Fact.12 beluisterd? Ik was het natuurlijk weer glad vergeten, maar kan gelukkig dagelijks van de combi Naim-PMC genieten  :headbanging:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rudi64

Citaat van: Jumping Jack op december  1, 2013, 19:52:56
Heb je ook de Fact.12 beluisterd? Ik was het natuurlijk weer glad vergeten, maar kan gelukkig dagelijks van de combi Naim-PMC genieten  :headbanging:.

Ja...eventjes..konden ze 5 min beluisteren,stonden in de zelfde zaal en was juist voor het optreden begon.
Maar konden geen oordeel vellen,wel overvloedig laag, mijn inziens daar er wat galm in de zaal was.
Volgens Sammy komen ze volgende week metingen doen om alle zalen akoestisch te behandelen..
Wel in een andere kamer ook de Fact 8 gehoord op Acuphase versterking gehoord,zelfde signatuur van de Fact 3,alleen wat warmer midden en wat grootsere presentatie..maar mijn inziens vond ik het laag wat beter op de fact 3 
..(versterking en kleinere kamer?)
Mijn maat vond beide Fact 8 en Fact 3 beter (op de laagweergave na)dan zijn OB1...mooie speakers..
.

ivdz

Hallo forumleden,

Graag wat advies. Ik heb reeds meerdere malen gelezen dat het regelmatig reinigen van connectoren en kabelaansluitingen belangrijk is. Wil dat nu ook gaan doen, maar weet eigenlijk niet welk product ik best gebruik. Mag dat bijvoorbeeld met keuken- of ruitenspray/reiniger of moet dat met pure alcohol (Ketonatus ??). Heb de vraag op het Naim UK forum ook al eens gesteld, maar daar komen ze met allemaal Engelse producten die ik niet goed ken.

Wat gebruiken jullie ? Verder; hoe maak ik best proper ? Is dat met een droge doek waarop je wat product doet en dan de connectoren goed op wrijft ?

Vriendelijke groet,
Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

garmtz

Connectoren er ieder half jaar een aantal keer erin en eruit halen is genoeg om de contacten te reinigen. Ik zou geen middelen gebruiken.

ivdz

bedankt Garmt !! dan doe ik dat zo, zonder producten.
Hoe zit het nu precies met het "wel of niet aandraaien van de sluitringen" ? Ik neem aan dat ik de Din connectoren gewoon in plug en de sluitring handvast aan draai ?

Vriendelijke groet,
Iver

Robiwan

Citaat van: ivdz op december  2, 2013, 10:40:41
bedankt Garmt !! dan doe ik dat zo, zonder producten.
Hoe zit het nu precies met het "wel of niet aandraaien van de sluitringen" ? Ik neem aan dat ik de Din connectoren gewoon in plug en de sluitring handvast aan draai ?

Vriendelijke groet,
Iver

Connectoren inpluggen en de ring niet aandraaien maar wel naar achteren schuiven tegen de schroef aan. 
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

twani

Citaat van: garmtz op december  2, 2013, 09:56:01
Connectoren er ieder half jaar een aantal keer erin en eruit halen is genoeg om de contacten te reinigen. Ik zou geen middelen gebruiken.
Een (h)eerlijk advies, geen dure middeltjes nodig dus.

ivdz

sebassie

Heeft er iemand al ns gehoord hoe de kabels van AR Sound (http://www.ar-sound.com/Lunar.html) het doen in een Naim set? Ten opzichte van de standaard en Hi-line kabels?