Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op oktober 21, 2013, 13:32:21
Misschien kun je bij capaciteit eea verlagen, en kun je wel fat32 formateren?

nee...dat gaat niet lukken. koop vanmiddag wel even een max 32 GB stick. zo duur zijn die dingen nou ook weer niet.
Quad vintage.

Alco

CiteerNu even het usb gebeuren dat het nog steeds niet doet. Ik heb een 16 GB stick geformatteerd met FAT 32 en de USB op de ND geactiveerd.
Toen ik de ND5xs nog had gebruikte ik een merkloze USB stick van de Aldi (32GB voor € 13,- ), maar heb die niet geformatteerd.
(althans, voor zover ik me kan herinneren niet, ...had namelijk niet eens geweten hoe/waarom.  :blush: )
Volgens mij kon ik er gewoon direkt muziek opzetten en afspelen) Net als met enkele sticks van het merk Icidu.

en...op de ND5 'geactiveerd' ? Misschien begrijp ik 't verkeerd, maar wat moet ik daar onder verstaan ?   :unsure:
Ik kon 'm er gewoon inprikken en het werkte meteen. Na een paar seconden verschenen de albums/artietsen in het display.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Je kan de in- en uitgangen uitschakelen, dus ook de USB-ingang.

Een nieuwe usb-stick is doorgaan reeds geformatteerd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

Aha, ok. Bedankt voor de uitleg JJ. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

evilniek

Is er een speciale reden voor dat je in de weer bent met USB-sticks?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Dr.Bedlo

ja...mijn ex heeft nog geen NAS voor bij de uniti qute. dus daarom maar even gebruik maken van de usb faciliteiten.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op oktober 19, 2013, 22:06:46
Nog nooit geprobeerd, kan ik geen antwoord op geven... :)

En een gewone Hicap zonder Dr?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op oktober 21, 2013, 17:50:44
En een gewone Hicap zonder Dr?

Op een UnitiQute? Dat is niet mogelijk....

YamahaRXV

Citaat van: bmateijsen op oktober 21, 2013, 18:25:31

Denk dat Fred iets anders bedoelt Bjorn.... ;D Of heb ik nu teveel gras gerookt... :angel:

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 21:53:47
Ik vroeg wat een hicap dr zou doen op een nait XS in plaats van een flatcap XS
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op oktober 21, 2013, 18:25:31

I Know. Vandaar ook mijn vraag wat een hicap zou gaan doe op een XS ( De gewone dus niet de 2) in plaats van een flatcap xs
Quad vintage.

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op oktober 21, 2013, 12:29:51
Tja, dat is meteen duidelijk. 2 unlimited.  :crazy:. Geraakt niet door de Naim crap-filter.
Beetje gemeen wel  ;D  Denk dat muzieksmaken niet minder uiteenlopen dan audiosmaken...
en 'lekker foute' muziek heeft ook een functie.

Di Gojim is wel weer leuk, off the beaten track.

Jumping Jack

Om te lachen natuurlijk. Heb vroeger zelfs nog een poster van Ray en Anita op kamer gehad... ik was toen wel pas acht
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op oktober 21, 2013, 18:53:58Heb vroeger zelfs nog een poster van Ray en Anita op kamer gehad... ik was toen wel pas acht
Oei  :crazy:  ;D
Nou ja, ben rond die leeftijd eens recruteerd door vriendinnetjes voor een retro Abba act  :-[
Dan zijn we toch nog redelijk goed terechtgekomen  :smile:

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op oktober 21, 2013, 18:53:58
Om te lachen natuurlijk. Heb vroeger zelfs nog een poster van Ray en Anita op kamer gehad... ik was toen wel pas acht

Zo herinner ik mij Anita nog.... :P

Helaas is ze nu wat ''voller'' geworden  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Citaat van: AbZ op oktober 21, 2013, 18:59:05
Oei  :crazy:  ;D
Nou ja, ben rond die leeftijd eens recruteerd door vriendinnetjes voor een retro Abba act  :-[
Dan zijn we toch nog redelijk goed terechtgekomen  :smile:

Nou gezien je gezicht op je avatar waag ik dat toch ten zeerste te betwijfelen! ;D
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op oktober 21, 2013, 19:10:26
Nou gezien je gezicht op je avatar waag ik dat toch ten zeerste te betwijfelen! ;D

:D

AbZ

Citaat van: fred19633 op oktober 21, 2013, 19:10:26
Vorige avatar had ik nog een seventies hairdo  ;D  Beetje afwisseling... 
is dan toch een vooruitgang?

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 21, 2013, 18:35:34
I Know. Vandaar ook mijn vraag wat een hicap zou gaan doe op een XS ( De gewone dus niet de 2) in plaats van een flatcap xs

Een Hicap 2 op een Nait XS vind ik technisch beter dan een FC XS op een Nait XS, maar minder muzikaal.

Robiwan

Citaat van: AbZ op oktober 21, 2013, 18:51:00
Beetje gemeen wel  ;D  Denk dat muzieksmaken niet minder uiteenlopen dan audiosmaken...
en 'lekker foute' muziek heeft ook een functie.

Di Gojim is wel weer leuk, off the beaten track.

stuk beter dan die suffe muziek die hier vaak voorbij komt :crazy:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

AbZ

Citaat van: LPlover op oktober 21, 2013, 20:07:50
stuk beter dan die suffe muziek die hier vaak voorbij komt :crazy:
Je bedoelt de eeuwige Pink Floyd en zo?   :dozingoff:  Denk niet dat men hierover consensus gaat bereiken  ;D

fireman

Hoe verhoudt de NAC-N 172 XS voorversterker gedeelte zich met het voorversterker gedeelte van de superuniti?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

De 32 gb stick werkt uitstekend.
Quad vintage.

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Men ergens gelezen te hebben dat de NAP 200 het niet zo goed doet binnen de Naim wereld. Is dit wel zo en wat is er dan eventueel mis mee?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 22, 2013, 10:51:09
Men ergens gelezen te hebben dat de NAP 200 het niet zo goed doet binnen de Naim wereld. Is dit wel zo en wat is er dan eventueel mis mee?

Is juist een heel mooie en vooral betaalbare eindversterker. Er is wat mij betreft helemaal niets mis mee.