Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 22:00:14
Heb je potjandorie ook nog gelijk ook. Eh wat kan een hicap,dr doen op een nait XS in plaats van een flatcap XS.

Nog nooit geprobeerd, kan ik geen antwoord op geven... :)

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 20:06:35
Is er dan ook een sn met een weelderige haardos O0

Je had het zels twee keer over een SN  :wacko:

Zo verward door je nieuwe geluid Fred?  :notify:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Jointje dan maar. Zie door de naiten  blijkens het bos niet meer
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 22:30:14
Jointje dan maar. Zie door de naiten  blijkens het bos niet meer

Wel lekker mellow.... ;D

:pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

Durf het bijna niet te schrijven maarre....... :blush:

Er zit n.m.m. verschil in de standaard Naim netkabels van 3 jaar geleden en van nu, indien ze aangesloten worden op mijn LFD versterker(verder alles exact hetzelfde)  :o
Zijn dus beide 2m I-Sheng(3x 1,0mm2) met dezelfde typenrs Shih Yang connectors.

De klankverschillen lijken erg op de verschillen (maar waarschijnlijk in mindere mate?) die op diverse plekken worden genoemd als verschillen tussen de oude en nieuwe serie versterkers  :omg:

Iemand ook al 'ns.......???
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Geen idee. Wat mij wel opvalt is dat het geluid soms dat je als je niets hebt veranderd slechter of beter klinkt. Vooral in het weekend klinkt het een stuk minder. Misschien suggestie, aan de andere kant het is duidelijk aanwezig, en als je net op het moment dat het slechterklinkt  iets nieuws hebt dan slaat de twijfel toe of dicht je eigenschappen toe aan datgene dat je hebt veranderd zonder dat die er zijn.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 22:55:04
Geen idee. Wat mij wel opvalt is dat het geluid soms dat je als je niets hebt veranderd slechter of beter klinkt. Vooral in het weekend klinkt het een stuk minder. Misschien suggestie, aan de andere kant het is duidelijk aanwezig, en als je net op het moment dat het slechterklinkt  iets nieuws hebt dan slaat de twijfel toe of dicht je eigenschappen toe aan datgene dat je hebt veranderd zonder dat die er zijn.

Doordeweeks blow je niet?  ;D
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Jawel. Af en toe. Maar het valt me wel op. Best wel ruk  en als je de vinger er nu op kan leggen.
Quad vintage.

AbZ

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 23:11:11
Jawel. Af en toe. Maar het valt me wel op. Best wel ruk  en als je de vinger er nu op kan leggen.

Dat is idd vervelend,  eerst nog maar wat langer inspelen......
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Nee..het is  het geval bij de XS en die is al een tijd ingespeeld
Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op oktober 19, 2013, 22:55:04
Blowen? :blink: :devil: De eerste tekenen van schizofrenie :P

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 20, 2013, 00:30:03
Nee..het is  het geval bij de XS en die is al een tijd ingespeeld

speel eens een tijdlang (pakweg 2-3 weken) zonder Flatcap en beoordeel dan eens of het klankmatig stabiel blijft.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

nee..dat blijft het niet.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Cyreg op oktober 19, 2013, 22:41:37
Durf het bijna niet te schrijven maarre....... :blush:

Er zit n.m.m. verschil in de standaard Naim netkabels van 3 jaar geleden en van nu, indien ze aangesloten worden op mijn LFD versterker(verder alles exact hetzelfde)  :o
Zijn dus beide 2m I-Sheng(3x 1,0mm2) met dezelfde typenrs Shih Yang connectors.

De klankverschillen lijken erg op de verschillen (maar waarschijnlijk in mindere mate?) die op diverse plekken worden genoemd als verschillen tussen de oude en nieuwe serie versterkers  :omg:

Iemand ook al 'ns.......???

Ik gebruik voor al mijn vergelijkingen een goed ingespeelde MusicLine powerigel, dus daar zal het verschil niet in zitten... Wat kan helpen is het soepel maken van de power cables door ze per klein stukje te 'kneden'.

Lion of Judah

Ik herken dat ook wel, dat het geluid bijna per dag lijkt te verschillen. Ik denk alleen dat het door mijzelf komt en niet ligt aan apparatuur, stroom etc. Gemoedstoestand, al dan niet vermoeid zijn in mijn optiek de dingen die mijn gehoor beïnvloeden. Ook het verschil tussen overdag en 's avonds luisteren is er zo een, 's avonds is het donker en rustig waardoor ik het geluid beter vind dan overdag.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Cyreg

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2013, 10:19:26
Ik gebruik voor al mijn vergelijkingen een goed ingespeelde MusicLine powerigel, dus daar zal het verschil niet in zitten... Wat kan helpen is het soepel maken van de power cables door ze per klein stukje te 'kneden'.

Garmt bedankt voor 'n serieuze reactie; dat soepel maken van kabels (binnenaders losser in de mantel) doe ik al 'n tijdje, ook bij deze laatste Naim PC's van 6 weken geleden, die ook al ruim zijn ingespeeld (geen overhaaste bevindingen)
Moet zeggen dat de nieuwe kabels er ook ietsje minder plastic-achtig uitzien/aanvoelen.

En als je steeds dezelfde powerigle gebruikt, zal dat bij jou niet de verschillen tussen de versterkers mede bepalen.
Maar kan nog steeds zijn dat het klankverschil mede wordt versterkt door het gebruik van oudere of nieuwere PC's (powerigles) (verschillen dan iets groter?)

Maarre....we gaan weer gewoon verder met muziek (nu > Vrije Geluiden op TV)  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 20, 2013, 10:07:23
nee..dat blijft het niet.

hier veel meer variatie met FC dan zonder.

Dr.Bedlo

Zal best maar dan mis je wel de voordelen van de FC en dat is nu ook niet de bedoeling.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 20, 2013, 11:06:27
Zal best maar dan mis je wel de voordelen van de FC en dat is nu ook niet de bedoeling.

Ben waarschijnlijk de enige Naim lover in de wereld die de XS zonder FC mooier vind klinken :D

Dr.Bedlo

U zijt inderdaad een uitzondering. Prijs u gelukkig. Aan de andere kant het kan natuurlijk zijn dat de FC die je had niet helemaal in orde meer was. ( dat komt voor zij het zelden)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 20, 2013, 11:18:47
U zijt inderdaad een uitzondering. Prijs u gelukkig. Aan de andere kant het kan natuurlijk zijn dat de FC die je had niet helemaal in orde meer was. ( dat komt voor zij het zelden)

De FC gebruik ik voor de Stageline en deze is nagekeken.

Dr.Bedlo

Ja..Ik kijk ook wel eens wat na, maar meestal heeft dat geen uitwerking op het een en ander ;)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 20, 2013, 11:31:52
Ja..Ik kijk ook wel eens wat na, maar meestal heeft dat geen uitwerking op het een en ander ;)

De FC is nagekeken door Latham, technisch 100% oke. Ligt waarschijnlijk ook aan mijn akoestiek en speakers. Ik heb een FC tot 3x toe uitgeprobeerd op de XS en telkens kom ik op de "kale" terug als best klinkend, in de zin van PRAT, snelheid bla bla.

Martin!!!

Citaat van: LPlover op oktober 20, 2013, 11:48:16
De FC is nagekeken door Latham, technisch 100% oke. Ligt waarschijnlijk ook aan mijn akoestiek en speakers. Ik heb een FC tot 3x toe uitgeprobeerd op de XS en telkens kom ik op de "kale" terug als best klinkend, in de zin van PRAT, snelheid bla bla.

Is de FC op je Stageline dan wel een serieuze upgade LPlover?
mainly British stuff