Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Ook de naim bananen maar dan zonder de plastic kap, eventueel met wat krimpkous...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  7, 2013, 19:45:45
Shit klinkt vandaag helemaal nergens naar.

100x de powerknop op de achterkant aan en uit, dan zou het weer goed moeten klinken ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Misschien is zo een duur kabeltje beter. Nee probleem is al opgelost de karnemelk was zuur geworden.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op juli  7, 2013, 21:37:26
Ook de naim bananen maar dan zonder de plastic kap, eventueel met wat krimpkous...

+1
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

YamahaRXV

Citaat van: ZeRoo op juli  7, 2013, 21:35:50
Ik heb ook een set nac a5 op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje maar deze zijn nog niet afgemonteerd. Wat is de beste keus om erop te zetten, de naim plugs ga ik vanuit maar aan de andere kant?

Kan van alles zijn natuurlijk..... Ligt er ook aan wat je voor aansluitingen je heb op je speaker terminals ? Als je banaanpluggen kan gebruiken kan je evt. voor QED of WBT gaan.
Ik heb zelf WBT,s aan de Naca 5 maar er zijn er zat die erg gecharmeerd zijn van de QED airlock connectoren waar overigens wel speciaal gereedschap voor benodigd is  ;)

De Naim connectorblokjes aan de versterkerzijde vind ik prima. Misschien wat lastig te termineren (solderen), maar eenmaal getermineerd enorm makkelijk en een goede klemkracht.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Naim standaard bananen aan de versterkerkant, airloc bananen aan de luidsprekerkant...

fireman

Citaat van: garmtz op juli  7, 2013, 11:10:34
Vuurman, de beste oplossing voor jou is een Linn, maar je weigert dat uit te proberen blijkbaar...

Niet omdat het merk mij direct aanspreekt ;) maar omdat de aansluit mogelijkheden voor mij niet toereikend zijn (helaas), het zijn complete versterkers of te duur voor mijn budget zijn.

Info heb ik van deze site: http://www.linn.co.uk/all-products/network-music-players#klimax

Of bestaat er nog een ander Linn apparaat welke wel aan mijn aansluitingswens kan voldoen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

ZeRoo

Citaat van: garmtz op juli  8, 2013, 00:24:36
Naim standaard bananen aan de versterkerkant, airloc bananen aan de luidsprekerkant...

Deze bedoelen jullie toch?

Dit is de versterkerkant en dan aan de speakerkant de airloc van QED ?
Ik neem aan dat BB&G in zevenbergen dit wel op voorraad heeft :)

bmateijsen

Correct... en als we het niet zelf op voorraad hebben, dan is het er vaak heel snel vanaf de importeur...

garmtz

Citaat van: Fireman op juli  8, 2013, 10:34:19
Niet omdat het merk mij direct aanspreekt ;) maar omdat de aansluit mogelijkheden voor mij niet toereikend zijn (helaas), het zijn complete versterkers of te duur voor mijn budget zijn.

Oja, dat was het... Maar hoe belangrijk zijn die andere bronnen voor je? Een Majik DSM kost 3500 Euro en daarvan kun je het volume en de eindversterker uitzetten... :)

garmtz

Citaat van: ZeRoo op juli  8, 2013, 14:15:53
Dit is de versterkerkant en dan aan de speakerkant de airloc van QED ?
Ik neem aan dat BB&G in zevenbergen dit wel op voorraad heeft :)

Op voorraad is eigenlijk helemaal niet spannend in deze... Het is vooral het solderen van de Naim pluggen dat aandacht (en tijd) vereist. Zelf meenemen en prutsen kan ik je niet aanraden...

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op juli  8, 2013, 21:08:15
''Lack of fusion'' oftewel geen homogene verbinding  ;) :(

Inderdaad...

garmtz

fireman

Citaat van: YamahaRXV op juli  8, 2013, 21:08:15
''Lack of fusion'' oftewel geen homogene verbinding  ;) :(

Dat krijg je natuurlijk nooit ;)  Maar ik begrijp wat je bedoelt.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Dr.Bedlo

Hmm...Als ik de ontwerper van Harbeth goed begrepen heb ( toegegeven dat doe ik meesttijds niet) dan blaas je met de nieuwe xs-2 je p3 esr direct naar het walhalla.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2013, 11:40:11
Hmm...Als ik de ontwerper van Harbeth goed begrepen heb ( toegegeven dat doe ik meesttijds niet) dan blaas je met de nieuwe xs-2 je p3 esr direct naar het walhalla.

Onzintopic! Hij zit er daar compleet naast...

Dr.Bedlo

Ik begin inderdaad te geloven dat de beste man wel heel erg begint te raaskalen. Alhoewel hij het wel zeer overtuigend brengt.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2013, 11:57:06
Ik begin inderdaad te geloven dat de beste man wel heel erg begint te raaskalen. Alhoewel hij het wel zeer overtuigend brengt.

Als je de achtergrond van het verhaal niet kent, zou je denken dat hij nog gelijk heeft ook (wat hij meestal ook wel heeft). Het gaat hier over de hoge ingangsgevoeligheid van de Naim versterkers. Als is het zo dat als je een 2,0 V op een Naim aansluit met het volume vol open, je inderdaad conussen van de muur kunt gaan schrapen. Zolang je echter het volume laag houdt, is er (uiteraard) niets aan de hand, zoals ook wordt aangegeven door een ander kundig persoon (waar ik op heb gereageerd). Ik kan het topic overigens niet meer terugvinden... Lees het Harbeth forum ook eigenlijk niet meer...

Je weet toch dat je gewoon altijd mij moet geloven Fred? :)

Dr.Bedlo

Zal ik dat dan maar doen ;D

Begint mij eerlijk gezegd ook meer en meer tegen te staan. Vind best dat iemand sterke overtuigingen heeft , die heb ik tenslotte ook. ( Kabels en interlinks) maar om nu vrijwel iedere audiofiel als een complete nutter af te schilderen en een ieder die met meer speelt dan een eenvoudig versterkertje  uit de jaren tachtig ook maar direct naar Zuidlaren te willen sturen, nee dat gaat zelfs mij te ver. Dat geQuad begint mij ook tegen te staan, ik heb Quad en veel meer dan brom en gekraak komt er tot nu toe niet uit.
Quad vintage.

garmtz

De reden dat ik het forum maar heel af en toe check op leuke nieuwe dingen... Het meeste ken ik al, of heb ik inmiddels al 1000x gelezen.

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2