Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Hahaha, ik zal voor je lobbyen, wie weet wat er van komt!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Naar Groningen verhuizen :)
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Klout10 op juli  3, 2013, 16:22:26
Hahaha, ik zal voor je lobbyen, wie weet wat er van komt!

Top!

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op juli  3, 2013, 18:44:29
Naar Groningen verhuizen :)

Wij leveren ook in Groningen hoor ;D

fikszo

Vandaag Teddy Pardo XPS van medeforummer Jackol ontvangen ter aanvulling op mijn Naim NDX. Naim XPS is m.i. echt te stevig aan de prijs.

Absolute aanrader. Betere soundstage, vrouwelijke vocalen helderder, betere laagweergave. Vooral bij vrouw met piano viel het verschil echt op, heel fraai. Bij Weird fishes van radiohead was het blikkerige wat ik wel ervoer op de Naim set vrijwel helemaal weg.

Zeer content met deze relatief scherp geprijsde upgrade!
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Martin!!!

Citaat van: fikszo op juli  3, 2013, 22:35:17
Vandaag Teddy Pardo XPS van medeforummer Jackol ontvangen ter aanvulling op mijn Naim NDX. Naim XPS is m.i. echt te stevig aan de prijs.

Absolute aanrader. Betere soundstage, vrouwelijke vocalen helderder, betere laagweergave. Vooral bij vrouw met piano viel het verschil echt op, heel fraai. Bij Weird fishes van radiohead was het blikkerige wat ik wel ervoer op de Naim set vrijwel helemaal weg.

Zeer content met deze relatief scherp geprijsde upgrade!

Had ik um nou toch maar meteen meegenomen  :D
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op juli  3, 2013, 18:45:27
Wij leveren ook in Groningen hoor ;D

Ja...Maar dat doet AA ook meen ik| ;)Zelfs It Harkstee levert ondanks de Friese roots in Groningen. Weet je wat het is. Nee...dat weet je natuurlijk niet maar laat mij het uitleggen. Ik luister eerst in de winkel naar een apparaat of deze mij zou kunnen bevallen zoniet dan hoeft daar verder ook geen gezeul naar mij aan te pas te komen, en ik probeer thuis audities zoveel mogelijk te vermijden omdat ik mij ook al zal een apparaat mij niet bevallen mij min of meer verplicht voel om het te kopen. En dan kun je beter jezelf beschermen door een thuis auditie te laten.

Ik zou het absoluut niet kunnen zoals sommige luitjes hier om van alles thuis aan te laten rukken en dan vervolgens tot de conclusie te komen dat het niks is. Ach...In geval van AA is dat probleem wat minder, die wonen tenslotte om de hoek. En de Allaes daar had ik heel wat van verwacht maar vielen mij tegen . Droog en Dun....S 200 dan maar eens proberen als die uitkomt.
Quad vintage.

garmtz

Wilde even officieel in dit topic melden dat MinimServer 0.72 nu toch wel officieel goed werkt met de Naim produkten!

Fijn, om een extra UPnP server erbij te hebben in de lijst!

http://minimserver.com

garmtz

Net ook eens gaan luisteren naar de GELUIDSKWALITEIT van TwonkyMedia, MinimServer (met transcoding naar WAV aan) en de UnitiServe (met transcoding naar WAV aan). De non-believers zullen me wel weer niet geloven, maar er is duidelijk een verbetering te horen van TwonkyMedia --> MinimServer --> UnitiServe, in deze volgorde... Ik vind zelf de verschillen zeker significant.

Wil je best mogelijke geluidskwaliteit zonder een UnitiServe te kopen, dan is tot nu toe MinimServer een van de meest muzikale opties.

Dr.Bedlo

De unityserve is toch hardware? Waar moet ik dan bij mimic en monkey de cd ingooien?
Quad vintage.

Jumping Jack

Bedankt voor de melding Garmt! Ik heb minimserver net geïnstalleerd, het vergt wel wat (basic) computerkennis en het is aangeraden om de handleiding bij de installatie nauwgezet te volgen (zo moet er oa Java-pakket worden geinstalleerd op de NAS...).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juli  5, 2013, 16:26:48
Bedankt voor de melding Garmt! Ik heb minimserver net geïnstalleerd, het vergt wel wat (basic) computerkennis en het is aangeraden om de handleiding bij de installatie nauwgezet te volgen (zo moet er oa Java-pakket worden geinstalleerd op de NAS...).
Het is inderdaad niet extreem makkelijk, maar het is mij op wat recentere Qnap en Synology nassen wel gelukt te installeren.

bmateijsen

Ik weet het Fred.... ik plaag je ook maar ;).

Citaat van: fred19633 op juli  4, 2013, 10:56:45
Ja...Maar dat doet AA ook meen ik| ;)Zelfs It Harkstee levert ondanks de Friese roots in Groningen. Weet je wat het is. Nee...dat weet je natuurlijk niet maar laat mij het uitleggen. Ik luister eerst in de winkel naar een apparaat of deze mij zou kunnen bevallen zoniet dan hoeft daar verder ook geen gezeul naar mij aan te pas te komen, en ik probeer thuis audities zoveel mogelijk te vermijden omdat ik mij ook al zal een apparaat mij niet bevallen mij min of meer verplicht voel om het te kopen. En dan kun je beter jezelf beschermen door een thuis auditie te laten.

Ik zou het absoluut niet kunnen zoals sommige luitjes hier om van alles thuis aan te laten rukken en dan vervolgens tot de conclusie te komen dat het niks is. Ach...In geval van AA is dat probleem wat minder, die wonen tenslotte om de hoek. En de Allaes daar had ik heel wat van verwacht maar vielen mij tegen . Droog en Dun....S 200 dan maar eens proberen als die uitkomt.

Dr.Bedlo

Oh nu snap ik het. Mediaplayer eruit, Mimi erop.
Quad vintage.

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 16:28:35
Het is inderdaad niet extreem makkelijk, maar het is mij op wat recentere Qnap en Synology nassen wel gelukt te installeren.

Hier draait het nu ook op mijn synology 212+.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli  5, 2013, 16:32:42
Oh nu snap ik het. Mediaplayer eruit, Mimi erop.

Of naast elkaar draaien... Kun je nog vergelijken... Moet zeggen dat ik TwonkyMedia mooier vind spelen dan Mediaserver (als je van die laatste WAV transcoding tenminste niet aanzet, dan wint Mediaserver).

Klout10

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 16:41:59
Of naast elkaar draaien... Kun je nog vergelijken... Moet zeggen dat ik TwonkyMedia mooier vind spelen dan Mediaserver (als je van die laatste WAV transcoding tenminste niet aanzet, dan wint Mediaserver).

Wat ben ik toch blij met m'n HDX, dit zijn nu precies de zaken waarmee ik me absoluut niet bezig wil houden!  :P
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op juli  5, 2013, 16:59:57
Wat ben ik toch blij met m'n HDX, dit zijn nu precies de zaken waarmee ik me absoluut niet bezig wil houden!  :P

Begrijpelijk! Daarom doe ik het maar... :). Ben je qua software up-to-date met je HDX (1.6D)?

Klout10

Citaat van: garmtz op juli  5, 2013, 18:56:43
Begrijpelijk! Daarom doe ik het maar... :). Ben je qua software up-to-date met je HDX (1.6D)?

Bedankt voor je opmerkzaamheid, ik heb momenteel versie 1.6C. Weet jij toevallig of er veel verschillen zijn? Ik wacht eerlijk gezegd liever op de aanstaande versie 1.7...

Eigenlijk blijft er aan de HDX niets te wensen over, of het moet een upgrade zijn naar de 2TB drive zijn. Aan de andere kant vind ik de back-up die momenteel gemaakt wordt (2x 400GB) perfect...

Klout10

*

fireman

Heeft iemand wel eens de unitiqute als pure bron gebruikt? En dus op een aparte DAC aangesloten?

Kan je dan wel de verschillende digitale inputs kiezen via de n-Stream app? En het volume dan via de voorversterker waar de DAC op aangesloten staat bedienen?

Is het digitale signaal van dusdanige kwaliteit dat het eigenlijk niet uit zal maken of je een betere digitale bron moet uitzoeken? ( DAC zal uiteindelijk bepalen )

Zie hier de info waar uit dat blijkt:

Output Type
Digital Digital S/PDIF Preamplifier Analogue stereo
Socket
75Ω BNC RCA phono
Note: The digital output is intended for connection to a digital to analogue converter or preamplifier
incorporating digital inputs so that UnitiQute can be used as a digital source device for an existing system.
The output can be switched on and off from a setup menu. See Section 4.7.
External analogue inputs to UnitiQute are not available from the digital output.

Note: The digital output is taken before the UnitiQute volume and balance controls so the output
signal will not reflect UnitiQute volume and balance control or mute function.
The output always reflects the selected digital input signal.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Alco, is dat jouw Nait XS op MP?

:confused:

Dr.Bedlo

Denk het wel. Zou de Sonneteer binnen zijn? ( alhoewel ik het antwoord al wel weet overigens)
Quad vintage.

Alco

CiteerAlco, is dat jouw Nait XS op MP?
Dat zou maar zo eens kunnen, Klout10.  ;)

CiteerDenk het wel. Zou de Sonneteer binnen zijn?
Yep, eergisteren binnen gekomen. Gisteren opgehaald en speelt als een tierelier met de Penaudio's. :happy:

Het verbaasde me al dat er niet eerder reactie kwamen op 't feit dat ik de ND5xs had omgeruild voor een setje Penaudio Rebel's en een Sonneteer Campion.  ::)

Al jaren vind ik die combinatie, een waardig alternatief voor Naim, en toen ik 2 maanden geleden samen met de Allae's een setje Penaudio Rebels thuis mocht beluisteren wist ik 't... dit wordt 't!  :happy:

Ben benieuwd of de Sonneteer Campion nog verder zal verbeteren als ie eenmaal een paar weken is ingespeeld, maar nu splinternieuw, net 1 dagje on the juice klinkt 't al erg lekkerrr.  8)
Op de Nait XS klonken de Rebels ook al erg fraai, maar Sonneteer en Penaudio is nu eenmaal een match made in heaven.
Penaudio klinkt vrij pittig/helder en i.c.m de Naim is dat soms net iets aan de harde/kille kant.
De Sonneteer klinkt in 't hoog ook sprankelend en gedetailleerd, maar heeft net een vleugje, warme 'klasse-A gloed' zoals ik 't maar noem. Dat maakt de balans precies goed. :)

De Campion heeft ook een erg fraaie interne phonotrap, dus in de nabije toekomst wil ik vinyl waarschijnlijk ook weer een kans geven.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Heeft iemand wel eens de unitiqute als pure bron gebruikt? En dus op een aparte DAC aangesloten?

Kan je dan wel de verschillende digitale inputs kiezen via de n-Stream app? En het volume dan via de voorversterker waar de DAC op aangesloten staat bedienen?

Is het digitale signaal van dusdanige kwaliteit dat het eigenlijk niet uit zal maken of je een betere digitale bron moet uitzoeken? ( DAC zal uiteindelijk bepalen )

Zie hier de info waar uit dat blijkt:

Output Type
Digital Digital S/PDIF Preamplifier Analogue stereo
Socket
75Ω BNC RCA phono
Note: The digital output is intended for connection to a digital to analogue converter or preamplifier
incorporating digital inputs so that UnitiQute can be used as a digital source device for an existing system.
The output can be switched on and off from a setup menu. See Section 4.7.
External analogue inputs to UnitiQute are not available from the digital output.

Note: The digital output is taken before the UnitiQute volume and balance controls so the output
signal will not reflect UnitiQute volume and balance control or mute function.
The output always reflects the selected digital input signal.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17