Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Het upgrade pad..En ja enig advies is welkom.

Ik ben nu in het bezit van de Nait XS en Flatcap XS en eigenlijk bevalt mij dat wel maar toch denk ik aan het volgende:

De XS houden en de flatcap XS inruilen voor een Hicap.
De XS-2 aanschaffen en de XS en de flatcap hiervoor inruilen.
De Harbeth Monitor 30.1 of de Compact aanschaffen?
De hele sjebeng inruilen voor een Superuniti.

Welke optie zou volgens jullie het beste zijn er vanuit gaan dat ik eigenlijk wel iets meer controle en autoriteit wens.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op juli  9, 2013, 12:32:13
Leverbaar vanaf wanneer??

15 juli vanaf Groningen ( AA)
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2013, 12:34:13

Ik ben nu in het bezit van de Nait XS en Flatcap XS en eigenlijk bevalt mij dat wel maar toch denk ik aan het volgende:

Welke optie zou volgens jullie het beste zijn er vanuit gaan dat ik eigenlijk wel iets meer controle en autoriteit wens.

Ik zou (en dat heb ik je al meerdere malen aangeven) de M30.1 eens op demo nemen bij je thuis  :headbanging:
mainly British stuff

Mitch--

monitor 30.1 en supernait?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Dr.Bedlo

Ja die had ik nog vergeten te vermelden dat kan ook nog ( zucht)Dat brengt weer meer upgrade mogelijkheden met zich mee.

De superuniti aanschaffen en de XS en de flatcap hiervoor inruilen. ( hiermee is de vraag de XS-2 met een eventueel een Hicap niet beter speelt)
Quad vintage.

garmtz

Post gedaan, maar die is foetsie! Nog een keer dan maar...

Niet doen... De XS klinkt het beste met een Flatcap XS. Ik vind zelf de klank met een HiCap te 'technisch' worden.

CiteerDe XS-2 aanschaffen en de XS en de flatcap hiervoor inruilen.

Kapitaalvernietiging en wellicht zelfs een stap terug... De XS-2 zal niet zoveel verbeterd zijn om deze stap te rechtvaardigen.

CiteerDe Harbeth Monitor 30.1 of de Compact aanschaffen?

Lijkt mij de meest logische stap... In ieder geval iets om zo snel mogelijk eens uit te proberen...

CiteerDe hele sjebeng inruilen voor een Superuniti.

Zou ik zelf niet doen. Persoonlijk vind ik de combinatie XS+FC XS+ND5XS mooier dan SuperUniti. De SU heeft wel meer controle.

CiteerWelke optie zou volgens jullie het beste zijn er vanuit gaan dat ik eigenlijk wel iets meer controle en autoriteit wens.

Ideaal is wellicht een SN-2 met een paartje M30.1. Maarja... :)

garmtz

En nog een tip: kijk uit naar demo/2e hands SuperNaits! Ook deze versterker staat nog steeds zijn mannetje! Onze SN en Hicap 2 staan te koop, zoals je weet.

Dr.Bedlo

Mooi en duidelijk en vooral eerlijk antwoord. Denk dat ik inderdaad maar eens die M30.1 aan de tand moet voelen.En ja 2de hands audio met alle respect maar dat zal ik niet doen, temeer daar de 2dehands prijzen van Naim nu niet zo bar veel verschillen met de nieuwprijs en de alsmaar devaluerende Britse pond.als je een wat jonger apparaat zoekt.

Quad vintage.

Dr.Bedlo

Garmtz..

Nog een vraag ( ja had je maar glazenwasser moeten worden in een of ander restaurantje aan de Diependaalse laan)

Wat mij positief opviel aan de Naim Allaes is de rust en de stilte, dat sprak mij zeer aan. Nu heb ik wel eens van horen zeggen ( ja ik weet) dat de Monitor 30.1 wat onrustiger is ten opzichte van de Compact 7? Wat is jouw ervaring betreffende? Neem aan dat jullie alle modellen van mijnheer Shaw wel hebben staan?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2013, 12:56:59
Garmtz..

Nog een vraag ( ja had je maar glazenwasser moeten worden in een of ander restaurantje aan de Diependaalse laan)

:)

CiteerWat mij positief opviel aan de Naim Allaes is de rust en de stilte, dat sprak mij zeer aan. Nu heb ik wel eens van horen zeggen ( ja ik weet) dat de Monitor 30.1 wat onrustiger is ten opzichte van de Compact 7? Wat is jouw ervaring betreffende? Neem aan dat jullie alle modellen van mijnheer Shaw wel hebben staan?

Ik vind de M30.1 niet onrustiger eigenlijk... Tenzij je een bepaalde levendigheid, openheid en detaillering 'onrust' noemt. Ik vind de M30.1 al een verademing ten opzichte van 90% van de commerciële ontwerpen en ben zelf ook allergisch voor een vermoeiende weergave.

Wij hebben alle Harbeth modellen inderdaad staan... P3ESR wordt wel deze week even uitgeleend.

Dr.Bedlo

Don"t worry...Wordt sowieso nadat Mollema zijn best heeft gedaan in de Tour.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli  9, 2013, 13:14:33
Don"t worry...Wordt sowieso nadat Mollema zijn best heeft gedaan in de Tour.

Serieus off-topic... Dit is het Naim topic! Zet even in het Harbeth topic!

Cyreg

Citaat van: garmtz op juli  9, 2013, 12:08:48
Als je de achtergrond van het verhaal niet kent, zou je denken dat hij nog gelijk heeft ook (wat hij meestal ook wel heeft). Het gaat hier over de hoge ingangsgevoeligheid van de Naim versterkers. Als is het zo dat als je een 2,0 V op een Naim aansluit met het volume vol open, je inderdaad conussen van de muur kunt gaan schrapen. Zolang je echter het volume laag houdt, is er (uiteraard) niets aan de hand, zoals ook wordt aangegeven door een ander kundig persoon (waar ik op heb gereageerd). Ik kan het topic overigens niet meer terugvinden... Lees het Harbeth forum ook eigenlijk niet meer...

Lees de HUG zeker ook nog heel weinig, vooral niet de versterkersprookjes, maar....
...wat ik al eerder begreep gaat het om de plek vd volumeknop in het VVdeel...
oftewel met die hoge ingangsgevoeligheid zou de kans op VV oversturing heel groot zijn!
Dus niet zozeer teveel power ad de uitgang, maar evt. vervormde signalen aan de ingang vh EVdeel

Tja, dat kan je niet zo ad buitenkant zien, maar ik verwacht wel commonsense, zeker bij Naim  :D
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

garmtz

Naim heeft een maximaal ingangsniveau van 5,0 V op hun ingangen. Geen mogelijkheid om die te oversturen met een normale bron...

Cyreg

Citaat van: garmtz op juli  9, 2013, 13:04:24
Ik vind de M30.1 niet onrustiger eigenlijk... Tenzij je een bepaalde levendigheid, openheid en detaillering 'onrust' noemt.
Ik vind de M30.1 al een verademing ten opzichte van 90% van de commerciële ontwerpen en ben zelf ook allergisch voor een vermoeiende weergave.

Wij hebben alle Harbeth modellen inderdaad staan... P3ESR wordt wel deze week even uitgeleend.

Even 'n vraag hierover, maar wel in het Harbeth topic  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Klout10

Alco, wil het een beetje met de verkoop van de Nait XS?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Als het goed is, krijgen wij morgen de Nait XS 2 binnen! :)

Klout10

Citaat van: garmtz op juli 10, 2013, 17:32:01
Als het goed is, krijgen wij morgen de Nait XS 2 binnen! :)

Leuk hoor! En de SuperNait 2 dan volgende week??
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerAlco, wil het een beetje met de verkoop van de Nait XS?
Nou,...ik dacht even dat 't heel vlot ging. Had eergisteravond al iemand op bezoek, maar hij begon te twijfelen en zag er van af...
en er was nog een iemand die vroeg of ik één dezer dagen nog naar Zuid-Limburg moest... (wel heul errrug ver fietsen ;D )

edit: en net een Belg...ook met 't verzoek... je raad 't al, zucht. :dozingoff:

Dus,...hij is nog te koop, maar gelukkig heb ik nog niet echt haast.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Citaat van: Klout10 op juli 10, 2013, 17:35:48
Leuk hoor! En de SuperNait 2 dan volgende week??

Ben ik ook benieuwd naar!

Vandaag is de NDX gearriveerd. Hij staat nu boven de SU te pronken, aangesloten en wel (incl. system automation waarbij de SU de NDX als cd-speler ziet)... Luisteren is er echter nog niet direct van gekomen, volgt nog...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli 10, 2013, 21:22:57
Ben ik ook benieuwd naar!

Vandaag is de NDX gearriveerd. Hij staat nu boven de SU te pronken, aangesloten en wel (incl. system automation waarbij de SU de NDX als cd-speler ziet)... Luisteren is er echter nog niet direct van gekomen, volgt nog...

Proficiat met de nieuwe en mooie aanwinst Nick !  Ben heel benieuwd wat de NDX je gaat brengen als streamer in vergelijk met de interne streamer van de SU  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Nu twee keer de Chord Signature langdurig vergeleken met de Naca 5 en definitief vastgesteld dat de Chord het niet gaat worden.
Ik mis teveel de levendigheid en de focus die de Naca 5 laat horen. Met de Chord klinkt het naar mijn gevoel net wat te soft,diffuus en niet dynamisch genoeg.

Enerzijds jammer dat die lelijke stugge kabels blijven zitten, maar de klankeigenschappen (en het niet uit hoeven geven van de nodige euro,s) maken het weer grotendeels goed  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Oud lid

Citaat van: Alco op juli 10, 2013, 17:38:43
Nou,...ik dacht even dat 't heel vlot ging. Had eergisteravond al iemand op bezoek, maar hij begon te twijfelen en zag er van af...
en er was nog een iemand die vroeg of ik één dezer dagen nog naar Zuid-Limburg moest... (wel heul errrug ver fietsen ;D )

edit: en net een Belg...ook met 't verzoek... je raad 't al, zucht. :dozingoff:

Dus,...hij is nog te koop, maar gelukkig heb ik nog niet echt haast.

Waarom zucht je? Als er weinig animo is moet jij misschien "the extra mile" gaan.

Erwin B

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op juli 10, 2013, 22:37:31
Nu twee keer de Chord Signature langdurig vergeleken met de Naca 5 en definitief vastgesteld dat de Chord het niet gaat worden.
Ik mis teveel de levendigheid en de focus die de Naca 5 laat horen. Met de Chord klinkt het naar mijn gevoel net wat te soft,diffuus en niet dynamisch genoeg.

Enerzijds jammer dat die lelijke stugge kabels blijven zitten, maar de klankeigenschappen (en het niet uit hoeven geven van de nodige euro,s) maken het weer grotendeels goed  ;D

En de wereld klopt weer! ;)

garmtz

Net vanavond een NDX en een NAP 200 geïnstalleerd bij een klant (verder een NAC 282, HiCap DR, NAPSC)... Met op proef een setje M30.1. Wat krankzinnig muzikaal toch weer... Als je meeleest Arie: veel luisterplezier de komende week... ;)