Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Martin!!!

De Supernait 2 biedt volgens mij geen mogelijkheid om aan de achterzijde via een "out" een koptelefoon aan te sluiten dat vind ik dan wel weer jammer.
mainly British stuff

Kerkhoffd

Citaat van: garmtz op juli  1, 2013, 22:13:26
De huidige SN kost 3950 Euro en de SN 2 is goedkoper, maar (dit is puur speculatie, heb hem nog niet gehoord) klinkt denk ik aanzienlijk beter. Je krijgt dus performance waar het er toe doet en ik denk voor een prijs die bijzonder fair is.

Je moet naar de prijs kijken in vergelijking met producten die gelijkwaardig presteren. Kun je de SN 2 niet betalen, is er altijd nog de XS 2... ;)

Als ik goed heb gelezen mist de SN2 ook de DAC en daarmee de digitale ingangen van het oude model. Persoonlijk vind ik dat een gemis en logisch dat dat zich in een prijsdaling vertaalt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

garmtz

Citaat van: Martin!!! op juli  2, 2013, 08:26:05
De Supernait 2 biedt volgens mij geen mogelijkheid om aan de achterzijde via een "out" een koptelefoon aan te sluiten dat vind ik dan wel weer jammer.

Er is een record out beschikbaar via de HDD uitgang...

garmtz

Citaat van: Kerkhoffd op juli  2, 2013, 08:58:09
Als ik goed heb gelezen mist de SN2 ook de DAC en daarmee de digitale ingangen van het oude model. Persoonlijk vind ik dat een gemis en logisch dat dat zich in een prijsdaling vertaalt.

Ik vind de keuze logisch. Ze hebben nu in al hun streaming bronnen een DAC, wat de DAC in de versterker overbodig maakt. Toen de SN op de markt kwam, hadden ze de streamers/DAC nog niet en was deze functionaliteit zinvoller dan nu.

Dr.Bedlo

De SN dan ook maar in de bestelling.  ;)
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2013, 10:08:59
De SN dan ook maar in de bestelling.  ;)

Je Harbeths zullen er in ieder geval echt rustiger van gaan spelen. Bedenk dat de P3 de moeilijkst aan te sturen Harbeth is...

Dr.Bedlo

Denk dat het zeker klankvoordelen geeft maar ging mij meer om de balans regelaar. Mijn speakers staan altijd uit het lood door die paralelle wanden en de ene klinkt dus ook net even iets anders dan de andere als ik dat kan compenseren zou dat prachtig zijn.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: garmtz op juli  2, 2013, 09:59:53
Er is een record out beschikbaar via de HDD uitgang...

Dat maakt hem meteen weer een stuk intresanter...   :sigh:
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2013, 10:36:50
Denk dat het zeker klankvoordelen geeft maar ging mij meer om de balans regelaar. Mijn speakers staan altijd uit het lood door die paralelle wanden en de ene klinkt dus ook net even iets anders dan de andere als ik dat kan compenseren zou dat prachtig zijn.

Ga je de M30.1 ook nog thuis beluisteren Fred?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Martin,

Niet alles tegelijk. Ben wel nieuwsgierig dat zeker. Maar doe ff rustig aan. Wil eerst de SN aan de tand voelen en als die niets doet in mijn oren ( kan altijd natuurlijk) is een Hi cap op mijn XS ook nog een probeersel. Probeer een meer analytische klank te vermijden. En als ik eerlijk ben zou ik de M30 alleen aanschaffen voor de lagere registers maar als dat met een sub ook kan ben ik misschien beter uit. Anders sub er weer uit en dan toch de M30.1. U bemerkt troubles te over.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juli  2, 2013, 10:29:17
Je Harbeths zullen er in ieder geval echt rustiger van gaan spelen. Bedenk dat de P3 de moeilijkst aan te sturen Harbeth is...

Hard load in stede van de door Harbeth geadverteerde easy load. rare lui die hifi bouwers.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2013, 10:48:20
Martin,

Niet alles tegelijk. Ben wel nieuwsgierig dat zeker. Maar doe ff rustig aan. Wil eerst de SN aan de tand voelen en als die niets doet in mijn oren ( kan altijd natuurlijk) is een Hi cap op mijn XS ook nog een probeersel. Probeer een meer analytische klank te vermijden. En als ik eerlijk ben zou ik de M30 alleen aanschaffen voor de lagere registers maar als dat met een sub ook kan ben ik misschien beter uit. Anders sub er weer uit en dan toch de M30.1. U bemerkt troubles te over.

Ik zou toch eerst de M30.1 eens een kans geven voordat je al het andere 'overhoop' gaat halen. Weet je meteen wat ze doen in jouw ruimte.......   :music:
mainly British stuff

raindog

+1

De verschillen tussen een set P3 (+sub) en een set M30.1 zijn waarschijnlijk veel groter dan de verschillen tussen een XS en Supernat DR. Waarom niet gewoon alle opties eens beluisteren bij een dealer die zowel Harbeth, Naim als Velodyne heeft staan?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Ja..Ga ik ook doen. De sub is al besteld daar loopt tenslotte ook niet zo veel bloed uit als het niet wil. Kan altijd nog verhuizen naar de unity in de slaapkamer of misschien worden de Quadjes er wel gelukkig van. Maar ben op dit moment toch het meest in voor de SN vanwege de balans regelaar. Dan kan ik die rare acoustic eindelijk eens goed gebalanceerd krijgen hoop ik.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Alco,

Hoe staat het ermee of ben je nog wachtende?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juli  2, 2013, 11:31:29
Ja..Ga ik ook doen. De sub is al besteld daar loopt tenslotte ook niet zo veel bloed uit als het niet wil. Kan altijd nog verhuizen naar de unity in de slaapkamer of misschien worden de Quadjes er wel gelukkig van. Maar ben op dit moment toch het meest in voor de SN vanwege de balans regelaar. Dan kan ik die rare acoustic eindelijk eens goed gebalanceerd krijgen hoop ik.

Geld moet rollen niet waar :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerAlco,

Hoe staat het ermee of ben je nog wachtende ?
Nog steeds wachtende, Fred.  :yawnee:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Kl**

Aan de andere kant je was net op tijd met de inruil van je XS die prijzen zakken door het uitbrengen van een nieuwe range nogal vlot naar beneden.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Grappig....En een leuke verkooptechniek. De XS-2 die nog niet uit is word nu al aangeboden op MP.
Quad vintage.

Alco

CiteerDe XS-2 die nog niet uit is word nu al aangeboden op MP.
Je loop achter, Fred. :D De Nait XS-2 is de Nait XS die wij hebben.  (de XS mk1 had dezelfde groffere, meer grijze afwerking als de Nait 5i-2)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ok...aan de andere kant wordt de nieuwe naim wel voorgestelde als XS-2? Overigens" die wij hebben, "heb je de sonneteer weer aan de kant geschoven?
Quad vintage.

Alco

CiteerOk...aan de andere kant wordt de nieuwe naim wel voorgesteld als XS-2?
Ja, ik kan me voorstellen dat dat 't wel erg verwarrend wordt tegenwoordig.  Naim komt wel vaak weer met iets nieuws uit tegenwoordig.

CiteerOverigens" die wij hebben, "heb je de sonneteer weer aan de kant geschoven ?"
Nee hoor, je vergist je. ik heb de Nait XS niet ingeruild op de Sonneteer. (alleen de ND5xs tegen een Sonneteer Campion + Penaudio Rebel 3's)

Dr.Bedlo

Ja...ze gaan wel in een razend tempo aan slag. Mijn verwachting is dat ze binnenkort ook wel gaan stoppen met de cd spelers.
Quad vintage.

paaj

Ze hebben wel net de nieuwe instapspeler uitgebracht anders.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Klopt maar dat zegt weinig. Streaming is de toekomst en ik heb niet het idee dat naim de boot wil missen.
Quad vintage.