Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juni 26, 2013, 20:40:39
Welke streamer wordt er meestal gecombineerd met de supernait? NDX? En hoe verhoudt zo'n combi zich tot de SU?

Tweede vraag is al beantwoord hierboven... :)  Wat betreft de eerste vraag: ik vind de NDX de logische keuze. Hij is absoluut niet 'outclasssed' met een SN als versterker.

musfed

Nu ik over de nieuwe Supernait2 lees begin ik me af te vragen of het een vervanging zou kunnen zijn voor mijn 82/hi/hi/250 set. Gezien het formaat van de voeding in de nieuwe amp lijk'tie aardig wat power te kunnen leveren om mijn Neats aan te kunnen sturen.
En te upgraden met een *cap, kan ik 1 hicap houden!
Dan zou het worden Supernait2/hi/nDac.

Om de boxcount wat naar beneden te krijgen in mijn set... ;)

Ben erg benieuwd naar de eerste ervaringen met deze versterker.
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Ik denk dat dat een heel goed alternatief kan zijn voor wat je nu hebt en niet ver van je huidige geluidskwaliteit. Inderdaad zeker een HiCap in bezit houden dan!

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op juni 26, 2013, 21:10:31
Tweede vraag is al beantwoord hierboven... :)  Wat betreft de eerste vraag: ik vind de NDX de logische keuze. Hij is absoluut niet 'outclasssed' met een SN als versterker.

Lijkt me wel een mooie combi... Stof tot nadenken  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juni 26, 2013, 13:28:06
De geruchten kloppen dus... Die nieuwe supernait zal wel iets zijn voor YamahaRXVXVRVRRVXXX....

Ja hoor, maar de Supernait 1 met HiCap ook zeker hoor. Heb hem nu een aantal keren gehoord mét HiCap maar hij klinkt toch wel een stukje ritmischer en vooral krachtiger dan de Superuniti.
In combinatie met een goede streamer en dac gewoon een heerlijke versterker  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

Citaat van: YamahaRXV op juni 26, 2013, 23:07:25
Ja hoor, maar de Supernait 1 met HiCap ook zeker hoor. Heb hem nu een aantal keren gehoord mét HiCap maar hij klinkt toch wel een stukje ritmischer en vooral krachtiger dan de Superuniti.
In combinatie met een goede streamer en dac gewoon een heerlijke versterker  ;)

Je weet  zelfs  hoe  het bij  je thuis klinkt die  combi . Jammer dat de SN  uit het assortiment verdwijnt Jan   :D
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op juni 26, 2013, 23:50:09
Je weet  zelfs  hoe  het bij  je thuis klinkt die  combi . Jammer dat de SN  uit het assortiment verdwijnt Jan   :D

;D  Maar nog wel verkrijgbaar hoor..... ;) :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op juni 27, 2013, 00:20:20
;D  Maar nog wel verkrijgbaar hoor..... ;) :)

Die van ons gaat ook in de verkoop... Evt. met Hicap 2 er gelijk bij.

Dr.Bedlo

Zo de Naim allaes staan er.
Quad vintage.

paaj

En? Hoe klinkt het?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

Tsja...Ik heb ze gisteren pas binnen gekregen en heb ze tot Maandag te leen ter evaluatie. Ik zal dus nog veel moeten luisteren en zal Maandag met een uitgebreid luister verslag komen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni 27, 2013, 12:43:38
Tsja...Ik heb ze gisteren pas binnen gekregen en heb ze tot Maandag te leen ter evaluatie. Ik zal dus nog veel moeten luisteren en zal Maandag met een uitgebreid luister verslag komen.

je zal nu eindelijk eens bass horen :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

paaj

Wel een aparte bezetting, met de tweeter in de grote kast en de woofer in de kleine.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

AbZ

Citaat van: paaj op juni 27, 2013, 13:12:45
Wel een aparte bezetting, met de tweeter in de grote kast en de woofer in de kleine.
Tweeter gebruikt geen kastruimte.  Hele gevaarte is voor de woofer denk ik.

Alco

De Allae's staan mooi bij je meubel in dezelfde fineerkleur, Fred. :)

Citeerje zal nu eindelijk eens bass horen
Toen ik dezelfde Allae's in huis had dacht ik eerst ook dat er behoorlijk wat bas uit zou komen, gezien het formaat, maar het was minder aanwezig dan verwacht.
Don't get me wrong, ik bedoel het als een compliment.  Het laag was erg strak via m'n Nait XS, maar wat slanker dan gedacht.  (ik had ze zo'n 10/15cm van de muur)

@paaj en Abz:

De kast waar de woofer in zit, is aan de onderkant deels open. Hetzelfde geld voor de onderste kast, die aan bovenkast deels open is.
Aan de achterkant van de kast worden beide kasten met 2 kabels verbonden aan het scheidingsfilter, die achterop de kast zit (weggewerkt), i.p.v in de kast. De ruimte van een paar mm tussen beide kasten dient als soort van basreflex 'spleet'.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Zie ik het nu goed dat de nieuwe supernait geen DAC meer heeft ingebouwd? Ook een nieuwe XS zie ik. Volgt elkaar wel heel snel op moet ik zeggen. Iemand al een prijslijst ontwaard ?
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 27, 2013, 16:26:31
Zie ik het nu goed dat de nieuwe supernait geen DAC meer heeft ingebouwd? Ook een nieuwe XS zie ik. Volgt elkaar wel heel snel op moet ik zeggen. Iemand al een prijslijst ontwaard ?

Nee, nog geen prijslijst... Maar de XS en 5si worden iets duurder en de SN 2 iets goedkoper dan de huidige SN (ik schat zo'n 3600 Euro).

Oud lid

Elke keer maar weer die prijzen omhoog...

Erwin B

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juni 27, 2013, 16:53:07
Nee, nog geen prijslijst... Maar de XS en 5si worden iets duurder en de SN 2 iets goedkoper dan de huidige SN (ik schat zo'n 3600 Euro).

Interessant. De reden dat ik geen su wilde was de DAC , die had ik tenslotte al. Nu die er niet meer inzit is de su wederom interessant aan het worden. Het gamma van naim word er wel een stuk duidelijker van.
Quad vintage.

ivdz

Citaat van: fred19633 op juni 27, 2013, 11:41:40
Zo de Naim allaes staan er.

Benieuwd naar uw verslag Fred !!
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Jumping Jack

Citaat van: fred19633 op juni 27, 2013, 17:27:46
Interessant. De reden dat ik geen su wilde was de DAC , die had ik tenslotte al. Nu die er niet meer inzit is de su wederom interessant aan het worden. Het gamma van naim word er wel een stuk duidelijker van.

Sn  ;)
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Ja...Ik begin weer te klooien met de namen. Uiteraard de superscheet.
Quad vintage.

Jumping Jack

Kan gebeuren, zeker bij naim  ;D. De supernait interesseert mij ook wel, NDX erbij...  ::)
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Ik vraag mij ook af als je de XS 2 wilt aanschaffen of het zinvol is de flatcap XS in te ruilen hierop. Ik kan mij voorstellen dat de xs2 gezien de nieuwe trafo hiervan de flatcap niet zoveel zin meer heeft
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni 27, 2013, 22:10:41
Ik vraag mij ook af als je de XS 2 wilt aanschaffen of het zinvol is de flatcap XS in te ruilen hierop. Ik kan mij voorstellen dat de xs2 gezien de nieuwe trafo hiervan de flatcap niet zoveel zin meer heeft
ik denk een gevaarlijke aanname...